Zawieranie umowy przez telefon.........

Data: 2012-04-19 18:21:30
Autor: Pan Zbyszek
Zawieranie umowy przez telefon.........
Może ktoś wie czy to uczciwe ???
Za miesiąc kończy mi się umowa 14 miesięczna z z telewizją satelitarną "N" .W niedziele byłem w pewnym centrum handlowym i p-cie sprzedaży "N" złożyłem formalne wymówienie , aby mi nie przedłużyli umowy na czas nieokreślony . W poniedziałek o godz. 21,30 zadzwonił facet z "N" i zaproponował przedłużenie umowy na kolejne chyba 14 m-cy . Naobiecywał
pełny pakiet , obniżenie abonamentu , dodatkowe programy za niższą cenę , tak , że w końcu zgodziłem się na kontynuowanie umowy , ale zastrzegłem , że proszę o przysłanie na mój adres e-mailowy wszytkich tych obiecanek .Facet na koniec rozmowy powiedział mi , że rozmowa jest nagrywana , umowa jest wiążąca i poprosił mnie o potwierdzenie do słuchawki swojego nazwiska .
Powiedzcie proszę jak to jest - czy taka rozmowa to tak , jak zawieranie umowy poza sklepem - czy obowiązuje 10 dni na rozwiązanie od daty samej rozmowy , czy może ten termin obowiązuje dopiero gdy dostanę tekst umowy na piśmie do domu ?
Bo tak szczerze mówiąc tam były dla mnie tylko same korzyści , a pewnie te gorsze sprawy / małym druczkiem / nie wymienił .
Zbyszek

Data: 2012-04-20 11:52:36
Autor: Wojciech Wrodarczyk
W dniu 2012-04-19 18:21, Pan Zbyszek pisze:
[...]
Powiedzcie proszÄ™ jak to jest - czy taka rozmowa to tak , jak zawieranie
umowy poza sklepem - czy obowiÄ…zuje 10 dni na rozwiÄ…zanie od daty samej
[...]
Umowę telefonicznie można zawrzeć, jest to ważne i uczciwe.
Przy czym:
- powinno być to utrwalone (przebieg rozmowy),
- podczas rozmowy powinny być przedstawione wszystkie istotne aspekty tejże,
- 10 dni dla konsumenta obowiÄ…zuje jak w przypadku kazdej innej umowy.
- umowa powinna zostać wysłana pisemnie (nie pamiętam w jakim terminie i nie wiem czy te 10 dni liczą się wówczas ponownie),
- jeśli nie wyślą umowy to klient ma 3 m-ce na rozwiązanie umowy bez konsekwencji,
- za usługi wykorzystane w międzyczasie musi zapłacić.
- źródło to prawo telekomunikacyjne, nie wiem czy "n" pod to podchodzi, czy są do nich jakieś dodatkowe regulacje.

Data: 2012-04-20 21:20:13
Autor: Pan Zbyszek
W dniu 2012-04-20 11:52, Wojciech Wrodarczyk pisze:
W dniu 2012-04-19 18:21, Pan Zbyszek pisze:
Może ktoś wie czy to uczciwe ???
Za miesiąc kończy mi się umowa 14 mies.........

........................ nie wiem czy "n" pod to podchodzi,
czy sÄ… do nich jakieÅ› dodatkowe regulacje.

Dzięki za wyjaśnienia
Zbyszek

Zawieranie umowy przez telefon.........