Zawiesilem Lidla ;-))

Data: 2020-01-17 16:05:41
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
Zakupy w Lidlu, kasjerka podliczyła kwotę, na czytniku zobaczyłem dymek proszący o zbliżenie karty, i wtedy mi się przypomniało "poproszę paragon z NIP-em".
"Fakturę Pan chce!'
"Nie, paragon ale z NIP-em".
Polskich wiadomości dziewczyna nie ogląda, czy co?
Patrzę jej głęboko w oczy i widzę, że raczej tego nie ogląda ;-)
"Ale ja mogę fakturę" i coś dziewczyna lewą ręką wstukuje (co oni tam mają pod lewą ręką, przy drukarce?).
"No to nie, fakturę nie, no to dziękuję"
"Aha" i coś dziewczyna znów odstukuje z lewej i ponawia "Ędzieści złotych ądziesiąt groszy, karta?".
"Tak".
Dymek na terminalu zniknął, czekam, czekam, minutę czekam.
"Coś nie ma" rzuciłem.
"Faktycznie nie ma".
Zablokowało.
Przechodząc do konkretów: kasjerka resetuje czytnik.
Kilka minut.
Nie pomogło.
No to znów resetuje, tylko coś bardziej.
Znów nie pomogło.
No to kierowniczka.
Nie daje rady.
"To ja Ci zresetuję u siebie".
Kierowniczka wraca do kantorku i zdalnie resetuje całą kasę, chyba z dziesięć minut wstaje POS (już przestałem być głodny).
Zamykają kasę i awaryjnie otwierają inną, ale emerytom zaraz za mną nie opłaca się przenosić całej taśmy zakupów, inni rejterują.
Uff, wstało, i wreszcie udało się zapłacić, choć ręka mi drżała ;-)
I takie są właśnie skutki wprowadzania paragonów z NIP-em.

Data: 2020-01-17 07:51:56
Autor: Kris
Zawiesilem Lidla ;-))
Boś baran i za późno poprosiłeś o wpisanie nip

Data: 2020-01-17 09:04:36
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 16:51:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
Boś baran i za późno poprosiłeś o wpisanie nip

Podasz podstawę prawną nazywania baranem? ;>

Data: 2020-01-21 13:39:04
Autor: Mirek Ptak
Zawiesilem Lidla ;-))
On 2020-01-17 18:04, Dawid Rutkowski wrote:
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 16:51:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
Boś baran i za późno poprosiłeś o wpisanie nip

Podasz podstawę prawną nazywania baranem? ;>

Uporczywy topposting np.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-01-17 09:06:58
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
I dobrze, żeś nie wziął faktury, bo można ją teraz wystawiać (no, może nie tyle wystawiać, co jedynie tak wystawioną fakturę można wrzucić w koszty) wyłącznie na podstawie paragonu z NIPem.
Jakbyś wziął wystawioną na podstawie paragonu bez NIPu i wrzucił ją sobie w koszty, to byś beknął.

Data: 2020-01-17 19:49:13
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
No właśnie o taki paragon z NIP-em chodziło, ale to już w którymś kolejnym sklepie albo paragon zwykły (bez NIP) albo faktura.
Jak uda Ci się dostać w Lidlu w kasie paragon (nie fakturę) z NIP-em, to masz piwo za 1,79 zł z Żabki ;-)
Z tym że np. w Carrefour na kasie paragon z NIP dają i owszem (ale może już tak wcześniej mieli, nie sprawdzałem starych paragonów podając w kasie NIP do faktury), a po fakturę jakby co trzeba się pofatygować do punktu obsługi, w Sylwestra pani jeszcze nie wiedziała, co z tymi co 30 sekund wcześniej wzięli z kasy zwykły paragon bez NIP - może zwrot zakupów i ponowne przejście przez kasę ;-))

-- -- -
I dobrze, żeś nie wziął faktury, bo można ją teraz wystawiać wyłącznie na podstawie paragonu z NIPem.

Data: 2020-01-17 19:57:03
Autor: Jacek Maciejewski
Zawiesilem Lidla ;-))
Dnia Fri, 17 Jan 2020 09:06:58 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

I po co pasiesz trola? Ciekawe czy będziesz mu odpowiadał pod czy nad?
:)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-01-17 13:05:17
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 19:57:04 UTC+1 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
> [...]

I po co pasiesz trola? Ciekawe czy będziesz mu odpowiadał pod czy nad?

Specjalnie się fatyguję i przeformatowywuję, jeśli trzeba (tzn. jeśli trzeba zacytować, bo on cytuje zawsze na opak).
A tym razem opowiedział w końcu coś ciekawgo, doceń, a nie tylko za całokształt gromisz ;P

Data: 2020-01-17 23:06:54
Autor: Jacek Maciejewski
Zawiesilem Lidla ;-))
Dnia Fri, 17 Jan 2020 13:05:17 -0800 (PST), Dawid Rutkowski napisał(a):

A tym razem opowiedział w końcu coś ciekawgo, doceń, a nie tylko za całokształt gromisz ;P

Chyba żartujesz. Z niedoróbkami i błędnym działaniem programów i
hardwaru spotyka się każdy na codzień. Jakbym tu zaczął opowiadać jak
zakładałem to czy tamto konto bankowe czy wypełniałem jakiś wniosek
on-line w jakimś urzędzie to epopeja narodowa by powstała. To po pierwsze a po drugie, to nie jest pamiętniczek uczennicy Marysi
żeby zapisywać zwierzenia. Jak już gość przywleka nam przed oczy jakiś
link czy relację z życia, niech wypowie przy tej okazji jakąś myśl
własną, tezę czy swój osąd bo na ogól to ni cholery nie wiadomo po co on
napisał dany post.  Swędzą go paluchy czy może rzeczywistość go rani i
musi poskamleć.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-01-17 20:11:29
Autor: Akarm
Zawiesilem Lidla ;-))

I po co pasiesz trola? Ciekawe czy będziesz mu odpowiadał pod czy nad?
:)

Niektórzy lubią, kiedy inni wyraźnie im pokazują, że mają ich w dupie.
Trzeba pogodzić się z faktem istnienia takich zboczeń.
Ty, podobnie jak inni, mający choć trochę godności, bydło ignorujesz. Ale to nie znaczy, że wszyscy mają odrobinę szacunku do siebie.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl

Data: 2020-01-17 13:03:11
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
O, a już się bałem, żeś zszedł z tego łez padołu ;>

Data: 2020-01-17 20:00:49
Autor: 'TomN'
Zawiesilem Lidla ;-))
Dawid Rutkowski w <news:c25d6cf5-ae67-4d3e-a285-76584bea358fgooglegroups.com>:

I dobrze, żeś nie wziął faktury,

LOL

fakturę można wrzucić w koszty wyłącznie na podstawie paragonu z NIPem.

A tak się starałeś, żeby na inteligentnego wyjść, a tu wtopa...

Jakbyś wziął wystawioną na podstawie paragonu bez NIPu

Coś przeczytałeś, cos usłyszałeś, ale poległes na starcie.

CROSS:  pl.biznes.banki,pl.soc.prawo.podatki
  FUT:  poster
--
'Tom N'

Data: 2020-01-17 13:10:54
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu piątek, 17 stycznia 2020 20:00:28 UTC+1 użytkownik TomN napisał:

> I dobrze, żeś nie wziął faktury, LOL

> fakturę można wrzucić w koszty wyłącznie na podstawie paragonu z NIPem.

A tak się starałeś, żeby na inteligentnego wyjść, a tu wtopa...

> Jakbyś wziął wystawioną na podstawie paragonu bez NIPu Coś przeczytałeś, cos usłyszałeś, ale poległes na starcie.

No to jak z tym jest, niekonstruktywna krytyko?
Napisałem tak, jak mieliśmy na szkoleniu w firmie (tzn. maila przeczytałem ;)
Jak chcesz fakturę na firmę to musi być najpierw paragon z NIP.
Do 450zł ten paragon może dodatkowo robić od razu za fakturę (uproszczoną).
Do 450zł jeśli chcesz, to możesz paragon z NIP zamienić na fakturę pełną - i paragon oddajesz.
Powyżej 450zł oddajesz paragon i dostajesz fakturę pełną.
Ale tak czy siak paragon z NIP musi być wystawiony i zapisany w kasie fiskalnej.

Data: 2020-01-18 08:03:42
Autor: Kamil Jońca
Zawiesilem Lidla ;-))
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

No to jak z tym jest, niekonstruktywna krytyko?
Napisałem tak, jak mieliśmy na szkoleniu w firmie (tzn. maila przeczytałem ;)
Jak chcesz fakturę na firmę to musi być najpierw paragon z NIP.

Nie. W przypadku braku możliwości technicznych będzie od razu
faktura. Bez żadnego paragonu. Ten przypadek pominąłeś.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-01-18 00:39:47
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 08:09:10 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]

Nie. W przypadku braku możliwości technicznych będzie od razu
faktura. Bez żadnego paragonu. Ten przypadek pominąłeś.

Hmmm, ale jakiego "braku możliwości technicznych"?
To wolno mieć jeszcze kasy fiskalne, które nie wydrukują NIPu na paragonie? Do kiedy?
Bo jak kasa fiskalna nie działa to nie wolno chyba sprzedawać...
Pozostają więc przedsiębiorcy, którym jeszcze wolno nie mieć kasy fiskalnej - tych rzeczywiście pominąłem - ale kto jeszcze na tej liście został?

Data: 2020-01-18 09:55:54
Autor: Kamil Jońca
Zawiesilem Lidla ;-))

Dawid Rutkowski writes:

> [...]

paragonie? Do kiedy?
Bo jak kasa fiskalna nie działa to nie wolno chyba sprzedawać...
Ależ ona działa - wystawia paragony.
A jeśli nie wierzysz, to się przespaceruj do salonu Tchibo (na pewno
W-wa Wola Park, nie wiem czy wszędzie.)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-01-18 02:55:14
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 09:57:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

> [...]
Ależ ona działa - wystawia paragony.
A jeśli nie wierzysz, to się przespaceruj do salonu Tchibo (na pewno

O ludziu, poważnie rozmawiamy?
Mogę zacytować: "Wyżej wała nie podskoczycie, Stopczyk, więc nie róbcie sobie jaj".
Przecież wiadomo, że paragony wystawia i dla wiekszości "zwykłych" klientów będzie OK.
Mówimy o przypadku, gdy ktoś chce kupić "na firmę" i potem taką fakturę ująć w księgowości - czyli zapewne wrzucić w koszty, ew. w zwrot VAT.
I co z takim klientem?
Oczywiście kupić kupi, ale bez faktury - czyż nie?
Więc będzie niezadowolonym klientem.
Pewnie nie powie "nie będę tu więcej kupował", ale kto wie?

Chyba że twierdzisz, że można tam jednak dostać fakturę "na firmę" i wrzucić w koszty - i nie beknie za to ani klient ani Tchibo - bo to jest właśnie ten "brak możliwości technicznych"?

Data: 2020-01-18 12:22:18
Autor: Kamil Jońca
Zawiesilem Lidla ;-))
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[..]

[...]
KUPI OD RAZU NA FAKTURĘ.

[...]

Tak właśnie twierdzę. KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-01-18 07:01:41
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 12:23:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

[..]

> [...]

> Chyba że twierdzisz, że można tam jednak dostać fakturę "na firmę" i wrzucić w koszty - i nie beknie za to ani klient ani Tchibo - bo to jest właśnie ten "brak możliwości technicznych"?

Tak właśnie twierdzę.

Dobra, doczyfałem w instruktażu, tak też można.
Ew. pytanie - do kiedy?

I właściwie po co jest ta cała szopka?
Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

Bo teraz musi być tak, że albo paragon bez NIP albo faktura od razu - odchodzi możliwość późniejszego wystawienia faktury na podstawie paragonu bez NIP.
Później wystawić fakturę można tylko na paragon z NIP.
To co, firmy zbierały (skupowały? - jak banderole akcyzowe ;) paragony i potem szły po faktury?
Przecież i tak od dawna fakturę na firmę można było dostać na podstawie paragonu max. do miesiąca, czy nawet 2 tygodnie, a na fizola 3 miesiące albo i pół roku.

I jeszcze pytanie pomocnicze - jak jest opcja "od razu faktura" to parsgonu bez NIP nie wolno wystawić.
A to "wystawić" to już jest samo wydrukowanie czy dopjero danie klientowi do łapy?

A taka sprzedaż "od razu faktura" przechodzi przez kasę fiskalną?

Aha, a jak ma możliwość paragonu z NIP i go nie wystawi?

Data: 2020-01-18 17:01:11
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))

I właściwie po co jest ta cała szopka?
Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

Tego też nie rozumiem.

[...]

Nie musi. Stąd możliwość fakturowania bezpośrednio bez wystawiania
paragonu z kasy jeśli kasa nie umie na dzień dzisiejszy wpisać NIP. Faktura jest przecież ewidencjonowaniem sprzedaży.

Data: 2020-01-18 17:45:43
Autor: Kamil Jońca
Zawiesilem Lidla ;-))
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> writes:

[...]

Dobra, doczyfałem w instruktażu, tak też można.
Ew. pytanie - do kiedy?

I właściwie po co jest ta cała szopka?
Jaki typ przekrętu ma to eliminować?

Podobno (takie jest uzasadnienie projektu):

Ktoś kupował, nie brał paragonu i wtedy sprzedawca na podstawie
paragonu wystawiał fakturę dla zaprzyjaźnionej firmy.

Mnie bardziej ciekawi, czy na podstawie 'paragonu z nipem' przysługują
prawa konsumenckie (np. zwrot przy zakupie na odległość). Z uzasadnienia
wynikałoby, że nie, ale ...
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-01-18 10:27:38
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 17:49:04 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
Dawid Rutkowski writes:

[...]
> [...]

Ktoś kupował, nie brał paragonu i wtedy sprzedawca na podstawie
paragonu wystawiał fakturę dla zaprzyjaźnionej firmy.

A, czyli w przekręcie nie brał udziału sklep sensu stricte, a pracownik?
Ich inwencja bywa naprawdę niezła, godna lepszej roboty (przychodzi pracownik pierwszego dnia do sklepu, kierownik daje mu miotłę i mówi: "twoim pierwszym zadaniem będzie posprzątanie sklepu" "ale ja jestem absolwentem uniwersytetu!" - kierownik wyrywa mu miotłę i mówi "daj, pokaże ci, jak to się robi").

Pisałem już o tym, ale godne uwagi, więc jeszcze raz - poranna wizyta w biedronku, klientów mało więc tylko jedna kasa czynna, a w drugiej zebranie pozostałych - w kasie, więc podsłuchać można. I instruktaż "jak coś kupujecie w sklepie, to na kasie sprzedawca ma wam się na paragonie podpisać i tylko z takim podpisanym paragonem ochrona wypuści was ze sklepu z biedronkowymi zakupami". Okazało się, że pracownicy zbierali paragony zostawiane przez klientów i na ich podstawie wynosili towar.

Mnie bardziej ciekawi, czy na podstawie 'paragonu z nipem' przysługują
prawa konsumenckie (np. zwrot przy zakupie na odległość). Z uzasadnienia
wynikałoby, że nie, ale ...

Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem.
A tak czy siak prawa konsunenckue przysługują konsumentom - a w sumie to nie wiem, czy firma w ogóle może być konsumentem?

Data: 2020-01-18 10:55:53
Autor: Kris
Zawiesilem Lidla ;-))
Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem

Nie masz NIPu?
Pisz reklamcje

Data: 2020-01-18 23:24:11
Autor: Animka
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 2020-01-18 o 19:55, Kris pisze:
Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem

Nie masz NIPu?
Pisz reklamcje

Po co mu NIP na paragonie. Firmy paragonów nie rozliczają/nie księgują. Przy zakupie bierze się fakturę na firmę , a jak na osobę fizyczną to na fakturze tez będzie NIP.

--
animka

Data: 2020-01-21 02:08:05
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 23:25:47 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> Pisz reklamcje

Po co mu NIP na paragonie. Firmy paragonów nie rozliczają/nie księgują. Przy zakupie bierze się fakturę na firmę , a jak na osobę fizyczną to na fakturze tez będzie NIP.

A na fakturze za telefon z plusa nie ma ani NIPu ani PESELu żony - tylko imię, nazwisko i adres.
NIP jest - ale plusa (czyli polkomtel sp. z o.o.).

A teraz firmy będą mogły traktować paragony z NIP do sumy 450zł jako faktury uproszczone - i dobrze, bo zawsze w marketach było wkurzające, jak ktoś "fakturę potrzebował" i blokował kolejkę.

Data: 2020-01-21 11:49:13
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
Właśnie próbowałem wziąć paragon z NIP w aptece -> armageddon.
Albo pełna faktura z NIP "na firmę" "bo sa kary" "prosze przyjśc po odbiór jutro" albo bujaj się, choć udało się wziąc coś na imię i nazwisko (tresci nie czytałem bo by mnie ukamieniowali ;)

-- -- -

Data: 2020-01-21 03:36:18
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 11:49:16 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Aleś się uwziął na to testowanie.
Tak się zastanawiam, jaki w ogóle był sens tego "paragonu z NIP", mogli przecież po prostu wprowadzić wymóg "faktura od razu" i cześć.
Jedno, co przychodzi mi do głowy, to "uwłaszczenie na pomyśle" większej liczby obywateli - bo niby dlaczego tylko sprzedawcy mają mieć z tego bonus?
Jak ktoś kupuje "odliczalne" rzeczy - na pierwszym miejscu będzie zapewne benzyna - i swojej DG czy spółki nie ma, to niech poszuka sobie "zaprzyjaźnionego przedsiębiorcy" i bierze paragony na jego NIP - zdecydowanie mniej podejrzanie to wygląda - i jest (a przynajmniej może będzie, jak już to wprowadzą) mniej kłopotliwe niż branie pełnej faktury (choć tak też oczywiście można). Zwrot dzielony fifty-fifty ;>

Data: 2020-01-24 18:59:44
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
Nie wiem jak przy paliwie z obowiązkiem numerów auta na dowodzie zakupu?

-- -- -
Jak ktoś kupuje "odliczalne" rzeczy - na pierwszym miejscu będzie zapewne benzyna - i swojej DG czy spółki nie ma, to niech poszuka sobie "zaprzyjaźnionego przedsiębiorcy" i bierze paragony na jego NIP - zdecydowanie mniej podejrzanie to wygląda - i jest mniej kłopotliwe niż branie pełnej faktury.

Data: 2020-01-27 10:15:48
Autor: cyklista
Zawiesilem Lidla ;-))
ąćęłńóśźż pisze:
Nie wiem jak przy paliwie z obowiązkiem numerów auta na dowodzie zakupu?

Nie ma takiego obowiązku.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-01-18 10:58:31
Autor: Kris
Zawiesilem Lidla ;-))
Hmm, ale fizol nie dostanie paragonu z NIPem

Nie masz NIPu?
Pisz reklamacje. Z wprawy nie wyjdziesz

Data: 2020-01-18 14:09:07
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
NIP mam, jak zaczynałem pracę to jeszcze był obowiązkowy.
Faktury do ulgi remontowej i zwrotu VAT też zbierałem.
Hm, w sumie to rzeczywiście - może mi tego paragonu z NIPem nie odmówią?
O, jak ministerstwo znów by robiło loterię, to by nie trzeba już było w przeglądarce wpisywać numerów paragonów ;>

O" - ciekawe, czy mi założyli w takim razie dwa mikrorachunki podatkowe? Czy też może dla fizoli bez DG tylko PESELowy jest?
A może NIPowe to tylko dla spółek?

Data: 2020-01-19 16:53:18
Autor: WAM
Zawiesilem Lidla ;-))
On Sat, 18 Jan 2020 14:09:07 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
<drutkow1@wp.pl> wrote:

czy mi założyli w takim razie dwa mikrorachunki podatkowe? Czy też może dla fizoli bez DG tylko PESELowy jest?
A może NIPowe to tylko dla spółek?
Tzw. mikrorachunki podatkowe nie istnieją więc nic Ci nie zakładali.
To tylko schemat numeracji, a przelew, w którym numer rachunku wpisuje
się w schemat powoduje uznanie zbiorczego rachunku. Jednego.
Ewentualnie może być tych zbiorczych kilka i uznanie jest na właściwy
zależnie od schematu np osobny rachunek dla schematów peselowych a
osobny dla nipowych albo jakkolwiek tam sobie to wymyślili.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Identyfikacja_masowych_p%C5%82atno%C5%9Bci
https://www.ing.pl/przedsiebiorstwa-i-jst/karty-platnosci/system-identyfikacji-platnosci
https://www.bs.limanowa.pl/oferta/platnosci-masowe

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2020-01-21 02:24:59
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 16:53:20 UTC+1 użytkownik WAM napisał:
On Sat, 18 Jan 2020 14:09:07 -0800 (PST), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]

zależnie od schematu np osobny rachunek dla schematów peselowych a
osobny dla nipowych albo jakkolwiek tam sobie to wymyślili.

Równie dobrze możesz powiedzieć, że rachunki bankowe w bankach komercyjnych nie istnieją i liczy się tylko ich rachunek w NBP.
Albo że te rachunki banków w NBP też nie istnieją.

Do tego w NBP może być to inaczej zrobione niż w bankach komercyjnych.
Choć oczywiście zgodzę się, że najwygodniej będzie, gdy ta kasa idzie automatycznie na rachunek zbiorczy, z którego np. wspólnota płaci za prąd czy inne faktury.
Ale chodzi właśnie o ten dodatkowy przelew - wtedy na wyciągu z rachunku zbiorczego masz numery kont, jakie są przypisane do poszczególnych właścicieli, a nie numery kont tych właścicieli - a przecież właściciel tych kont może mieć i 10 (jak ja ;P )

I dynks polega na tym, czy jak zapłacę na rachunek o numeracji NIPowej z moim NIPem jako bazą, to mi zaliczą zapłatę podatku?
Tzn. po pierwsze, czy przelew się nie odbije - choć jak się odbije to przynajmniej sytuacja będzie jasna - bo gorzej, jak się nie odbije, ale jednak go nie zaliczą ;>

Data: 2020-01-18 19:46:08
Autor: Kamil Jońca
Zawiesilem Lidla ;-))
[...]

A dlaczego nie? Rozumujesz jak ministerstwo. :)
A tak czy siak prawa konsunenckue przysługują konsumentom - a w sumie to nie wiem, czy firma w ogóle może być konsumentem?

Taka sytuacja: mam dg.
Chciałbym sobie kupic fubator do firmy, ale nie wiem czy ten który ma
sprzedający, będzie mi pasował.
Kupuję więc jako osoba fizyczna, na paragon, po tygdoniu stwierdzam, że
jest OK, więc piszę do sprzedającego "prosze mi wystawić fakturę". I wszyscy byli zadowoleni.
Teraz, będe musiał fubator odesłać i zamówić nowy.
Kj

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-01-18 20:33:22
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
Przepuściłem paru odmawiających praw konsumenckich sprzedawców przez sąd.
NIP dostaje każdy obywatel RP, a nie każdy zakup na fakturę jest zakupem do działalności, do tego podawanie Pesel wiąże się ze znanymi ryzykami (i sędziowie tu głowami przytakują)
Przykładowo jak była ulga budowlana to trzeba było faktury gromadzić.
Zresztą dopiero ostatnio to nawet jakieś głośne orzeczenie było, że "nie każdy zakup na firmę jest zakupem do firmy".
Choć czasem nie warto kopać się z koniem i lepiej kupić akumulator na paragon z 3-letnią gwarancja konsumencką, niż na fakturę z gwarancją roczną (w Makro Cash są tak miłe panie, że uprzedzają).
Do tego spróbuj w niektórych sklepach dostać fakturę (imienną na Jan Nowak) bez podania NIP "nie da się bo nie da się".
A jak podajesz NIP to wielu sprzedawcom automatycznie wyskakują on-line z CEDG dane Twojej działalności.

-- -- -

Data: 2020-01-18 23:20:01
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 2020-01-18 o 20:33, ąćęłńóśźż pisze:

NIP dostaje każdy obywatel RP

Ci młodsi nie dostają NIP,
ciekawe jak oni wydobędą paragon,
  do którego będą chcieli w przyszłości fakturę

Data: 2020-01-19 01:10:59
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu sobota, 18 stycznia 2020 23:20:01 UTC+1 użytkownik cef napisał:
W dniu 2020-01-18 o 20:33, ąćęłńóśźż pisze:

> NIP dostaje każdy obywatel RP

Ci młodsi nie dostają NIP,

Zmiana jest chyba taka, że kiedyś było to obowiązkowe, jak się chciało legalnie pracować albo dostać fakturę.
Potem w końcu mądry jakuś pomyślał, że fizole już są ponumerowani, więc po co im kolejny numer?
Ale chyba jak chcesz, to możesz iść do US i NIP dostaniesz, nawet jak nie zakładasz DG.
A jak nie chcesz to używasz PESEL.

ciekawe jak oni wydobędą paragon,
  do którego będą chcieli w przyszłości fakturę

Dla fizoli nic się nie zmieniło (nadal dostaną fakturę na podsfawue paragonu, również bez NIP).
A nawet ściślej - zmieniło się tylko dla zakupów, które firma chce rozliczyć w księgowości.

Data: 2020-01-19 12:25:53
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))
[...]

No niezupełnie, bo musiałbyś podać powód - dlaczego potrzebujesz NIP.
Bez powodu nie dostaniesz (sprawdzone w praktyce)

[...]

To co mam podać wg przepisów, żeby dostać później na ten paragon,
fakturę VAT na osobę fizyczną do celów jakiejś ulgi w PIT.
(osoba ta nie posiada NIP - jest identyfikowana PESELEM)

Data: 2020-01-19 12:37:19
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 2020-01-19 o 12:25, cef pisze:

[...]

Tzn uściślając mam obawy, że fakturowanie zostanie w całosci
objęte na kasie nowymi procedurami wg NIP zupełnie niezależnie od faktu, ze
teoretycznie niby faktura dla nieprowadzącego DG nie wymaga NIP
na paragonie ale jak on to chce gdzieś ująć to też jest podatnikiem
i wg tego nowego przepisu art 106b ust 5 powinien mieć paragon z identyfikatorem i go podać a do tego podatku będzie to PESEL. I boję się, że system nie przyjmie

Data: 2020-01-19 12:42:52
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
No np. powiedzieć, że chcesz wykonywać wolny zawód (lub np. najem) i mieć zamiar odliczać waciki?

-- -- -

Data: 2020-01-19 13:40:52
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 2020-01-19 o 12:42, ąćęłńóśźż pisze:
No np. powiedzieć, że chcesz wykonywać wolny zawód (lub np. najem) i mieć zamiar odliczać waciki?

Pewnie nikogo to nie będzie obchodziło co się zmyśli, że uzyskać NIP.
Ale w państwie opresyjnym to jeśli tego nie będziesz robił co deklarowałeś, to zawsze może ktoś zapukać do drzwi i zarzucić ukrywanie dochodu
albo nielegalną działalność itp :-)

Data: 2020-01-21 02:18:30
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu niedziela, 19 stycznia 2020 12:25:53 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]

No niezupełnie, bo musiałbyś podać powód - dlaczego potrzebujesz NIP.
Bez powodu nie dostaniesz (sprawdzone w praktyce)

A sprawdzałeś w praktyce, jaki powód będzie wystarczający?
Np. że zamierzasz założyć DG?
Czy też może NIP dostaniesz dopiero, gdy już proces zakładania DG rozpoczniesz (hmmm, przypominają się bajeczki o "zakładaniu firmy w jednym okienku")?

> [...]

fakturę VAT na osobę fizyczną do celów jakiejś ulgi w PIT.
(osoba ta nie posiada NIP - jest identyfikowana PESELEM)

Nic nie musisz podawać - fizol dostanie fakturę na podstawie paragonu bez NIP.
Zresztą "firma" też dostanie - tylko na co jej taka faktura, której nie może rozliczyć?
Nawiązując do następnego postu - hmm, to jeszcze kwestia tego, jak ten artykuł rozumieć - a znając precyzję obecnej władzuchny w konstruowaniu ustaw, rzeczywiście należy być jak najgorszej myśli.
Tyle że problem chyba jednak z gatunku teoretycznych - polikwidowali już chyba wszystkie ulgi dla fizoli, jakie tylko mogli, tzn. wszystkie, które pamiętam, do których były potrzebne faktury.

A jak nie, to masz tu dobry powód do wystąpienia o NIP - i wszyscy są zadowoleni.
Ew. możesz nie korzystać z ulg i w ogóle się już PITem nie przejmować (tak jak koleżanka żony - po roku sobie przypomniała, czy też aby nie potrzebuje nic dopłacić, bo swojego zeszłorocznego PITa-37 nawet nie widziała, "sam się złożył" - i nawet nie można go podejrzeć, bo błyskotliwi w MS dodali po awanturze w necie drugi stopień uwierzytelnienia - ale nie można tam wpisać 0, a akurat tyle koleżanka miała zwrotu/dopłaty za 2017), ew. składać PIT-OP, jak jesteś bardzo upierdliwym podatnikiem ;>

Data: 2020-01-21 12:08:15
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))

No niezupełnie, bo musiałbyś podać powód - dlaczego potrzebujesz NIP.
Bez powodu nie dostaniesz (sprawdzone w praktyce)

A sprawdzałeś w praktyce, jaki powód będzie wystarczający?

Nie wiem jak teraz, ale wtedy była to chęć zakupu obligacji skarbowych
i tam trzeba było NIP w biurze maklerskim podać, ale sądzę, że już od dawna wystarcza PESEL do obligacji.

[...]

W zgodzie tym przepisem, to też fizolowi na nic faktura, której nie może odliczyć
bo jak bez identyfikatora, to jest nieodliczalna.

[...]

Jest ulga na internet nadal, mój tato korzysta z jakiegoś odliczenia wydatków na rehabilitację i nawet faktura na paliwo czasem jest mu potrzebna

A jak nie, to masz tu dobry powód do wystąpienia o NIP - i wszyscy są zadowoleni.

Jest to jakiś pomysł.

Data: 2020-01-21 12:16:56
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 2020-01-21 o 12:08, cef pisze:

A jak nie, to masz tu dobry powód do wystąpienia o NIP - i wszyscy są zadowoleni.

Jest to jakiś pomysł.

Tyle, że to nie załatwia sprawy, bo nie ten identyfikator jest potrzebny do odliczeń.
Problemem będzie to, że wystawianie paragonów z identyfikatorem będzie
od strony oprogramowania zdominowane przez NIP i na PESEL nic nie dostaniesz
z chęcią późniejszego otrzymania faktury.

Data: 2020-01-21 03:25:20
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 12:16:58 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
od strony oprogramowania zdominowane przez NIP i na PESEL nic nie dostaniesz
z chęcią późniejszego otrzymania faktury.

Ale dlaczego nie może być NIP?
Jeszcze w zeszłym roku w PIT-36 czy 37 można było sobie wybrać, czy identyfikujesz się NIPem czy PESELem.
Więc to żadna różnica, czy będziesz miał fakturę z NIPem czy PESELem.

Hmm, ostatnio jakieś faktury na siebie brałem 6 lat temu, więc w sume nigdy faktury z PESELem nie dostałem.
Ale, jak pisałem wyżej, na fakturze z plusa dla żony nie ma ani jej NIPu ani PESELu - a PESEL na pewno znają. A akurat te faktury na upartego można by do tej ulgi internetowej (choć zakręcili ją teraz już straszliwie) użyć.

Data: 2020-01-21 12:35:46
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
No przykładowo jak jesteś wynajmującym albo prowadzisz działalność na własny rachunek (inną niż DG) to sporo rzeczy możesz odliczać jako koszty.
Faktura z wielu przyczyn bezpieczniejsza od paragonu.

-- -- -

Data: 2020-01-21 03:54:13
Autor: Dawid Rutkowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu wtorek, 21 stycznia 2020 12:35:49 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
No przykładowo jak jesteś wynajmującym albo prowadzisz działalność na własny rachunek (inną niż DG) to sporo rzeczy możesz odliczać jako koszty.

Coś chyba zmyślasz, ale się dopytam, bo może jednak mi się to opłaci.

Po pierwsze wynajem możesz rozliczać na PIT-36 albo (bodajże) PIT-28, jak wybrałeś ryczałt - i nie ma to nic wspólnego z DG do czasu, aż US powie, że masz na wynajem za dużo i trzeba założyć DG.

Ale co możesz sobie odliczyć wynajmując i mając DG w porównaniu do braku DG?
Ja i tak odliczam amortyzację, podatek od nieruchomości i czynsz.
I sądzę, że gdybym próbował odliczyć pół czynszu za mieszkanie i pół benzyny do samochodu (którego i tak nie mam) z powodu tego, że wynajmuję garaż, to by mi to zakwestionowali - poza tym i tak te odliczenia w 90% pokryją to, co od wynajmującego dostaję.

Choć nie tylko o to chodzi - są jeszcze - i to całkiem niezłe - wiśnie za zakładanie kont firmowych - i może tu by się to DG opłaciło.
Tylko pytanie, czy nie zje ich dodatkowa składka zdrowotna - bo niby jest jakiś "mały ZUS", ale czy to też mała zdrowotna? Samym ZUSem się nie przejmuję, bedąc na etacie.
Choć ważne jest też to, czy zdrowotną płaci się via ZUS, bo w wymaganiach na wiśnie jest zwykle przelew do ZUS min.. raz na miesiąc.

I jaka to jest działalność na własny rachunek inna niż DG?
"Wolny zawód" to nie DG? To pozostaje chyba tylko rolnik (ew. taksówkarz-rolnik, tak jak dawniej chłopo-robotnik)?
Ciekawe są "działy specjalne produkcji rolnej" - np. hodowla kotów ;>

Faktura z wielu przyczyn bezpieczniejsza od paragonu.

Ale paragon z NIPem to będzie już "faktura uproszczona" (do 450zł).
W czym faktura pełna jest bezpieczniejsza od uproszczonej?
Pomijam oczywiście kwestie techniczne typu paragon z drukarki termicznej.

Data: 2020-01-24 19:09:40
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
Przecież przy wynajmie bez DG możesz w rzucać w koszty cokolwiek, co przejdzie (związane z przychodem), np. nowe krany, farbę, wykładziny itp. itd.
A jak oglądasz wg umowy raz w miesiącu to pewnie dojazd i powrót też (akurat z Krakowa do Sopotu ;)

Działalności na własny rachunek bez DG jest sporo.

Techniczne (papier, format, choć ostatnio niestety i f-y na termicznym wielkości znaczka), ale jakby co to po duplikat faktury możesz pójść (pożar, zalanie, a tu kontrola), a paragonu zwykle duplikatu nie dostaniesz (no może jakieś karty lojalnościowe i tam mają Cię od pieluch po maść na reumatyzm).

No i wiesz, przed sądem, nie znasz dnia ani godziny, sędzia lewą nogą wstanie "paragon to każdy z kosza może sobie wyciągnąć".

-- -- -
I jaka to jest działalność na własny rachunek inna niż DG?

Data: 2020-01-18 17:52:46
Autor: J.F.
Zawiesilem Lidla ;-))
Dnia Sat, 18 Jan 2020 07:01:41 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
napisał(a):
[..]
[...]

Chyba tak, bo innego sensu nie widze.

Tylko co - spozywcze ? Jak to odliczyc ...

Budowlane ? Tu klient paragonu nie wyrzuca tak od razu.

A moze jakies przekrety z handlu obwoznego "niemiecka chemia" ?

Ewentualnie ... kopia paragonu, moze nawet bez wiedzy klienta
zrobiona. Ogolnie jakies znikome kwoty mi sie wydaje, ale w skali
kraju ... kto wie ..

Ewentualnie - chca wylapac tych, co sprzedaja bez paragonu, i licza,
ze kupi na nip ...

J.

Data: 2020-01-18 09:30:05
Autor: Kris
Zawiesilem Lidla ;-))
Budowlane ? Tu klient >paragonu nie wyrzuca tak od >razu.

Stacje paliw na pewno. Praktycznie na każdej stacji pracownicy sobie dorabiali zbierając paragony zostawione przez klient?w. P?żniej wystawiali fakturę zaprzyjażnionemu orzedsiebiorcy

Data: 2020-01-18 20:29:07
Autor: J.F.
Zawiesilem Lidla ;-))
Dnia Sat, 18 Jan 2020 09:30:05 -0800 (PST), Kris napisał(a):
[...]

No ale ile tego paliwa mozna kupic, zeby nie wzbudzic podejrzen ?

Co prawda ... programista B2B samochod moze rozliczyc, a do pracy
jezdzi metrem :-)

J.

Data: 2020-01-18 17:55:11
Autor: Michal Jankowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 18.01.2020 o 16:01, Dawid Rutkowski pisze:

[...]

No właśnie podobno brało się cudzy paragon z kosza i na tej podstawie
fakturę. Po co firmie była faktura - nie wiem, ale zgaduję, że wydała
jakieś pieniądze na czarno i musiała mieć podkładkę, że coś kupiła. Albo
inaczej. Nie wiem.

Przecież i tak od dawna fakturę na firmę można było dostać na
podstawie paragonu max. do miesiąca, czy nawet 2 tygodnie, a na
fizola 3 miesiące albo i pół roku.

Nie wiem, co tutaj ten czas miałby zmieniać. Co za różnica, czy jest na
to miesiąc czy tydzień, przekręt trwa 5 minut.

   MJ

Data: 2020-01-18 18:09:44
Autor: J.F.
Zawiesilem Lidla ;-))
Dnia Sat, 18 Jan 2020 17:55:11 +0100, Michal Jankowski napisał(a):
[...]

W koszta sie wlicza. I podatki zmniejsza.

J.

Data: 2020-01-18 12:26:06
Autor: Michal Jankowski
Zawiesilem Lidla ;-))

[...]

Ale o co ci chodzi? Sprzedaż dla firm ewidencjonuje się fakturą VAT, paragon nie jest tu obowiązkowy w ogóle.

To właśnie procedura "najpierw paragon z kasy, a potem go oddaję i dostaję fakturę" wynika z technicznych uwarunkowań sklepu, że nie potrafi inaczej posumować cen niż na kasie fiskalnej.

   MJ

Data: 2020-01-18 11:55:15
Autor: Michal Jankowski
Zawiesilem Lidla ;-))

Dawid Rutkowski writes:

[...]

Czy to znaczy, że w takim sklepie sprzedaży na fakturę nie rejestruje się na kasie fiskalnej?

   MJ

Data: 2020-01-18 12:21:12
Autor: Kamil Jońca
Zawiesilem Lidla ;-))

Dawid Rutkowski writes:

[...]

To znaczy, że NIE WYSTAWIA PARAGONU Z NIP-em, tylko albo paragon,
albo od razu fakturę.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-01-18 12:37:43
Autor: Michal Jankowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 18.01.2020 o 12:21, Kamil Jońca pisze:

Czy to znaczy, że w takim sklepie sprzedaży na fakturę nie rejestruje
się na kasie fiskalnej?

To znaczy, że NIE WYSTAWIA PARAGONU Z NIP-em, tylko albo paragon,
albo od razu fakturę.

Czyli nie rejestruje się na kasie, bo kasa wystawia wyłącznie paragony.

   MJ

Data: 2020-01-18 12:31:51
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 2020-01-18 o 11:55, Michal Jankowski pisze:

Czy to znaczy, że w takim sklepie sprzedaży na fakturę nie rejestruje się na kasie fiskalnej?

A jaki jest problem w tym przypadku?

Data: 2020-01-18 12:38:30
Autor: Michal Jankowski
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 18.01.2020 o 12:31, cef pisze:
W dniu 2020-01-18 o 11:55, Michal Jankowski pisze:

Czy to znaczy, że w takim sklepie sprzedaży na fakturę nie rejestruje się na kasie fiskalnej?

A jaki jest problem w tym przypadku?

Dla mnie żaden, ale dla sklepu chyba jest, bo prawie wszystkie stosują metodę "przez paragon".

   MJ

Data: 2020-01-18 12:47:44
Autor: cef
Zawiesilem Lidla ;-))
W dniu 2020-01-18 o 12:38, Michal Jankowski pisze:
[...]

Nie znam się na kasach w sensie oprogramowania czy samej obsługi, ale skoro dyskusja już tak się rozwinęła,
to pytam: czy to szczególny problem dopisać ten NIP do paragonu?
Czy to bardziej kwestia dostępu do zawartości treści wydruku czy podpięcia jakiegoś
oprogranowania czy musi być jakaś zupełnie nowa kasa?
Czy na etapie przejściowym prościej jest prowadzić odrębnie sprzedaż na faktury poza kasą i tyle.

Data: 2020-01-18 14:05:11
Autor: J.F.
Zawiesilem Lidla ;-))
Dnia Sat, 18 Jan 2020 12:47:44 +0100, cef napisał(a):
[...]

Sa drukarki fiskalne i kasy fiskalna.
Drukarka jest sterowana z komputera, wiec trzeba program dopasowac.
Zazwyczaj nie stanowi to problemu, tylko trzeba aktualizacje programu
zakupic, a i tak trzeba, bo sie przepisy zmieniaja.

Kasa jest osobnym urzadzeniem, i tu moze byc problem, jesli wbudowany
program nie przewiduje. Na szczescie kasy sie wymienia co pare lat, wiec problem jakby
mniejszy. Teraz szczegolnie, bo nowe wymogi doszly.

Czy na etapie przejściowym prościej jest prowadzić odrębnie sprzedaż na faktury poza kasą i tyle.

Nie znam przepisow, wydaje mi sie ze mozna fakture dla DG bez
paragonu, ale jakos wiekszosc unika i wystawia paragon. Moze chodzi o rozliczenie kasjera, moze o rozliczenia wewnetrzne - jak
cala sprzedaz przechodzi przez kase, to sie nie musisz zastanawiac
ktore faktury sa w obrocie kasy, a ktore nie.
Tzn zastanawiac sie nie trzeba, bo masz paragon przypiety lub nie, ale ktos musi obejrzec. Choc wystawiajac z programu powinien miec taka
informacje.

J.

Data: 2020-01-18 17:34:39
Autor: ąćęłńóśźż
Zawiesilem Lidla ;-))
No właśnie wygląda, że w Lidlu od kiedy nie drukują oddzielnych faktur na laserówce ("Pan sobie odbierze w kasie czwartej") lecz od razu na termopapierze to też masz wybór "albo zwykły paragon albo faktura".
BTW jak nie cierpię termopapieru dla faktur...
A w Carrefour "przez paragon".
Dziś chciałem sprawdzić Biedronkę - konkretnie jak wstukać NIP na kasie samoobsługowej - ale pomocnicze dziewczę miało taki popłoch w oczach, że szkoda mi było czasu.

-- -- -
prawie wszystkie stosują metodę "przez paragon".

Data: 2020-01-18 14:08:51
Autor: J.F.
Zawiesilem Lidla ;-))
Dawid Rutkowski writes:
[...]

A jest taki wymog, zeby drukowala NIP ?
Bo moze sie da "obslugujemy tylko konsumentow", albo "osoby potrzebujace fakture zapraszamy do kasy obok".

Pozostają więc przedsiębiorcy, którym jeszcze wolno nie mieć kasy fiskalnej - tych rzeczywiście pominąłem - ale kto jeszcze na tej liście został?

Podzielic firme na dwie - jedna nie obsluguje klientow prywatnych i
kasy nie potrzebuje :-)

J.

Data: 2020-01-17 18:06:18
Autor: Jacek Maciejewski
Zawiesilem Lidla ;-))
Dnia Fri, 17 Jan 2020 16:05:41 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

Nie daje rady.

Pasjonujące.
--
Jacek