Zawieszanie sie komputera

Data: 2010-01-22 13:04:17
Autor: Mark
Zawieszanie sie komputera
Wyglada mi bardziej na sprawe sprzetowa, niz software/OS..
Objaw jest nastepujacy - komputer sobie dziala, i nagle jest "zamrozenie"
wsszystkiego na seksunde, czasem dwie, czasem piec.
Zamrozenie w sensie doslownym -kursor myszki nie reaguje, jesli np odbywalo
sie kopiowanie, czy skanowanie, to widac ze na ta chwile staje.. po czym po
chwili dziala dalej.
Od strony softwaru - sprawdzenie antywirusowe, antyspyware, czyszczenie
rejestru, wgranie poprawek, wgranie SP3 (XP)
Od strony sprzetowej - sprawdzilem pamieci memtestem, sprawdzilem dysk
seagate seatools, podmienilem zasilacz na inny.
wciaz to samo.. gdzie szukac przycyzny? Kondensatory na pierwszy rzut oka
nie wydaja sie wypukle.
Plyta to MSI 865PE

--
Mark

Data: 2010-01-22 15:05:18
Autor: Jacek Maciejewski
Zawieszanie sie komputera
Dnia Fri, 22 Jan 2010 13:04:17 +0100, Mark napisał(a):

Zamrozenie w sensie doslownym -kursor myszki nie reaguje, jesli np odbywalo
sie kopiowanie, czy skanowanie, to widac ze na ta chwile staje.. po czym po
chwili dziala dalej.

Miałem taki przypadek. Winna się okazała karta wifi.
--
Jacek

Data: 2010-01-22 18:50:51
Autor: Tomasz Konojacki
Zawieszanie sie komputera
W dniu 2010-01-22 13:04, Mark pisze:
[...]

Spróbuj odłączyć wszystkie urządzenia USB i zobaczyć czy to coś zmieni. Sam miałem podobne cyrki gdy modemowi na USB brakowało prądu (sam nie rozumiem jaki to ma związek).

Data: 2010-01-24 00:12:16
Autor: MAR
Zawieszanie sie komputera
[...]

Zamrożenie to sprawka softu. Ale pierwotna przyczyna pewnie sprzętowa, np. bad sectory na hdd tak się potrafią objawiać.

--
Mar

Data: 2010-02-04 13:53:12
Autor: Radosław Sokół
Zawieszanie sie komputera
Mark pisze:
Zamrozenie w sensie doslownym -kursor myszki nie reaguje, jesli np odbywalo
sie kopiowanie, czy skanowanie, to widac ze na ta chwile staje.. po czym po
chwili dziala dalej.

To raczej sugeruje oprogramowanie. Gdyby sprzęt się zawie-
szał, już by¶ nie odzyskał nad nim kontroli :)

Oczywi¶cie, *po¶rednio* może być winny sprzęt, na przykład
dysk twardy zawieszaj±cy się na odczycie uszkodzonych sek-
torów lub uszkodzony jaki¶ przewód sygnałowy. Mimo wszystko
jednak zacznij od analizy oprogramowania, czyli przede wszy-
stkim *dziennika zdarzeń* systemu.

A najlepsz± metod± jest zawsze zainstalowanie "obok" drugiej
kopii systemu, bez wgranego *żadnego* oprogramowania i *żad-
nych* sterowników poza systemowymi. Jeżeli tam nie ma takich
zamrożeń -- winne jest co¶ w systemie.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2010-02-05 12:46:00
Autor: Mark
Zawieszanie sie komputera
Dnia Thu, 04 Feb 2010 13:53:12 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

A jednak sprzet:)
Jedna z  sugestii tutaj podanych była u mnie prawdziwa - winna okazała się
sieciówka WiFi Planet.
Po wymianie na inn± jak ręk± odj±ł..

--
Mark

Data: 2010-02-05 22:09:20
Autor: Radosław Sokół
Zawieszanie sie komputera
Mark pisze:
A jednak sprzet:)
Jedna z  sugestii tutaj podanych była u mnie prawdziwa - winna okazała się
sieciówka WiFi Planet.
Po wymianie na inn± jak ręk± odj±ł..

A jednak sterowniki -- bo to one pewnie przywieszały system.

Chyba, że wymieniłe¶ na inny egzemplarz takiej samej karty
i to pomogło ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Zawieszanie sie komputera