Zawieszenie działalności edg-1 i edg-popr

Data: 2010-11-02 21:45:10
Autor: set
Zawieszenie działalności edg-1 i edg-popr
Witam, sprawa wyglada tak, zlozylem zawieszenie dzialalnosci w urzedzie z dniem 30 IX co zrozumialem jako zakonczenie dzialalnosci o polnocy tego dnia, ale niestety jak sie okazuje we wniosku (jak poinformowal mie ZUS)powinienem wpisac 1 X inaczej mam dzien przerwy w skladkach (dowiedzialem sie o tym w polowie miesiaca), a co gorsze mam kilka faktur wystawionych z dniem 30IX . Z marszu powedrowalem wiec do Gminy gdzie skladalem wniosek , ze chce to skorygowac. Pani oczywiscie poweidziala, ze nie mozna (w zasadzie bo nie-braklo argumentow).
Pogrzebalem wiec w internecie i o dziwo znalazlem druk edg-popr sluzacy do korekty edg-1 oraz informacje , ze od wrzesnia 2009 urzedy powinny umozliwiac zlozenie zarowno edg-1 jak i edg-popr przez internet (epuap, jedno okienko). Oczywiscie moj urzad tego nie udostepnia, a pani byla wielce zdziwiona, ze cos takiego jak edg-popr wogole istnieje. Chcac niechcac z nieukrywana odraza (i chyba lękem) przyjela druk zaznaczajac , ze zobaczy co sie da zrobic. Po 4 dniach "patrzenia" poinformowala mnie, ze niestety ale nic z tego bo powinienem zlozyc korekte "od reki". Jak bym wiedzial, ze zrobilem byka to przeciez poprawilbym edg-1 zanim dostarczylem do gminy.
Zapytalem wiec o podstawe prawna odmowy , pani odrzekla, ze dziennik ustaw nr 101 z 99r (znalazlem tekst jednolity z 2004 roku o czym pani nie wspominiala) i cos wspomniala mimochodem, ze mialem jednak 14 dni.
Przeczytalem to kilka razy , ale wg mnie tam jest napisane, ze mam 14 dni na zgloszenie zmian jak adres, statut i cos tam jeszcze) ,ale slowa o ograniczeniach skaldania korekt.
Jezeli mozna skladac korekty w zus (znam przypadki nawet z 1999r skladane w 2008), mozna zlozyc korekte PIT, to dlaczego pani odmawia mi zlozenia korekty jednej daty w gminie?
Jak mozna wymagac od ludzi nieomylnosci skoro samamu nie przestrzega sie prawa (chodzi o to jedno okienko , ktore mialo ulatwic takie sprawy, a nawet nie pofatygowali sie o udostepnianie drukow przez internet).
Niewiedza pani przeciagnela termin zlozenia korekty o prawie tydzien (jak mozna nie wiedziec ,ze istnieje druk korekty?).

Wywod dlugi, ale pytanie krotkie, czy pani ma prawo odmowic przyjecia korekty?
Gdzie pytac, jak sie bronic, czym podeprzec , bo bede mial cieplo.
Wszelkie sugestie mile widziane. __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 5586 (20101102) __________

Data: 2010-11-02 22:02:00
Autor: cef
set wrote:

Wywod dlugi, ale pytanie krotkie, czy pani ma prawo odmowic przyjecia
korekty?

Trzeba się było lepiej uzbroić w przepisy
przed składaniem tych druków. :-)

Gdzie pytac, jak sie bronic, czym podeprzec , bo bede mial cieplo.
Wszelkie sugestie mile widziane.

Skoro nie możesz przestawić góry, to przesuń do niej
Mahometa. Jeden dzień w składkach nie robi Ci żadnej różnicy,
a daty faktury możesz skorygować. Następnym razem
bierz dziennik ustaw ze  sobą i żądaj odmowy na piśmie.

Data: 2010-11-03 09:55:08
Autor: Michał Gut
[...]

ew kierownika wydzialu:)

Zawieszenie działalności edg-1 i edg-popr