Zawieszenie tlumika

Data: 2011-01-22 20:39:13
Autor: Maciek
Zawieszenie tlumika

Pytanie z teorii motoryzacji :)

Dlaczego w niektorych samochodach (np. starszych ciezarowkach) koncowa
czesc tlumika byla podwieszana do ramy na elastycznych zawieszkach? Czy to
ma cos wspolnego z tlumieniem drgan od silnika?

--
Maciek

Data: 2011-01-22 12:56:04
Autor: JAM
Zawieszenie tlumika
On Jan 22, 2:39pm, Maciek <dock...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

We wszystkich pojazdach wydech jest mocowany elastycznie. Glownie jest
to spowodowane rozszerzalnoscia cieplna ukladu a nie drganiami choc na
drgania tez sie przydaje. Pomiedzy silnikiem a wieksza czescia wydechu
jest przegub elastyczny eliminujacy wiekszosc drgan.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Data: 2011-01-22 23:44:47
Autor: Przemysław Czaja
Zawieszenie tlumika

Użytkownik "JAM"

We wszystkich pojazdach wydech jest mocowany elastycznie.

W motocyklach również? :)

Data: 2011-01-22 23:47:54
Autor: Jotte
Zawieszenie tlumika
Użytkownik "Przemysław Czaja" <przempo@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ihfn14$mmr$1mx1.internetia.pl...

We wszystkich pojazdach wydech jest mocowany elastycznie.
W motocyklach również? :)

Nawet w tramwajach. ;)

--
Jotte

Data: 2011-01-23 09:07:16
Autor: JAM
Zawieszenie tlumika
On Jan 22, 5:44pm, Przemysaw Czaja <prze...@poczta.fm> wrote:
Uytkownik "JAM"

We wszystkich pojazdach wydech jest mocowany elastycznie.

W motocyklach rwnie? :)

Sluszna uwaga. W motocyklach uklad jest krotki i rozszerzalnosc cielna
nie musi byc kompensowana elastycznie.

Data: 2011-01-26 14:50:49
Autor: AZ
Zawieszenie tlumika
On 2011-01-22, Przemysław Czaja <przempo@poczta.fm> wrote:

We wszystkich pojazdach wydech jest mocowany elastycznie.

W motocyklach również? :)
Przez gumowe tlumiki drgan :-)

--
Artur

Data: 2011-01-22 20:10:43
Autor: to
Zawieszenie tlumika
begin Maciek
Dlaczego w niektorych samochodach (np. starszych ciezarowkach) koncowa
czesc tlumika byla podwieszana do ramy na elastycznych zawieszkach? Czy
to ma cos wspolnego z tlumieniem drgan od silnika?

A w jakichś autach jest wydech na sztywno?

Data: 2011-01-22 21:19:19
Autor: Maciek
Zawieszenie tlumika
Dnia 22 Jan 2011 20:10:43 GMT, to napisa(a):

A w jakich autach jest wydech na sztywno?

Zle sie wyrazilem - wspolczesne osobowki maja chyba przewaznie jakies
zawieszki w formie ucha czy jarzma z amortyzujaca wkladka gumowa, a w
starszych smochodach ostatnia zawieszka to np. 20-centymetrowy elastyczny
pasek z uchem na koncu.

--
Maciek

Data: 2011-01-22 21:55:44
Autor: Mase
Zawieszenie tlumika
W dniu 2011-01-22 21:19, Maciek pisze:
[...]

Zdefiniuj "wspolczesne"
Bo wg. mojej wiedzy wiekszosc aut ktore opuszczaja znajdujace sie w
Polsce montownie samochodow ma tlumik podwieszonu na mniejszej lub
wiekszej gumowej zawieszce...

Pozdro

Mase

Data: 2011-01-22 22:18:09
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zawieszenie tlumika

Uytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:16sgdv6xk8810$.yevjf4lm7csp.dlg40tude.net...
[...]

konstrukcja zawieszki zaley od wyobrani konstruktora.
Generalnie w adnym samochodzie ukad wydechowy nie wisi na sztywno i jest zawieszony wlasnie na gumowych zawieszkach. Czsto w formie gumowego ucha, a czasem inaczej - ale zawsze na zczu elastycznym. Tumik nie moe przenosi drga na karoserie.
A to, ze raz zawieszka wyglda tak, a raz inaczej ma ten sam powd, dla jakiego raz wcznik wiate jest przyciskiem, a raz pokrtem.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-22 22:37:18
Autor: Jotte
Zawieszenie tlumika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d3b39c2$0$2494$65785112news.neostrada.pl...
begin Maciek

A w jakichś autach jest wydech na sztywno?
Tak.

--
Jotte

Data: 2011-01-22 21:49:21
Autor: to
Zawieszenie tlumika
begin Jotte
A w jakichś autach jest wydech na sztywno?
Tak.

Przykład?

Data: 2011-01-22 22:52:09
Autor: Jotte
Zawieszenie tlumika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d3b50e1$0$2494$65785112news.neostrada.pl...
begin Jotte

A w jakichś autach jest wydech na sztywno?
Tak.
Przykład?
Bolid F1, F3, gokart itp.

--
Jotte

Data: 2011-01-22 22:31:22
Autor: to
Zawieszenie tlumika
begin Jotte
Bolid F1, F3, gokart itp.

Super, ale nie o tym rozmawiamy.

Data: 2011-01-22 23:34:05
Autor: Jotte
Zawieszenie tlumika
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d3b5aba$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
begin Jotte

Bolid F1, F3, gokart itp.
Super, ale nie o tym rozmawiamy.
Trzeba się umieć precyzyjnie wysławiać (wiem, wiem, trudna i zanikająca sztuka).
Pytałeś czy w jakichś autach jest wydech na sztywno (zamocowany).
No to mówię, że jest.

--
Jotte

Data: 2011-01-23 03:47:28
Autor: kogutek
Zawieszenie tlumika
Jotte <tjp3@spam.wypad.wp.pl> napisa(a):
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisa&#65533; w wiadomo&#65533;ci news:4d3b5aba$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
> begin Jotte

> Super, ale nie o tym rozmawiamy.
Trzeba si&#65533; umie&#65533; precyzyjnie wys&#65533;awia&#65533; (wiem, wiem, trudna i zanikaj&#65533;ca sztuka).
Pyta&#65533;e&#65533; czy w jakich&#65533; autach jest wydech na sztywno (zamocowany).
No to mówi&#65533;, że jest.

o 126p zapomniae

Data: 2011-01-23 10:59:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zawieszenie tlumika

Uytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisa w wiadomoci news:ihg8cg$j45$1inews.gazeta.pl...
> [...]

sztuka).
Pyta&#65533;e&#65533; czy w jakich&#65533; autach jest wydech na sztywno (zamocowany).

ale w maluchu tumik (ba cay ukad wydechody ;) )wisi na silniku, a nie karoserii..

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-01-23 23:43:26
Autor: Mario
Zawieszenie tlumika
W dniu 2011-01-22 23:34, Jotte pisze:
[...]

Ale wydech czy układ wydechowy pojazdu spalinowego? Trzeba się umieć precyzyjnie wysławiać. :-P

"Wydech, inaczej faza bierna oddechu – usuwanie „zużytego” powietrza zasobnego w dwutlenek węgla."

pozdrawiam
mario

Data: 2011-01-24 00:47:22
Autor: Jotte
Zawieszenie tlumika
Użytkownik "Mario" <camaro94@op.pl> napisał w wiadomości news:ihiaro$j4d$1news.onet.pl...

Pytałeś czy w jakichś autach jest wydech na sztywno (zamocowany).
Ale wydech czy układ wydechowy pojazdu spalinowego?
Wydech.
Trzeba umieć czytać ze zrozumieniem i pojmować znaczenia terminów, a nie tylko wikipedią się karmić.

--
Jotte

Data: 2011-01-24 11:02:20
Autor: Mario
Zawieszenie tlumika
W dniu 2011-01-24 00:47, Jotte pisze:
Uytkownik "Mario" <camaro94@op.pl> napisa w wiadomoci

Pytae czy w jakich autach jest wydech na sztywno (zamocowany).
Ale wydech czy ukad wydechowy pojazdu spalinowego?
Wydech.
Trzeba umie czyta ze zrozumieniem i pojmowa znaczenia terminw,

Ale "wydech" to jest POTOCZNE okrelenie ukadu wydechowego. Skoro si czepiasz innych, zacznij od siebie.

mario

Data: 2011-01-22 22:13:13
Autor: Bydl
Zawieszenie tlumika
On 2011-01-22 20:39:13 +0100, Maciek <docktor@poczta.onet.pl> said:

Pytanie z teorii motoryzacji :)

Dlaczego w niektorych samochodach (np. starszych ciezarowkach) koncowa
czesc tlumika byla podwieszana do ramy na elastycznych zawieszkach?

By rura nie lataa jak yd po pustym sklepie.
Dokadnie to samo (mocowanie, nie jego rodzaj) jest w kadym wspczesnym.
Tyle, e w starych byo mnstwo miejsca...

--
Bydl

Zawieszenie tlumika