Zawieszenie - zmiana wysoko?ci

Data: 2011-02-15 14:31:37
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii odwrotnej.
Tzn. czy jest możliwe jego zauważalne podniesienie, bez przerabiania połowy auta?
Teoretyczny prześwit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej niż Sportage, ale wydaje mi się to mocno naciągana wartość, jako że każdy krawężnik na parkingu zaliczam osłoną silnika.
No i Jarek miał onegdaj rację, twierdząc że warto wypróbować jak się jeździ wysokim autem bez jego kupowania. ;-)

Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.

Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi?

Data: 2011-02-15 13:51:33
Autor: to
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
begin Cavallino
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii
odwrotnej.
Tzn. czy jest moĹźliwe jego zauwaĹźalne podniesienie, bez przerabiania
[...]

Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem. Te co masz są już pewnie dość mocno zużyte, więc podczas np. zjeżdżania z krawężnika przód Ci lekko przysiada i uderzasz osłoną. Kolejna kwestia to zużyte elementy metalowo-gumowe -- to też obniża lekko zawieszenie. No i oczywiście sprężyny -- z czasem też "siadają".

Data: 2011-02-15 14:56:42
Autor: Cavallino
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:

Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem.

Same amorki to chyba zbyt mało, od początku auto wydawało mi się za niskie pod tym względem.
Chcę mieć opcję zdecydowanie wyższą.

Te co masz są już pewnie
dość mocno zużyte, więc podczas np. zjeżdżania z krawężnika przód Ci
lekko przysiada i uderzasz osłoną.

Nie, to nie to - chodzi o samo podjeżdżanie do krawężnika, gdy chcę przy nim zaparkować prostopadle.
Albo choćby dziury na polnej drodze, o bryłach śniegu, nad którymi inni przejeżdżają, a ja je zaliczam nie wspominając.

Kolejna kwestia to zuĹźyte elementy
metalowo-gumowe -- to też obniża lekko zawieszenie. No i oczywiście
sprężyny -- z czasem też "siadają".

Wszystko prawda, ale nie o tym chciałem - nie chcę powrotu do standardu, tylko ewidetnego podwyższenia, najlepiej z możliwością regulacji.
Da się bez wymiany połowy zawieszenia?
Czy oprócz amortyzatorów i sprężyn trzeba pozmieniać też coś więcej (wahacze, stabilizatory czy co tam jeszcze jest w zawieszeniu wielowahaczowym)?

Data: 2011-02-15 14:54:16
Autor: to
[...]

Podałem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujący majątku sposób na zniwelowanie problemów które opisujesz. Przy czym nie mówię o "powrocie do standardu" bo zasugerowałem lepsze amortyzatory niż seryjne.

Ze sposobów ekstremalnie druciarskich to "możesz" nawpychać jakichś gum czy coś w sprężyny, ale zdecydowanie to odradzam. --

Data: 2011-02-15 19:30:43
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:

Podałem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujący majątku sposób na
zniwelowanie problemĂłw ktĂłre opisujesz.

Nie bardzo, od początku i nowych amorków było tak samo.

Przy czym nie mówię o "powrocie
do standardu" bo zasugerowałem lepsze amortyzatory niż seryjne.

Ale to Ĺźe lepsze, nie oznacza Ĺźe wyĹźsze, a mĂłwimy o stanie spoczynkowym.

Ze sposobów ekstremalnie druciarskich to "możesz" nawpychać jakichś gum
czy coś w sprężyny, ale zdecydowanie to odradzam.

Nie mam zamiaru nic drutować.

Data: 2011-02-16 13:28:03
Autor: to
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
begin Cavallino
Ale to Ĺźe lepsze, nie oznacza Ĺźe wyĹźsze, a mĂłwimy o stanie spoczynkowym.

Ale autem się jedzie, a nie stoi. Jeśli amortyzator ma lepsze tłumienie dobicia to auto mniej się bujnie w dół na nierówności i w efekcie minimalny prześwit będzie większy.

Powiem Ci tyle, że w moim aucie zmieniłem kilkuletnie seryjne zawieszenie (przebieg ok. 150 tys., w miarę sprawne, nieporozwalane) na kompletne sportowe niższe o 4 cm i np. przez progi zwalniające przejeżdża się wręcz łatwiej. Po założeniu seryjnych nowych sprężyn i twardszych amortyzatorów na pewno problemy które opisujesz znacząco by się zmniejszyły, a auto prowadziłoby się nawet lepiej niż teraz.

Data: 2011-02-16 14:32:56
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d5bd0e3$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

[...]

Jasne, rozumiem, ale zapomniasz że ja mam problem również gdy auto nie jedzie, więc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawężniku).
I jego również chciałbym zlikwidować.

Data: 2011-02-16 13:40:13
Autor: to
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
begin Cavallino
Jasne, rozumiem, ale zapomniasz Ĺźe ja mam problem rĂłwnieĹź gdy auto nie
jedzie, więc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawężniku). I
jego również chciałbym zlikwidować.

Jak to PRZY? ;) Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;)

Ale jeśli chodzi o wysokość, to po kilku latach na pewno auto obniżyło Ci się o jakiś centymetr (za sprawą sprężyn i elementów gumowych).

Data: 2011-02-16 14:51:22
Autor: Cavallino
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d5bd3bd$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino

Jasne, rozumiem, ale zapomniasz Ĺźe ja mam problem rĂłwnieĹź gdy auto nie
jedzie, więc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawężniku). I
jego również chciałbym zlikwidować.

Jak to PRZY? ;)

No PRZY.

Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;)

Np. podjeżdżam na parking na M1, dojeżdżam przodem do krawężnika (tak jak każde inne auto w tym miejscu dotykając kołami krawężnika), specjalnie z praktycznie zerową prędkością, a i tak przycieram osłoną silnika o krawężnik oddzielający parking od trawnika.

Ale jeśli chodzi o wysokość, to po kilku latach na pewno auto obniżyło Ci
się o jakiś centymetr (za sprawą sprężyn i elementów gumowych).

Bardzo możliwe, dlatego wolałbym mieć jakiś zapas na następne kilka lat, 1 cm to za mało.
Zresztą ten problem jest od kiedy pamiętam, od nowości chyba.

Data: 2011-02-15 15:11:59
Autor: z
to pisze:
No i oczywiście
sprężyny -- z czasem też "siadają".

Mam pod "koszyczkiem" sprężyny założoną tulejkę (jest w Almerze na tyle taki patent) Niestety skutkuje to "łomotem" podczas zjeżdżania z krawężników.
Nie wiem dokładnie co wydaje taki dźwięk ale widocznie konstrukcja tylnego zawieszenia nie lubi takich manewrów :-(
A jest tylko jakieś 2 cm wyżej niż fabryka przewiduje.

PS. W tym samochodzie wogóle zjeżdżanie z krawężników jest głośne.
Z pasażerami jeździ się ciszej :-)

Data: 2011-02-15 15:41:39
Autor: mleko
On 2011-02-15 14:51, to wrote:
begin Cavallino

[...]

Eksperci na PMS :)

Data: 2011-02-15 14:50:45
Autor: to
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
begin mleko
Eksperci na PMS :)

Masz coś do dodania do rzeczy czy tak sobie tylko bredzisz?

Data: 2011-02-15 15:07:21
Autor: kml

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8036$0$2439$65785112news.neostrada.pl...

Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi?

Mój znajomy kiedyś się dgrażał, że takie coś zrobi ale koszt był dramatyczny - amortyzatory, pompa ciśnienia i chgw co jeszcze. Do tego trzeba to ładnie spiąć i uruchomić. Gdyby był gotowy zestaw typu plug&play to można by o tym myśleć, ale rzeźbić samemu warto wyłącznie mając do tego pełne zaplecze warsztatowe oraz naprawdę konkretne środki zabezpieczone na ten cel.

kml

Data: 2011-02-15 15:10:15
Autor: Cavallino
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ije1ak$msl$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie.

Data: 2011-02-15 15:14:50
Autor: kml

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8944$0$2496

Ale ja nic nie pisałem o regulacji guzikiem w kabinie.

Będziesz co 4 miesiące demontował wszystkie graty, wkładał inne a potem ustawiał geomerię i zbieżność :)? Mechanicznie to OIDP wkłada się "podkładkę" pomiędzy sprężynę a amortyzator, ale głowy sobie uciąć nie dam. Są zestawy do podnoszenia samochód, gotowe, o 2cm rzuć okiem na alleprowizję może to Ci coś pomoże.

kml

Data: 2011-02-15 15:18:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "kml" <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:ije1ol$o8i$1inews.gazeta.pl...

[...]

Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie.
Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o temacie.

Data: 2011-02-15 16:41:05
Autor: kml

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:4d5a8b4b$0$2450$65785112news.neostrada.pl...

Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie.
Ale po to się pytam, żeby się dowiedzieć - nie mam pojęcia szerszego o temacie.

Zależy co rozumie się pod pojęciem regulowane, prawda :) Płynnie regulowane to co innego a "ręcznie" regulowane to też co innego :)

kml

Data: 2011-02-15 17:44:49
Autor: Agent
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
?
[...]

W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy do civiców chyba.

Data: 2011-02-15 17:47:56
Autor: to
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
begin Agent
W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówią nieraz o regulowanym
zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jakoś tak. Są gotowe zestawy
do civicĂłw chyba.

MĂłwisz o gwincie ale on nie ma nic wspĂłlnego z podwyĹźszaniem tylko raczej obniĹźaniem...

Data: 2011-02-16 11:18:48
Autor: Agent
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci

Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d5abc4b$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
begin Agent

[...]

Może tak ale jak jest regulacja to umożliwia i podwyżsanie i obniżanie. ALe domyslam się że chodzi o regulacje w dół a nie w górę

Data: 2011-02-15 17:23:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

Sprężyny i ewentualnie amortyzatory, choć nie jestem pewny, czy nie wystarczą same wyższe spręzyny.
Przy podniesieniu o 3-4 cm napewno.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-02-15 20:09:33
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2011-02-15 15:07, kml pisze:

[...]

Nie wiem, czy wiesz, ale są auta i to nie ze szczytu cennika, które mają to w standardzie...
Do jazdy w zasadzie służy tam tylko jedna pozycja, ale wyższa umożliwia właśnie przejazd przez krawężniki, czy progi bez łomotania brzuchem o ziemię :)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-02-16 22:02:13
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Tue, 15 Feb 2011 15:07:21 +0100, kml napisał(a):

[...]
W zasadzie sa, tylko nie widze do Cee'da:
http://www.airbagit.com/Kia-Air-Suspension-Systems-s/60.htm

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-02-15 15:15:31
Autor: J.F.
On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

Tu najtaniej bedzie wypozyczyc :-)

Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.
Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi?

pojedz najpierw gdzies na podnosnik. Trzeba zobaczyc o ile mozna kola opuscic zanim cos zacznie
przeszkadzac. Wymienic sprezyny to latwo, ale czy potem nie zabraknie
zakresu na wybojach. Regulacja to juz bardziej skomplikowane, koledzy rajdowcy moze
podpowiedza jakies amoro-sprezyny z regulacja pod maska, inne .. taniej bylo od razu kupic cytryne :-)

J.

Data: 2011-02-15 15:19:55
Autor: Staszek Sosenko
[...]

Ostatnio przerabiałem temat w Audi A4 z fabrycznie obniżonym zawiasem. Warsztat najpierw zaoferował założenie na McPhersony jakichś tulejek, podnoszących auto o 2 cm - miało to kosztować z robotą ca. 450zł. Później się z tego wycofali, gdyż okazało się, że brak takich tulejek jako oryginalnych części, a dotoczenie sprawiłoby zbyt duże trudności. Od pomysłu odstąpiłem, gdyż jedyną opcją byłaby wymiana sprężyn, a to już koszty dochodzące do tysiaka. Wygląda zatem na to, że sama wymiana sprężyn powinna wystarczyć. Pytanie tylko, co z amorami? Na pewno będziesz miał trudność ze znalezieniem rozwiązania, które da Ci możliwość nieskomplikowanej zmiany setupu lato/zima. Może przekładka Nivo z Mercedesa? :D Albo coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=JvlIOOVo050&feature=related ;)

--
### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ##############
### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ###

Data: 2011-02-15 15:43:45
Autor: R.
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
Odpowiem od d* strony :)

W Lagunie I jest o tyle fajnie, że można tył sobie podnieść bez większych nakładów. U mnie (w kombi) tak poprzedni właściciel podniósł - po przesiadce z Escorta mocno mi to przeszkadzało (dużo mniej było widać w lusterku), ale teraz - super.

Co do przodu - tutaj będzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-Funf :). Albo Xantię - nawet na kilka Ci starczy ;)

R.

Data: 2011-02-15 19:04:23
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze:
Co do przodu - tutaj będzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-Funf
:). Albo Xantię - nawet na kilka Ci starczy ;)

R.
Ale to też nie rozwiąże problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprężynach.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-02-15 19:31:49
Autor: Adam Krawczyk
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:04:23 +0100, użytkowmik "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
napisał(a):

Ale to też nie rozwiąże problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprężynach.

Co?
Jak nie jest???
1. Na krawężniki wystarcza.
2. Jeśli jednak nie wystarcza (bardzo wysoki polic... znaczy krawążnik) to
pozycja "teren", sekundka i chop.

W C-funf sprężynowe zawieszenie to opcja dla miłośników Passatów, z hydro
też jak najbardziej występuje.

Adam Krawczyk - Ruda Śląska
Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation
Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE)

Data: 2011-02-15 19:32:57
Autor: Cavallino
Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:ijef7a$nd8$1news.onet.pl...
W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze:
[...]

Dam głowę że widziałem Xantię opuszczoną o dobre 20 cm, więc o czym mowa?

Data: 2011-02-15 19:49:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "Adam Krawczyk" <adam-krawczyk@aspam.secretkey.eu> napisał w wiadomości news:1lt5zix63xmga$.dlgsecretkey.eu...
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:32:57 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

Dam głowę że widziałem Xantię opuszczoną o dobre 20 cm, więc o czym mowa?

Stojącą czy jadącą?

Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu nadwozia.

Data: 2011-02-15 20:00:26
Autor: Adam Krawczyk
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

Stojącą, jechać raczej nie była w stanie przy takim posadowieniu nadwozia.

No ta nie modyfikacja tylko przypadłość techniczna tego zawieszenia,
prawdopodobnie model z początku produkcji bez systemu antyopadowego lub z
systemem antyopadowym ale zaniedbana (przecieki wewnętrzne) i/lub bardzo
długo stojąca. Jest jeszcze opcja że właściciel z premedytacją "rzucił ją
na glebę".
Po uruchomieniu silnika 10-20sec. i jest w pozycji do jazdy.
W położeniu dolny serwis (gleba) da się powoli jechać ale odczucia są jak
(przepraszam właścicieli) w Vectrze (w górnym serwisie też się da jechać
ale komfort j.w.).

Data: 2011-02-15 20:03:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "Adam Krawczyk" <adam-krawczyk@aspam.secretkey.eu> napisał w wiadomości news:gwolbdxo9f7o.dlgsecretkey.eu...
[...]

Chyba nie zajarzyłeś, że przedpiszca twierdził, iż nie da się regulować wysokości zawieszenia w tym modelu, a to co napisałeś dokładnie temu zaprzecza.
Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą.

Data: 2011-02-15 20:47:51
Autor: Adam Krawczyk
Dnia Tue, 15 Feb 2011 20:03:30 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

[...]

Zajarzyłem. I podtrzymuję to co napisałem (jako posiadacz takiego pojazdu),
zawieszenie jest regulowane, mało tego poza regulacją ręczną jest przede
wszystkim regulacja automatyczna - bez względu na obciążenie prześwit jest
zawsze ten sam.

Czyli generalnie nie polemizujesz ze mną a ja z Tobą.

Dokładnie. Tylko wyjaśniłem (nie koniecznie Tobie) ki diabeł tam siedzi.

Data: 2011-02-15 22:18:06
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-15 20:03, Cavallino pisze:
[...]

Nie, że nie da się regulować wysokości, tylko że zawieszenie nie jest regulowane. To nie jest opcja: szosa/teren tylko możliwość podniesienia lub opuszczenia samochodu w pozycję serwisową. Tobie zależy na dynamicznej regulacji prześwitu, czego de facto nie da się zrealizować w zawieszeniu hydropneumatycznym, bo te ma tylko jedną pozycję do jazdy. Każda inna jest pozycją serwisową, która powinna być używana wyłącznie na postoju.

Tak, wiem o trzeciej pozycji między szosa, a górny serwis, ale to jest pozycja, co do której producent założył sankcje na maksymalną prędkość z jaką można się na niej poruszać i jest to 60km/h

Data: 2011-02-15 22:53:52
Autor: Adam Krawczyk
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:18:06 +0100, użytkowmik "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
napisał(a):
Tobie zależy na dynamicznej regulacji prześwitu,

Dynamicznej, dwa razy do roku?

czego de facto nie da się zrealizować w zawieszeniu hydropneumatycznym, bo te ma tylko jedną pozycję do jazdy. Tak, wiem o trzeciej pozycji między szosa, a górny serwis, ale to jest pozycja, co do której producent założył sankcje na maksymalną prędkość z jaką można się na niej poruszać i jest to 60km/h

Jadąc 40km/h możesz zmienić położenie dzwigni regulacji prześwitu w
położenie teren czy wysiadasz, wymieniasz kolumny itp? Czyli da się
dynamicznie? Dynamiczniej już chyba nie można, chyba że się mylę. Mało tego
zawieszenie samo dostosowuje się do obciążenia i reguluje prześwit właśnie
dynamicznie - wysiadasz teściową ;), auto na sekundę się podnosi a potem
opada do właściwej wysokości. Mało tego można tak wyregulować zawieszenie (regulacja tzw. zera
hydraulicznego) by w pozycji "szosa" było n.p. trzy centymetry wyżej (albo
niżej) niż przewidział producent dla tego modelu, ale wymaga to regulacji z
kanału - a wystarczy do tego w zasadzie jeden klucz, bez kupowania sprężyn,
amortyzatorów, cudownych tulejek itp. i ew. przekładania tego jak opon co
sezon.

Cavallino chodziło (o ile potrafię czytać) o pokonanie krawężnika i/lub
mocno zaśnieżonej drogi z głębokimi koleinami gdzie raczej nikt więcej jak
60 nie będzie jechał.

Data: 2011-02-15 23:04:21
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-15 22:53, Adam Krawczyk pisze:
Tobie zależy na
dynamicznej regulacji prześwitu,

Dynamicznej, dwa razy do roku?

Uznajmy, że po prostu na regulacji prześwitu. Tu się zgadza: hydropneumatyk mu wystarczy.

[...]

Odpisałem Venioowi - regulowanym zawieszeniem jest HA, Activa - wpływa czynnie na zawieszenie w trakcie jazdy. Sam hydropneumatyk jest zawieszeniem o zmiennym prześwicie.

Cavallino chodziło (o ile potrafię czytać) o pokonanie krawężnika i/lub
mocno zaśnieżonej drogi z głębokimi koleinami gdzie raczej nikt więcej jak
60 nie będzie jechał.

Zgadza się i tu z pomocą przychodzi hydropneumatyka.

Trochę się pokajam, bo w pierwszym poście nie uściśliłem i nie doczytałem - ubzdurało mi się, że R. określił Xantię i C5 jako auta z regulowanym zawieszeniem i chciałem wyprowadzić dyskusję na temat definicji, a wyszło trochę inaczej. Niemniej, wciąż uważam, że samo zawieszenie hydropneumatyczne nie jest regulowane ;-)

Data: 2011-02-16 03:01:44
Autor: Michał
[...]

A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)

Xantia poza tym miała na tyle szybki system że niwelował wychylenia boczne,
z czym sobie ponoć jeszcze Merc w220 S500 radzi - nie wiem. Renault nie było takie szybkie.

a hydropneumatyk renault miał regulowany prześwit 3 pozycje (auto lub
manualnie), oraz twardość, oraz poziomowanie.

na wszystkich 3 wysokościach dało się jeździć (najniższa -vmax ~270km/h),
najniższa się sama włacza powyżej 120km/h, wysoka na to na "teren".
tłumienie (część "hydro") było robione w środku amortyzatora - szły kable od sterowania i odczytu do kompa.
Nie wiem na ile komp badał styl jazdy i dziury/progi - ale pewnie coś
robił skoro nawet Citoen w XM 89' już miał kompa od tego. a w renault to weszło w 92'.

pozdrawiam.

Data: 2011-02-16 09:39:16
Autor: PB
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody,  Michał
napisał(a):

A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)

A ja Ci to naprawię. Safrane miała PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez
HYDRO. Hydropneumatyczne zawieszenie to właśnie Citroen, oraz sporo
czołgów i koparek. Hydroactive to nazwa marektingowa dla zawieszenia
hydropneumatycznego uzbrojonego w zawory antyopadowe, dodatkowe
gruszki i zestaw czujnikow z komputerem i zaworami który tym steruje. W Safrane była regulowana twardość zawieszenia i w niewielkim stopniu
jego wysokość. Poza tym system ten w przeciwieństwie do tego z
Citroena - działał dość krótko. Montowano go tylko w Safrane I, byle
duperel kosztował majątek i dziś jużnie znajdziesz Szafy ze sprawnym
tym ustrojstwem, więc dyskusja jest akademicka. Najlepszą cecha
systemu Renault była łatwa możliwość ekstrakcji tego cholerstwa i
wstawienia zwykłego zawiasu...

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2011-02-17 21:42:43
Autor: Michał
[...]

Ok, pomyliłem się, dobra pomyliłem się !!! (w nazwach :) ) hydro to mi się wzięło że amorki w środku są hydro ;) + kableki + czujniki.
a sama wysokość to była - tak tylko "Air" i to wolno się zmieniało.

ale ta "Szafa" 1 to było dobre trwałe ciche SZYBKIE auto :)
i tak cena części inna niż w innych autach, nawet do 2 jest ze 3x taniej eksploatacja, i mniej pali.

Czy mi się wydaje czy większość zawieszenia w 2 jest stalowa a w 1 była aluminiowa ? bo mi cholera rdza je jakieś śrubki i takie tam duże elementy w ph2 - a jedynka pomimo że starsza to tylko brudna była, rdza tego nie jadła (zresztą VelSatisa 9 letniego też nie je nic).

pozdrawiam.

Data: 2011-02-16 18:39:48
Autor: Adam Krawczyk
Dnia Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), użytkowmik  Michał napisał(a):

A ja się uprę że hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :)

Hmm, to jak sklasyfikujesz CXa, GS/Aa, BXa - te nigdy nie miały, oraz XMy i
Xantie bez hydroactiv (z zawieszeniem hydropneumatycznym ale bez
wyposażenia dodatkowego nazywanego właśnie HA)???

Tak jak Piotr zauważył, skąd to ci to hydro w Renault się znalazło?

Data: 2011-02-17 21:44:40
Autor: Michał
[...]

pomyliłem się !
Hydro tak, i pneumatic też bo coć musi się "kompresować".

Tak jak Piotr zauważył, skąd to ci to hydro w Renault się znalazło?

z płynu w amorkach :)

btw. jaka jest konstrukcja AirMatica ?
to samo co Renault i Porsche ?

pozdrawiam.

Data: 2011-02-16 00:21:37
Autor: Cavallino
Użytkownik ""Michał \"HoMMeR\" Paszek"" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał w wiadomości news:ijeqif$6ig$1news.onet.pl...
[...]

Nie.
Pytałem o jakąkolwiek regulację prześwitu.

Data: 2011-02-16 02:44:56
Autor: Michał
Michał \HoMMeR\ Paszek <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl> napisał(a):
> [...]

Tak, wiem o trzeciej pozycji między szosa, a górny serwis, ale to jest pozycja, co do której producent założył sankcje na maksymalną prędkość z jaką można się na niej poruszać i jest to 60km/h

Hydropneumatyczne właśnie jest od tego żeby je zmieniać w trakcie jazdy,
przynajmniej tak Safrane miało, teraz pewnie Panamera czy Cayene ma podobnie.

poduchy od obniżania i podwyższania, i aktywne amortyzatory od twardości.
Safrane samo siadało jak się 120km/h przekraczało. plus automatyczne
trzymanie poziomu, plus reg twardości.

Citroen ma inaczej i ma jeden wspólny system hydro, dużo tańszy i dużo bardziej bezawaryjny: kule (ilość) - twardość i ciśnienie - wysokość.

Merc ma chyba wszystko pneumatyczne. AirMatic

a Nivo to tylko miało na jedną oś - to się nie liczy.

pozdrawiam.

Data: 2011-02-15 20:36:50
Autor: Adam Krawczyk
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

Co do Twojego pytania.
Padła tu propozycja założenia amortyzatorów o większym tłumieniu - hmm
dziwna propozycja, nie bardzo rozumiem co by to miało zmienić.
Prawdopodobie padnie propozycja założenia sprężyn wzmocnionych (jak m.in. w
Oplach) tylko że ich wysokość jest taka sama jak w serii jedynie pręt z
którego są wykonane jest grubszy (są sztywniejsze) ale nie zmienia to
prześwitu "na pusto". Wkładanie czegokolwiek w sprężyny to chyba pomyłka,
usztywni auto - no chyba że potrzebny ci ciut wyższy gokart.
ZTCW dopuszczona ze względów homologacyjnych jest zmiana prześwitu do 30mm
(to w kwestii obniżenia) i obniżające zestawy sprężyn Eibacha są na to
przygotowane, mogą takie sprężyny współpracować z seryjnymi amortyzatorami.
Sportowe amortyzatory (AGX Kayaby przykładowo) dopuszczone też ze wzgl.
homologacyjnych pojazdu mają skok jak w serii ale zmienione lub regulowane
tłumienie.
Pytanie czy te 30mm dotyczy też podniesienia prześwitu - nie wiem nikt
nigdy nie pytał, więc nie dociekałem u producenta.
Uprzedzając pytania czy można obniżyć o 50mm, można i są dostępne takie
zestawy ale nie mieści się to w zakresie homologacji danego pojazdu i
teoretycznie powinno się zdobyć homologację na tak przerobiony bolid, to co
widać na ulicach to praktyka a z tą jest różnie.
Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt.

Data: 2011-02-15 21:34:56
Autor: J.F.
On Tue, 15 Feb 2011 20:36:50 +0100,  Adam Krawczyk wrote:
[...]

Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie,
to pod obciazenieniem mniej sie ugna.

Pytanie czy ktoś produkuje zestawy podwyższające? Pewnie tak, ale koszt.

sprezyny nie powinny byc takie drogie jak sa :-)

J.

Data: 2011-02-15 21:46:49
Autor: Adam Krawczyk
Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:34:56 +0100, użytkowmik J.F. napisał(a):

Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie,
to pod obciazenieniem mniej sie ugna.

Słuszna uwaga. To czy są dostępne to inna sprawa. Ale pod obciążeniem
(takim samym) ugnie się mniej niż w serii.
Teoretycznie, można by próbować wolnej amerykanki i zrobić próbę z
założeniem sprężyn od mocniejszej wersji silnikowej - gorzej jeśli ma
mocniejszą wersję. :)

Data: 2011-02-15 21:20:08
Autor: venioo
W dniu 2011-02-15 19:04, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze:
[...]

HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to glownie hydropneumatyk, sprezynowy McPherson jest w opcji na specjalne zyczenie kupujacego. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX, Xantia, C5) ma 4 polozenia - 1.dolny serwis (czyli gleba - Xantia sedan moze powoli sie poruszac, w kombi instrukcja obsl. tego zabrania) 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h 4.gorny serwis - do serwisowania, ew. do chwilowego ominiecia wymagajacej przeszkody bardzo powoli.
W praktyce 1 i 4 nie nadaja sie do jazdy, chociaz 4 mi raz uratowalo dupsko ;) Poza tym komfort jazdy nieporownywalny z niczym innym w tej cenie. Chwilami az zaluje, ze sprzedalem moja X2 Break :(

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-15 21:26:46
Autor: Adam Krawczyk
Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:20:08 +0100, użytkowmik venioo napisał(a):

HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz?

Xantia sedan

Nie tylko on. :)

Data: 2011-02-15 22:28:26
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-15 21:20, venioo pisze:

[...]

Znajdź różnicę pomiędzy regulowane zawieszenie, a regulowany prześwit. Tak, wciąż twierdzę, że hydropneumatyk nie jest zawieszeniem regulowanym. Zawieszenie regulowane polega na możliwości jazdy bez sankcji w różnych konfiguracjach (szosa/teren, twardo/miękko, szybko prosto/wolno w zakręcie.
Tak, wiem o istnieniu HA i Activa. Te można nazwać zawieszeniem regulowanym, ale samego hydropneumatyka, nie.

Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to
glownie hydropneumatyk, sprezynowy McPherson jest w opcji na specjalne
zyczenie kupujacego.

Byłem i wciąż jestem przekonany, choć nie studiuje na codzień cenników Citroena, że od C Funf to hydro jest opcją i to słono płatną.

W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX,
Xantia, C5) ma 4 polozenia - 1.dolny serwis (czyli gleba - Xantia sedan
moze powoli sie poruszac, w kombi instrukcja obsl. tego zabrania)

Nigdy w dolnym serwisie nie można się poruszać. Ta pozycja służy do spuszczenia ciśnienia z układu zawieszenia.
Tak, jak Adam zauważył - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi (Break), ale to już niuans nie wnoszący wiele do dyskusji.

2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h

Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której możesz jeździć, a jedynie umożliwienie zwiększenia prześwitu w celu pokonania przeszkody.

4.gorny serwis - do
serwisowania,
Tylko i wyłącznie. Jazda na tej pozycji jest zabroniona.

Data: 2011-02-15 22:58:37
Autor: venioo
W dniu 2011-02-15 22:28, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
[...]

Czytajac watkotworce i opisany przez niego problem, zrozumialem, ze wlasnie o cos takiego mu chodzi. A czy to nazwiemy regulowane zawieszenie czy regulowany przeswit - obojetne.

[...]

Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to standard, a McPherson byl opcja.

[...]

Wg instrukcji od X2 Berline moze sie poruszac, ale nie jako ruch podrozny, tylko w wyjatkowych sytuacjach. Natomiast w Break jest to zabronione. Co nie znaczy ze sie nie da ;) Wyprobowane doswiadczalnie ;)

Ja to wiem, napisalem natomiast jak "dla ludu" bo nie kazdy musi niuanse danej marki znac :)

[...]

Ad. 3-4 - niemiecka instrukcja obslugi ktora posiadam (od X2) ma na ten temat inne zdanie, niz zaprezentowane przez Ciebie :)

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-15 22:51:01
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:58:37 +0100, venioo napisał(a):

Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to standard, a McPherson byl opcja.

to jest trzeci rodzaj prawdy, C5 I i C5 II nie miały opcji sprężynowej.
Choć w zasadzie masz rację - jest tam McPherson, tyle, że bez sprężyny.

W C5 III jest to zależne od wersji wyposażeniowej - w golasach standardem
są sprężyny. Ale w wyższych, np Exclusive standardem jest hydro.
Ma to też przełożenie na silniki - bo nie każdy silnik występuje w każdej
wersji wyposażeniowej.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-02-15 23:08:46
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
W dniu 2011-02-15 22:58, venioo pisze:

Czytajac watkotworce i opisany przez niego problem, zrozumialem, ze
wlasnie o cos takiego mu chodzi. A czy to nazwiemy regulowane
zawieszenie czy regulowany przeswit - obojetne.

Czytając po raz drugi post kol. R. też doszedłem do tego wniosku :) HINT: nieumiejętnie rozpoczęty flejm o nazewnictwo.

Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie
bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to
standard, a McPherson byl opcja.

Dlatego rozdzieliłem Xantia, C5 i C Funf - ale w tej kwestii może niech się wypowie ktoś, kto widział na oczy cennik tego ostatniego, bo ja się przyznaję, że nawet o tym nie myślałem :)

[...]

Tyle, że sedan , a liftback to całkiem odmienne bryły nadwozia :-)

Data: 2011-02-15 23:16:44
Autor: Adam Krawczyk
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:28:26 +0100, użytkowmik "Michał \"HoMMeR\" Paszek"
napisał(a):

Znajdź różnicę pomiędzy regulowane zawieszenie, a regulowany prześwit.

Michał ale Cavallino chodziło o taką regulację zawieszenia (lub wymianę) by
zwiększyć prześwit zimą i zmniejszyć latem.

[...]

Aż tak to chyba jeszcze nikt nie wymyślił, Activa to już prawie to,
zawieszenia aktywne kosztujące kupę kasy (Mercedes, BMW) ale nie wszystkie
realizują wszystko, masz dwa góra trzy programy, cżęsto powiązane z ASB i
to wszystko. Adaptacja tego do Ceeda mija się kosztowo z celem.

Tak, wiem o istnieniu HA i Activa. Te można nazwać zawieszeniem regulowanym, ale samego hydropneumatyka, nie.

HA, czyli skokowa regulacja siły tłumienia.
To ja sie upieram że da się regulować: prześwit, tłumienie - i to zależy od
kierowcy - może wybrać kiedy chce, jednym ruchem ręki, bez znaczenia jest
to czy w dolnym serwisie można się poruszać czy nie.

Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której możesz jeździć, a jedynie umożliwienie zwiększenia prześwitu w celu pokonania przeszkody.

No to o to chyba chodziło autorowi.

Się OT zrobiło, przepraszam.

Data: 2011-02-16 10:37:20
Autor: Marcin Luty
[...]

W Xantii mozna sobie zmienic przeswit przy standardowych polozeniach wajchy. Wystarczy odrobine przekrecic uchwyty, do ktorych przymocowane sa laczniki korektorow wysokosci. Jak ktos chce sobie zmienic 2 x w roku o te 2-3 cm to nie ma problemu.

--
ml

Data: 2011-02-16 03:05:27
Autor: Michał
R. <zawiert@a.pl> napisał(a):
Odpowiem od d* strony :)

W Lagunie I jest o tyle fajnie, że można tył sobie podnieść bez większych nakładów. U mnie (w kombi) tak poprzedni właściciel podniósł -

Trzeba było kupić "taką większą lagunę 1" 1.75tony ale wygląda tak samo :)
ona miała to pod guzikami - wysokość, twardość itp... :) i crash-test dramatycznie lepiej wypadał.

pozdrawiam.

Data: 2011-02-15 16:00:14
Autor: Kamil
On 15/02/2011 13:31, Cavallino wrote:
[...]

Co to za parking, gdzie trzeba po kraweznikach jezdzic?

Kamil

Data: 2011-02-15 18:08:35
Autor: Maciej Browarczyk
W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze:

Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
kosztami pi razy drzwi?

Albo air ride (koszt w zaleznosci od firmy, bajerow, etc. od okolo 6-7k zl) albo amortyzatory z regulowana twardoscia/skokiem (nie wiem czy do Ceeda ktos robi).

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-02-15 18:53:43
Autor: uciu
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
w octawi fabrycznie montuje sie jakieś tulejki podnoszące zawieszenie o "chyba" 4cm.
Tak jest w wersji 4x4.

-- -
uciu

Data: 2011-02-15 18:57:00
Autor: uciu
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Data: 2011-02-15 19:09:10
Autor: J.F.
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
On Tue, 15 Feb 2011 18:57:00 +0100,  uciu wrote:
np: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=13122
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=1027

Cycat:
"Zdaje sobie sprawę że nie jest to off-road. Ale Panda 4x4 to też nie
prawdziwy off-road a mamy takiego służbowego i jestem w szoku co można
tym robić. Po luźnym pisku plażowym, po błocie takim że przylepia się
podłoża, po sniegu takim że robisz za pług śnieżny. Niewiele jest w
stanie zatrzymac to fajne autko..... "

Cavalino - stac cie na nowa terenowke z salonu !

J.

Data: 2011-02-15 19:32:06
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

Cavalino - stac cie na nowa terenowke z salonu !

No stać, Duster zaczyna się chyba od 39 kzł.
Ale nie o to chodzi.

Data: 2011-02-15 21:30:32
Autor: venioo
[...]

Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy, za stosunkowo rozsadne pieniadze.
Mialem kiedys takie, bodajze H&R, tylko w celach przeciwnych - obnizenie. Serwis tuningowy (zeby auto przeszlo w DE przeglad) musial wpisac o ile obrotow sruby jest kazdy amortyzator skrecony i jaki skok wysokosci to dalo, wiec mysle, ze w gore tez by sie dalo podkrecic.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-16 00:19:56
Autor: Cavallino
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:

Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy, za stosunkowo rozsadne pieniadze.

A widział ktoś takowe które idzie w górę, a nie w dół?

Data: 2011-02-16 21:38:06
Autor: venioo
W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze:
[...]

Yyyy - kupujesz takie, ktore skrecone na max ma wysokosc taka jak Twoje w oryginale, po czym odkrecasz w gore?

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-16 21:45:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "venioo" <p.wienke@onet.eu> napisał w wiadomości news:ijhcje$cta$2news.onet.pl...
[...]

Mówisz, że to wszystko różni się tylko długością?

Data: 2011-02-18 00:09:44
Autor: venioo
W dniu 2011-02-16 21:45, Cavallino pisze:
[...]

Nie no, na pewno nie tylko dlugoscia. Ale jednak w branzy jest pewna normalizacja, moze i w tym przypadku udaloby sie cos dobrac, ew. do malej przerobki. Ale w tym temacie nie bede sie wymadrzal, to sa moje przypuszczenia, kolega Tomasz Pyra ma widac w tej kwestii wiecej doswiadczenia.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-02-16 23:07:52
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-16 21:38, venioo pisze:
[...]

Nie jest to takie proste.

Kolumna musi być dokładnie do tego modelu Ceed'a, a gwintowane zestawy (znalazłem tylko Bilstein B14) będą pewnie mocno obniżające.

Gwint do podnoszenia to tylko przeróbka seryjnego na zamówienie - dołożenie tulei i gwintu pod dolną podstawkę sprężyny i wtedy można go będzie trochę podnieść i opuścić.

Data: 2011-02-15 21:54:57
Autor: Adam Krawczyk
Dnia Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, użytkowmik Cavallino napisał(a):

Optymalnie byłoby aby dało się prześwit regulować w stylu - zimą, po mieście 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.

Może zimą wystarczy założyć na stalowe felgi najwyższy dopuszczalny dla
modelu samochodu profil opony? Latem na opak. ;)
Zawsze to kilka mm do przodu.

Data: 2011-02-15 23:25:12
Autor: Tomasz Pyra
[...]

Z tańszych rozwiązań:

- gumy wkręcane między zwoje sprężyn - podnosi się auto na podnośniku (np. przy okazji wymiany opon) i wkłada taki gumowy dystans między zwoje. Po postawieniu auta na kołach będzie kilka cm wyżej. Koszt 10zł na koło, wada - szybsze zużycie sprężyn.
Coś takiego: http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwojowe-sprezyn-i1456912932.html

- większe opony zimowe (trzeba sprawdzić jakie największe zmieszczą się bez tarcia o nadkole przy dociśnięciu zawieszenia w zakręcie), pewnie promień większy o 1-1.5cm nie będzie problemem. Tu koszt w sumie zerowy jeżeli zrobisz to przy okazji kupna nowych opon.

- dłuższe sprężyny (dopasować pasujące od innego samochodu, albo zrobić komplet na zamówienie), bezpiecznie można auto podnieść o jakieś 2-3cm, teraz masz już pewnie udeptane sprężyny więc podniesienie będzie jeszcze większe. Koszt pewnie 200-300zł za oś jeżeli dopasujesz coś od innego auta, do jakiś 600-800 robionych na zamówienie.

- dystans między sprężynę a górne mocowanie amortyzatora. Tam pewnie jest gumowa podkładka, którą trzeba wymienić na grubszą, albo włożyć więcej takich samych podkładek. Tu można zyskać około 1cm. Koszt to nie wiem jak w Ceed, bo to zależy od konstrukcji zawieszenia, ale pewnie coś w okolicach 100zł za oś.

Z droższych:
- gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich przeróbek kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie seryjnych na ruchomą podstawkę sprężyny. Profesjonalne firmy zajmujące się serwisem zawieszenia potrafią takie rzeczy zrobić. Tyle że pewnie będzie to kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysokości to kilka minut na koło.
Ceed jakoś popularności w rajdach nie zdobył, to i nie ma gotowych kompletów na szuter (a właśnie takiego zestawu szukasz).
Cena to będzie tak od 2000zł za oś.

Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi
kosztami pi razy drzwi?

Pamiętaj tylko, że główny problem takiej przeróbki to fatalne prowadzenie się podniesionego samochodu. Przy nagłych manewrach dużo trudniej opanować samochód, a szansa na podparcie się dachem rośnie.

Żeby to zrobić naprawdę porządnie i żeby samochód nadawał się dobrze do jazdy po ulicach, należałoby jeszcze zamontować odpowiednio twardsze stabilizatory i sprężyny, odsadzić koła na dystansach, czyli praktycznie przerobić całe zawieszenie, co już będzie kosztowało ładnych parę tysięcy.

Data: 2011-02-16 00:27:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d5afd47$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?

[...]

Nagły manewr to coś w rodzaju drogowego testu łosia przy znikomych (zimą) prędkościach, czy masz na myśli (jak często) pseudosportowe popisy? ;-)

[...]

No i tego się właśnie obawiałem.

Data: 2011-02-16 00:40:50
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze:

Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno zauważalna?

Jakiś wielkich różnic nie będzie.

Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe dystanse w sprężyny. To można zrobić w 20minut używając jedynie lewarka, albo w 5 minut podnośnikiem hydraulicznym.

Wymiana sprężyn jest już bardziej upierdliwa, bo trzeba za każdym razem demontować kolumny i wymieniać sprężyny. Ale tak podniesiony samochód lepiej się prowadzi - tak robię w rajdówce.

Gwintowane zawieszenie to połączenie szybkości regulacji z lepszym prowadzeniem, tyle że to drogie jest.

[...]

Na śliskim nie ma żadnego problemu z podniesionym zawieszeniem.
Problemy są tylko wtedy jak jedzie się po przyczepnym, a jednak nie cała zimę jest ślisko.

[...]

Dlatego przynajmniej na próbę polecam te gumy - można prosto i tanio podnieść auto, a jak się nie spodoba to gumy wyciągasz i masz tak jak było.

Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.

Data: 2011-02-16 00:47:32
Autor: Cavallino
[...]

Podoba mi się ten tok rozumowania.
Czy te gumki są jakieś uniwersalne, czy muszę zmierzyć jakoś sprężyny?

Tu jeszcze trzeba pamiętać, że jeżeli planujesz dłużej jeździć na podniesionym zawieszeniu, to w przypadku większości konstrukcji przedniego zawieszenia, należałoby wyregulować zbieżność.

I tak mnie to czeka, bo coś mi się letnie opony podejrzanie poząbkowały, że aż buczały nieprzyjemnie, nie wiem czy do kosza nie będę musiał ich skierować.

Data: 2011-02-16 01:14:09
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-16 00:47, Cavallino pisze:
[...]

Trzeba zmierzyć średnicę sprężyn na dole (tam najwygodniej zamontować gumy) i kupić gumę też mniej-więcej odpowiadającej średnicy.

Z przodu pewnie będą większe i wyższe, a z tyłu mniejsza i niższa.
Bo tylna sprężyna jest gęstsza i węższa od przedniej.

Tu gość sprzedaje trzy rodzaje w zależności od wielkości sprężyny:
http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-najtaniej-i1451934085.html
Strzelam że nr 1 będzie dobry do tyłu, a 3 do przodu.

Trzeba tylko pamiętać żeby wkładać je na maksymalnie podniesionym samochodzie i mocno wcisnąć między zwoje (najciaśniej pasują między jak najniższe zwoje), bo inaczej powypadają na dziurach.
Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je do zwoju poniżej i powyżej trytkami.

Data: 2011-02-16 08:11:09
Autor: sth
[...]

rotfl! co za druciarstwo :)
tomek powiedz ze zartowales :)

Data: 2011-02-16 09:35:22
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-16 08:11, sth pisze:
[...]

Dlaczego druciarstwo?
Czasami muszę się przedrzeć przez śnieg i wtedy łańcuchy na koła, podwozie w ten sposób do góry i wio.
Żeby się nie powiesić podwoziem na śniegu.

A prawdę mówiąc prześwit daje w śniegu więcej niż napęd 4x4.
A samochód mam zawieszony nisko, a czasami jeszcze ciągnę lawetę w różne zapomniane przez wszystkich miejsca.

Data: 2011-02-16 21:13:15
Autor: z
Tomasz Pyra pisze:

A prawdę mówiąc prześwit daje w śniegu więcej niż napęd 4x4.

W temacie śniegu :-)

Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra lub wyrośnięta Corsa) ma ten prześwit największy? Ceed jak widać odpada :-(
Wizualnie Astra Classic jakoś wysoko stoi ale to może być mylące.

Data: 2011-02-18 16:38:19
Autor: radekp@konto.pl
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Wed, 16 Feb 2011 21:13:15 +0100, w <ijhb4s$kmt$1@inews.gazeta.pl>, z
<zch280672@gazeta.pl> napisał(-a):

Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra lub wyrośnięta Corsa) ma ten prześwit największy? Ceed jak widać odpada :-(

Chyba Lancer -- dziś oglądałem 1 na parkingu, był wyjątkowo wysoki (jak na
kompakta). Z tyłu nie było żadnych oznaczeń o jakiejś specjalnej wersji, więc
należałoby przyjrzeć się innym egzemplarzom.

Data: 2011-02-16 10:11:53
Autor: Cavallino
[...]

Czym?

Data: 2011-02-16 11:07:21
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-02-16 10:11,  *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Ja jeszcze przewierciłem każdą gumę z góry i z dołu i przypinałem je
do zwoju poniżej i powyżej trytkami.

Czym?

Trytytkami :)
http://www.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trytytki&lr=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=raFbTbGaCM2fOo24pJ4L&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=8&ved=0CFMQsAQwBw&biw=1280&bih=848

pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-02-16 13:30:16
Autor: to
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
begin Tomasz Pyra
Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno
zauwaĹźalna?

Jakiś wielkich różnic nie będzie.

Nie spodziewałem się po Tobie takich kretynskich rad. ;)

Ja jak się wybieram przedzierać się przez śniegi, wkładam te gumowe
dystanse w sprężyny.

A przed wjechaniem na autostradę ściągasz sprężyny klamrami z Allegro?

Data: 2011-02-16 23:01:04
Autor: Tomasz Pyra
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
W dniu 2011-02-16 14:30, to pisze:
begin Tomasz Pyra

Czy różnica w prowadzeniu pomiędzy tymi opcjami wyszłaby mocno
zauwaĹźalna?

Jakiś wielkich różnic nie będzie.

Nie spodziewałem się po Tobie takich kretynskich rad. ;)

Jeżeli masz jakąś lepszą radę żeby sobie zobaczył jak się będzie jeździć na wyższym zawieszeniu, to słuchamy z uwagą.

Data: 2011-02-16 23:27:52
Autor: to
[...]

Jeśli tylko dla testu, to moĹźe być, myślałem, Ĺźe doradzasz mu to na stałe.  ;)

Data: 2011-02-17 09:52:33
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d5c5d78$0$2456$65785112news.neostrada.pl...
begin Tomasz Pyra

Nie spodziewałem się po Tobie takich kretynskich rad. ;)

Jeżeli masz jakąś lepszą radę żeby sobie zobaczył jak się będzie jeździć
na wyższym zawieszeniu, to słuchamy z uwagą.

Jeśli tylko dla testu, to może być, myślałem, że doradzasz mu to na
stałe.  ;)

Nie,  no zimą ma być na stałe, do dyskusji raczej wyłącznie wysokość docelowa, to Ĺźe stan obecny nie bardzo się sprawdza juĹź jest postanowione.

Data: 2011-02-15 23:30:19
Autor: Jacek
[...]

vectra a, ta zabytkowa już miała regulowany prześwit z tyłu przeumatycznie, na oryginalnych amorkach.
w bagażniku były juz nie pamietam 1 albo 2 gniazda na kompresor, którym regulowało sie ciśnienie i wysokość tyłu.

Z wymianą jakich elementów musiałaby się wiązać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi?

Druga możliwość to spręzyny od diesla, jeśli jesteś posiadaczem benzyniaka.
Vectra benzynowa stała ta takich sprężynach zdecydowanie wyżej.

Jacek

Data: 2011-02-16 00:28:16
Autor: Cavallino
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomości news:

Druga możliwość to spręzyny od diesla, jeśli jesteś posiadaczem benzyniaka.

Niestety, na pokładzie jest klekot.
Kto wie czy właśnie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.

Data: 2011-02-16 00:51:02
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
[...]

Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeździsz sobie nie siadły.

W tej chwili większość producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie są góra 2-3 zwoje pracujące na ściskanie, zrobione z grubego drutu, który ma tendencje do niewracania dokładnie do pierwotnego kształtu po wielokrotnym ściśnięciu.

I normą jest że zawieszenie po kilku latach zaczyna nagle być za niskie. Sprężyny trochę opadną, amortyzatory stracą trochę tłumienia, wieszaki wydechu się wyciągną i zaczyna się haczenie o progi zwalniające.

Pewnie sama wymiana sprężyn na nowe zawieszenie podniesie o 1-2cm i trochę utwardzi. A to już może wystarczyć.

Data: 2011-02-16 13:12:01
Autor: Cavallino
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4d5b1165$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Może ma ktoś jakiś namiar na warsztat w Poznaniu zajmujący się zawieszeniami i posiadający nowe sprężyny (najlepiej oryginalne i tuningowe) w celu porównania?
Dzwoniłem do kilku, wymienić by wymienili, ale zdiagnozować o ile jest niżej przez w/w opisaną sytuację nie chcą.

Data: 2011-02-18 21:03:58
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-02-16 13:12, Cavallino pisze:
[...]

Najlepiej będzie przejść się do ASO i zmierzyć wysokość na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jakiś zmian które mogłyby wpłynąć na wysokość nie przechodził).

Data: 2011-02-18 22:44:14
Autor: Cavallino
[...]

W sumie dobry pomysł to jest - zgłoszę usterkę prześwitu na przeglądzie (niedługo przypada), jako usterkę na gwarancji.
Zobaczymy co z tym zrobią.
Wiadomo że amorków czy sprężyn nie wymienią za free, ale może chociaż pomiarów dokonają.

Data: 2011-02-18 22:04:27
Autor: masti
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

[...]

masz gwarancję na prześwit? czego to te koreańce nie wymyślą

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-02-19 21:44:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-02-18 23:04, masti pisze:
Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

UĹźytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam>  napisał w wiadomości

[...]

No wiesz, jeśli auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogóle ma) prześwit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a prześwit jest mniejszy o x cm, to coś jest nie tak.
Tyle, że pewnie powiedzą wprost: "sprężyny się ubiły i należy wymienić, ale to niestety rzecz eksploatacyjna i nie podlega wymianie gwarancyjnej".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-02-19 22:16:24
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:

[...]

Tak zakładam, ale licze na to, że chociaż diagnoza będzie za friko i dostanę info o ile są krótsze.
Dla 1 czy 2 cm oczywiście ich nie wymienię na takie same nowe, tylko będę musiał szukać alternatywy.

Data: 2011-02-17 11:58:54
Autor: MarcinJM
W dniu 2011-02-16 00:51, Tomasz Pyra pisze:
W tej chwili większość producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie
są góra 2-3 zwoje pracujące na ściskanie

Skrecanie. Sprezyna to zwiniety drazek skretny :)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-02-16 09:27:43
Autor: MarcinJM
[...]

Ja robilem taka mini przeprawowke na ryby z nissana sunny starego.
Zrobilem tak, ze dalem 7 cm dystanse pod mcphersony. Autko sie ladnie podnioslo, z tym, ze musialem cala geometrie przestawic, bo "uciekla"
Auto bylo podnisione mniej wiecej jak golf cuntry.
Jedzilo sie normalnie, oczywiscie w granicach normalnej normalnosci :).
Najwiekszy klopot to z geometria, jesli chcesz sporo podnosic i opuszczac (chocby zbieznosc bedzie przestawiala.)

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-02-17 13:25:06
Autor: J.F.
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100,  Cavallino wrote:
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii odwrotnej.

Przyjrzalem sie dzis na parkingu. Kraweznik moze nawet nie taki
wysoki, ale ulica pochyla i wszystkie szoruja zderzakiem po chodniku.
Tak rowno ze to chyba jakas norma jest :)

pozytywnie wyroznialy sie:
-jakis maly fiacik .. ale to glownie dlatego ze mial maly nawis z
przodu,
-audi .. niestety - nie chwalili sie typem.
-no i tradycyjnie - bmw X6, opel frontera, jak i pewnie inne
"terenowki".

J.

Data: 2011-02-17 13:32:54
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:8n4ql6doi42blo9ng383pmmg4kgsftgudn4ax.com...
[...]

Może i bym uwierzył, gdyby nie fakt, że z tego samego parkingu korzystam od nastu lat, robiłem to kilkoma samochodami, w tym Punto HGT z dość niskim spojlerem i Alfą boxer - niską z natury rzeczy i na żadnym nie szorowałem po tym samym krawężniku, który Ceed regularnie zarysowuje.

A i obecnie Punto 1.2 wjeżdża bez problemów nad ten krawężnik, mimo że teoretycznie ma taki sam prześwit jak Ceed.

Data: 2011-02-17 13:37:43
Autor: J.F.
On Thu, 17 Feb 2011 13:32:54 +0100,  Cavallino wrote:
[...]

wezme jutro aparat. No dobra, moze przesadzilem z tym szorowaniem, po prostu przeswit na
oko jest "prawie na styk". No a wtedy kazdy centymetr sie liczy.

J.

Data: 2011-02-17 13:46:54
Autor: Cavallino
[...]

No właśnie.
I tego centrymetra/kilku brakuje.

Data: 2011-02-18 16:26:56
Autor: radekp@konto.pl
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w
<4d5a8036$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

[...]

Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom, po co w niego inwestować
;>.
Kup sobie Crosswagona, będziesz miał i wysoki prześwit i cuore sportivo +
prawdziwe 4x4 w prezencie...

Data: 2011-02-18 19:19:30
Autor: Cavallino
Użytkownik <radekp@konto.pl> napisał w wiadomości news:ar3tl6h2lci7ffit1k8km0imtkov0rvhau4ax.com...
[...]

Złom będzie za 6-7 lat.

Data: 2011-02-18 19:38:46
Autor: radekp@konto.pl
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Fri, 18 Feb 2011 19:19:30 +0100, w
<4d5eb831$0$2452$65785112@news.neostrada.pl>, "Cavallino"
> [...]

> kosztami pi razy drzwi?

>Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom

To teraz 10-letnie auto to już nie złom?

Data: 2011-02-18 22:42:30
Autor: Cavallino
> [...]

>Po co, przecież wkrótce będzie 5 lat i będzie to złom

Złom będzie za 6-7 lat.

To teraz 10-letnie auto to już nie złom?

No właśnie za 6-7 lat będzie miał 10 lat.

Zawieszenie - zmiana wysoko?ci