Data: 2011-02-15 13:51:33 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Jako że wszyscy jeśli już to obniżają zawieszenie, mam pytanie w kwestii Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem. Te co masz są już pewnie dość mocno zużyte, więc podczas np. zjeżdżania z krawężnika przód Ci lekko przysiada i uderzasz osłoną. Kolejna kwestia to zużyte elementy metalowo-gumowe -- to też obniża lekko zawieszenie. No i oczywiście sprężyny -- z czasem też "siadają". -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-15 14:56:42 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:
Załóż lepsze amortyzatory, z lepszym tłumieniem. Same amorki to chyba zbyt mało, od początku auto wydawało mi się za niskie pod tym względem. Chcę mieć opcję zdecydowanie wyższą. Te co masz są już pewnie Nie, to nie to - chodzi o samo podjeżdżanie do krawężnika, gdy chcę przy nim zaparkować prostopadle. Albo choćby dziury na polnej drodze, o bryłach śniegu, nad którymi inni przejeżdżają, a ja je zaliczam nie wspominając. Kolejna kwestia to zużyte elementy Wszystko prawda, ale nie o tym chciałem - nie chcę powrotu do standardu, tylko ewidetnego podwyższenia, najlepiej z możliwością regulacji. Da się bez wymiany połowy zawieszenia? Czy oprócz amortyzatorów i sprężyn trzeba pozmieniać też coś więcej (wahacze, stabilizatory czy co tam jeszcze jest w zawieszeniu wielowahaczowym)? |
|
Data: 2011-02-15 14:54:16 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Wszystko prawda, ale nie o tym chciałem - nie chcę powrotu do standardu, Podałem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujący majątku sposób na zniwelowanie problemów które opisujesz. Przy czym nie mówię o "powrocie do standardu" bo zasugerowałem lepsze amortyzatory niż seryjne. Ze sposobów ekstremalnie druciarskich to "możesz" nawpychać jakichś gum czy coś w sprężyny, ale zdecydowanie to odradzam. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-15 19:30:43 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:
Podałem Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujący majątku sposób na Nie bardzo, od początku i nowych amorków było tak samo. Przy czym nie mówię o "powrocie Ale to że lepsze, nie oznacza że wyższe, a mówimy o stanie spoczynkowym.
Nie mam zamiaru nic drutować. |
|
Data: 2011-02-16 13:28:03 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Ale to że lepsze, nie oznacza że wyższe, a mówimy o stanie spoczynkowym. Ale autem się jedzie, a nie stoi. Jeśli amortyzator ma lepsze tłumienie dobicia to auto mniej się bujnie w dół na nierówności i w efekcie minimalny prześwit będzie większy. Powiem Ci tyle, że w moim aucie zmieniłem kilkuletnie seryjne zawieszenie (przebieg ok. 150 tys., w miarę sprawne, nieporozwalane) na kompletne sportowe niższe o 4 cm i np. przez progi zwalniające przejeżdża się wręcz łatwiej. Po założeniu seryjnych nowych sprężyn i twardszych amortyzatorów na pewno problemy które opisujesz znacząco by się zmniejszyły, a auto prowadziłoby się nawet lepiej niż teraz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-16 14:32:56 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d5bd0e3$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino Jasne, rozumiem, ale zapomniasz że ja mam problem również gdy auto nie jedzie, więc zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawężniku). I jego również chciałbym zlikwidować. |
|
Data: 2011-02-16 13:40:13 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin Cavallino
Jasne, rozumiem, ale zapomniasz że ja mam problem również gdy auto nie Jak to PRZY? ;) Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;) Ale jeśli chodzi o wysokość, to po kilku latach na pewno auto obniżyło Ci się o jakiś centymetr (za sprawą sprężyn i elementów gumowych). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-02-16 14:51:22 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4d5bd3bd$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
begin Cavallino No PRZY. Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;) Np. podjeżdżam na parking na M1, dojeżdżam przodem do krawężnika (tak jak każde inne auto w tym miejscu dotykając kołami krawężnika), specjalnie z praktycznie zerową prędkością, a i tak przycieram osłoną silnika o krawężnik oddzielający parking od trawnika.
Bardzo możliwe, dlatego wolałbym mieć jakiś zapas na następne kilka lat, 1 cm to za mało. Zresztą ten problem jest od kiedy pamiętam, od nowości chyba. |
|
Data: 2011-02-15 15:11:59 | |
Autor: z | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
to pisze:
No i oczywiście sprężyny -- z czasem też "siadają".Mam pod "koszyczkiem" sprężyny założoną tulejkę (jest w Almerze na tyle taki patent) Niestety skutkuje to "łomotem" podczas zjeżdżania z krawężników. Nie wiem dokładnie co wydaje taki dźwięk ale widocznie konstrukcja tylnego zawieszenia nie lubi takich manewrów :-( A jest tylko jakieś 2 cm wyżej niż fabryka przewiduje. z PS. W tym samochodzie wogóle zjeżdżanie z krawężników jest głośne. Z pasażerami jeździ się ciszej :-) |
|
Data: 2011-02-15 15:41:39 | |
Autor: mleko | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
On 2011-02-15 14:51, to wrote:
begin CavallinoEksperci na PMS :) |
|
Data: 2011-02-15 14:50:45 | |
Autor: to | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
begin mleko
Eksperci na PMS :) Masz coÅ› do dodania do rzeczy czy tak sobie tylko bredzisz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|