Data: 2011-02-15 23:30:19 | |
Autor: Jacek | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d5a8036$0$2439
Optymalnie byłoby aby dało się prze¶wit regulować w stylu - zim±, po mie¶cie 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej. vectra a, ta zabytkowa już miała regulowany prze¶wit z tyłu przeumatycznie, na oryginalnych amorkach. w bagażniku były juz nie pamietam 1 albo 2 gniazda na kompresor, którym regulowało sie ci¶nienie i wysoko¶ć tyłu. Z wymian± jakich elementów musiałaby się wi±zać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi? Druga możliwo¶ć to spręzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem benzyniaka. Vectra benzynowa stała ta takich sprężynach zdecydowanie wyżej. Jacek |
|
Data: 2011-02-16 00:28:16 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:
Druga możliwo¶ć to spręzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem benzyniaka. Niestety, na pokładzie jest klekot. Kto wie czy wła¶nie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne. |
|
Data: 2011-02-16 00:51:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news: Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeĽdzisz sobie nie siadły. W tej chwili większo¶ć producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie s± góra 2-3 zwoje pracuj±ce na ¶ciskanie, zrobione z grubego drutu, który ma tendencje do niewracania dokładnie do pierwotnego kształtu po wielokrotnym ¶ci¶nięciu. I norm± jest że zawieszenie po kilku latach zaczyna nagle być za niskie. Sprężyny trochę opadn±, amortyzatory strac± trochę tłumienia, wieszaki wydechu się wyci±gn± i zaczyna się haczenie o progi zwalniaj±ce. Pewnie sama wymiana sprężyn na nowe zawieszenie podniesie o 1-2cm i trochę utwardzi. A to już może wystarczyć. |
|
Data: 2011-02-16 13:12:01 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d5b1165$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze: Może ma kto¶ jaki¶ namiar na warsztat w Poznaniu zajmuj±cy się zawieszeniami i posiadaj±cy nowe sprężyny (najlepiej oryginalne i tuningowe) w celu porównania? Dzwoniłem do kilku, wymienić by wymienili, ale zdiagnozować o ile jest niżej przez w/w opisan± sytuację nie chc±. |
|
Data: 2011-02-18 21:03:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 13:12, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci Najlepiej będzie przej¶ć się do ASO i zmierzyć wysoko¶ć na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jaki¶ zmian które mogłyby wpłyn±ć na wysoko¶ć nie przechodził). |
|
Data: 2011-02-18 22:44:14 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:
Najlepiej będzie przej¶ć się do ASO i zmierzyć wysoko¶ć na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jaki¶ zmian które mogłyby wpłyn±ć na wysoko¶ć nie przechodził). W sumie dobry pomysł to jest - zgłoszę usterkę prze¶witu na przegl±dzie (niedługo przypada), jako usterkę na gwarancji. Zobaczymy co z tym zrobi±. Wiadomo że amorków czy sprężyn nie wymieni± za free, ale może chociaż pomiarów dokonaj±. |
|
Data: 2011-02-18 22:04:27 | |
Autor: masti | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał: Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości masz gwarancję na prześwit? czego to te koreańce nie wymyślą -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2011-02-19 21:44:51 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
W dniu 2011-02-18 23:04, masti pisze:
Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino No wiesz, jeśli auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogóle ma) prześwit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a prześwit jest mniejszy o x cm, to coś jest nie tak. Tyle, że pewnie powiedzą wprost: "sprężyny się ubiły i należy wymienić, ale to niestety rzecz eksploatacyjna i nie podlega wymianie gwarancyjnej". -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-02-19 22:16:24 | |
Autor: Cavallino | |
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci | |
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:
No wiesz, jeśli auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogóle ma) prześwit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a prześwit jest mniejszy o x cm, to coś jest nie tak. Tak zakładam, ale licze na to, że chociaż diagnoza będzie za friko i dostanę info o ile są krótsze. Dla 1 czy 2 cm oczywiście ich nie wymienię na takie same nowe, tylko będę musiał szukać alternatywy. |
|
Data: 2011-02-17 11:58:54 | |
Autor: MarcinJM | |
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | |
W dniu 2011-02-16 00:51, Tomasz Pyra pisze:
W tej chwili większo¶ć producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie Skrecanie. Sprezyna to zwiniety drazek skretny :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |