Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zawieszenie - zmiana wysoko?ci

Zawieszenie - zmiana wysoko?ci

Data: 2011-02-15 23:30:19
Autor: Jacek
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4d5a8036$0$2439
Optymalnie byłoby aby dało się prze¶wit regulować w stylu - zim±, po mie¶cie 5 cm wyżej, latem, na trasie 5 cm niżej.

vectra a, ta zabytkowa już miała regulowany prze¶wit z tyłu przeumatycznie, na oryginalnych amorkach.
w bagażniku były juz nie pamietam 1 albo 2 gniazda na kompresor, którym regulowało sie ci¶nienie i wysoko¶ć tyłu.

Z wymian± jakich elementów musiałaby się wi±zać taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi?

Druga możliwo¶ć to spręzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem benzyniaka.
Vectra benzynowa stała ta takich sprężynach zdecydowanie wyżej.

Jacek

Data: 2011-02-16 00:28:16
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Druga możliwo¶ć to spręzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem benzyniaka.

Niestety, na pokładzie jest klekot.
Kto wie czy wła¶nie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.

Data: 2011-02-16 00:51:02
Autor: Tomasz Pyra
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Druga możliwo¶ć to spręzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem
benzyniaka.

Niestety, na pokładzie jest klekot.
Kto wie czy wła¶nie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może
zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.

Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeĽdzisz sobie nie siadły.

W tej chwili większo¶ć producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie s± góra 2-3 zwoje pracuj±ce na ¶ciskanie, zrobione z grubego drutu, który ma tendencje do niewracania dokładnie do pierwotnego kształtu po wielokrotnym ¶ci¶nięciu.

I norm± jest że zawieszenie po kilku latach zaczyna nagle być za niskie. Sprężyny trochę opadn±, amortyzatory strac± trochę tłumienia, wieszaki wydechu się wyci±gn± i zaczyna się haczenie o progi zwalniaj±ce.

Pewnie sama wymiana sprężyn na nowe zawieszenie podniesie o 1-2cm i trochę utwardzi. A to już może wystarczyć.

Data: 2011-02-16 13:12:01
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:4d5b1165$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Druga możliwo¶ć to spręzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem
benzyniaka.

Niestety, na pokładzie jest klekot.
Kto wie czy wła¶nie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może
zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.

Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeĽdzisz sobie nie siadły.

Może ma kto¶ jaki¶ namiar na warsztat w Poznaniu zajmuj±cy się zawieszeniami i posiadaj±cy nowe sprężyny (najlepiej oryginalne i tuningowe) w celu porównania?
Dzwoniłem do kilku, wymienić by wymienili, ale zdiagnozować o ile jest niżej przez w/w opisan± sytuację nie chc±.

Data: 2011-02-18 21:03:58
Autor: Tomasz Pyra
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
W dniu 2011-02-16 13:12, Cavallino pisze:
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci
news:4d5b1165$0$2455$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze:
Użytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Druga możliwo¶ć to spręzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem
benzyniaka.

Niestety, na pokładzie jest klekot.
Kto wie czy wła¶nie nie dlatego jest on tak niski z przodu, może
zapomnieli że sprężyny powinny być deczko inne.

Jeszcze pytanie czy sprężyny na których jeĽdzisz sobie nie siadły.

Może ma kto¶ jaki¶ namiar na warsztat w Poznaniu zajmuj±cy się
zawieszeniami i posiadaj±cy nowe sprężyny (najlepiej oryginalne i
tuningowe) w celu porównania?

Najlepiej będzie przej¶ć się do ASO i zmierzyć wysoko¶ć na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jaki¶ zmian które mogłyby wpłyn±ć na wysoko¶ć nie przechodził).

Data: 2011-02-18 22:44:14
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomo¶ci news:

Najlepiej będzie przej¶ć się do ASO i zmierzyć wysoko¶ć na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jaki¶ zmian które mogłyby wpłyn±ć na wysoko¶ć nie przechodził).

W sumie dobry pomysł to jest - zgłoszę usterkę prze¶witu na przegl±dzie (niedługo przypada), jako usterkę na gwarancji.
Zobaczymy co z tym zrobi±.
Wiadomo że amorków czy sprężyn nie wymieni± za free, ale może chociaż pomiarów dokonaj±.

Data: 2011-02-18 22:04:27
Autor: masti
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości
news:

Najlepiej będzie przejść się do ASO i zmierzyć wysokość na jakiej stoi
nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jakiś zmian
które mogłyby wpłynąć na wysokość nie przechodził).

W sumie dobry pomysł to jest - zgłoszę usterkę prześwitu na przeglądzie
(niedługo przypada), jako usterkę na gwarancji. Zobaczymy co z tym
zrobiÄ….

masz gwarancję na prześwit? czego to te koreańce nie wymyślą




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2011-02-19 21:44:51
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
W dniu 2011-02-18 23:04, masti pisze:
Dnia pięknego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino
wystukał:

UĹĽytkownik "Tomasz Pyra"<hellfire@spam.spam.spam>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
news:

Najlepiej będzie przejść się do ASO i zmierzyć wysokość na jakiej stoi
nowy samochód, a potem sprawdzić w swoim (bo model chyba jakiś zmian
które mogłyby wpłynąć na wysokość nie przechodził).

W sumie dobry pomysł to jest - zgłoszę usterkę prześwitu na przeglądzie
(niedługo przypada), jako usterkę na gwarancji. Zobaczymy co z tym
zrobiÄ….

masz gwarancję na prześwit? czego to te koreańce nie wymyślą

No wiesz, jeśli auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogóle ma) prześwit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a prześwit jest mniejszy o x cm, to coś jest nie tak.
Tyle, że pewnie powiedzą wprost: "sprężyny się ubiły i należy wymienić, ale to niestety rzecz eksploatacyjna i nie podlega wymianie gwarancyjnej".

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-02-19 22:16:24
Autor: Cavallino
Zawieszenie - zmiana wysoko??ci
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:

No wiesz, jeśli auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogóle ma) prześwit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a prześwit jest mniejszy o x cm, to coś jest nie tak.
Tyle, że pewnie powiedzą wprost: "sprężyny się ubiły i należy wymienić, ale to niestety rzecz eksploatacyjna i nie podlega wymianie gwarancyjnej".

Tak zakładam, ale licze na to, że chociaż diagnoza będzie za friko i dostanę info o ile są krótsze.
Dla 1 czy 2 cm oczywiście ich nie wymienię na takie same nowe, tylko będę musiał szukać alternatywy.

Data: 2011-02-17 11:58:54
Autor: MarcinJM
Zawieszenie - zmiana wysoko?ci
W dniu 2011-02-16 00:51, Tomasz Pyra pisze:
W tej chwili większo¶ć producentów, robi bardzo krótkie sprężyny, gdzie
s± góra 2-3 zwoje pracuj±ce na ¶ciskanie

Skrecanie. Sprezyna to zwiniety drazek skretny :)

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Zawieszenie - zmiana wysoko?ci

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona