Zawieszona działalność - otrzymane odszkodowanie

Data: 2013-04-17 09:59:23
Autor: Maciek
Zawieszona działalność - otrzymane odszkodowanie
Witam

Po "chwilowych" przepychankach otrzymałem od ubezpieczyciela
odszkodowanie za uszkodzony środek trwały (samochód). Odszkodowanie
wypłacono z OC sprawcy. Jestem płatnikiem VAT, jednak w momencie wypłaty
odszkodowania miałem (i nadal mam) zawieszoną działalność gospodarczą, w
związku z czym ubezpieczyciel wypłacił mi odszkodowanie brutto (najpierw
wysłali kwotę netto, a później dopłacili VAT). Składka na ubezpieczenie
pojazdu była ujęta w koszty.

Pytania:
1. Czy otrzymane ubezpieczenie mam traktować jako przychód i już teraz
księgować, czy może dopiero przy odwieszaniu działalności?
2. Czy w trakcie zawieszenia działalności mogę ŚT naprawić i koszty
naprawy zaksięgować?
3. Co z tym VATem? Czy poprawnie mi go wypłacili, czy trochę na wyrost?

Maciek

Zawieszona działalność - otrzymane odszkodowanie