Zawiodły wszystkie służby

Data: 2010-04-12 16:50:03
Autor: u2
Zawiodły wszystkie służby
Przytaczał link już muto, ale warto powtórzyć :

http://www.globalnaswiadomosc.com/zawiodlywszystkiesluzb.htm

O tym, że lista pasażerów była znana wszystkim od dawna; że polskie
służby miały obowiązek nie dopuścić do lotu prezydenta, polityków i
generałów jednym samolotem; o tym, że prezydent miał kilka dni temu
postanowienie wyjazdu do Katynia pociągiem z wdowami i sierotami
katyńskimi… – o tym wszystkim w rozmowie z Robertem Witem
Wyrostkiewiczem mówi red. Anna Pietraszek, doradca zarządu Telewizji
Polskiej w wywiadzie dla Portalu NaszaPolska.PL.

Jak to możliwie, że miała Pani listę pasażerów kilka dni przed
tragicznym odlotem prezydenckiego Tupolewa?

Dostałam tę listę od młodych dziennikarzy, którzy prosili mnie o radę z
kim przeprowadzić ewentualnie wywiady. Ta lista pasażerów krążyła po
prostu ot tak, już od kilku dni, z maili na maile. Potem siedziałam w
domu, to było w poniedziałek, i zastanawiałam się jak to możliwe, że ja
mam pełną listę generałów, kapelanów, polityków, którzy lecą z
prezydentem i że ta lista jest w obiegu. Wierzyć mi się nie chciało, że
oni wszyscy są na tej jednej liście. Pomyślałam, że może będą
rozdzieleni, że może to tylko lista obecności w Katyniu. Nie mogłam tego
pojąć i niestety wziąć na serio. Generał Skrzypczak mówił niedawno w
telewizji, że po wypadku Casy podkreślano wymóg bezpieczeństwa, że kiedy
leci kilku dowódców to trzeba ich rozdzielać, a przecież z polskimi
generałami leciał prezydent, nie tylko głowa państwa, ale zwierzchnik
sił zbrojnych, osoba odpowiedzialna za całe bezpieczeństwo kraju! Trzeba
teraz zwrócić uwagę na to jakim cudem znaleźli się w jednym samolocie
generałowie, politycy i sam prezydent? Jakim cudem ta lista krążyła od
tak po Internecie? Jakim cudem!? Czy nasz prezydent był tak kompletnie
pozbawiony ochrony? Kto pracował nad tym, żeby on był tak nagi? Czy nikt
nie myślał o ich ochronie?… Niemożliwe. To się samo nie stało.

Mówiła Pani niedawno o podróży prezydenta Kaczyńskiego do Katynia
pociągiem. Razem z rodzinami katyńskimi. Taki wariant podróży
potwierdził Pani również tragicznie zmarły w tej katastrofie minister
Stasiak. Niestety w ostatniej chwili prezydent podjął decyzję lub ktoś
go przekonał do lotu drogą powietrzną. Co Pani o tym sądzi?

Rozmawiałam niedawno z ministrem Stasiakiem. Rozmowa dotyczyła kwestii
transmisji, które były planowane od dawna w Telewizji Polskiej. I to co
powiem za chwilę mówię z pełną odpowiedzialnością jako doradca zarządu
Telewizji Polskiej. Przez godzinę rozmawiałam z ministrem Stasiakiem.
Przekazałam nie tylko swoje rady medialne, ale przede wszystkim
doświadczenie. Robiłam bowiem pierwszą transmisję satelitarną z Katynia.
Wymyśliłam ją i doprowadziłam do realizacji jako świeżo upieczona
absolwentka Akademii Obrony Narodowej. Zresztą, gdybym nie skończyła
akademii nigdy nie zrobiłabym tej transmisji i naraziła telewizję na
wielkie niebezpieczeństwo. Teraz właśnie minister Stasiak pytał mnie o
sprawy chronienia przekazu medialnego tam w Katyniu. Powiedziałam mu
wszystko co mówiło mi moje doświadczenie; na co należy zwracać uwagę.
Czego się strzec. I wtedy też odważnie zasugerowałam, żeby prezydent
polejechał z wdowami katyńskimi pociągiem. Byłby to najbezpieczniejszy
środek transportu. Po drugie, media mogłyby zobaczyć prezydenta,
najważniejszego człowieka w państwie, który zauważył wdowy, sieroty
katyńskie. Prezydenta, który byłby z nimi. Do tego pani Maria Kaczyńska,
cudowny człowiek, który miał wspaniały kontakt z ludźmi starymi…
Prezydent się zgodził. Dostałam informację, że prezydent podchwycił ten
pomysł, że pojedzie z wdowami i sierotami katyńskimi pociągiem.
Zaczęliśmy myśleć, żeby wysłać na bieżąco informacje z satelity z tej
podróży prezydenta pociągiem do Katynia. Potem przyszła wiadomość, że
tak go obsiedli, że jest decyzja, że poleci, a te wdowy pojadą same.
Pomyślałam sobie, kolejny prezydent, który nie docenił wdów i dzieci
katyńskich. Ktoś mu to odradził. Ktoś mu to odebrał… Ciekawe dlaczego?…

Jest Pani doktorantką Akademii Obrony Narodowej – Podyplomowego Studium
Operacyjno-Strategicznego. Ukończyła Pani elitarne szkolenia NATO. Jak
Pani ocenia fakt, że służby specjalne dopuściły do lotu jednym samolotem
prezydenta, polityków, generalicji Wojska Polskiego i wielu
najważniejszych osób w państwie?

Odpowiadam: to niemożliwe, żeby do takiej sytuacji dopuścić. Na rozum
zwykłej absolwentki Akademii Obrony Narodowej, wiem, że to na logikę nie
jest możliwe. Jeśli ktoś myślał nad przygotowaniem tego lotu, a zapewne
myśleli różni ludzie, to ktoś myślał, żeby stało się tak jak się stało.
Nie widzę innego wyjaśnienia. Komuś zależało, żeby tak się stało. Szef
sztabu… dowódcy… niemożliwe. Ktoś nad tym myślał. Nie jesteśmy państwem
głupków. Nie jesteśmy też wojskiem ciemniaków. Mamy służby specjalne i
mamy Biuro Bezpieczeństwa Narodowego. Mamy generałów z prawdziwego
zdarzenia z nominacji natowskich. Nie jest możliwe, żeby taka głupota
zawładnęła wszystkimi i żeby doszło do wysłania najważniejszych w
państwie osób jednym samolotem.

Znała Pani wiele osób z listy pasażerów tragicznie zmarłych w wypadku
samolotu Tupolew. Czy serce pomieścić może tyle strat na raz, w jednym
momencie?

W sercu wszystko się może zmieścić. Tam jest cała miłość do Polski. Ale
w głowie to mi się wszystko nie mieści (płacz). Żeby mieć takich
wspaniałych ludzi i ich nie chronić… to kim my jesteśmy? To jaką my mamy
policje, BOR, służby?

W chwili napływania informacji o tragedii była Pani w studio
telewizyjnym, aby komentować zaplanowane wcześniej uroczystości w
Katyniu. To było chyba najtrudniejsze studio telewizyjne w Pani życiu…

To była najprawdopodobniej moja najcięższa próba dziennikarska, żeby się
opanować; żeby sprostać. Kiedy wchodziłam do studia układałam sobie w
głowie ile trzeba mówić o księdzu Peszkowskim, kapelanie Rodzin
Katyńskich. Chciałam, żeby o nim usłyszeli Polacy. Chciałam, żeby
dotarło do ludzi, że apel pojednania i przebaczenia miał miejsce 15 lat
temu, a nie podczas środowego spotkania Tuska i Putina. A o tej środzie
premiera Tuska mogę powiedzieć, że to była czarna środa. Nie było ani
jednego świadka Katynia. Nie wspomniano o księdzu Peszkowskim nawet
słowem. A kiedy w czasie antenowym były wolne chwile i moje ekipy
dobijały się, aby puścić materiał przygotowany o orędziu księdza
Peszkowskiego do narodu polskiego wygłoszonym w kwietniu 1995 roku, do
wszystkich polityków, do wszystkich dowódców, do całego narodu, to z
telewizji przychodziła odpowiedź, że nie. A ciekawe dlaczego? Czyżby
ksiądz Peszkowski miał odebrać splendory środowego wydarzenia? Dzisiaj
chciałam o tym mówić w studio telewizyjnym.

Politycy, zwłaszcza Prawa i Sprawiedliwosci, generalicja WP, duchowni,
prezes IPN, prezes PKO, naukowcy, dyplomaci… kwiat polskiego Narodu
zginął w Katyniu – można powiedzieć – po raz drugi. Co dalej z Polską?

Popatrzmy chociaż tylko na Janusza Kurtykę, na pana prezesa IPN.
Przecież to był młody człowiek, który połowę swojego życia dorastał do
swej roli politycznej, wybitnej, wyjątkowej, trudnej. Te 20 lat
młodości, to połowa jego życia. Odtworzyć takiego drugiego człowieka
tego formatu, to kolejne 40 lat. I może znowu o to chodziło… Przecież
teraz finalizują się śledztwa IPN. Finalizuje się sprawa zachowania
istoty IPN, czy w ogóle istnienia Instytutu. Największe śledztwo IPN to
śledztwo dotyczące zabójstwa księdza Jerzego Popiełuszki i zabójstw
dziesiątek innych księży. Było przecież komando, które mordowało księży.
Mieliśmy nadzieję, że to śledztwo zostanie skończone przed beatyfikacja
księdza Jerzego. Ale nie ma prezesa Kurtki… Czy to przypadek? 2 września
1999 roku wyszłam ze szpitala w Aninie, gdzie leżał ciężko chory ksiądz
Peszkowski. Nie wiadomo było czy przeżyje. Znalazłam się w takim
miejscu, gdzie fetowano sukcesy pana Komorowskiego. Miał swoje święto. I
tam spotkałam oficera Urzędu Ochrony Państwa. Nie powiem czy mężczyznę
czy kobietę. Ten oficer UOP wziął mnie na słowo i zapytał: “To jak ten
Twój ksiądz? Żyje jeszcze?” Powiedziałam mu, że martwimy się bardzo czy
przeżyje do rana. Usłyszałam wtedy coś strasznego. Oficer UOP
powiedział: “Niech zdycha. Niech zdycha ten czarny, co nam tylko
przeszkadza”. Nigdy tych słów nie zapomnę. Oficer UOP… 99 rok… Więc jaką
my mamy wolną Polskę? Jaką my mamy wolną Polskę, kiedy teraz ich
wszystkich już nie ma?

Dziękuję Pani za rozmowę

Rozmawiał Robert Wit Wyrostkiewic z

Data: 2010-04-12 17:52:49
Autor: awe
Zawiody wszystkie suby
tez przytaczalem
awe

Data: 2010-04-12 18:04:40
Autor: u2
Zawiody wszystkie suby
W dniu 2010-04-12 17:52, awe pisze:
tez przytaczalem

Zadziwiajce, e nie ma winnych. Pewnie oficjalny raport obwini
martwych, ktrzy zginli podczas lotu :]

Data: 2010-04-12 18:38:20
Autor: awe
Zawiody wszystkie suby

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:hpvh0q$9db$1nemesis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-04-12 17:52, awe pisze:
tez przytaczalem

Zadziwiajce, e nie ma winnych. Pewnie oficjalny raport obwini
martwych, ktrzy zginli podczas lotu :]
-- -- -- -- -- -
moim zdaniem pilot dostal zle namiary. nie sadze zeby tego pilota ktos naciskal na ladowanie. gdzies zostal popelniony blad. Rosjanie jesli maja czyste rece powinni z lokajska cierpliwoscia sluzyc dostarczaniem informacji i wszystko robic aby nie mozna bylo im w zaden sposob zarzucic nawet poderzen o jakies nieczyste ruchy. Wszystkie zeznania powinny byc filmowane. Rowniez kompletne otwarcie czarnych skrzynek i ich badanie. Maksymalnie jak tylko sie da.
Od tego duzo zalezy.
awe

Data: 2010-04-12 10:08:24
Autor: Marek
Zawiody wszystkie suby
On 12 Kwi, 18:38, "awe" <fakej2...@poczta.onet.pl> wrote:
U ytkownik "u2" <u...@o2.pl> napisa w wiadomo cinews:hpvh0q$9db$1nemesis.news.neostrada.pl...>W dniu 2010-04-12 17:52, awe pisze:

> [...]

Rowniez kompletne otwarcie czarnych skrzynek i ich badanie. Maksymalnie jak

Skrzynki juz dawno zostaly zmanipulowane, dostarczanie informacji
zablokowane, a obsluga lotniska pouczona, jak ma sie zachowywac
podczas przesluchan......poniewaz, od tego duzo zalezalo...

Data: 2010-04-12 20:21:59
Autor: jadrys
Zawiodły wszystkie służby
W dniu 2010-04-12 19:08, Marek pisze:

Skrzynki juz dawno zostaly zmanipulowane, dostarczanie informacji
zablokowane, a obsluga lotniska pouczona, jak ma sie zachowywac
podczas przesluchan......poniewaz, od tego duzo zalezalo...

To jest równie prawdopodobne jak samodzielne skonfigurowanie przez ciebie "Thundrrbirda", e-zop.

Data: 2010-04-12 20:38:16
Autor: awe
Zawiody wszystkie suby

Uytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisa w wiadomoci news:hpvocl$sid$1news.onet.pl...
[...]

To jest rwnie prawdopodobne jak samodzielne skonfigurowanie przez ciebie "Thundrrbirda", e-zop.
-- -- -- -- -- -- -
jest jadrys mozliwe - wiem z doswiadczenia i to na wiele sposobow
awe

Data: 2010-04-13 10:22:25
Autor: jadrys
Zawiody wszystkie suby

Data: 2010-04-13 10:45:59
Autor: Panslavista
Zawiody wszystkie suby

Data: 2010-04-13 10:48:14
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zawiody wszystkie suby

Data: 2010-04-13 02:14:42
Autor: zbig
Zawiody wszystkie suby

Data: 2010-04-13 11:31:34
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Zawiod3y wszystkie s3u?by

Data: 2010-04-13 02:36:57
Autor: zbig
Zawiod3y wszystkie s3u?by

Data: 2010-04-14 22:25:45
Autor: jadrys
Zawiody wszystkie suby
W dniu 2010-04-13 10:45, Panslavista pisze:
"jadrys"<andrzej203@op.pl>  wrote in message

Pewnie e jest.. Ale nie rbmy z tego wypadku jakiej teorii spiskowej.

Najwicej wymiewaj si z teorii spiskowych posugujcy sie nimi na
codzie.

Panslav, w dzisiejszych czasach naprawd trudno ukry jakie szwindle..

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz) z ktr naley walczy..
Instalujc Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2010-04-12 20:24:26
Autor: bolek
Zawiodly wszystkie sluzby

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci news:7d6c870f-cdbe-4ecf-a2a6-13372c739853i37g2000yqn.googlegroups.com...

> [...]

zablokowane, a obsluga lotniska pouczona, jak ma sie zachowywac
podczas przesluchan......poniewaz, od tego duzo zalezalo...

Co zalezalo ?
Pilot wiedzial ze to lotnisko wojskowe.
I w koncu ile razy podchodzil do ladowania ?

bolek

Jeszcze troche, a niektrzy zaczna twierdzic, ze Rosjanie go zestrzelili.

Data: 2010-04-13 09:12:25
Autor: cirrus
Zawiodly wszystkie sluzby
Uytkownik "bolek" <bolek@neostrada.pl> napisa w wiadomoci news:hpvolq$l08$1atlantis.news.neostrada.pl...
17:52,  awe pisze:
[...]

W kocu po odczytaniu informacji z czarnej skrzynki dwa.

--
stevep

Data: 2010-04-12 19:04:30
Autor: u2
Zawiodły wszystkie służby
W dniu 2010-04-12 18:38, awe pisze:
Zadziwiaj±ce, ¿e nie ma winnych. Pewnie oficjalny raport obwini
> martwych, którzy zginêli podczas lotu :]
-- -- -- -- -- -
[...]

Jak czytam te oficjalne zajawki ruskich to powtarza się w nich to, ze
Iła-62 nie wpuścili na lotnisko, a naszego tupolewa nie mogli nakłonić
na odwrót. Ktoś kogo robi w konia.

Data: 2010-04-12 20:37:36
Autor: awe
Zawiody wszystkie suby

Uytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa w wiadomoci news:hpvjvv$9rn$4atlantis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-04-12 18:38, awe pisze:
Zadziwiaj?ce, ?e nie ma winnych. Pewnie oficjalny raport obwini
> martwych, ktrzy zgineli podczas lotu :]
[...]

Jak czytam te oficjalne zajawki ruskich to powtarza si w nich to, ze
Ia-62 nie wpucili na lotnisko, a naszego tupolewa nie mogli nakoni
na odwrt. Kto kogo robi w konia.
rzekomo mogli wydac rozkaz wojskowej jednostce ale nie cywilnej, jednak moim zdaniem mogli po prostu zamknac lotnisko
awe

Zawiodły wszystkie służby