Zawi?? nieudaczników.

Data: 2014-02-07 19:12:32
Autor: stevep
Zawi?? nieudaczników.
# Środowisko neonatologów wystosowało list otwarty, w którym, broniąc  działalności Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i Jurka Owsiaka,  podkreśla, że sprzęt dostarczany przez WOŚP do szpitali jest na wysokim  światowym poziomie.

  "Trudno jest nam, pediatrom - neonatologom, spokojnie słuchać absurdów,  jakie przytaczają media z zapisków internetowych na temat Fundacji  Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i jej twórcy i Prezesa Zarządu -  Jurka Owsiaka. Wprawdzie ma to charakter incydentalny, ale można mieć  wrażenie, że ktoś stoi za tą niegodziwą nagonką" - napisali neonatolodzy.  Wideo
Ks. Jan Kaczkowski chwali się serduszkiem WOŚP wyrażając poparcie dla  Jerzego Owsiaka

- Chciałem się pochwalić serduszkiem Wielkiej Orkiestry Świątecznej  Pomocy. Specjalnie występuję na tle płonącego kominka, który ma uosabiać  piekło. Już widzę rzesze nadgorliwych katolików, którzy mnie w tym piekle  razem z Jurkiem Owsiakiem...

  Według autorów listu niedorzeczna jest "teza o zaopatrywaniu szpitali w  sprzęt niepotrzebny czy złej jakości oraz o jego rzekomym negatywnym  wpływie na jakość opieki nad pacjentami".
Dzięki Fundacji sprzęt medyczny, którym dysponujemy w oddziałach leczących  noworodki jest porównywalny do tego, jakim dysponują oddziały o takim  profilu w Europie i na świecie" - ocenili neonatolodzy. Galeria
Jerzy Owsiak pokazał mieszkanie

Szef WOŚP oprowadził po "luksusowym apartamencie"

  Jak podkreślili, "wieloletnia, trudna, wymagająca ogromnych wysiłków i  niezwykle skuteczna praca Jurka i Lidii Owsiaków oraz całego grona  entuzjastów skupionych w Fundacji WOŚP, ucząca młodych ludzi dostrzegania  potrzeb innych, jest naszym narodowym dobrem". "Nie pozwólmy tego dobra  zmarnować" - zaapelowali.

  Pod listem podpisali się m.in. konsultant krajowy oraz wojewódzcy w  dziedzinie neonatologii oraz przedstawiciele zarządu i członkowie  Polskiego Towarzystwa Neonatologicznego.

  Zarzuty dot. finansów WOŚP

  W styczniu pod adresem WOŚP i Owsiaka w mediach pojawiły się zarzuty  dotyczące przejrzystości finansów Fundacji. Owsiak w oświadczeniu  podkreślił, że wydatki Fundacji WOŚP są prawidłowe. Wyraził gotowość do  natychmiastowej kontroli finansowej, skarbowej czy jakiejkolwiek innej,  dokonanej przez powołane do tego urzędy państwowe. "Brakuje słów, którymi  mógłbym opisać szaloną kampanię nienawiści, która od kilku tygodni toczy  się w prawicowych mediach, a podsycana jest przez polityków PiS,  skierowaną przeciwko mnie, mojej żonie, oraz fundacji" - napisał Owsiak.  Przypomniał, że fundację prowadzi jako wolontariusz i podkreślił, że jego  życie prywatne "nie opływa w nadmierne i wyjątkowe dostatki".

  Od kilku lat, co roku przed kolejnym Finałem WOŚP nasilają się ataki na  WOŚP i na Owsiaka. Kwestionowane są rozliczenia finansowe Fundacji,  pojawiają się zarzuty, że nie wszystkie pieniądze zabrane podczas zbiórki  są właściwie wykorzystywane. Krytykujący najczęściej wywodzą się ze  środowisk prawicowych - Owsiaka i WOŚP krytykują przede wszystkim posłowie  PiS i SP oraz prawicowi publicyści.

  W tym roku dzień przed 22. Finałem posłanka PiS Krystyna Pawłowicz na  portalu Fronda przekonywała, że katolicy nie powinni "budować  indywidualnej "sławy i chwały" pana Owsiaka", podkreślając, że nigdy nie  dała ani grosza na WOŚP, dlatego, że jest to środowisko, które brutalnie  zwalcza Kościół.

  Media przywoływały wypowiedzi również innych posłów, m.in. Artura  Górskiego (PiS), który zaapelował, by nie dawać WOŚP żadnych pieniędzy, a  także Jacka Kurskiego (SP), który twierdził, że irytuje go "sakralizacja"  Finału. Serwis niezalezna.pl napisał z kolei, że Owsiak kupił w ub. roku  115-metrowy apartament na luksusowym osiedlu, prawdopodobnie za gotówkę.  Serwis przypomniał także, że żona szefa WOŚP Lidia Niedźwiedzka-Owsiak  zatrudniona jest od 12 lat w Fundacji, a jej pensja wynosi aż 12,2 tys..  zł. #
Ze strony:
http://tnij.org/12ca5pk

(db)

--