"Zawód Pilot"

Data: 2009-07-22 17:12:41
Autor: Sqeeb
"Zawód Pilot"
Witam.
Czy istnieje w Polsce zapotrzebowanie na pilotów(liniowych, zawodowych)?

Na politechnice rzeszowskiej w ramach kierunku lotnictwo i kosmonautyka
jest specjalność pilotaż. Po ukończeniu studiów miałbym PPL(A) i CPL(A)
oraz 'predyspozycje do ubiegania się o licencję ATPL(A)', czy jakoś tak...

Tak się zastanawiam co potem, gdybym ukończył te studia...

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-22 16:04:05
Autor: Chmura 111
Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a):

Tak si=EA zastanawiam co potem, gdybym uko=F1czy=B3 te studia...

Poczytaj tu:
http://www.szybowce.com/news/thread.php?group=ava.samoloty
pzdr
chmura

Data: 2009-07-23 12:36:58
Autor: Sqeeb
On Wed, 22 Jul 2009 16:04:05 +0000 (UTC)
Chmura 111 wrote:

Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a): > > Tak si=EA zastanawiam co potem, gdybym uko=F1czy=B3 te studia...
> Poczytaj tu:
http://www.szybowce.com/news/thread.php?group=ava.samoloty

Czytam, ale jakos do niczego sensownego nie dogrzebałem się na 4-tej już stronie.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-22 17:59:31
Autor: Jan Werbiński
"Zawód Pilot"
Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090722171241.2cb75862.sqeebinternet.community...
[...]

-- -- -- -- -- --

Możesz zostać kosmonautą.
Zero konkurencji w kraju.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-07-22 18:03:46
Autor: Sqeeb
"Zawód Pilot"
On Wed, 22 Jul 2009 17:59:31 +0200
Jan Werbiński wrote:

Możesz zostać kosmonautą.
Zero konkurencji w kraju.

Hermaszewski jeszcze żyje.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-23 20:21:32
Autor: FD
"Zawód Pilot"
Sqeeb pisze:

Hermaszewski jeszcze żyje.

ale zdrowie nie te....

a co do Twojego pytania... to w tej chwili jet wieksza podaż pilotów niz popyt nia ich uslugi :/

Data: 2009-07-22 18:49:16
Autor: adam
"Zawód Pilot"
Czy istnieje w Polsce zapotrzebowanie na pilotów(liniowych, zawodowych)?

Jest io będzie rosło. Możesz pracowac w róznych liniach (np Centraliwings, LOT) gdzie zawsze jest zapotrzebowanie.
Mnóstwo pilotów polskich może latać dla azjatyckich przewoźników (np Emirates), choć renoma ich podupadłą po licznych ostatnich wypadkach

Data: 2009-07-22 19:06:45
Autor: Janusz Pabłocki
"Zawód Pilot"
> adam pisze:
Możesz pracowac w róznych liniach (np Centralwings,
No tak, ci to się rozwijają aż strach :-)))

--
Janusz

Data: 2009-07-22 19:42:47
Autor: Przemysław Bernat
"Zawód Pilot"
Dnia Wed, 22 Jul 2009 18:49:16 +0200, adam napisał(a):

Jest io będzie rosło. Możesz pracowac w róznych liniach (np Centraliwings, LOT) gdzie zawsze jest zapotrzebowanie.

Szczególnie Centralwings! Świetny pracodawca, setki pilotów dla nich
latają. Wkurzą się tylko, gdy dowiedzą się, że Centralwings 21 maja
bieżącego roku zakończył działalność i już nie lata:
http://www.tvn24.pl/-1,1603053,0,1,ostatni-lot,wiadomosc.html

Mnóstwo pilotów polskich może latać dla azjatyckich przewoźników (np Emirates), choć renoma ich podupadłą po licznych ostatnich wypadkach

Myślisz, że wypadek Air France wpłynął na renomę Emirates? Chodzi Ci o ten
Emirates: http://www.emirates.com/pl/english/about/the_emirates_story.aspx Pewien jesteś, że wiesz co piszesz?

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-07-22 23:03:21
Autor: _Slnt_
"Zawód Pilot"
adam pisze:

To nie Adam a kolina.
Zwykły troll.

Spierdalaj.

Data: 2009-07-22 23:33:41
Autor: Przemysław Bernat
"Zawód Pilot"
Dnia Wed, 22 Jul 2009 23:03:21 +0200, _Slnt_ napisał(a):

To nie Adam a kolina.
Zwykły troll.

Przepraszam, nie zauważyłem i dokarmiłem zwierzątko.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-07-22 22:12:54
Autor:
Sqeeb <sqeeb@internet.community> napisał(a):
Witam.
Czy istnieje w Polsce zapotrzebowanie na pilot=F3w(liniowych, zawodowych)?

Na politechnice rzeszowskiej w ramach kierunku lotnictwo i kosmonautyka
jest specjalno=B6=E6 pilota=BF. Po uko=F1czeniu studi=F3w mia=B3bym PPL(A) =
i CPL(A)
oraz 'predyspozycje do ubiegania si=EA o licencj=EA ATPL(A)', czy jako=B6 t=
ak...

Tak si=EA zastanawiam co potem, gdybym uko=F1czy=B3 te studia...

Z g=F3ry dzi=EAkuj=EA za odpowiedzi.

-- =20
Pozdrawiam,
Sqeeb

Od około roku jest dno i dwa metry mułu. Masa wyszkolonych pilotów nie ma
pracy. Pewnie to się zmieni, ale kiedy i czy zapotrzebowanie wróci do stanu
przedkryzysowego (a było ogromne), to tego nie wie nikt. Moim skromnym zdaniem
będzie to trwało 3-5 lat, ale to tylko luźne szacunki bardziej oparte na
przeczuciach niż analizach. Niemniej jednak jeżeli szkolenie chcesz zacząć
teraz to akurat jak skończysz masz szansę na załapanie się na ponowny boom.
Więc powodzenia :)))

Data: 2009-07-23 12:38:07
Autor: Sqeeb
On Wed, 22 Jul 2009 22:12:54 +0000 (UTC)
" " <cloudynek@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

Pocieszające.

Ciekawe czy ktoś w tym kraju potrzebuje jeszcze inżynierów lotnictwa....

A tak btw, przed 'kryzysem' była praca dla ludzi mających tylko CPL?
Jak wtedy wyglądała sprawa?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-23 07:02:08
Autor: saturn5

Tak si=EA zastanawiam co potem, gdybym uko=F1czy=B3 te studia...

Zanim ukonczysz to wpierw musisz sie dostac na kierunek "pilotaz". Tylko
bardzo mala grupka sie dostaje - szansa jak na loterii ale nie znaczy ze nie
mozesz probowac. I mozesz przeczytac na innych forach czego mozesz sie
spodziewc bo jak myslisz ze wszystko bedzie za darmo to troche nie tak.

Data: 2009-07-23 03:17:17
Autor: SP-MARIO

Zanim ukonczysz to wpierw musisz sie dostac na kierunek "pilotaz". Tylko
bardzo mala grupka sie dostaje - szansa jak na loterii ale nie znaczy ze nie
mozesz probowac.

Jak myślisz o tym kierunku to aby mieć prawie 100% pewności załapania
się na pilotaż, to (poza zdrowiem oczywiście) powinieneś prywatnie
zrobić ppl(a) daje Ci to duże fory, uczelnia ma oszczędności więc Ty
masz wieksze szanse.

powodzenia

Data: 2009-07-23 12:21:11
Autor: Sqeeb
On Thu, 23 Jul 2009 03:17:17 -0700 (PDT)
SP-MARIO wrote:

> [...]

się na pilotaż, to (poza zdrowiem oczywiście) powinieneś prywatnie
zrobić ppl(a) daje Ci to duże fory, uczelnia ma oszczędności więc Ty

Tylko że nie mam wolnych 25-ciu tysięcy nowych polskich złotych...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-24 01:20:14
Autor: SP-MARIO

Tylko że nie mam wolnych 25-ciu tysięcy nowych polskich złotych...

O ile się nie mylę to kierunek wybierasz dopiero po 2-roku, więc masz
jeszcze troche czasu, poza tym w szkoleniach też jest kicha więc może
znajdziesz coś tańszego.

Martwią mnie jedynie słowa "mgr. inż. lotnictwa to też coś" - jak
chodzi Ci tylko o "prestiżowy" tytuł to z tego nie wyżyjesz, lotnictwo
trzeba kochać, inaczej sobie odpuśc.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-24 11:47:45
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "SP-MARIO" <m.borowski@eranet.pl> napisał w wiadomości news:95f0b28b-1468-4ab5-bce4-4958a45426ee26g2000yqk.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -

Jeżeli $ spadnie znów do 2 zł, to zrobisz to w miesiąc za 16ooo zł. Razem z przelotem, mieszkaniem, jedzeniem, samochodem, paliwem i normalnym życiem...

Data: 2009-07-24 11:58:43
Autor: Sqeeb
On Fri, 24 Jul 2009 11:47:45 +0200
Jan Werbiński wrote:

> [...]

Jeżeli $ spadnie znów do 2 zł, to zrobisz to w miesiąc za 16ooo zł. Razem z przelotem, mieszkaniem, jedzeniem, samochodem, paliwem i normalnym życiem...

Normalnie cud miód i orzeszki, tylko jakby to było 8 tys. zł...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-24 11:57:21
Autor: Sqeeb
On Fri, 24 Jul 2009 01:20:14 -0700 (PDT)
SP-MARIO wrote:

O ile się nie mylę to kierunek wybierasz dopiero po 2-roku, więc masz
jeszcze troche czasu, poza tym w szkoleniach też jest kicha więc może
znajdziesz coś tańszego.

Na drugim roku, po 3-cim semestrze.

Martwią mnie jedynie słowa "mgr. inż. lotnictwa to też coś" - jak
chodzi Ci tylko o "prestiżowy" tytuł to z tego nie wyżyjesz, lotnictwo
trzeba kochać, inaczej sobie odpuśc.

Wybrałem ten kierunek właśnie z zamiłowania do lotnictwa, jednak
doświadczenia brak mimo jakiejś tam wiedzy ogólnej.

Dopiero teraz jak już się dostałem na uczelnie zacząłem się zastanawiać
co będzie jak już ją ukończe.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-23 09:43:20
Autor: adam
spodziewc bo jak myslisz ze wszystko bedzie za darmo to troche nie tak.

Studia w PL są bezpłatne zg z konstytucjo

Data: 2009-07-23 12:17:45
Autor: Sqeeb
On Thu, 23 Jul 2009 07:02:08 +0000 (UTC)
saturn5 wrote:

> [...]

mozesz probowac. I mozesz przeczytac na innych forach czego mozesz sie
spodziewc bo jak myslisz ze wszystko bedzie za darmo to troche nie tak.

Co znaczy "jak myslisz ze wszystko bedzie za darmo"?
Płatne egzaminy? PPL/CPL/... ?

Jak narazie mam troche szczęścia, więc może się dostanę.

Zresztą, mgr. inż. lotnictwa to też coś, tylko gdzie potem roboty szukać...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-23 12:25:04
Autor: adam
Zresztą, mgr. inż. lotnictwa to też coś, tylko gdzie potem roboty szukać...

Na okęciu łatwiej jest po tym kierunku załapać na bagazówkę

Data: 2009-07-24 03:15:26
Autor: T.F.
Sqeeb wrote:

Co znaczy "jak myslisz ze wszystko bedzie za darmo"?
Płatne egzaminy? PPL/CPL/... ?

A to juz Google wylaczyli ???

PS:
jesli mgr inz. to Rzeszow moze byc.
jesli ATPL - to nie.

--
T.F.

Data: 2009-07-24 09:10:50
Autor: Sqeeb
On Fri, 24 Jul 2009 03:15:26 +0100
T.F. wrote:

Sqeeb wrote:
> Płatne egzaminy? PPL/CPL/... ?

A to juz Google wylaczyli ???

Nie rozumiem, skoro Ci taką trudność sprawia napisanie odpowiedzi
bo przecież 'jest google' to po co w ogóle pisałeś?

PS:
jesli mgr inz. to Rzeszow moze byc.

No to proste.

jesli ATPL - to nie.

A skąd Ci sie ten ATPL nagle wziął?

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-26 01:29:44
Autor: T.F.
Sqeeb wrote:

Co znaczy "jak myslisz ze wszystko bedzie za darmo"?
Płatne egzaminy? PPL/CPL/... ?
A to juz Google wylaczyli ???

Nie rozumiem, skoro Ci taką trudność sprawia napisanie odpowiedzi

Napisanie odpowiedzi ???
Jaja sobie robisz ???
Google i masz tyle odpowiedzi, ze w tydzien sie nie wyrobisz.
Ze szczegolami, z przykladami, z relacjami w pierwszej osobie.
Jest WSZYSTKO.
No tylko trzeba chciec...

jesli mgr inz. to Rzeszow moze byc.

No to proste.

No wlasnie wcale NIE jest to proste.
Bo albo wolisz 'literki' i wtedy PRz, PW (MEL), ... (i 5 latek)
albo chcesz latac...
No i tutaj jest KILKA lepszych opcji.

jesli ATPL - to nie.

A skąd Ci sie ten ATPL nagle wziął?