Data: 2010-03-26 12:35:23 | |
Autor: Bugatti | |
Zawór EGR | |
Użytkownik "Tata" napisał w wiadomości:
Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie emisji tlenkó azotu (NOx) i głośniejsza pracę na biegu jałowym to powoduje _znaczne_ zanieczyszczenie kanałów dolotowych z powodu nanoszenia na nie drobinek sadzy ze spalin, które dzięki temu ustrojstwowi są doprowadzane do cylindrów. Ponadto oprócz gromadzenia nagaru w kolektorze dolotowym drobinki sadzy z EGR'a mogą czasami zostac zassane do turbinku i spowodować jej uszkodzenie. Kolejna rzecz to, to że w niektóych silnikach po zaślepieniu EGR (i jego programowym wyłączeniu w ECU bądź zmniejszeniu korekcji widzianych w ECU) spalanie...spadło (niekiedy o ciut ponad 1 litr) Tutaj masz opis co powoduje te badziew ekologów - http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7065&sid=677ff9169980834ca286ee8faf382014 Więc jeśli twoje autko jeździ ok (nie odczuwasz strat mocy) to zostaw te zawór zaślepiony. Z ukłonami Pozdr. -- Bugatti |
|
Data: 2010-03-26 12:37:42 | |
Autor: Bugatti | |
Zawór EGR | |
Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:
Zawór EGR opróćz tego że wspiera portfele ekologów powoduje zwiększenie emisji tlenkó azotu (NOx) oczywiście miało być zmniejszenie ;) -- Bugatti |
|