Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

Data: 2013-08-29 20:27:52
Autor: u2
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Data: 2013-08-29 20:48:40
Autor: Andrzej Zbierzchowski
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
W dniu 2013-08-29 20:27, u2 pisze:
hi hi hi hi ....-;)

Dlaczego mamy Pendoline Wloska a nie nasze z miasta Bydgoszczy? Elf dla Kolei Śląskich - wyjazd z Bydgoszczy http://www.youtube.com/watch? PESA exportuje na caly swiat i do Rosji bez pomocy rzadu. Juz przed wojna exportowalismy lokomotywy nawet do Maroco. Zamowienie u polskiego producenta oznaczaloby setki tysiecy miejsc pracy. PESA Bydgoszcz SA jest największą polską firmą produkującą i modernizującą pojazdy szynowe, reagującą na współczesne wyzwania rynku i stawiającą na rozwój. Firma oparta jest na historycznie ugruntowanej marce, mającej swój początek w słynnych w całej Europie Królewskich Głównych Warsztatach Naprawczych Kolei, powstałych w 1851 roku, funkcjonujących po II wojnie światowej jako ZNTK Bydgoszcz. Bagaż doświadczeń zdobytych w ponad 160 letniej historii, przy stałej dbałości o innowacyjność technologii, pozwala firmie skutecznie walczyć na współczesnym rynku europejskim. Pociągi i tramwaje służą przewoźnikom i pasażerom nie tylko w Polsce, ale też na Litwie, Ukrainie, Białorusi oraz we Włoszech, na Węgrzech, w Niemczech, Czechach, Rumunii, Kazachstanie, Rosji, a niebawem w Bułgarii.
Do sztandarowych produktów PESA Bydgoszcz SA należą sprawdzone już na rynku włoskim spalinowe zespoły trakcyjne ATR 220 Atribo oraz zamawiane przez przewoźników krajowych i zagranicznych pojazdy nowej generacji Link, a także elektryczne Elfy spełniające wymagania czterech scenariuszy zderzeniowych i niskopodłogowe tramwaje Swing dostarczane m.in. do Warszawy w ramach kontraktu na 186 pojazdów.
Najwyższe standardy zarządzania procesami produkcji w PESA potwierdzane są licznymi świadectwami przyznawanymi przez krajowe i zagraniczne instytucje certyfikujące – m.in. bardzo wymagającymi i prestiżowymi certyfikatami IRIS 02 i Q1. Ambicją PESA Bydgoszcz SA niezmiennie pozostaje oddawanie odbiorcom solidnie wykonanych i nowoczesnych produktów. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA
ul. Zygmunta Augusta 11
85-082 Bydgoszcz
Tel: 52 3391 104

Data: 2013-08-29 20:00:33
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail andrzejzb@gazeta.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Dlaczego mamy Pendoline Wloska a nie nasze z miasta Bydgoszczy?

No w³asnie. Dlaczego? By³ jakis przetarg? PESA nie przystapi³a czy co?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2013-08-29 21:47:15
Autor: miÅ› z okienka

Kolei ÅšlÄ…skich - wyjazd z Bydgoszczy http://www.youtube.com/watch? PESA
exportuje na caly swiat i do Rosji bez pomocy rzadu. Juz przed wojna
exportowalismy lokomotywy

....a według pociągów nastawialiśmy zegarki (znamy to z opowieści babuni)
Niech dzisiejsze komuchy wezmą się lepiej za modernizację przedwojennej jeszcze trakcji kolejowej, zanim zaczną puszczać po niej pendolina. Ale kto ma sie tym zainteresować? Polityczna formacja wyrosła z ideologii Adama Michnika? Przecież ci ludzie do dzisiaj walczą z towarzyszem Gomółką! Tak, tak ! Gomółka tepił prywatną motoryzację, oni wykończą bubliczną komunikację.

Data: 2013-08-29 21:47:21
Autor: Anatol
W dniu 2013-08-29 20:48, Andrzej Zbierzchowski pisze:

Dlaczego mamy Pendoline Wloska a nie nasze z miasta Bydgoszczy? Elf dla
Kolei ÅšlÄ…skich - wyjazd z Bydgoszczy http://www.youtube.com/watch? PESA
exportuje na caly swiat i do Rosji bez pomocy rzadu.

Bo Pesa nie złożyła oferty w przetargu na pociąg zespolony o prędkości przelotowej do 250 km/h.

W innym przetargu na pociągi zespolone o prędkości do 160 km/h Pesa przegrała z konsorcjum Stadler - Newag.

http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,14510229,Nowoczesne_pociagi_na_trasie_z_Trojmiasta_do_Katowic.html

Cena 20 pociągów o prędkości niższej o 90 km/h, liczbie miejsc mniejszej o 40 t 1,156 mld PLN wobec 400 mln EUR czyli ok 1,7 mld PLN za Pendolino.

Anatol

Data: 2013-08-29 22:53:28
Autor: Andrzej Zbierzchowski
W dniu 2013-08-29 21:47, Anatol pisze:
[...]

Tyle ¿e z tego co wiem, sensem zakupu Pendolino by³ pewien patent podwozia, który powoduje, ¿e ten poci±g mo¿e je¼dziæ z du¿ymi prêdko¶ciami, zw³aszcza w zakrêtach. Strona polska o ile mi woadomo zamówi³a poci±gi bez tego rozwi±zania - z wózkami tradycyjnymi.

Cel?

Sens?

Data: 2013-08-29 23:42:55
Autor: u2
W dniu 2013-08-29 22:53, Andrzej Zbierzchowski pisze:
[...]

cel jasny, wykonczyc polskie koleje.

po stoczniach, po przemysle samochodowym, przyszedl czas na wykonczenie polskiego przemyslu maszynowego przez Tuska...-;)

--
http://www.youtube.com/watch?v=1r3WjPfIAoU

Data: 2013-08-29 23:00:24
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail u_2@o2.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

A ja bez kozery powiem: i Biedronkê!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!".   Tomasz 'tsca' Sienicki

Data: 2013-08-30 11:41:35
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:30082013.17464A0Dbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail u_2@o2.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| A ja bez kozery powiem: i Biedronkê!

a to mia³ byæ ¿art?

Data: 2013-08-30 14:00:22
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| A ja bez kozery powiem: i Biedronkê!

a to mia³ byæ ¿art?
Tak odczyta³em, wiec kontynuowa³em.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Anio³om ³atwo byæ anio³ami. Nie jedz± i s± bezp³ciowi."
Gabriel Laub

Data: 2013-08-30 20:46:02
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:30082013.4EC2587Bbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|

| Tak odczyta³em

A widzia³e¶ jak funkcjonuj± koleje czeskie, albo niemieckie?

, wiec kontynuowa³em.

Data: 2013-08-30 23:00:30
Autor: Budzik
> [...]

| >|

| Tak odczyta³em

A widzia³e¶ jak funkcjonuj± koleje czeskie, albo niemieckie?

Nie. Widzialem jak funkcjonuja francuskie, w³oskie, angielskie.
I jaki mam z tego wniosek wyci±gn±c?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa siê my¶l,
 ¿e dla unikniêcia publicznego zgorszenia trzeba unikaæ prawdy"

Data: 2013-08-31 10:21:10
Autor: u2
W dniu 2013-08-31 01:00, Budzik pisze:
Nie. Widzialem jak funkcjonuja francuskie, w³oskie, angielskie.
I jaki mam z tego wniosek wyci±gn±c?

nie potrafisz samodzielnie wyciagac wnioskow ?

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-08-31 12:00:15
Autor: Budzik
[...]

Potrafiê, ale zdaje sie ze moje nie sa zbie¿ne z Twoimi, wiec pytam jakei s± wed³ug Ciebie jedynie s³uszne?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"B³±d ³atwiej mo¿na dostrzec ni¿ prawdê,
bo b³±d le¿y na wierzchu, a prawda w g³êbi"

Data: 2013-08-31 14:47:09
Autor: u2
W dniu 2013-08-31 14:00, Budzik pisze:

nie potrafisz samodzielnie wyciagac wnioskow ?

Potrafiê, ale zdaje sie ze moje nie sa zbie¿ne z Twoimi, wiec pytam jakei
s± wed³ug Ciebie jedynie s³uszne?

skoro masz taki przeglad kolei na swiecie to sam powiniene odpowiedziec, a nie odpowiadac pytaniem na pytanie.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-08-31 15:00:25
Autor: Budzik
[...]

Czyli nie otrzymam odpowiedzi.
Rozumiem. Dziekuje.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kpiæ z filozofii to filozofowaæ naprawdê."
Blaise Pascal

Data: 2013-08-31 17:28:04
Autor: u2
W dniu 2013-08-31 17:00, Budzik pisze:
[...]

ty chcesz jedynie slusznej odpowiedzi, czyli sciemniasz budzik.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-08-31 19:00:26
Autor: Budzik
[...]

Ja po prostu lubie wiedzieæ, o czym rozmawiamy.

P.S. Je¿eli chcesz pisac do mnie per budzik, to ogromna pro¶ba - nie pisz w ogóle.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
 ("""""""""")
 /""/t/"""""
/  /       9mm

Data: 2013-09-02 22:01:43
Autor: u2
W dniu 2013-08-31 21:00, Budzik pisze:
P.S. Je¿eli chcesz pisac do mnie per budzik, to ogromna pro¶ba - nie pisz w
ogóle.

spierdalaj budzik.

--
http://www.youtube.com/watch?v=99uxziDmSM4

Data: 2013-09-03 00:24:55
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5224eea5$0$1452$65785112news.neostrada.pl...

| spierdalaj budzik.

£adnie to tak mówiæ towarzyszu?
Na rogu Armii Ludowej te¿ tak prosili¶cie o kie³base?

Data: 2013-09-03 07:00:47
Autor: Budzik
[...]

No i wyszlo...
Na przysz³o¶æ polecam jednak tym tonem do zony.
PLONK.

Data: 2013-08-31 12:42:10
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5221a774$0$1469$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2013-08-31 01:00, Budzik pisze:
Nie. Widzialem jak funkcjonuja francuskie, w³oskie, angielskie.
I jaki mam z tego wniosek wyci±gn±c?

nie potrafisz samodzielnie wyciagac wnioskow ?

Odezwa³ siê ten co potrafi! ;-))))

MW

Data: 2013-08-31 13:36:48
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:31082013.62E8C318budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co
nastêpuje:

| >| >|
| >| >|

| Nie. Widzialem jak funkcjonuja francuskie, w³oskie, angielskie.

 a w Polsce chcesz przeskoczyæ Michnika, czy tylko Idzikowskiego?
Rz±dzi tu z³odziejstwo, jakiego nie zna³ nawet PRL. Kto ich wybiera³? A któ¿ jak nie ci, którzy dzisiaj b³aznuj± nad trumn±? Tak - Tusk i jego ekipa wykañczaj± nie tylko kolej, ale wszystko, w czym pañstwo ma jeszcze jakie¶ udzia³y. Tak wiêc Biedronkê sobie odpu¶æ, bo to kiepski ¿art.

Data: 2013-08-31 15:00:25
Autor: Budzik
[...]

Polecam przeczytaæ teze do której sie odnosi³em.

P.S. A co do kolei - mam wra¿enie ze wykanczaj± siê same. Nie trzeba im pomagaæ.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
....i to by by³o na tyle
Jan T. Stanis³awski

Data: 2013-08-31 18:34:35
Autor: u2
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
W dniu 2013-08-31 17:00, Budzik pisze:
P.S. A co do kolei - mam wra¿enie ze wykanczaj± siê same. Nie trzeba im
pomagaæ.

wykanaczaja sie, ale z mala pomoca Nowaka, ministra od zegarkow.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-08-31 19:00:26
Autor: Budzik
[...]

Po pierwsze - widze, ze jednak umiesz z WIELKIEJ litery...
Po drugie - win± ministra Nowaka jest zapewne brak pomocy, ale pisa³em juz tu kiedys o powodach i mojej ocenie i nikt nie protestowa³, wiec zak³adam, ze zgadzamy sie co do okreslenia diagnozy.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Cz³owiek mo¿e byæ zakochany jak szaleniec, ale nie jak g³upiec."
La Rochefoucauld

Data: 2013-08-31 21:37:36
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:31082013.6BC8336Abudzik61.poznan.pl...
> [...]
| tu kiedys o powodach i mojej ocenie i nikt nie protestowa³, wiec zak³adam,
| ze zgadzamy sie co do okreslenia diagnozy.

Za³o¿enie troche na wyrost.
Ja na przyk³ad nie czytam wszystkich w±tków na psp,  wiêc nie musze znaæ twojego zdania w tym temacie.
Je¶li za¶ chodzi o powody obecnego status quo (nie tylko na kolei), to dla mnie s± one oczywiste - brak pieniêdzy.

Data: 2013-08-31 22:00:32
Autor: Budzik
> [...]

| diagnozy. |
Za³o¿enie troche na wyrost.
Ja na przyk³ad nie czytam wszystkich w±tków na psp,  wiêc nie musze

Mozesz doczytaæ. Az tak duzo tu nie pisuje. Chcesz mid?

Je¶li za¶ chodzi o powody obecnego status quo (nie tylko na kolei), to
dla mnie s± one oczywiste - brak pieniêdzy.

Innymi s³owy uwa¿asz, ze pieniadze które s± nie mog³yby byæ lepiej zarz±dzane i obecnie ich wydatkowanie jest optymalne a taki a nie inny stan kolei wynika *tylko* z tego, ze jest ich za ma³o?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nowa Kobieta chce byæ taka sama, jak Dawny Mê¿czyzna.
A mo¿e nawet jeszcze gorsza."  Benjamin Hoff

Data: 2013-09-01 09:25:24
Autor: u2
W dniu 2013-09-01 00:00, Budzik pisze:
Innymi s³owy uwa¿asz, ze pieniadze które s± nie mog³yby byæ lepiej
zarz±dzane i obecnie ich wydatkowanie jest optymalne a taki a nie inny stan
kolei wynika*tylko*  z tego, ze jest ich za ma³o?

miliardy dotacji z ue na koleje sa marnowane, ich sie nie wykorzystuje.

bajdurzenie, ze srodkow jest za malo to zwykla sciema.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-09-01 08:22:48
Autor: Budzik
[...]

Dok³adnie mam takie odczucie.
Pytanie tylko, jaka si³a jest w stanie rozgonic te nieudoln± bande, kryj±c± siê za tysi±cami kolejarzy, setkami zwiazkowców i ogromn± niechêcia do jakichkolwiek zmian.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy my¶l± wiêcej o pieni±dzach
ni¿ bogaci - to biedni."  Oscar Wilde

Data: 2013-09-01 11:07:45
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-01 10:22, Budzik pisze:
[...]

Jest za ma³o.

Koszt budowy 1300 km trasy szybkiej kolei w Chinach (przy chiñskich kosztach pracy) to ok 100 mld PLN.

Wydatki bud¿etu na na ca³± kolej w Polsce w latach 1998-2010 to 17 mld PLN. Wydatki bud¿etu na kolej w 2011 to 2,135 mld PLN. Koszt wymaganych remontów (bez standardu szybkiej kolei) to 50 mld PLN. Do tego dochodz± koszty zakupu i remontów taboru, remonty dworców itp.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/11954/Rosna-wydatki-publiczne-na-kolej.html Powa¿niejsze inwestycje w kolej ruszy³y dopiero od 2012, a do 2015 ma byæ wydane w sumie 31 mld PLN co i tak jest o wiele za ma³o :

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Do-2015-roku-na-modernizacje-kolei-rzad-przeznaczy-30-mld-zl-2656672.html

Pytanie tylko, jaka si³a jest w stanie rozgonic te nieudoln± bande, kryj±c±
siê za tysi±cami kolejarzy, setkami zwiazkowców i ogromn± niechêcia do
jakichkolwiek zmian.

Zmiany w zarz±dzaniu ju¿ siê zaczynaj±. PKP jest dzielona na mniejsze spó³ki i restrykturyzowane :

http://natemat.pl/71023,pkp-cargo-zwolnily-maszyniste-ktory-zarabial-ponad-30-tys-zl-miesiecznie

http://finanse.wp.pl/kat,1034079,title,PKP-Cargo-400-procentowy-wzrost-zysku,wid,14248968,wiadomosc.html?ticaid=1113ab

W pa¼dzierniku bêdzie sprzeda¿ na GPW 50% akcji PKP Cargo, a w nastêpnej kolejno¶ci pewnie PKP Intercity :

http://tvp.info/informacje/biznes/prywatyzacja-pkp-cargo-w-pazdzierniku/12207142

Anatol

Data: 2013-09-01 10:51:21
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail c355@usuntowp.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

[...]

Dzieki za gar¶c informacji.
Ja nie twierdze, ze jest wystarczaj±co czy ze powinnismy byc drugimi Chinami.
Ja twierdze, ze to co jest, jest nadal czesto marnotrawione wiec strach dawaæ wiecej.

Poda³es wydatki budzetu. A na pewno wiele dosta³a kolej równiez z EU.

[...]

Wybacz, ale to s± pojedyncze przypadki.
Po pierwsze dlatego ze to nie efekt restrukturyzacji a dzia³añ przestepczych.
Po drugie - nasuwa sie pytanie, jak to mo¿liwe, ze nikt tego nie zauwazy³?
Przeciez takie co¶ powinno rzucic sie w oczy w pierwszym miesiacu!
Jaki tam musi byæ burdel, zeby takie co¶ by³o mo¿liwe?
A moze to jest sytuacja na tyle "normalna" ze nikt nie zwraca³ uwagi?

Dopóki w Polsce jest mo¿liwa taka sytuacja, ze w jednej firmie jest 100 zwi±zkow zawodowych, to trudno bedzie poczynic gruntowne zmiany.
Co z tego, ze zwolniono maszyniste je¿eli nikt inny nie poczuwa sie do winy? Czy maszynista zwróci te kase?

W pa¼dzierniku bêdzie sprzeda¿ na GPW 50% akcji PKP Cargo, a w
nastêpnej kolejno¶ci pewnie PKP Intercity :

http://tvp.info/informacje/biznes/prywatyzacja-pkp-cargo-w-pazdzierniku
/12207142
Wszystko fajnie. Tylko boje sie, ze kasa zostanie zmarnotrawiona, jezeli PKP nie zacznie funkcjonowac w normalnych biznesowych ramach.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"¯ycie jest cierpieniem, pieni±dze morfin±"

Data: 2013-09-01 13:29:44
Autor: Anatol
W dniu 2013-09-01 12:51, Budzik pisze:

Ja twierdze, ze to co jest, jest nadal czesto marnotrawione wiec strach
dawaæ wiecej.

W przypadku inwestycji z dofinansowaniem UE musi byæ wszystko przejrzy¶cie, z przetargami i z zachowaniem wszelkich wymaganych norm.
Po rozpoczêciu notowañ na GPW bêdzie mo¿liwo¶æ pozyskania dodatkowych kapita³ów z emisji nowych akcji.

Poda³es wydatki budzetu.
A na pewno wiele dosta³a kolej równiez z EU.

UE refinansuje 20-50% ca³o¶ci kosztów inwestycji.

[...]

Efektem zmian w zarz±dzaniu restrukturyzacji jest to ¿e takie przypadki zaczê³y byæ wykrywane.  Teraz weryfikacja wynagrodzeñ z nadgodzin i ró¿nych premii ma byæ przeprowadzona w ca³ym PKP.

[...]

Bo nie by³o ludzi zewn±trz i odpowiedniego przep³ywu informacji w ca³ej hierarchii (nie by³o intranetu, odpowiedniej liczby s³u¿bowych komórek itp - np. dyrektor regionu komunikowa³ siê z prezesem PKP za pomoc± Poczty Polskiej). Teraz powstaje nowa struktura zarz±dzaj±ca w której s± zatrudniani specjali¶ci z zewn±trz.

Dopóki w Polsce jest mo¿liwa taka sytuacja, ze w jednej firmie jest 100
zwi±zkow zawodowych, to trudno bedzie poczynic gruntowne zmiany.

A jednak zmiany s±.

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14369164,Prezes_PKP__Wykrylismy_naduzycia_za_200_mln_zl__Przetargi_.html

Poza tym po wej¶ciu na GPW spó³ki kolejowe bêd± mia³y prywatnych wspó³w³a¶cicieli którzy nie pozwol± siê ³atwo okradaæ a dodatkowo bêd± podlegaæ nadzorowi KNF je¿eli chodzi o sprawozdania finansowe.

Co z tego, ze zwolniono maszyniste je¿eli nikt inny nie poczuwa sie do
winy? Czy maszynista zwróci te kase?

Tym ju¿ zajmie siê chyba prokuratura.

Anatol

Data: 2013-09-01 20:00:19
Autor: Budzik
[...]

Ciesze sie ze zmian.
Pytanie ile ludzi powinna prokuratura obejrzeæ w tej firmie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"¯ycie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeñ.
Jest tylko zupe³nie inne..."  William Shakespeare

Data: 2013-09-01 14:58:41
Autor: u2
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
W dniu 2013-09-01 12:51, Budzik pisze:
Dopóki w Polsce jest mo¿liwa taka sytuacja, ze w jednej firmie jest 100
zwi±zkow zawodowych, to trudno bedzie poczynic gruntowne zmiany.

W PKP jest kilkadziesiat roznych firm corek, wiec bardziej bym sie martwil, ze sa to lupy polityczne Grabarczyka i Nowaka. Zwiazki zawodowe to normalka w normalnych krajach, tylko Hitler je zlikwidowal, no i Tusk chce je zlikwidowac.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-09-01 15:40:18
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:522339ff$0$1450$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po kolei ;-)

1. http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ruszaja;przeksztalcenia;w;pkp,146,0,43154.html - jak s±dzisz, kto by³ wtedy przy korycie? Chyba nie Tusk.
2. W normalnych krajach zwi±zki zawodowe ¿yj± za w³asne pieni±dze, a nie na koszt podatników czy pracodawców. Czas rozpêdziæ to towarzystwo nierobów i kolesi. Patrz np. http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/po-chce-odebrac-kase-zwiazkowcom_350184.html

MW

Data: 2013-09-01 20:00:19
Autor: Budzik
[...]

Dla ciebie ponad 100 zwiazkwo w jednej firmie to jest normalne?
Hmm, mamy rózne pojecie normalnosci najwidoczniej...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Imieniny nale¿y obchodziæ - je¿eli nie w³asne - to szerokim ³ukiem.

Data: 2013-09-01 12:17:31
Autor: u2
[...]

tu nie chodzi o kolejarzy, ktorzy sumiennie wykonuja swoja robote, tylko o decydentow politycznych. w przeciagu ostatniego 20-lecia PKP stala sie przechowalnia dla niezliczonych partyjnych kolesiow, z kolesiami Grabarczyka i Nowaka na czele.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-09-01 20:00:20
Autor: Budzik
[...]

Czyli te ponad 100 zwiazkwo stworzyli kolesie a ca³a reszta pracowników to tylko dla firmy dzia³a?

Mozesz te wyliczenia pokazaæ? Ilu to ciezko pracujacy kolejarze a ile kolesie?

Przyznaje, ze troche da³em sie nabrac, bo jak zaczyna sie mowa o restrukturyzacji kolei, to pierwsze co widze, to pikiete, strajk czy inny protest zwyk³ch kolejarzy. A to przebierancy byli!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Si³± kobiet s± s³abostki mê¿czyzn" - Voltaire

Data: 2013-09-01 16:43:24
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:31082013.3DDFEB71budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|

| Mozesz doczytaæ. Az tak duzo tu nie pisuje. Chcesz mid?

| Innymi s³owy uwa¿asz, ze pieniadze które s± nie mog³yby byæ lepiej
| zarz±dzane

Idziesz do banku i co tam jest? Oczywi¶cie kamery - jawne, ukryte... Dlaczego? Tam s± pieni±dze. Gdy Kaczor rz±dzi³ Polsk±, wszystkich swoich ludzi mia³ na oku (za Lepperem ponoæ drony posy³a³). Pó¼niej Pitera zrobi³a im rewizjê w rachunkach - znalaz³a ¶ledzia za osiem z³otych, który zosta³ kupiony za pañstwowe pieniadze przez kaczego ministra.
Teraz powiem ci co¶ o PO: Taki Drzewiecki nigdy nie zna³ Sobiesiaka, ale na Florydzie to oni s± s±siadami.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Sobiesiak-z-Drzewieckim-w-USA-corka-buszuje-po-shoppingu-szczegoly-spotkania,wid,11982213,wiadomosc.html?ticaid=1113b0

Data: 2013-09-02 14:10:21
Autor: mi¶ z okienka
> [...]

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:31082013.3DDFEB71budzik61.poznan.pl...

| >|

| Mozesz doczytaæ. Az tak duzo tu nie pisuje. Chcesz mid?

No nie b±d¼ pretensjonalny...
Trudno ci przytoczyæ/wpastowaæ, zamiast odsy³aæ do 'bibliografii'?

Data: 2013-09-02 13:00:39
Autor: Budzik
> [...]

No nie b±d¼ pretensjonalny...
Trudno ci przytoczyæ/wpastowaæ, zamiast odsy³aæ do 'bibliografii'?

No nie b±dz pretensjonalny.
Mid czy wklejenie to kwestia wtórna.
Pytanie by³o - czy trzeba szukaæ za Ciebie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"¯ycie ma to do siebie, ¿e nie mo¿na go powtórzyæ."
Zbigniew Trzaskowski

Data: 2013-09-02 17:46:34
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:02092013.5978EFDEbudzik61.poznan.pl...
> [...]
|
| No nie b±dz pretensjonalny.
| Mid czy wklejenie to kwestia wtórna.
| Pytanie by³o - czy trzeba szukaæ za Ciebie?

Dok³adnie tak Budziku!
Je¶li powo³ujesz siê na jakie¶ wypowiedzi i oceny, to bad¼ ³askaw samemu je
odszukaæ.

Data: 2013-08-31 21:39:58
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:31082013.2B1E448Ebudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co
nastêpuje:

| Polecam przeczytaæ teze do której sie odnosi³em.

Wybacz, ale styl Gazety Wyborczej nie odnosi siê do ¿adnych tez, nawet je¶li stawia je kto¶ taki jak u2. Je¶li za¶ chodzi o kolej, to równie¼ ona psuje siê od g³owy.

| P.S. A co do kolei - mam wra¿enie ze wykanczaj± siê same. Nie trzeba im
| pomagaæ.

I znów ten sam cynizm rodem z GW. Nic w pañstwie nie dzieje siê samo z siebie. Nawet drobny sprzedawca pizzy jest uwarunkowany tak± lub inna polityk± rz±dz±cych. Cóz dopiero mówiæ o molochu takim  jak kolej. Kiedy¶ zagadn±³em kierownika poci±gu na temat restrukturyzacji kolei. Powiedzia³ krótko, ¿e teraz lokomotywa konkuruje z wagonami. Przyznam, ¿e nie s³ysza³em bardziej lapidarnego
podsumowania tego tematu.

Data: 2013-08-31 22:00:33
Autor: Budzik
> [...]

Wybacz, ale styl Gazety Wyborczej nie odnosi siê do ¿adnych tez, nawet
je¶li stawia je kto¶ taki jak u2. Je¶li za¶ chodzi o kolej, to równie¼

W sumie to zgodzi³bym sie gdyby nie ma³e ale.
Gdzie w PKP jest g³owa?

> [...]
Powiedzia³ krótko, ¿e teraz lokomotywa konkuruje z wagonami. Przyznam,
¿e nie s³ysza³em bardziej lapidarnego podsumowania tego tematu.

Zapominasz, ze z drugiej strony opór w zakresie restrukturyzacji nie idzie od spoleczenstwa.
Idzie od kolejarzy.

Tak to ja tez umiem, twierdzic, ze jest zle i ze nikt nie chce naprawic a ja tak bardzo chce i jest tylko jedno ale: zeby to nie dotyka³o mnie.
 --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s± pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

Data: 2013-09-01 16:19:27
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:31082013.57A61024budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|

| W sumie to zgodzi³bym sie gdyby nie ma³e ale.
| Gdzie w PKP jest g³owa?

Powiem inaczej: Ca³y kraj psuje siê od g³owy, czyli od w³adzy, dla której walka polityczna jest celem samym w sobie. Powiem wiêcej - PO to partia Lecha Wa³êsy stworzona do jego prywatnych wojen z Kaczorami. Poza tym nie znaj± siê na niczym.
Gdyby byli uczciwi, przynajmniej zatrudnialiby w pañstwowych sektorach specjalistów. Ale im tej uczciwosci brak, bo u nich polityka kadrowa to 'przys³uga za przys³ugê' (jak w PRL). Na stanowiskach l±duj± kolesie, albo ich dzieci (student - wiceminister i tak dalej). Takie jest prawdziwe oblicze PO.

Data: 2013-09-01 16:29:24
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

> [...]
| >|
| >|

| W sumie to zgodzi³bym sie gdyby nie ma³e ale.
| Gdzie w PKP jest g³owa?

| >|

| Zapominasz, ze z drugiej strony opór w zakresie restrukturyzacji nie idzie
| od spoleczenstwa.

Ca³e spo³eczenstwo jest w¶ciek³e na t± 'restrukturyzacjê'. Zarówno pracownicy kolei, jak i pasa¿erowie.

| Idzie od kolejarzy.

Kolejarze to te¿ spo³eczeñstwo.

| Tak to ja tez umiem, twierdzic, ze jest zle i ze nikt nie chce naprawic

A co tu 'naprawiaæ'? Jak d³ugo mo¿na naprawiaæ PRL?

| ja tak bardzo chce i jest tylko jedno ale: zeby to nie dotyka³o mnie.

Dlaczego ma to kogo¶ dotykaæ? Reformy robi siê dla ludzi, a nie przeciw ludziom. (Tylko ¿e komuch tego nigdy nie zrozumie - dla komucha ¶wiat jest gr± o sumie zerowej: ¯eby kogo¶ zadowoliæ, trzeba koniecznie skrzywdziæ kogo¶ innego. Nawet wolno¶æ postrzegaj± w takich kategoriach - tfu!)

Data: 2013-09-01 20:00:19
Autor: Budzik
> [...]

| >|
| >|

| W sumie to zgodzi³bym sie gdyby nie ma³e ale.

| >|
> [...]
| idzie od spoleczenstwa.

Ca³e spo³eczenstwo jest w¶ciek³e na t± 'restrukturyzacjê'. Zarówno

Mylisz siê. dlaczego zwyk³y czlowiek mia³by sie wsciekac na prawid³owo przeprowadzon± restrukturyzacjê?
Ja sie wwsciekam, ze winni kradziezy dawno nie siedza oraz ze jak tylko pojawia sie mowa o restrukturyzacji to kolejarze zaraz protestuj±.
I nic dziwnego - skoro czesc z nich ma takie wynagrodzenia...

| Idzie od kolejarzy.

Kolejarze to te¿ spo³eczeñstwo.

No naprawde?
To ma byæ argument?

> [...]

komucha ¶wiat jest gr± o sumie zerowej: ¯eby kogo¶ zadowoliæ, trzeba
koniecznie skrzywdziæ kogo¶ innego. Nawet wolno¶æ postrzegaj± w takich
kategoriach - tfu!) j

Reformy w firmach to równiez restrukturyzacja zatrudnenia, urealnienie wynagrodzen itp.
Je¿eli oszukuje i zarabiam 2 x tyle co powinienem to restrukturyzacja musi dotkn±æ mojej osoby, wiec taki kolejarz bedzie robi³ wszystko, zeby nic sie nie uda³o. --

Data: 2013-09-01 23:03:17
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

| Mylisz siê.

??

 dlaczego zwyk³y czlowiek mia³by sie wsciekac na prawid³owo
| przeprowadzon± restrukturyzacjê?

Dlatego, ¿e przed restrukuryzacj± kolej funkcjonowa³a lepiej ni¿ teraz.

Data: 2013-09-02 07:00:50
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| Mylisz siê.

??

 dlaczego zwyk³y czlowiek mia³by sie wsciekac na prawid³owo
| przeprowadzon± restrukturyzacjê?

Dlatego, ¿e przed restrukuryzacj± kolej funkcjonowa³a lepiej ni¿ teraz.

Czego nie rozumiesz w slowie "prawid³owo"?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co mo¿na rozwi±zaæ"
H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2013-09-02 13:41:27
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:02092013.316CF44Cbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| Czego nie rozumiesz w slowie "prawid³owo"?

Tego, ¿e zosta³o u¿yte w tym zdaniu. Prawid³owo przeprowadzona restrukturyzacja powinna zaspokajaæ przede wszystkim oczekiwania pasa¿erów, a nie materialne oczekiwania tych, którzy j± przeprowadzali.
Zaspokajanie oczekiwañ konsumentów nie jest sprawa ³atw±, wymaga kultury biznesu, jaka przez wieki tworzy³a siê w krajach Europy, a pó¼niej reszty ¶wiata. Polska kultura biznesu narodzi³a siê z 'pierwszego miliona' wyartyku³owanego publicznie przez jednego z polityków kontraktowego sejmu. Duch tych czasów obowi±zuje w polskim 'biznesie' do po dzis dzieñ.

Data: 2013-09-02 13:00:38
Autor: Budzik
> [...]

restrukturyzacja powinna zaspokajaæ przede wszystkim oczekiwania
pasa¿erów, a nie materialne oczekiwania tych, którzy j±

No to o tym w³asnie pisze, ze kolejarze nie rozumiej±, iz bez klientów nie ma ich zysków.
Ich to nie interesuje, najwazniejszy jest interes kolejarza (nawet jezeli niesprawiedliwy, nienalezny itp)

Zaspokajanie oczekiwañ konsumentów nie jest sprawa
³atw±, wymaga kultury biznesu, jaka przez wieki tworzy³a siê w krajach
Europy, a pó¼niej reszty ¶wiata.

No to tez juz pisa³em, ze mentalnosc w PKP nie przystaje do obecnych modeli biznesowych.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
by Jenka

Data: 2013-09-02 18:34:57
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:02092013.59545320budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|

| No to o tym w³asnie pisze, ze kolejarze nie rozumiej±, iz bez klientów nie

Kolejarze powinni przede wszystkim znaæ siê na swojej robocie. O klientach powiniem mysleæ przewo¼nik. No i jak on o nich mysli? Zaklejaj±c dworce kolejowe w³asnymi reklamami? Spytaj siê o rozk³ad jazdy, to ci powiedz±, ¿e  takiego nie ma, bo ci±gle siê zmienia.
Na ka¿ym czeskim dworcu mozna i¶æ do informacji i kupiæ 'jizdni rad', czyli rozk³ad jazdy regionalny za 15 KC, lub globalny za troche wiêksz± cenê. Mozna nauczyæ sie go na pamiêæ, bo lokalne pociagi chodz± z regu³y co godzinê, wiêc wystarczy zapamietaæ minutow± koñcówkê dla konkretnej stacji... To sie nazywa my¶lenie o cz³owieku, a nie o tym, jak zajebaæ pierwszy milion!
Ka¿dy cz³owiek mieszkaj±cy przy granicy z Republika Czesk± powie, ¿e tamte pañstwo jest bardziej przyjazne cz³owiekowi ni¿ nasze - dodam ubeckie.

> [...]
| niesprawiedliwy, nienalezny itp)

| No to tez juz pisa³em, ze mentalnosc w PKP nie przystaje do obecnych modeli

Nie istnieje co¶ takiego jak mentalno¶æ PKP. Istniej± mentalno¶ci indywidualnych ludzi, którzy staraj± siê przystosowywaæ siê do ró¿nych sytuacji. Je¿eli prywatyzacji dokonuj± osobnicy o mentalno¶ci z³odziei, to ¿aden szeregowy pracownik nie bêdzie wybiega³ przed szereg ze swoj± 'trosk± o klientów'.

Data: 2013-09-02 20:40:46
Autor: Towarzysz Gnój
> [...]

| niesprawiedliwy, nienalezny itp)

| No to tez juz pisa³em, ze mentalnosc w PKP nie przystaje do obecnych modeli

S³usznie towaszyszu! Nie tylko mentalno¶æ wszystkich Polsków nie doros³a do socjalizmu.... to znaczy do kapitalizmu (który obecnie obowi±zuje jako najnowszy model). Znaczy to tyle, ze naród leniwy i g³upi, trzeba go wymieniæ na inny, na przyk³ad tacy Niemcy s± bardzo pracowitym narodem, szczególnie ci polskiego pochodzenia.. Trzeba ich tu ¶ci±gn±æ z powrotem,  przyuczyæ do kolejarskiego zawodu (¿eby za nas dbali o klientów), a tych tutaj,  to wicie... Wy¶lemy towarzyszowi Assadowi (ju¿ on wie, jak sobie radziæ z ho³ot±).
gru.pl

Data: 2013-09-02 21:00:57
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail gnojczerwony@gru.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

 Znaczy to tyle, ze naród leniwy i g³upi,

Nie zgadzam sie.
Pracowalem w kilku miejscach, gdzie ludzie pracowici, uczynni, mili dla klienta itp. A odsetek leni i debili niewielki.

Nie wiem dlaczego, czym blizej budzetówki, tym te liczby zmieniaj± sie w przewage ludzi leniwych, zlo¶liwych, lub po prostu idiotów.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kto leczy siê z poradników lekarskich, ten umiera na pomy³kê w druku".

Data: 2013-09-03 00:25:57
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:02092013.45EBBF6Fbudzik61.poznan.pl...
> [...]
|
| Nie wiem dlaczego, czym blizej budzetówki, tym te liczby zmieniaj± sie w
| przewage ludzi leniwych, zlo¶liwych, lub po prostu idiotów.

Nu.. rozumiem towarzyszu.  Bud¿etówka to pañstwo. Powinni¶my se znale¼æ jakiego¶ przyzwoitego zaborcê, ¿eby wiêcej nie patrzeæ na tych idiotów.
gru.pl

Data: 2013-09-03 07:00:47
Autor: Budzik
> [...]

Nu.. rozumiem towarzyszu.  Bud¿etówka to pañstwo. Powinni¶my se
znale¼æ jakiego¶ przyzwoitego zaborcê, ¿eby wiêcej nie patrzeæ na tych

Calkowicie sie z Toba nie zgadzam, ale rozumiej±c chê poironizowania zamiast merytorycznej dyskusji powiem PAS.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Bóg ukry³ piek³o w samym sercu raju,
aby¶my nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho

Data: 2013-09-03 12:44:50
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:03092013.5C27BB35budzik61.poznan.pl...
> [...]
|
| Calkowicie sie z Toba nie zgadzam, ale rozumiej±c chê poironizowania
| zamiast merytorycznej dyskusji powiem PAS.

Merytoryczna dyskusja w Polsce? Lepiej poszukajmy sobie przyzwoitego zaborcy, zanim znów siê trafi jaki¶ Hitler lub Stalin (piszê to ze ¶mierteln± powag±!)

Data: 2013-09-01 23:07:00
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

| Reformy w firmach to równiez restrukturyzacja zatrudnenia, urealnienie
| wynagrodzen itp.

Gdyby nie likwidowano po³±czeñ, by³aby praca dla ludzi.

| Je¿eli oszukuje i zarabiam 2 x tyle co powinienem to restrukturyzacja musi
| dotkn±æ mojej osoby, wiec taki kolejarz bedzie robi³ wszystko, zeby nic sie
| nie uda³o.

Kto ci powiedzia³, ¿e pracownicy kolei oszukuj±?

Data: 2013-09-02 07:00:49
Autor: Budzik
> [...]

| urealnienie wynagrodzen itp.

Gdyby nie likwidowano po³±czeñ, by³aby praca dla ludzi.

PRL-owskie podejscie.
Po co pan podlewa ten trawnik jak pada? Kazali polewaæ, to polewam.

Przerost zatrudniania i linie na których jezdzi³y minimalne ilo¶ci osób - to nie jest dobry sposób na profesjnaln± firme.

A ze przy okazji pewnie zlikwidowano kilka z innych powodów...

> [...]
| zeby nic sie nie uda³o.

Kto ci powiedzia³, ¿e pracownicy kolei oszukuj±?

A czytasz ten w±tek? Czy teraz sie do³aczy³es?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Kiedy dyplomata mówi "tak", oznacza to "mo¿e"; kiedy mówi "mo¿e",
ma na my¶li "nie"; kiedy mówi "nie", nie jest dyplomat±."
Henry Louis Mencken

Data: 2013-09-02 13:53:12
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:02092013.04352587budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| PRL-owskie podejscie.

Dlaczego peerelowskie? Widzia³es jak funkcjonuj± koleje w Czechach?
http://www.kolej.one.pl/~halski/cestovani_vlakem.html

Data: 2013-09-02 13:58:06
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
| PRL-owskie podejscie.
| Po co pan podlewa ten trawnik jak pada? Kazali polewaæ, to polewam.

Uwa¿asz, ¿e powinno siê go wyrzuciæ na bruk?

Data: 2013-09-02 13:00:39
Autor: Budzik
> [...]

| Po co pan podlewa ten trawnik jak pada? Kazali polewaæ, to polewam.

Uwa¿asz, ¿e powinno siê go wyrzuciæ na bruk?

Czesto tak masz, ze odpowiadasz 2 x na ten sam post, ba, na to samo zdanie w poscie?

Wracaj±c do pytania - czy nalezy wyrzucic pracownika, który wykonuje bezsensowna prace tylko po to, aby by³ zatrudniony?
Oczywiscie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Najpewniejsz± metod± zachowania tajemnicy jest
sprawienie, by ludzie wierzyli, ¿e ju¿ j± znaj±."  Frank Herbert

Data: 2013-09-02 17:27:12
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:02092013.0A42883Bbudzik61.poznan.pl...
> [...]
| >|

| Czesto tak masz, ze odpowiadasz 2 x na ten sam post, ba, na to samo zdanie

Zawsze, gdy temat rozmna¿a siê jak tasiemiec :-)
My¶lê, ¿e nie powinno to nikomu przeszkadzaæ.

Data: 2013-09-02 17:32:35
Autor: Budzik
> [...]

| zdanie w poscie?

Zawsze, gdy temat rozmna¿a siê jak tasiemiec :-)
My¶lê, ¿e nie powinno to nikomu przeszkadzaæ.

Nie wiem co ci sie rozmno¿ylo.
Odpowiedzia³es w dwoxch róznych postach na to samo zdanie.

Czy mi to przeszkadza? Nier specjalnie. Zdziwi³em sie, bo raczej sie takiego sposobu dyskutowania na usenecie nie spotyka.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac 'wali' i mam ja gdzies"  MikeXex

Data: 2013-09-02 21:29:06
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:02092013.35207733budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >| >|

| >|

| Nie wiem co ci sie rozmno¿ylo.

Post zaczyna siê wyd³u¿aæ na kilka tematów (co jest rzecz± normaln±). Niech ka¿dy temat idzie w swoim w±tku (po co komu takie tasiemce?)

| Odpowiedzia³es w dwoxch róznych postach na to samo zdanie.

Nie do koñca na to samo (ale je¶li chcesz, mogê byæ bardziej skrupulatny)

| Czy mi to przeszkadza? Nier specjalnie. Zdziwi³em sie, bo raczej sie
| takiego sposobu dyskutowania na usenecie nie spotyka.

No to spotka³e¶.

Data: 2013-09-02 17:45:03
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

> [...]

(...)
| Wracaj±c do pytania - czy nalezy wyrzucic pracownika, który wykonuje
| bezsensowna prace tylko po to, aby by³ zatrudniony?
| Oczywiscie.

No to tu siê zasadniczo ró¿nimy, bo moim skromnym zdaniem nale¿y w pierwszej kolejno¶ci wywaliæ na pysk tego idiotê, który mu t± trawê kaza³ podlewaæ.
Niestety nasz± rzeczywisto¶æ kreuja ludzie tacy jak ty Budziku, którzy za PRL najchêtniej karaliby ofiary PRL. Co ci winien jest cz³owiek, któremu jaki¶ by³y ubek (albo najpewniej wojskowy politruk) ka¿e podlewaæ trawnik w czasie deszczu, albo malowac go na zielono w czasie suszy? Ty go wylejesz z roboty za bezsensowna pracê, na jego miejsce przyjda inni i ko³o siê zamyka.
Teraz wróc do tematów kolei, tudziez wielu innych i zastanawiaj siê nad tym, kogo w Polsce jest jeszcze za du¿o, zeby pieniêdzy nie by³o za ma³o.

Data: 2013-09-02 17:32:35
Autor: Budzik
> [...]

No to tu siê zasadniczo ró¿nimy, bo moim skromnym zdaniem nale¿y w
pierwszej kolejno¶ci wywaliæ na pysk tego idiotê, który mu t± trawê

A to jest inna historia. Tego nale¿y równiez wywaliæ.
Ale chyba nie sugerujesz, ze szefa wywaliæ a niepotrzemne miejsce pracy zostawiæ?

[...]

nic nie jest winny. Po prostu jego praca nie jest potrzebna, wiec nastepuje likwidacja jego stanowiska pracy i takiej osobie sie dziekuje.
dlaczego firma mia³aby tej osobie nadal p³acic?
Pominê argument ad personam - zupe³nie nie odekwatny, dodatkowo nic nie wnoszacy do dyskusji.

Ty go wylejesz z roboty za bezsensowna pracê,
na jego miejsce przyjda inni i ko³o siê zamyka.

A dlaczego "za"?
Wylewam, bo jego stanowisko zosta³o zlikwidowane.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Bo¿e, u¿ycz mi pogody ducha, abym godzi³ siê z tym, czego nie mogê
zmieniæ,  odwagi, abym zmienia³ to, co mogê zmieniæ,  i szczê¶cia,
aby mi siê jedno z drugim nie popieprzy³o."  Stephen King

Data: 2013-09-02 23:16:16
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:02092013.014DF8D8budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co
nastêpuje:

| >| >|

| A to jest inna historia.

:-)

 Tego nale¿y równiez wywaliæ.
| Ale chyba nie sugerujesz, ze szefa wywaliæ a niepotrzemne miejsce pracy
| zostawiæ?

Obiektywnie nie istnieje co¶ takiego jak etat lub miejsce pracy.
Miejsca pracy organizuje szef. Je¶li chodzi o sam± pracê, to ¶wiat potrzebuje ludzkiej pracy. Zobacz ile syfu jest dooko³a - na przyk³ad na kolei. Zapewniam ciê, ¿e niejeden cz³owiek wola³by zostawiæ samochód w gara¿u i jechaæ na przyk³ad kolej±, ale jak na to spojrzeæ, to rzygaæ sie chce.

| nic nie jest winny. Po prostu jego praca nie jest potrzebna, wiec nastepuje
| likwidacja jego stanowiska pracy i takiej osobie sie dziekuje.

To mo¿esz powiedzeæ w Ameryce, gdzie jest liberalne prawo pracy i du¿a rotacja w zatrudnieniu. Polska nie jest Ameryk± i ni± na razie nie zostanie, poniewa¿ ma inne uwarunkowania. Zwiazki zawodowe broni± etatyzmu, lecz z drugiej strony strach szukaæ pracy, je¶li siê nie ma znajomo¶ci. Pracodawca chce pracownika, który ma 18 w dowodzie i 20 sta¿u. Najchêtniej przyjmie krewnego, który go nie zakabluje w razie jakiego¶ przekrêtu (takie s± w Polsce realia nie tylko w biznesie, ale i w polityce).
Gdzie ma szukaæ pracy cz³owiek znik±d w wieku 40, 50 lat? Bêdzie siê trzyma³ zwiazków zawodowych broni±cych etatów i ja go rozumiem: W gównianym swiecie nie warto byc kreatywnym, nale¿y po prostu przetrwaæ. Tak by³o przez pó³ wieku, niby dlaczego ma siê to zmieniæ akurat dzi¶?

Data: 2013-09-03 07:00:46
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >| >|

| A to jest inna historia.

:-)

> [...]
| pracy zostawiæ?

Obiektywnie nie istnieje co¶ takiego jak etat lub miejsce pracy.

No ale chyba na podstawie zapotrzebowania na pracê a nie zapotrzebowania na zatrudnienie. Dobry szef powinien ilo¶c etatów odniesc realnie do potrzeb i wykonywanej pracy zespo³u a nie szukac niepotrzebnej pracy dostosowuj±c ja do ilo¶ci posiadanych etatów. Zw³aszcza w d³u¿szym okresie czasu.

[...]
Nie wiem, co chcia³es powiedziec.
Ze takie pracownika nale¿y przekwalifikowaæ i daæ mu pracê której wykonanie jest potrzebne?
A czy ja twierdzê ze nie?
Twierdze, ze nale¿y go zwolniæ, je¿eli nie ma dla niego pracy a nie ze nale¿y go zwolniæ, je¿eli obecnie wykonywana praca jest niepotrzebna.

> [...]
rozumiem: W gównianym swiecie nie warto byc kreatywnym, nale¿y po
prostu przetrwaæ. Tak by³o przez pó³ wieku, niby dlaczego ma siê to
zmieniæ akurat dzi¶? j

Czyli postulujesz trzymanie ludzi w pracy na etacie dla samego etatu?
Hmmm, z ciekawo¶ci, tylko w budzetowce, czy np. w swojej firmie równiez godzisz sie na takie marnotrastwo pieniedzy?
Ile stworzysz miejsc pracy oddajac swoje pieniadze tylko po to, zeby ktos mia³ prace, która de facto nie jest ci potrzebna? Mo¿e by³bym chêtny i popracowa³ u Ciebie? Wezme duzo mniej niz zwiazkowcy i moge podlewac ile wlezie! ;)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Dyplomata to cz³owiek, który pamiêta o urodzinach kobiety,
ale zapomina o jej wieku."  Anthony Eden

Data: 2013-09-03 17:54:22
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:03092013.66401B23budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >| >| >|

| >|

| No ale chyba na podstawie zapotrzebowania na pracê a nie zapotrzebowania na
| zatrudnienie. Dobry szef powinien ilo¶c etatów odniesc realnie do potrzeb

Dobry szef zawsze potrzebuje ludzi do pracy. Ja za komuny spekulowa³em na bazarze i p³aci³em koledze 20% utargu(!) za pomoc w handlu. Gdyby nawin±³ siê kto¶ jeszcze, wys³a³bym go na drugi stragan, ale to by³ PRL i nie ka¿dy garn±³ sie do takiej roboty.

| wykonywanej pracy zespo³u a nie szukac niepotrzebnej pracy dostosowuj±c ja
| do ilo¶ci posiadanych etatów. Zw³aszcza w d³u¿szym okresie czasu.

S³uszna uwaga - podziel siê ni± z komuchami, którzy dzisiaj zajmuj± siê polskim biznesem.

Data: 2013-09-03 19:00:34
Autor: Budzik
[...]

A jakbys mia³ juz obstawione wszystkie targi i stragany a jeszcze 10 chetnych do pracy, ale pracy dla nich nie, to tez bys chcia³ im p³acic?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Ka¿dy samochód bêdzie ci móg³ s³u¿yæ do koñca ¿ycia
je¶li bêdziesz wystarczaj±co szybko je¼dzi³.

Data: 2013-09-03 21:53:57
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:03092013.76AC3E25budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| A jakbys mia³ juz obstawione wszystkie targi i stragany a jeszcze 10

To by mnie zwinê³a Milicja Obywatelska za szerzenie 'nieróbstwa' w Polsce Ludowej.

| chetnych do pracy, ale pracy dla nich nie, to tez bys chcia³ im p³acic?

Niewielkie bezrobocie jest normaln± rzecz± nawet w kraju liberalnym. Problem jednak w tym, ¿e Polska jest krajem feudalnym. Zamiast kwalifikacji decyduj± powi±zania personalne.

Data: 2013-09-03 21:00:53
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail gnojczerwony@gru.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Niewielkie bezrobocie jest normaln± rzecz± nawet w kraju liberalnym.

Czyli zwolnic. Dziekuje.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Bóg stworzy³ cz³owieka, poniewa¿ rozczarowa³ siê ma³p±.
Z dalszych eksperymentów zrezygnowa³."  Mark Twain

Data: 2013-09-04 00:05:00
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:03092013.0A05534Fbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail gnojczerwony@gru.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| Czyli zwolnic. Dziekuje.

Kogo zwolniæ?
Cz³owieka, któremu jaki¶ idiota kaza³ podlewaæ trawê w czasie deszczu? I tylko dlatego, ¿eby tobie zgadza³y sie statystyki bezrobocia?

Data: 2013-09-04 08:00:52
Autor: Budzik
> [...]

Cz³owieka, któremu jaki¶ idiota kaza³ podlewaæ trawê w czasie deszczu?
I tylko dlatego, ¿eby tobie zgadza³y sie statystyki bezrobocia?

Cz³owieka, dla ktorego nie ma pracy w przedsiebiorstwie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Krowa w sklepie: 'Poproszê m±czkê kostn±. 20 kilo, jak szaleæ, to szaleæ!'

Data: 2013-09-04 14:50:18
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:04092013.5548C20Cbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|

| Cz³owieka, dla ktorego nie ma pracy w przedsiebiorstwie.

To mam rozumieæ, ¿e tego podlewacza ju¿ nie chcesz zwalniaæ?
Je¿eli tak, to dziekujê.

Data: 2013-09-04 22:00:51
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|
| Cz³owieka, dla ktorego nie ma pracy w przedsiebiorstwie.

To mam rozumieæ, ¿e tego podlewacza ju¿ nie chcesz zwalniaæ?
Je¿eli tak, to dziekujê.

Je¿eli jest dla niego praca, on sie do tej pracy nadale a przedsiebiorstwo staæ na zakup tej pracy to dlaczego mia³by zostac zwolniony?
 --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"B±d¼ odwa¿ny. A je¿eli nie jeste¶, udawaj, ze jeste¶.
Nikt nie zauwa¿y ró¿nicy."   H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2013-09-05 00:24:57
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:04092013.4BFDE18Dbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >| >|
| >| >|

| >|

| Je¿eli jest dla niego praca, on sie do tej pracy nadale a przedsiebiorstwo
| staæ na zakup tej pracy to dlaczego mia³by zostac zwolniony?

No w³asnie?

Data: 2013-09-03 18:11:13
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

> [...]
| >| >| >|

| >|

> [...]
| Twierdze, ze nale¿y go zwolniæ, je¿eli nie ma dla niego pracy a nie ze
| nale¿y go zwolniæ, je¿eli obecnie wykonywana praca jest niepotrzebna.

Zwolniæ nale¿y komucha, który ka¿e ludziom podlewaæ trawe w czasie deszczu. Zatrudniæ ludzi, który wyremontuj± sypi±cy siê dworzec, ¿eby dzieci i doros³ych nie straszy³. To dziwne, ¿e polskie bezrobocie by³o najwy¿sze wtedy, kiedy by³o najwiêcej do zrobienia w kraju.
Kiedy¶ przeje¿d¿a³em przez miasteczko w rejonie turytycznym na wschodzie Polski. Sypi±ce sie tynki, nadpro¿a i grupa meneli pod sklepem w godzinach rannych (pewnie wywalonych z jakiego¶ pegieeru). Nie mo¿na by³o tych ludzi zatrudniæ do robót publicznych, ¿eby co¶ naprawili pomalowali... Przyjad± turysci, to kasa siê zwróci, ale o tym powinni my¶lec ojcowie miasta.

Data: 2013-09-03 18:39:18
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

| Czyli postulujesz trzymanie ludzi w pracy na etacie dla samego etatu?

Przepraszam, w którym miejscu?

| Hmmm, z ciekawo¶ci, tylko w budzetowce, czy np. w swojej firmie równiez
| godzisz sie na takie marnotrastwo pieniedzy?

 W którym miejscu?

> [...]
| mia³ prace, która de facto nie jest ci potrzebna? Mo¿e by³bym chêtny i
| popracowa³ u Ciebie? Wezme duzo mniej niz zwiazkowcy i moge podlewac ile

Niepotrzebnie rozwijasz swoje supozycje. Pisa³em wyra¼nie, ¿e Polska nie jest Ameryk±, wiêc nie mo¿na na si³ê narzucaæ ¿adnego modelu. Pegieerom mo¿na by³o znale¼c jakichs w³a¶cicieli (reprywatyzacja), albo zamieniæ je w spó³ki producenckie.
Tak zrobiono w Czechach i na S³owacji - do dzisiaj s± tam 'dru¿estwa', tylko dzia³aj± na innych zasadach. Wieczorem ca³a wiocha schodzi z pola, dzieciaki na jakich¶ wózkach i ¶wiat siê krêci (zamiast blokad na drogach). Gdy przypina³em rower pod ich knajp±, to wszyscy siê ¶mieli, ¿e Polak przyjecha³ z ³añcuchem i k³ódk±....
Wiesz dlaczego w Polsce zrobiono wysokie bezrobocie? Komuch chcia³ mieæ tania si³ê robocz± dla rozkrêcenia geszeftu. Od czasów Solidarno¶ci gardzi³ tym spo³eczeñstwem i szuka³ rewan¿u. Dlatego zamiast normalnej gospodarki, mamy w polsce nieustaj±cy stan wojenny.

Data: 2013-09-03 19:00:33
Autor: Budzik
> [...]

| Czyli postulujesz trzymanie ludzi w pracy na etacie dla samego etatu?

W tym, w którym piszesz, ze nie nale¿y zwalniac ludzi dla których w przedsiebiorstwie nie ma pracy.

Data: 2013-09-03 22:04:31
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:03092013.018A43B8budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| W tym, w którym piszesz, ze nie nale¿y zwalniac ludzi dla których w
| przedsiebiorstwie nie ma pracy.

Uwa¿asz, ¿e na kolei nie ma pracy? Zobacz, jaki tam jest syf. Na dworcu du¿ego miasta kilkana¶cie okienek kasowych i dwie kolejki po bilet. Ma³e dworce rozsypuj± siê w proch. Efekt jest taki, ¿e ludzie nie chc± je¼dziæ pociagami, wiêc biedna kolej nie zarabia i musi zwalniaæ pracowników...

Data: 2013-09-03 21:00:54
Autor: Budzik
> [...]

bilet. Ma³e dworce rozsypuj± siê w proch. Efekt jest taki, ¿e ludzie
nie chc± je¼dziæ pociagami, wiêc biedna kolej nie zarabia i musi
zwalniaæ pracowników... j

Naprawde powinienes przeczytaæ od pocz±tku moje wypowiedzi, bo mam wra¿enie, ze czytasz tylko to co chcesz a nie ca³o¶æ.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"To s± cycki szczê¶cia (.)(.) prze¶lij je do trzech osób w przeci±gu
1 godziny inaczej nie bêdziesz mia³ w nowym roku SEXU!!!"

Data: 2013-09-04 00:55:48
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:03092013.721DE4D2budzik61.poznan.pl...
> [...]
| >
| Naprawde powinienes przeczytaæ od pocz±tku moje wypowiedzi, bo mam
| wra¿enie, ze czytasz tylko to co chcesz a nie ca³o¶æ.

Nie obra¿aj siê na w³asne wra¿enia Budzik. Le¿ymy  w ¶rodku Europy, mogliby¶my zarabiaæ na kolejnictwie jak ma³o kto. Trzeba tylko zatrudniæ ludzi do modernizacji torowisk. Nie ma pieniêdzy? Sensowny kredyt, obligacje, akcje ze spodziewan± dywidend±. Instrumentów jest wiele, tylko kto o tym pomy¶li? Sowieciarz, który ka¿e podlewaæ trawniki w czasie deszczu?

Data: 2013-09-04 08:00:52
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

mogliby¶my zarabiaæ na kolejnictwie jak ma³o kto.

?
Bo?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Stanêli¶my na skraju przepa¶ci,
ale teraz zrobili¶my krok naprzód!"

Data: 2013-09-04 14:54:07
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:04092013.09923D47budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| ?
| Bo?

Brak wyobra¼ni? Trudno siê dziwiæ po pó³ wieku niewolnictwa.

Data: 2013-09-04 22:00:51
Autor: Budzik
> [...]

| ?
| Bo?

Brak wyobra¼ni? Trudno siê dziwiæ po pó³ wieku niewolnictwa.

Kolejny raz jak potrzebne konkrety to konczy sie na argumentach ad personam.
A ktos ostatnio pyta³ o takie sytuacje (nie mia³em jeszcze czasu poszukac innych przyk³adów) --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Jeste¶ tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
¿e jego wiêzienna cela jest taka obszerna."  Anthony de Mello SJ

Data: 2013-09-05 00:29:36
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:04092013.301378E0budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|

| Kolejny raz jak potrzebne konkrety to konczy sie na argumentach ad
| personam.

A masz argumenty za tym, ¿e nie mo¿emy zarabiaæ na kolejnictwie jak ma³o kto?

Data: 2013-09-05 00:00:37
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|

| Kolejny raz jak potrzebne konkrety to konczy sie na argumentach ad
| personam.

A masz argumenty za tym, ¿e nie mo¿emy zarabiaæ na kolejnictwie jak
ma³o kto?
To teraz mam udowadniac nieprawdziwo¶c twojej bezargumentowej tezy?

Ale ja nie wiem czy jest nieprawdziwa.
Po prostu zastanawia mnie, sk±d taki pogl±d.
Zak³ada³em, ze skoro co¶ takiego piszesz, to masz na mysli jakies konkrety.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Je¿eli skupisz uwagê tylko na w³asnej racji, wyzwalasz przeciwne ci si³y,
które mog± ciê pokonaæ. To czêsto pope³niana omy³ka.    Frank Herbert

Data: 2013-09-05 15:31:57
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:05092013.04C6C67Abudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >| >|
| >| >|

| To teraz mam udowadniac nieprawdziwo¶c twojej bezargumentowej tezy?

Niekoniecznie, bo przecie¿ mogliby¶my zarabiaæ na kolejnictwie jak ma³o kto.
Nieprawda¿ Budziku?

Data: 2013-09-05 15:36:23
Autor: Budzik
[...]

Nie wiem. nie wyobra¿am sobie, dlaczego "jak ma³o kto".
Dlatego prosi³em o wyjasnienie i nadal na nie czekam.
Co konkretnie masz na mysli? --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Poproszê o lekarstwo na zach³anno¶æ, ale DU¯O, DU¯O, BARDZO DU¯O

Data: 2013-09-05 18:09:35
Autor: u2
W dniu 2013-09-05 17:36, Budzik pisze:
[...]

dla przykladu :

gdyby tiry skierowac na tory to by zarabial skarb panstwa a nie lobby paliwowe, ktore nie jest w polskich rekach.

http://tirynatory.pl

--
http://www.youtube.com/watch?v=99uxziDmSM4

Data: 2013-09-05 18:13:55
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5228acbd$0$1260$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Tak, a jak zmusisz by tiry "je¼dzi³y" kolej±? Masz przygotowan± infrastrukturê do za³adunku/roz³adunku tirów? Masz przygotowane rampy do wjazdu/zjazdu ciêzkich ³adunków? Wytypowa³e¶ ju¿ lokalizacjê dla takich "stacji"? Je¿eli nie masz to policz ile to bêdzie kosztowaæ i potem siê wym±drzaj. Pier...lisz jak ZbawcaPolski.

MW

Data: 2013-09-05 21:00:33
Autor: Budzik
[...]

Zupe³nie nie znam tematu wiec nie wiem czy pomys³ jest sensowny czy nie.
Ale powiedziano wczesniej ze moglibysmy zarabiac jak ma³o kto.
dlaczego tirynatory mia³oby u nas byæ bardziej op³acalne niz w takich np. Niemczech?

Data: 2013-09-06 01:24:19
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:05092013.6E70ED1Fbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail u_2@o2.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| Zupe³nie nie znam tematu wiec nie wiem czy pomys³ jest sensowny czy nie.
| Ale powiedziano wczesniej ze moglibysmy zarabiac jak ma³o kto.

No w³asnie Budzik! Nie znasz siê, wiêc czepiasz siê s³ówek?
¯a³osne..

Data: 2013-09-06 09:00:22
Autor: Budzik
[...]

Przyznanie sie ze nie zna sie tematu i prosba o wyjasnienie to czepianie sie s³ówek?
Lepiej udawac, jak coponiektórzy ze znaj± sie na absolutnie wszystkim?

Data: 2013-09-06 12:29:09
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:06092013.2549105Cbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| Przyznanie sie ze nie zna sie tematu i prosba o wyjasnienie to czepianie
| sie s³ówek?

No dobrze, wyra¿ê siê bardziej precyzyjnie.
Nie chodzi o to, a¿eby¶my od razu zarabiali wiêcej od innych, lecz o to, ¿ebysmy w ogóle wyszli z zapa¶ci, jesli chodzi o kolej. Jednak do tego trzeba ludzi z wizj±, a nie specjalistów od 'pierwszego miliona' i wyrzucania roboli na bruk. Jest wysokie bezrobocie, s± pieni±dze z unii (jesli jeszcze s±), co coi na przeszkodzie, aby budowaæ nowe trasy dla ultraszybkich poci±gów? Przeciez to jest gwarantowany dochód w przysz³o¶ci, brakuje tylko ludzi, którzy w taki interes potrafi± uwierzyæ. W polskiej polityce i biznesie przewa¿aja osoby, które widz±c sobie podobne w ogóle nie wierz± w ten kraj.

| Lepiej udawac, jak coponiektórzy ze znaj± sie na absolutnie wszystkim?

Nie rozmawiamy tutaj o wszystkim, tylko o polskiej kolei. Ja na przyk³ad wiele siê dowiedzia³em na ten temat w czasie tej dyskusji (na przyk³ad to, ¿e PiS równie¿ nie zrobi³ wiele w sprawie polskiej kolei). Wystarczy otworzyc siê na temat i wiedza sama przychodzi.

Data: 2013-09-06 17:36:54
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l0catb$ar8$1node2.news.atman.pl...

> [...]

równie¿ nie zrobi³ wiele w sprawie polskiej kolei). Wystarczy otworzyc siê na

By polska kolej zaczê³a funkcjonowaæ profesjonalnie potrzeba wielu zmian zaczynaj±c od przetrzepania skóry kolesiom ze spó³ek oraz olbrzymich pieniêdzy na odbudowê/budowê infrastruktury towarzysz±cej. To, ¿e komus siê wydaje, ¿e TIR-y rzuc± siê na tory jak prezes PiS na prezydenta jest jak dziecko w smoleñskiej mgle. Potrzeby pañstwa polskiego s± inne, transport tirów kolej± nie nale¿y do priorytetowych i d³ugo nie bêdzie. Powód jest prosty: inwestycje s± kosztowne, a przysz³e zyski niewielkie. Wiara w polski patriotyzm niczego tu nie zmieni. Nie zainwestujê swoich pieniêdzy w tak odleg³y co do zysków interes.

MW

Data: 2013-09-06 19:00:19
Autor: Budzik
> [...]

Nie chodzi o to, a¿eby¶my od razu zarabiali wiêcej od innych, lecz o
to, ¿ebysmy w ogóle wyszli z zapa¶ci, jesli chodzi o kolej.

Ale zdaje sie ze PKP Cargo zarabia.
I to pomimo ca³ego kolesiostwa, wielu przekretow, zwiazków zawoodowych itd.

[...]

Na przeszkodzie stoi brak pieniedzy + zapewne nieoptymalne wydatkowanie tych, co s±.
Uwazasz, ze obecnie, zamiast modernizowac g³ówne trasy, nalezy budowac ultra szybk± kolej do mniejszych miejscowosci?

[...]

No patrz, gwarantowany dochód a nikt sie na biznes nie rzuca. Ciekawe dlaczego?
Mam kilka teorii:
- dochód wcale nie jest gwarantowany
- kto by sie pcha³ w biznes gdzie okaze sie ze nie masz wp³ywu na pracowników bo sa w pinciuset zwiazkach zawodowych.
- bardzo wysokie koszty wejscia
itd.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
A ¶wistak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2013-09-06 23:29:35
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:06092013.1E168FCBbudzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|

| Ale zdaje sie ze PKP Cargo zarabia.

Przewóz towarów jest zawsze najbardziej dochodowy na kolei.  Dlatego w cywilizowanych krajach cargo zasila przewozy pasa¿erskie, których dochód jest mniej przewidywalny i wi±¿e siê z wy¿szymi kosztami. U nas takich rozwiazañ nie ma.

| I to pomimo ca³ego kolesiostwa, wielu przekretow, zwiazków zawoodowych itd.

Kolesie wiedzieli jak siê urz±dziæ.

Data: 2013-09-07 08:21:43
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l0dl8j$ka0$1node2.news.atman.pl...

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:06092013.1E168FCBbudzik61.poznan.pl...
> [...]
| >|

> [...]

mniej przewidywalny i wi±¿e siê z wy¿szymi kosztami. U nas takich rozwiazañ nie

Wymien te kraje.

MW

Data: 2013-09-07 00:30:13
Autor: mi¶ z okienka
> [...]
| Uwazasz, ze obecnie, zamiast modernizowac g³ówne trasy, nalezy budowac
| ultra szybk± kolej do mniejszych miejscowosci?

Zale¿y które trasy i jaki jest ich stan techniczny. Na przyk³ad najkrótsza trasa z Krakowa do Nowego S±cza idzie szerokim ³ukiem odbijaj±c na Tarnów. Potem z NS dolin± Popradu wlecze siê przez Muszynê, aby z powrotem odbiæ na pó³noc do Krynicy. Nic dziwnego, ¿e jedzie siê ca³± noc. Stad by³y plany, aby zbudowaæ krótsz± trasê dla szybkiej kolei.

| No patrz, gwarantowany dochód a nikt sie na biznes nie rzuca. Ciekawe
| dlaczego?
| Mam kilka teorii:
| - dochód wcale nie jest gwarantowany

Gwarantowany dochód ma w Polsce zawód rze¼nika: Zar¿n±æ firmê zostawiaj±c t³uste k±ski dla siebie.

| - kto by sie pcha³ w biznes gdzie okaze sie ze nie masz wp³ywu na
| pracowników bo sa w pinciuset zwiazkach zawodowych.

W s³onecznej Italii jest wiecej zwi±zków zawodowych ni¿ w Polsce (a pracowici s±.... najbardziej w godzinach sjesty)

| - bardzo wysokie koszty wejscia
| itd.

Aaa... To juz jest powa¿ny temat!
Gdyby na przyk³ad jaki¶ w³oski przedsiêbiorca kolejowy zechcia³ wybudowaæ w Polsce szybk± kolej na przyk³ad z Warszawy do Wroc³awia, to owszem, biznesplan, kontrakt... ale, ale! W miêdzyczasie podejdzie do niego jaki¶ mi³y dobrze prezentuj±cy siê cz³owkiek i zaproponuje spotkanie. W jakiej jeszcze sprawie? Dyskretnej, lecz bardzo wa¿nej. W ¶wiecie biznesu takie historie rozchodz± siê lotem strza³y (choæ g³o¶no siê o tym nie mówi). Jaki jest efekt? ¦ciagaj± do Polski z badziewiem, które mo¿na przepchn±æ za dobr± cenê, je¶li siê komu¶ posmaruje (proceder znany od czasów Gierka). Bo przeciez kto¶ z porz±dnym towarem nie bêdzie do niego dop³aca³!

Data: 2013-09-07 08:25:11
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "mi¶ z okienka" <miszokienka@.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l0dl8j$ka0$2node2.news.atman.pl...

> [...]

Krynicy. Nic dziwnego, ¿e jedzie siê ca³± noc. Stad by³y plany, aby zbudowaæ

I kto ta szybka kolej± bêdzie podró¿owa³/wozi³ towary? Gdyby by³ to taki z³oty interes firmy chiñskie pcha³yby siê drzwiami i oknami by w tym cudownym interesie ulokowaæ nadmiar gotówki. Zanim nie skoñczy siê kryzys, a przysz³o¶c nie oka¿e siê przewidywalna  nikt rozs±dny nie wyrzuci gotówki w b³oto.

MW

Data: 2013-09-05 21:32:20
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:05092013.6EA2D6EAbudzik61.poznan.pl...
> [...]
| >
| Nie wiem. nie wyobra¿am sobie, dlaczego "jak ma³o kto".
| Dlatego prosi³em o wyjasnienie i nadal na nie czekam.

Zacytujê to, co wyci±³e¶:

Data: 2013-09-05 21:00:33
Autor: Budzik
> [...]

| Nie wiem. nie wyobra¿am sobie, dlaczego "jak ma³o kto".
| Dlatego prosi³em o wyjasnienie i nadal na nie czekam.

Zacytujê to, co wyci±³e¶:
[...]

Czyli jednynym powodem jest to, ze lezymy w centrum i moglibysmy obs³ugiwac te rzesze podró¿uj±cych z niemiec do Rosji i odwrotnie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Chyba mam zdolno¶ci prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmuj±c resztki
mizernej pensji z bankomatu, powiedzia³em do siebie: "Chyba siê ur¿nê".
No i proszê!

Data: 2013-09-06 01:32:00
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:05092013.7FB86A22budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail miszokienka@.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co
nastêpuje:

| >|

| Czyli jednynym powodem jest to, ze lezymy w centrum i moglibysmy obs³ugiwac
| te rzesze podró¿uj±cych z niemiec do Rosji i odwrotnie?

No pomy¶l Budzik, co mo¿na woziæ kolej± po Europie. Chcesz wiedzieæ jak siê to robi w innych krajach? Zajrzyj tu:
http://www.zm.org.pl/?a=siec_kolejowa_ce-137

Dlaczego nie jest tak w Polsce?
http://www.zm.org.pl/?a=przyczyny_upadku_pkp-137

Data: 2013-08-30 03:49:48
Autor: leming.show
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
cel jasny, wykonczyc polskie koleje.

po stoczniach, po przemysle samochodowym, przyszedl czas na wykonczenie polskiego przemyslu maszynowego przez Tuska...-;)

A jak juz wpompuja kase w pkp, to do zyda  !!!

Data: 2013-08-31 10:21:38
Autor: u2
W dniu 2013-08-30 12:49, leming.show@gmail.com pisze:
cel jasny, wykonczyc polskie koleje.

po stoczniach, po przemysle samochodowym, przyszedl czas na wykonczenie

polskiego przemyslu maszynowego przez Tuska...-;)

A jak juz wpompuja kase w pkp, to do zyda  !!!

raczej dla szkopa.

--
https://play.spotify.com/track/5VL0Mk9DHcbSFaMdR6ZIwW

Data: 2013-08-31 12:42:27
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

Uzytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisal w wiadomosci news:5221a790$0$1469$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Masz cos z glowa.

MW

Data: 2013-08-30 19:13:19
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:521fc05d$0$1457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Na szczê¶cie wybory na jesienio i znów bêdziemy je¼dziæ doro¿kami.

MW

Data: 2013-08-29 23:49:56
Autor: mi¶ z okienka
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Andrzej Zbierzchowski" <andrzejzb@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

-- -- -- -

Po co ma je¼dziæ z du¿ymi prêdko¶ciami, je¶li nie ma po czym?

 Strona polska o ile mi woadomo
zamówi³a poci±gi bez tego rozwi±zania - z wózkami tradycyjnymi.
-- -- --
Wózek jak wózek, ale nazwê firmy mo¿na, a nawet trzeba wyartyku³owaæ (onego czasu Gierek kupi³ fergusona i to siê nadawa³o do prasy!)

Data: 2013-08-30 20:48:18
Autor: Anatol
[...]

Sens by³ taki ¿e innych ofert w tym przetargu nie z³o¿ono pomimo ¿e opcja wychylnego pud³a nie by³a w wymaganiach przetargowych i nie by³a dodatkowo punktowana.

by³ pewien patent
podwozia, który powoduje, ¿e ten poci±g mo¿e je¼dziæ z du¿ymi
prêdko¶ciami, zw³aszcza w zakrêtach.

Opcja wychylno¶ci potrzebna jest do utrzymywania du¿ej prêdko¶ci tylko na zakrêtach.

  Strona polska o ile mi woadomo
zamówi³a poci±gi bez tego rozwi±zania - z wózkami tradycyjnymi.

Cel?

Sens?

Wg PKP koszt tej opcji (zakup + pó¼niejsze serwisowanie) by³by niewspó³miernie du¿y w stosunku do korzy¶ci czasowych jakie mo¿na osi±gn±æ na trasach gdzie ma byæ u¿ytkowany Pendolino, ze wzglêdu na zbyt ma³o krête trasy.
Dla trasy Warszawa - Trójmiasto zysk wynosi³by 12 min., Warszawa- Kraków - 5 minut, a Warszawa - Katowice - 0 min.

Anatol

Data: 2013-09-02 20:37:27
Autor: Towarzysz Gnój
[...]

-- --

A po co im lepsze wózki?

Cel?

Centralna Magistrala Kolejowa, gdzie nie trzeba zwalniaæ na zakrêtach.

Sens?

Wybitnie propagandowy
Buu-ha-ha!

Data: 2013-09-02 21:00:57
Autor: Budzik
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino
Osobnik posiadaj±cy mail gnojczerwony@gru.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

Dlaczego mamy Pendoline Wloska a nie nasze z miasta Bydgoszczy? Elf
dla Kolei Å?lÄ?skich - wyjazd z Bydgoszczy
http://www.youtube.com/watch? PESA exportuje na caly swiat i do
Rosji bez pomocy rzadu.

Bo Pesa nie zÅ?ożyÅ?a oferty w przetargu na pociÄ?g zespolony o
prÄ?dkoÅ?ci przelotowej do 250 km/h.

[...]

Czyli co? W warunkach przetargu by³o wpisane to podwozie, po czym zamówiono poci±gi bez tego podwozia.
Cos Pan krecisz, panie Gnój.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Istota, która przez ca³e ¿ycie tworzy³a pewne okre¶lone wyobra¿enie
swojej osoby, zginie raczej, ni¿ stanie siê antytez± tego wyobra¿enia."
Frank Herbert

Data: 2013-09-03 00:22:16
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:02092013.4E1ABA74budzik61.poznan.pl...
> [...]
|
| Czyli co? W warunkach przetargu by³o wpisane to podwozie, po czym zamówiono

Szanowny Panie! zechciej pan zauwa¿yæ, ¿e odpowiadasz na niewyra¼ne echo mojego przedmówcy, a ¿e wyci±³e¶ przy tym tre¶æ mojej skromnej na to odpowiedzi, mam to w dupie, bo sobie deczko wypi³em
Twoje Zdrowie!

Data: 2013-09-03 07:00:46
Autor: Budzik
> [...]

echo mojego przedmówcy, a ¿e wyci±³e¶ przy tym tre¶æ mojej skromnej na
to odpowiedzi, mam to w dupie, bo sobie deczko wypi³em

Wybacz.
Twoj sposób cytowania zaburzy³ w znacznym stopniu czytelnosc postu.
Dkaczego nie oznaczasz prawid³ow cytatow.

Ad meritum
Tak czy siak - pytanie pozostaje aktualne, tylko adresat sie zmienia.

Wiec: Co¶ Pan krecisz, panie Andrzeju Zbierzchowski.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Obelgi to argumenty tych, którzy nie maj± argumentów"
Jan Jakub Rousseau

Data: 2013-09-03 12:31:33
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w wiadomo¶ci news:03092013.4D73FA48budzik61.poznan.pl...
| Osobnik posiadaj±cy mail gnojczerwony@gru.pl napisa³(a) w poprzednim odcinku co nastêpuje:

| >|
| >|

| Wybacz.
| Twoj sposób cytowania zaburzy³ w znacznym stopniu czytelnosc postu.
| Dkaczego nie oznaczasz prawid³ow cytatow.

Jak widzisz, mój czytnik markuje pionowymi kreseczkami (moge zamieniæ na ptaszki, jesli komu¶ o to). Niestety w stosunku nie do wszystkich autorów to funkcjonuje - nie wiem dlaczego.

Data: 2013-09-03 11:58:08
Autor: Budzik
[...]

To popraw rêcznie podczas odpowiadania albo zmieñ czytnik a nie zaslaniaj sie jego z³ym dzia³aniem.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Tylko jednego w ¿yciu ¿a³ujê: ¿e nie jestem kim¶ innym.

Data: 2013-09-03 17:19:29
Autor: Towarzysz Gnój
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisa³ w
wiadomo¶ci news:03092013.7400D01Bbudzik61.poznan.pl...
[...]

Obieca³em ptaszki, wiêc masz ptaszki...

 albo zmieñ czytnik a nie zaslaniaj
sie jego z³ym dzia³aniem.

W którym miejscu siê zas³aniam?
Pisze wyra¼nie, ¿e tyczy siê to niektórych userów i nie wiem dlaczego. Je¶li ty równiez nie wiesz, to daj sobie spokój z dalszymi uwagami.

Data: 2013-08-30 19:12:11
Autor: Mark Woydak
Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino

U¿ytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:521f92a6$0$1223$65785112news.neostrada.pl...
hi hi hi hi ....-;)
-- https://play.spotify.com/album/28wijMqiYEmawJyVUvvZPi

Ty jak sie nachlasz zapier...sz 110 km/h. Po przekroczeniu 120 km/h srasz w wyro.

MW

Zawrotne tempo 100 km/h Pierdolino