Zawsze ci "podli" pracodawcy

Data: 2009-07-13 11:10:30
Autor: piotr [trzykoty]
Zawsze ci "podli" pracodawcy
Użytkownik "Icek" <icek@do.pl> napisał
Czy gdyby prawa bardziej sprzyjalo mozliwosci dawania pracownikom cos "za darmo" czy "za prace" to moze pracodawcy by dawali ?

Państwo się boi, bo "Polak potrafi". Zamiast płacić pensje i podatki od niej to by w dużej części pracodawca dstawał "za darmo" jedzenie, picie, samochody, wczasy, ubrania, bony itp. zamiast jakiejś tam częsci pensji, oczywiście poza podatkiem i całym tym obciążeniem, niewątpliwie nadmiernym. I tego się ustawodawca boi.

Data: 2009-07-13 11:20:30
Autor: Ajgor
Zawsze ci "podli" pracodawcy
Użytkownik "piotr [trzykoty]"  napisał w wiadomości news:h3etm7$esc$1okapi.ict.pwr.wroc.pl...

[...]

To wszystko pracodawca może pracownikowi dać. Wlicza to się pracownikow do dochodu,
i pracownik płaci za to normalny podatek. Ja niedawno byłem w sanatorium. Płacił pracodawca. Ja zapłaciłem
560zł podatku. Co miesiąc pracodawca płaci za moje przejazdy do pracy około 500zł. Ja od tego płacę około 100zł podatku.
Itd, itp... Co miesiąc dostaję posiłki regeneracyjne, i to też jest wliczone w podatek. Itd. Itp.

Data: 2009-07-13 11:50:19
Autor: piotr [trzykoty]
Zawsze ci "podli" pracodawcy

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał
To wszystko pracodawca może pracownikowi dać. Wlicza to się pracownikow do dochodu,
i pracownik płaci za to normalny podatek.

To wiadomo, pracodawca, chciałby pewnie, aby płacić jak za zwykle jedzenie regeneracyjne obowiązkowe czy delegacje i podatku nie płacić.

Data: 2009-07-14 00:27:50
Autor: Baloo
Zawsze ci "podli" pracodawcy
"Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:h3euau$dd8$1news.dialog.net.pl...

To wszystko pracodawca może pracownikowi dać. Wlicza to się pracownikow do dochodu, i pracownik płaci za to normalny podatek.

I ZUS.
Wiec po co takie kombinacje, jeśli można po prostu dać wyższą premię albo aneksować umowę do wyższego wynagrodzenia?

Ja niedawno byłem w sanatorium. Płacił pracodawca. Ja zapłaciłem 560zł podatku.

Ty zapłaciłeś? :) Obawiam się, że jedynie teoretycznie.

Data: 2009-07-15 13:03:57
Autor: Ajgor
Zawsze ci "podli" pracodawcy
Użytkownik "Baloo" napisał w wiadomości news:h3gcdm$ouj$1news.onet.pl...

Ja niedawno byłem w sanatorium. Płacił pracodawca. Ja zapłaciłem 560zł podatku.

Ty zapłaciłeś? :) Obawiam się, że jedynie teoretycznie.

A niby czemu? Miałem jawnie potrącony na fiszce podatek o 560zł większy niż normalnie, i wypłatę o tyle mniejszą niż normalnie.
A co w tym takiego dziwnego? Koszt sanatorium to jest 2800zł. I od tego zapłaciłem podatek.

Data: 2009-07-15 13:05:38
Autor: Ajgor
Zawsze ci "podli" pracodawcy

Użytkownik "Ajgor"  napisał w wiadomości news:h3kd51$k6e$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "Baloo" napisał w wiadomości news:h3gcdm$ouj$1news.onet.pl...

Ja niedawno byłem w sanatorium. Płacił pracodawca. Ja zapłaciłem 560zł podatku.

Ty zapłaciłeś? :) Obawiam się, że jedynie teoretycznie.

A w jednym z innych postów sam napisałeś:

">Czy jest mozliwosc aby pracodawca (ma dobre
checi) nakarmil i napoil pracownikow w
ciagu dnia pracy ?

Jest. Wlicza to do dochodu pracownika i normalnie opodatkowuje i ozusowuje.
Czyli dobry pracodawca, chcąc zrobić dobrze dobremu pracownikowi, przy
okazji podkarmia jeszcze ZUS i fiskusa. Jak zwykle w takich czy podobnych
przypadkach bez haraczu ani rusz :-/
"

Więc teoretycznie, czy praktycznie?

Data: 2009-07-15 14:49:38
Autor: Baloo
Zawsze ci "podli" pracodawcy

Użytkownik "Ajgor" <niepod@m.pl> napisał w wiadomości news:h3kd51$k6e$1news.dialog.net.pl...
Użytkownik "Baloo" napisał w wiadomości news:h3gcdm$ouj$1news.onet.pl...

Ja niedawno byłem w sanatorium. Płacił pracodawca. Ja zapłaciłem 560zł podatku.

Ty zapłaciłeś? :) Obawiam się, że jedynie teoretycznie.

A niby czemu?

A niby temu, że to pracodawca jest płatnikiem, a nie Ty :)
Dobra, czepnąłem się detalu, a chodziło tylko o to, że sam własnoręcznie tej kasy przecież nie przelałeś do US.

Data: 2009-07-16 16:02:43
Autor: Ajgor
Zawsze ci "podli" pracodawcy

Użytkownik "Baloo" napisał w wiadomości news:h3kj9l$5md$1news.onet.pl...

A niby czemu?

A niby temu, że to pracodawca jest płatnikiem, a nie Ty :)
Dobra, czepnąłem się detalu, a chodziło tylko o to, że sam własnoręcznie tej kasy przecież nie przelałeś do US.

To faktycznie czepianie sie detalu. Pracodawca jest płatnikiem, ale płacę JA. Za jego pośrednictwem:)

Data: 2009-07-13 12:15:48
Autor: Herald
Zawsze ci "podli" pracodawcy
Dnia Mon, 13 Jul 2009 11:10:30 +0200, piotr [trzykoty] napisał(a):

Państwo się boi, bo "Polak potrafi". Zamiast płacić pensje i podatki od niej to by w dużej części pracodawca dstawał "za darmo"

Czy aby wiesz czego dotyczy wątek?
Co ma dostać pracodawca?  :))))))

Data: 2009-07-13 12:22:04
Autor: piotr [trzykoty]