Zawyżenie pit dla banku

Data: 2017-01-24 20:51:30
Autor: brum
Zawyżenie pit dla banku
Przyjdzie taki myk?
Jakie możliwości wpadki?
Raczej ekstremalnie nikłe, a kredyt w kieszeni

W wielu dziedzinach zycia da sie w taki sposob osiagnac zamierzony efekt. Niestety, placimy dlugoterminowo za to wszyscy, poprzez "uszczelnienie" przepisow, ktore godzic ma w przestepcow, ale zwykle utrudnia tez zycie uczciwym.

Data: 2017-01-25 12:23:48
Autor: pawełcz
Zawyżenie pit dla banku
To wszystko przez wysokie podatki i zusy, gdyby były o połowe niższe takiego kombinowania by nie było. Ja zarabiam tyle ze bez problemu stac mnie na ten kredyt, bedzie on stanowił jakieś 5-10% mojego wynagrodzenia. Tyle że mój pracodawca nie wykazuje całosci mojego wynagrodzenia bo by utonał w zusach i podatkach (ja go rozumie) i mam oficjalnie 4 krotnie mniej, stąd całe te kombinacje

Kredyt biorąc uczciwie czy tez nie mam oczywiście zamiar sumiennie i to grubo przed czasem spłacić.

Data: 2017-01-25 04:07:06
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu środa, 25 stycznia 2017 12:23:52 UTC+1 użytkownik pawełcz napisał:

kredyt, bedzie on stanowił jakieś 5-10% mojego wynagrodzenia.
Jeśli rata kredytu stanowi 5-10 procent twoich nieoficjalnych zarobków to jak oficjalne są 4razy mniejsze to i tak powinienes miec zdolnośc kredytową i kredyt otrzymac

Tyle że mój pracodawca nie wykazuje całosci mojego wynagrodzenia bo by >utonał w zusach i podatkach (ja go rozumie) i mam oficjalnie 4 krotnie mniej, >stąd całe te kombinacje

Znaczy oszukuje Ciebie, ZUS, US...

Kredyt biorąc uczciwie czy tez nie mam oczywiście zamiar >sumiennie i to  grubo przed czasem spłacić.

To weź uczciwie. Jeśli teraz zarabiasz 6tys a rata kredytu to 500zł to przy oficjalnych dochodach 1500zŁ powinieneś mieć raczej  zdolność na rate 500zł.

Data: 2017-01-25 04:10:32
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu środa, 25 stycznia 2017 13:07:07 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

To weź uczciwie. Jeśli teraz zarabiasz 6tys a rata kredytu to >500zł to przy oficjalnych dochodach 1500zŁ powinieneś mieć raczej  >zdolność na rate 500zł.

Pomijam już to że bank poprosi raczej o PIT11 a nie PIT37 więc to zawyżenie dochodów może się Tobie nie udać

Data: 2017-01-25 13:15:38
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e589a7b7-b04b-4bcd-90ae-2a4638d880ba@googlegroups.com...
[...]

Niekoniecznie.
Moze mu przedstawil dwie opcje i pracownik wybral lepsza, nawet jesli nielegalna :-)

ZUS mozna by rzec, ze oszukuje, ale US znow prawie wcale, bo wzrasta jemu podatek PIT.

[...]

J.

Data: 2017-01-28 13:19:21
Autor: Arek
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:588896f0$0$661$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyli powinien być traktowany jak wspólnik...
Ale de facto ZUS to niestety quasi podatek.

ZUS mozna by rzec, ze oszukuje, ale US znow prawie wcale, bo wzrasta jemu podatek PIT.

US dostaje więcej 19% zamiast 18%. Chyba, ze "mały" wg reżimowej nowomowy
- ma być 15%.

i to  grubo przed czasem spłacić.

To weź uczciwie. Jeśli teraz zarabiasz 6tys a rata kredytu to 500zł to przy oficjalnych dochodach 1500zŁ powinieneś mieć raczej  zdolność na rate 500zł.

Jeśli chce spłacić wcześniej to zapłaci w sumie zapewne mniej. "Uczciwie" byłoby drożej.
To nie tylko jego problem - "uczciwych" też. Są naciski na banki aby zdolność
kredytową raczej niedoszacowały niż przeszacowały. Wiele osób mogłoby
wcześniej spłacić ale przepisy/zalecenia nie pozwolą.

Arek

Data: 2017-01-28 04:30:12
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu sobota, 28 stycznia 2017 13:19:24 UTC+1 użytkownik Arek napisał:
Wiele osób mogłoby
wcześniej spłacić ale przepisy/zalecenia nie pozwolą.

To nie tak. Wcześniej spłacić żadna instytucja nie zabrania ani nawet zabronić nie może. Przy kredytach konsumenckich chyba nawet nie może żadnych opłat brać za wcześniejsza spłatę
Tyle że jak ktoś ma małą "oficjalna" zdolnośc to bank mu rozłoży kredyt na 10lat a nie na 3 lata.
Ale jak ten ktoś ma możliwość w ciągu 3 lat spłacić to może tak spłacać. I odsetki zapłaci za 3 lata a nie za 10.
Tyle że trochę formalności więcej- dyspozycje szybszej spłaty itp.

Data: 2017-01-28 13:26:18
Autor: Arek
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Arek" <abcdek@poczta.onet.pl.usun_cde.invalid> napisał w wiadomości news:588c8c4a$0$651$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zapomniałem o 500+ na 1. dziecko. To już pownno podpadać pod paragraf.

Arek

Data: 2017-01-25 20:51:41
Autor: Robert Tomasik
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 25-01-17 o 12:23, pawełcz pisze:
[...]

Uważam, że stawka ubezpieczenia zdrowotnego nie powinna zależeć o
wynagrodzenia, bowiem nie widzę szczególnego związku prawdopodobieństwa
zachorowania z wynagrodzeniem, a jak już, to raczej odwrotnie
proporcjonalny, bowiem osoba więcej zarabiająca może przeznaczyć więcej
na zachowanie zdrowia.

Pomysł z filarami był również słuszny i należało od każdego pobierać
stawkę ubezpieczenia do najniższej emerytury, a resztę, nich sobie każdy
sam wykupuje wg upodobania. Przy czym, by to miało sens to minimum
powinno być tak ustawione, by nie było później problemu i konieczności
dopłacania z opieki społecznej.

Gdyby ubezpieczenie było stałe, to nie byłoby już takiego sensu
kombinowania z wynagrodzeniem, bo tego, co zapłaciły pod stołem nie ma w
kosztach firmy.

Data: 2017-01-25 21:00:31
Autor: 007
Zawyżenie pit dla banku
Robert Tomasik w <news:588901cf$0$657$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Nooo, ale może też więcej na takie np. wyskoki przeznaczyć...

I pomimo swojego wieku ciągle nie rozumiesz, że w obecnym systemie to zdrowi
sponsorują chorą służbę zdrowia oraz darmozjadów z NFZ

--
'Tom N'

Data: 2017-01-25 21:29:41
Autor: Robert Tomasik
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 25-01-17 o 21:00, 007 pisze:

Nooo, ale może też więcej na takie np. wyskoki przeznaczyć...

I pomimo swojego wieku ciągle nie rozumiesz, że w obecnym systemie to zdrowi
sponsorują chorą służbę zdrowia oraz darmozjadów z NFZ

Rozumiem o wiele więcej, niż sądzisz. Przede wszystkim system jest
nieszczelny i wyciekają z niego miliony na normalne oszustwa.

Data: 2017-01-27 15:25:57
Autor: ąćęłńóśźż
Zawyżenie pit dla banku
Ja nawet mysle, że stawka wynagrodzenia nie powinna zależeć od posiadanego stopnia, co więcej szregowi/posterunkowi powinni otrzymywać najwyższe wynagrodzenie (wiadomo jak młody to ma potrzeby) generałowie/komisarze powinni otrzymywać najmniejsze wynagrodzenie, ponieważ maja już gabinety, sekretarki, limuzyny, wyżywają sie intelektualnie (jakie wojsko/policja, taki intelekt) i narazaja zycie mniej, niż szeregowcy/posterunkowi.

-- -- -

Data: 2017-01-25 21:17:31
Autor: brum
Zawyżenie pit dla banku
To wszystko przez wysokie podatki i zusy, gdyby były o połowe niższe takiego kombinowania by nie było. Ja zarabiam tyle ze bez problemu stac mnie na ten kredyt, bedzie on stanowił jakieś 5-10% mojego wynagrodzenia.

Kredyt bankowy na kwote dziesieciokrotnie mniejsza niz wynagrodzenie?
Nawet jesli bedzie on stanowil "zaledwie" 2/5 legalnego wynagrodzenia, to bank raczej nie bedzie wymagal zeznania podatkowego...

Data: 2017-01-25 21:25:41
Autor: RobertS
Zawy?enie pit dla banku
W dniu 2017-01-25 o 21:17, brum pisze:

Kredyt bankowy na kwote dziesieciokrotnie mniejsza niz wynagrodzenie?
Nawet jesli bedzie on stanowil "zaledwie" 2/5 legalnego wynagrodzenia, to
bank raczej nie bedzie wymagal zeznania podatkowego...

przy DG PIT jest wymagany z automatu

dla banku nie ma czegoś takiego jak legalne lub nie wynagrodzenie, istnieje jedynie to oficjalnie wypłacane

RobertS

Data: 2017-01-25 21:31:56
Autor: Robert Tomasik
Zawy?enie pit dla banku
W dniu 25-01-17 o 21:25, RobertS pisze:

dla banku nie ma czegoś takiego jak legalne lub nie wynagrodzenie,
istnieje jedynie to oficjalnie wypłacane

Tak sądzisz? To dowiedz się, na jakich zasadach oceniają wiarygodność
lekarzy i prawników :-)

Data: 2017-01-25 21:53:35
Autor: RobertS
Zawy?enie pit dla banku

dla banku nie ma czegoś takiego jak legalne lub nie wynagrodzenie,
istnieje jedynie to oficjalnie wypłacane

Tak sądzisz? To dowiedz się, na jakich zasadach oceniają wiarygodność
lekarzy i prawników :-)

nie muszę się dowiadywać, ja się tym zajmuję zawodowo ;-)

tzw. wolne zawody mogą mieć oszacowany dochód na podstawie estymacji, im dłużej posiadają uprawnienia i prowadzona DG tym wyższy dochód, ale zdecydowana większość banków jednak wymaga PIT

RobertS

Data: 2017-01-25 22:00:58
Autor: Robert Tomasik
Zawy?enie pit dla banku
W dniu 25-01-17 o 21:53, RobertS pisze:

[...]

No widzisz. Zatem po prostu nie byłbym aż tak kategoryczny i tyle.

Data: 2017-01-25 22:10:40
Autor: RobertS
Zawy?enie pit dla banku

[...]

ale estymacja nie ma nic do legalnego lub nie wynagrodzenia, zwyczajnie po jakimś czasie bank (w zasadzie jeden kojarzę) przyjmuje, że ktoś będąc prawnikiem ma dochód nie mniejszy niż i tyle

RobertS

Data: 2017-01-25 22:16:17
Autor: 007
[ORT]
RobertS w <news:o6b48d$p7p$4sunflower.man.poznan.pl>:

(w zasadzie jeden kojarzę)

I oczy wypadli interlokutorom i wygrałeś ;P

  FUT:  poster
--
'Tom N'

Data: 2017-01-26 22:47:11
Autor: cef
[ORT]
W dniu 2017-01-25 o 22:16, 007 pisze:
RobertS w

(w zasadzie jeden kojarzę)

I oczy wypadli interlokutorom i wygrałeś ;P

A gdzież on konkretniej?

Data: 2017-01-25 22:36:23
Autor: brum
Zawy?enie pit dla banku
przy DG PIT jest wymagany z automatu

A dzialalnosc skad sobie dopisales do watku? Autor wyraznie napisal, ze jest zatrudniony.

dla banku nie ma czegoś takiego jak legalne lub nie wynagrodzenie, istnieje jedynie to oficjalnie wypłacane

Co z tego?
Wyrazilem zdziwienie, ze autor chce brac kredyt na 1/10 wynagrodzenia (ktore dostaje do reki).
A skoro oficjalnie zarabia czterokrotnie mniej, to potrzebna mu kwota stanowi 2/5 jego oficjalnego wynagrodzenia (ktore bedzie sie liczylo dla banku).
Tak czy inaczej kwota kredytu w stosunku do wynagrodzenia raczej nie jest szokujaco wysoka, wiec skoro sie tym zajmujesz zawodowo, to zapewne wiesz, ile bankow bedzie wymagac zeznania podatkowego do kredytu, ktory stanowi 2/5 jednomiesiecznego wynagrodzenia.

Data: 2017-01-25 22:43:20
Autor: RobertS
Zawy?enie pit dla banku
W dniu 2017-01-25 o 22:36, brum pisze:

[...]

jeżeli gość ma DG to praktycznie KAŻDY bank będzie chciał zobaczyć ostatni rozliczony PIT (pomijam wolne zawody w określonych sytuacjach)

to co powyżej napisałeś to DTI, a to nie jest jedyny parametr określający czy klienta na kredyt stać lub nie (pisząc kolokwialnie), aby otrzymać kredyt w banku MUSI mieć zdolność kredytową

w przypadku DG można ją zbudować na różne sposoby

RobertS

Data: 2017-01-25 22:42:08
Autor: Kris
Zawy?enie pit dla banku
W dniu środa, 25 stycznia 2017 22:43:18 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

[...]

Ale co Ty ciągle z DG wyjeżdżasz?

Data: 2017-01-26 09:28:01
Autor: J.F.
Zawy?enie pit dla banku
Użytkownik "brum"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58891a53$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przy niskich zarobkach (oficjalnych), to jeszcze kwestia, ze bank odlicza "koszty zycia" i mu bardzo malo zostaje na ewentualne raty ...

J.

Data: 2017-01-26 12:34:23
Autor: Pete
Zawy?enie pit dla banku
[...]

Ja zrozumiałem tak że to kwota raty miesięcznej ew kredytu stanowi 1/10 zarobków.

--
Pete

Data: 2017-01-26 04:51:59
Autor: Kris
Zawy?enie pit dla banku
W dniu czwartek, 26 stycznia 2017 12:34:24 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

Ja zrozumiałem tak że to kwota raty miesięcznej ew kredytu stanowi 1/10 zarobków.
Tych nieoficjalnych

Data: 2017-01-26 04:54:25
Autor: Kris
Zawy?enie pit dla banku
W dniu czwartek, 26 stycznia 2017 12:34:24 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

Ja zrozumiałem tak że to kwota raty miesięcznej ew kredytu stanowi 1/10 zarobków.

1/10 tych nieoficjalnych więc tych "oficjalnych" 2/5

Data: 2017-01-26 08:13:46
Autor: radekp@konto.pl
Zawyżenie pit dla banku
Wed, 25 Jan 2017 12:23:48 +0100, w <58888ac6$0$659$65785112@news.neostrada.pl>,
pawełcz <emzkt@wp.pl> napisał(-a):

Tyle że mój pracodawca nie wykazuje całosci mojego wynagrodzenia bo by utonał w zusach i podatkach (ja go rozumie) i mam oficjalnie 4 krotnie mniej, stąd całe te kombinacje

Zawsze możesz się dogadać, aby przez kilka miesięcy wykazywał rzetelenie.

Data: 2017-01-26 09:30:50
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2c8j8chi93veeb0qm5l8nh081tpqicl20i@4ax.com...
[...]

Nadal grozi 5 lat :-)

Poza tym:
-pensje podniesc, czy jako premie wyplacic ? Bank poprosi o umowe i stwierdzi ze pensja mala.

- a podnosic pensje ... zamieszanie z umowami, a potem trzeba bank informowac, ze pensja spadla.

J.

Data: 2017-01-26 17:31:36
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-26 o 09:30, J.F. pisze:

[...]

banku umowa nie interesuje, liczy się to co na zaświadczeniu o zarobkach (weryfikowane telefonicznie) oraz:

wpływy na konto lub/i zaświadczenie z ZUS mówiące o podstawie naliczania składek

jak komuś wynagrodzenie wzrośnie np. z 2000 na 3500 zł to zwykle jest pytanie o powód podwyżki...można to uzasadnić na różne sposoby np. zmiana stanowiska (na kierownicze)

ps
i przy dochodzie z umowy o pracę PIT nie jest potrzebny (praktcznie wymaga go w standardzie tylko jeden bank)

RobertS

Data: 2017-01-26 18:10:49
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6d895$cdb$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

A tam od razu kierownicze - docenili i tyle.
Albo nie trzeba nic uzasadzniac, bo srednia z 3 miesiecy na zaswiadczeniu - wystapic po dobrej 13-tce, albo odczekac 3 miesiace :-)

J.

Data: 2017-01-26 21:39:24
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-26 o 18:10, J.F. pisze:

A tam od razu kierownicze - docenili i tyle.
Albo nie trzeba nic uzasadzniac, bo srednia z 3 miesiecy na
zaswiadczeniu - wystapic po dobrej 13-tce, albo odczekac 3 miesiace :-)

J.

tylko, że takie "docenili i tyle" może być potraktowane jako robienie dochodu pod kredyt, to nie jest karalne, ale skutkuje decyzją negatywną dlatego lepiej mieć uzasadnienie

jeżeli przed złożeniem wniosku wystąpi 13. pensja to super, ale analityk może sprawdzić czy w latach poprzednich również była lub np. wynika z regulaminu zatrudnienia w danej firmie

inaczej są traktowani klienci, którzy pracują w dużych firmach a inaczej tacy w JDG

RobertS

Data: 2017-01-26 20:42:23
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-26 o 17:31, RobertS pisze:

banku umowa nie interesuje, liczy się to co na zaświadczeniu o zarobkach
(weryfikowane telefonicznie) oraz:

A ktory dzial kadr telefoniczne potwierdzi zarobki swoich pracownikow? Przeciez to by bylo ujawnianie tajemnicy komus kogo nie moga zweryfikowac. Jedynie moga potwierdzic, ze wydali zaswiadczenie o zarobkach.

jak komuś wynagrodzenie wzrośnie np. z 2000 na 3500 zł to zwykle jest
pytanie o powód podwyżki...można to uzasadnić na różne sposoby np.
zmiana stanowiska (na kierownicze)

A uzasadnienie, ze szef mial gest i dal jest zle?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-26 20:55:35
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:588a511e$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Zle, bo skad wiadomo, ze dalej bedzie dawal ?
Bank lubi staly przychod :-)

J.

Data: 2017-01-26 21:01:57
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-26 o 20:55, J.F. pisze:

Zle, bo skad wiadomo, ze dalej bedzie dawal ?
Bank lubi staly przychod :-)

Ale mowimy o takiej podwyzce, gdzie jest umowa. Wiec wycofac sie z niej jest tak samo latwo jak z kazdej pisemnej podwyzki niezaleznie od uzasadnienia. Jak na razie dostawalem podwyzki i przy kazej musialem podpisac aneks do umowy o prace ale nigdy nie bylo tam zadnego uzasadnienia.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-26 21:46:28
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-26 o 21:01, Marcin pisze:

[...]

mogły to być np. podwyżki inflacyjne albo inne wynikające z regulaminu pracy + jakiego rzędu to były podwyżki? o 70% w górę?

czasem klienci przynoszą takie zaświadczenia (DUŻA podwyżka zupełnie bez powodu) i analitycy tego nie łykają

wiele zależy od konkretnej sytuacji

RobertS

Data: 2017-01-27 20:32:32
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-26 o 21:46, RobertS pisze:

mogły to być np. podwyżki inflacyjne albo inne wynikające z regulaminu
pracy + jakiego rzędu to były podwyżki? o 70% w górę?

Nie mam zadnych podwyzek w regulaminie pracy. Zdazaly sie zarowno podwyzki infalcyjne jak i liczone w dziesiatkach procent i jedyna inforamcja w aneksie jest ze strony zmieniaja punkt taki a taki umowy o prace i od dnia tego a tego pensja bedzie wynosic X PLN. Czasami razem z tym jest tez zmiana umowy, ze od dnia tego a tego nastapi zmiana stanowiska na Y. Ale nie jest to powiazane scisle z podwyzka, tzn. moze byc duza podwyzka bez zmiany stanowiska jak i niewielka podwyzka ze zmiana stanowiska.

czasem klienci przynoszą takie zaświadczenia (DUŻA podwyżka zupełnie bez
powodu) i analitycy tego nie łykają

Ale jak takie uzasadnienie niby wyglada w papierach? Laurka na czesc pracownika?

wiele zależy od konkretnej sytuacji

W sumie to mam tylko KH brany na ok. polowe zdolnosci kredytowej i KK wiec pewnie troche inaczej wyglada sytuacja jak ktos ma jakies dochody bez dokumentow i bierze prawie pod maksimum zdolnosci z dochodow oficjalnych.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-29 21:22:08
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-27 o 20:32, Marcin pisze:

[...]

w jak dużej firmie pracujesz?

Ale jak takie uzasadnienie niby wyglada w papierach? Laurka na czesc
pracownika?

uznaniowo do decyzji analityka, jeżeli stwierdzi, że dostałeś podwyżkę "pod kredyt" to negat

[...]

oczywiscie tak jak piszesz, rozpatrywany jest całokształt sytuacji a nie tylko jeden z aspektów

RobertS

Data: 2017-01-29 22:25:20
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-29 o 21:22, RobertS pisze:

w jak dużej firmie pracujesz?

Kiedys jakies 500 osob, po wchloniecu przez inna prawie 4000 w Polsce. Obydwie to oddzialy korporacji (dokladnie to sp. z o.o. zarejestrowane w Poslce gdzie wlascicielem jest zagraniczna firma). Aneksy wygladaja praktycznie identycznie w obydwu firmach.

Ale jak takie uzasadnienie niby wyglada w papierach? Laurka na czesc
pracownika?

uznaniowo do decyzji analityka, jeżeli stwierdzi, że dostałeś podwyżkę
"pod kredyt" to negat

Ale mozesz podac przyklad 1 uzasadnienia podwyzki jakich wiele widziales? Bo nigdy czegos takiego nie widzialem.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-30 23:01:29
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-29 o 22:25, Marcin pisze:
[...]

dla banku to będzie duża firma (in plus)

Ale mozesz podac przyklad 1 uzasadnienia podwyzki jakich wiele
widziales? Bo nigdy czegos takiego nie widzialem.

dobre uzasadnienie jest takie: aneks do umowy o pracę, zmiana stanowiska (katogorii zaszeregowania, grupy) z X na Y + z dniem XYZ ustala się nową wysokość wynagrodzenia w kwocie ZZZ zgodnie z regulaminem pracy w firmie YYY

nie jakieś uznaniowe, motywacyjne lub inne, tak mówi regulamin i pracownikowi należy się podwyżka "jak psu zupa"

oczywiście w większych firmach kwestia awansu, zmiany wynagrodzenia itp...są określone przez HR

RobertS

Data: 2017-01-31 01:18:11
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Thu, 26 Jan 2017 21:46:28 +0100, RobertS napisał(a):
czasem klienci przynoszą takie zaświadczenia (DUŻA podwyżka zupełnie bez powodu) i analitycy tego nie łykają

A czasem chca srednia z 3 miesiecy na zaswiadczeniu i co ma sie tu
analitykowi nie podobac ?

J.

Data: 2017-01-26 21:44:21
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-26 o 20:42, Marcin pisze:

[...]

na zaświadczeniach masz zdanie w stylu "wyrażam zgodę na weryfikację danych zawartych na zaświadczeniu" + data i podpis pracownika
99% firm potwierdzi telefonicznie, ale są takie (duże i znane firmy), które NIGDY tego nie robią telefonicznie i tylko pisaemnie np. faksem

[...]

tak, naciągane jak diabli

postaw się na miejscu analityka: (przykładowo) klient zarabia od dawna 2000 zł a jak chce brać kredyt to nagle dostał podwyżkę do 3500 zł netto, bo szef miał gest ;-)

nie będziesz niczego podejrzewał?

RobertS

Data: 2017-01-27 20:44:15
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-26 o 21:44, RobertS pisze:

[...]

No to moja nie potwierdzi. Zarowno obecna jak i poprzednie ale to byly duze korpo.

[...]

Mozna uzasadnic np. zmiana stanowiska z mlodszy specjalista na starszy sepcjalista albo i kierwonik dzialu specjalistow (a ze jednoosobowego to juz nie trzeba pisac) tylko ze w malej firmie to pewnie nie znaczy absolutnie nic (skoro wlasciciel dal podwyzke pod kredyt to i zmienic stanowisko pracownikowi mogl pod kredyt) a w duzej nazwy stanowisk tez maja niewiele wspolnego z podwyzkami, np. sa firmy ktore maja mnostwo dyrektorow, w innych osoby o tych samych kompetencjach nazywa sie kierownikami a w jeszcze innych te same zadania wykonuja osoby zatrudnione na normalnych stanowiskach ale ktore pelnia relanie funkcje managerskie.

postaw się na miejscu analityka: (przykładowo) klient zarabia od dawna
2000 zł a jak chce brać kredyt to nagle dostał podwyżkę do 3500 zł
netto, bo szef miał gest ;-)

Na szczescie nim nie jestem. Ale jezeli do niedawna szef komus placil 2K PLN a teraz nie moze znalesc ludzi do pracy i za to samo placi 3,5K PLN (takze dotychczasowym pracownikom, zeby jego starzy pracownicy nie przeszli do konkurencji) to taka podwyzka jest zla?

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-29 21:29:19
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-27 o 20:44, Marcin pisze:

No to moja nie potwierdzi. Zarowno obecna jak i poprzednie ale to byly
duze korpo.

nawet, ze jesteś tam zatrudniony?

jak jest to duże korpo i taki mają zwyczaj to ok, gorzej jak jest to jakaś mikro firma i wlasciciel nie chce się do Ciebie przyznać

[...]

zależy jak duza to firma, czy "prezes", jego sekretarka i adres firmy w prywatnym mieszkaniu czy większy podmiot, w ktorym obowiązują okreslone zwyczaje

postaw się na miejscu analityka: (przykładowo) klient zarabia od dawna
2000 zł a jak chce brać kredyt to nagle dostał podwyżkę do 3500 zł
netto, bo szef miał gest ;-)

ani ja, ale wiem jak oni myślą i co należy napisać, aby było dobrze

[...]

i do jest zdrowe podejście, wyszkolonego i wydajnego pracownika nie puszcza się do konkurencji

generalnie: jeżeli podwyżka wynika z pobudek, które można wyjaśnic, ma to sensowne uzasadnienie etc... i faktycznie nie jest to jakiś kant to temat na 99% przejdzie

a jeżeli ktoś zarabia np. 3000 zł (z czego połowa w kopercie) i pracownik nagle dostanie podwyżkę (za którą zwykle sam płaci) to trzeba się mocno nagimnastykować, aby temat przeszedł, ale jak klient jest szczery i glupot doradcy nie opowiada to również jest to do zrobienia
RobertS

Data: 2017-01-26 20:52:58
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-26 o 09:30, J.F. pisze:
Poza tym:
-pensje podniesc, czy jako premie wyplacic ? Bank poprosi o umowe i
stwierdzi ze pensja mala.

Miabym problem z dostarczeniem umowy o prace wraz z kompletem pozniejszych aneksow odnosnie podwyzek...

- a podnosic pensje ... zamieszanie z umowami, a potem trzeba bank
informowac, ze pensja spadla.

A ktory bank sie interesuje sam z siebie co sie dzieje z czlowiekiem i jego dochodami w przypadku gdy raty sa splacane terminowo?
W przypadku mojego kredytu bank sobie od czasu do czasu odpyta BIK na moj temat i to mu wystarcza. A ze w miedzyczasie zmienil mi sie pracodawca i dochody to jak na razie (7 lat) go nie interesuje. Pensja nie wplywa na konto w banku w ktorym mam kredyt wiec o moich dochodach bank nic nie wie.
Podobnie bylo w przypadku kredytu studenckiego - bank nigdy sie nie zainteresowal czy mam jakiekolwiek dochody ale tam rodzice byli zyrantami.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-26 21:08:06
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:588a5399$0$5156$65785112@news.neostrada.pl...
Witam
[...]

To nie dostaniesz kredytu :-)

Ok, czesto juz nie trzeba, a aneks w zasadzie wystarczylby ostatni.

[...]

Ale taki wymog czesto w umowie jest, i w ustawie jest, a i bank np wymaga, aby pensja wplywala na konto do nich w banku i kto wie co na tym koncie obserwuje.
W koncu jak bank moze podniesc skladke ubezpiecznenia w srodku kredytu, to to jest czysty zysk :-)

Podobnie bylo w przypadku kredytu studenckiego - bank nigdy sie nie zainteresowal czy mam jakiekolwiek dochody ale tam rodzice byli zyrantami.

Ale to w ogole inny przypadek, trudno wymagac dochodow.
Za to zaliczenia i stopnie mozna by sprawdzac :-)

J.

Data: 2017-01-27 20:54:30
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-26 o 21:08, J.F. pisze:

Miabym problem z dostarczeniem umowy o prace wraz z kompletem
pozniejszych aneksow odnosnie podwyzek...

To nie dostaniesz kredytu :-)

Na szczescie dali bez dostarczania umowy;) Teraz zostala ta mniej przyjemna czesc kredytu - splata. Nowego na razie nie planuje. Chociaz kto to moze wiedziec czy nie bedzie kiedys potrzebny...

Ok, czesto juz nie trzeba, a aneks w zasadzie wystarczylby ostatni.

No ale w ten sposob by nie wiedzieli jaka duza podwyzka byla. Bo co innego np. zaczac zarabiac 3,5 KPLN gdy do aneksu zarabialo sie 2K PLN a co innego gdy 3,4K PLN.

Ale taki wymog czesto w umowie jest, i w ustawie jest, a i bank np
wymaga, aby pensja wplywala na konto do nich w banku i kto wie co na tym
koncie obserwuje.

Nie kazdy bank wymaga wplywu pensji do siebie (na szczescie). Nie slyszalem jeszcze zeby jakikolwiek bank wymagal dsotarczenia zaswiadczenia o dochodach w trakcie prawidlowo splacanego kredytu od nikogo kogo znam, nawet ze slyszenia. Podejrzewam, ze gdybym takie przyniosl do banku z wlasnej woli to bylbym pierwszym klientem i by nie wiedziano za bardzo co z tym zrobic - tak jak napisal Kamil Jonca w watku.

Ale to w ogole inny przypadek, trudno wymagac dochodow.
Za to zaliczenia i stopnie mozna by sprawdzac :-)

Chodzi oczywiscie o czas gdy taki kredyt splacalem. Gdy bralem to co pol roku musialem nosic zaswiadczenie, ze studiuje. Ale dochodow rodzicow nikt nie sprawdzal czy nadal moga byc zyrantami.

Pozdrwiam,
Marcin

Data: 2017-01-27 21:49:42
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
[...]

Wymog jednak czesto jest, i masz to robic sam, bez wezwania :-)

A zaniechanie ... moze owocowac wypowiedzeniem kredytu.

J.

Data: 2017-01-29 21:34:14
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-27 o 21:49, J.F. pisze:

[...]

jeżeli wynagrodzenie ma na konto wpływać a nie wpływa to bank kredytu nie wypowie (to nie jest podstawa ku temu), a jedynie może podwyższyć marżę bo klient nie spełnia warunków promocji

pamiętajcie: bank NIE MOŻE zmusić klienta do wzięcia czegokolwiek oprócz kredytu i rachunku technicznego, w każdym banku jest to możliwe, ale....

takie kredyty są BARDZO drogie, dlatego banki organizują (opcjonalne) promocje: załóż konto, przelewaj wynagrodzenie, weź KK, jakieś ubezpieczenie i dostaniesz np. marżę 1,7 i prowizję 0%, a jak nie chcesz to marża 2,7 i 2% prowizji: to klient decyduje czy z promocji skorzystać chce czy woli "goły" kredyt

RobertS

Data: 2017-01-26 21:40:04
Autor: Kamil Jońca
Zawyżenie pit dla banku
Marcin <nomail@nospam.com> writes:

[...]
A ktory bank sie interesuje sam z siebie co sie dzieje z czlowiekiem i
jego dochodami w przypadku gdy raty sa splacane terminowo?

Gdy jeszcze miałem hipo w Multibanku, to wzbudziłem popłoch w oddziale,
gdy przyniosłem pismo treści mniej wiecej takiej:

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
Zgodnie z §14, pkt.1 , podpunkt 5 (,,powiadamianie Multibanku  o
wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na sytuację finansową
Kredytobiorcy") umowy kredytu hipotecznego informuję, że urodził mi się
syn. W mojej opinii to zdarzenie nie skutkuje zagrożeniem terminowej spłaty kredytu.
-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -
wyraźnie było widać, że chyba byłem pierwszym takim klientem. :)

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
Experience is what causes a person to make new mistakes instead of old ones.

Data: 2017-01-26 21:50:49
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-26 o 21:40, Kamil Jońca pisze:

wyraźnie było widać, że chyba byłem pierwszym takim klientem. :)

KJ

czyli wzorowo wywiązałeś się z obowiązków kredytobiorcy, urodzenie dziecka to koszty utrzymania wyższe o ok. 900 zł! ;-)

RobertS

Data: 2017-01-26 21:49:16
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-26 o 20:52, Marcin pisze:

[...]

każdy bank udzielił setki tysięcy kredytów, monitorują to automaty, tak długo jak raty są spłacane nikt się tym nie będzie interesował chociaż bank może badać zdolność kredytową w całym okresie umowy; przeczytajcie umowy kredytowe i regulaminy kredytów

MOŻE ale oczywiście robi to jedynie w określonych przypadkach

co do zasady należy bank informować o każdej zmianie sytuacji finansowej, inna kwestia kto to tak naprawdę robi...

RobertS

Data: 2017-01-27 21:00:47
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-26 o 21:49, RobertS pisze:

[...]

Regulamin, regulaminem a zycie zyciem. Pewnie jakby zaczely sie jakies klopoty ze splata to bank by sie zainteresowal. To tak przy okazji utwierdza mnie w przekonaniu zeby brac kredyty na dlugi okresy zeby rata byla jak najmniejsza z mozliwoscia darmowej nadplaty i sobie je nadplacac jezeli mamy pieniadze. Bank sie nami nie interesuje dopoki splacamy. Ale jak bedziemy mieli klopty i bedziemy chcieli wydluzyc splate to moga sie zaczac schody bo w razie chocby przejsciowych problemow moze sie okazac ze juz nie mamy zdolnosci kredytowej w momencie checi wydluzenia splaty kredytu/pozyczki...

co do zasady należy bank informować o każdej zmianie sytuacji
finansowej, inna kwestia kto to tak naprawdę robi...

Podejrzewam ze praktycznie nikt a bank nawet nie ma na to procedur czego dowodzi wpis Kamila Joncy z watku.

Data: 2017-01-29 22:01:40
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-27 o 21:00, Marcin pisze:

Podejrzewam ze praktycznie nikt a bank nawet nie ma na to procedur czego
dowodzi wpis Kamila Joncy z watku.

no to taki przypadek (autentyczny): w umowie kredytu info, że należy informować (bez wezwania) bank o zmianie danych, sytuacji finansowej itp...
czyli zmieniasz miejsce zamieszkanie - informuj, zmieniłeś nr. tel. albo email - informuj, kupiłeś toster na raty (16 zł/m-c) - informuj

ale klient był mądrzejszy, bo "panie, kogo to wszystko obchodzi" no i pewnego dnia telefon "panie, bo ja chcę większe mieszkanie i niech bank przeniesie kredyt na inną nieruchomość"

napisaliśmy ładne pismo i zgadnijcie jaka odp. banku?

ODMOWA, kliencie nie zastosowałeś się do paragrafów X, punktów Y umowy kredytowej i my NIE wyrażamy zgody na zmianę zabezpieczenia; klient = szok! jak oni tak mogli?!

trzeba było refinansować kredyt w innym banku, jednocześnie zmieniając zabezpieczenie, łatwo nie było + koszty jakie klient poniósł i poniesie, bo nowy kredyt już droższy

RobertS

Data: 2017-01-29 22:31:55
Autor: Marcin
Zawyżenie pit dla banku
Witam

W dniu 2017-01-29 o 22:01, RobertS pisze:

trzeba było refinansować kredyt w innym banku, jednocześnie zmieniając
zabezpieczenie, łatwo nie było + koszty jakie klient poniósł i poniesie,
bo nowy kredyt już droższy

Czyli pierwszy bank poniosl jakis koszt (mial sprawdzonego klienta ktory splacal bez opoznien) i dal go sobie podebrac przez konkurencje? No ale jak to w korpo pewnie jedni maja jakiec ustawione cele to je realizuja a zysk calkowity sie gdzies tam rozmywa...
W sumie jak kredyt splacany bez opoznien i w PLN to co za problem go przeniesc do innego banku ? - troche gorzej jak to w CHF i zabezpiecznie nie odpowaida kredytowi. Banki raczej powinny byc zainteresowane przejmowaniem takich klientow.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2017-01-30 12:19:55
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Marcin"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:588e5f4a$0$662$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Co mial zarobic na prowizji, to zarobil, teraz zarobi po raz drugi :-)

J.

Data: 2017-01-30 23:13:54
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-29 o 22:31, Marcin pisze:

[...]

niektóre banki lubią zarobić dużo i szybko dlatego na starcie spora prowizja lub/i np. kosztowne ubezpieczenie, potem klient jak chce to niech spada, przyjdzie kolejny i znowu go skroimy na ww.

[...]

1. zdolność kredytowa
2. LTV

wielu kredytów w PLN nie da się przenieść, a z drugiej strony klientom się nie chce, bo procedura, pewne koszty itp...
chociaż oczywiście się opłaca, bo jeżeli warunki lepsze to po pewnym czasie to wszystko się zwróci

RobertS

Data: 2017-01-31 00:57:22
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Mon, 30 Jan 2017 23:13:54 +0100, RobertS napisał(a):
[...]

Prowizja rozlozona na raty, wiec to wcale nie bedzie szybko.

Zauwaz, ze te wysokie prowizje pojawily sie jak ograniczono odsetki -
banki lubia zarobic duzo, ograniczenie odsetek im to uniemozliwia,
wiec musza zarobic na prowizji.

A przy okazji trzymaja klienta - same zalety :-)

J.

Data: 2017-01-31 10:11:11
Autor: Pete
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-31 o 00:57, J.F. pisze:
[...]

Skoro wcześniejsza spłata, to i prowizja będzie wcześniej

--
Pete

Data: 2017-01-31 13:12:49
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6pkbr$skj$1@gioia.aioe.org...
[...]

Ale bank nie wie kiedy bedzie splata, wiekszosc jest splacana w terminie ... albo i pozniej :-)

J.

Data: 2017-01-31 13:24:36
Autor: Pete
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-31 o 13:12, J.F. pisze:
[...]

Rozmawiamy o spłacie kredytu przed terminem. I w takiej sytuacji prowizja jest istotnym hamulcem.

--
Pete

Data: 2017-01-31 21:36:49
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-31 o 13:12, J.F. pisze:

Ale bank nie wie kiedy bedzie splata, wiekszosc jest splacana w terminie
... albo i pozniej :-)

J.

kredyt hipo "żyje" w naszym kraju ok. 8-10 lat, a większość kredytów jest zaciągana na 20-30 lat

RobertS

Data: 2017-02-02 18:06:26
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6qsh1$74q$2@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Ludzie splacaja przed czasem, czy "przenosza" do innego banku ?

J.

Data: 2017-02-02 19:39:50
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-02 o 18:06, J.F. pisze:

kredyt hipo "żyje" w naszym kraju ok. 8-10 lat, a większość kredytów
jest zaciągana na 20-30 lat

Ludzie splacaja przed czasem, czy "przenosza" do innego banku ?

J.

przeniesienie do innego banku również oznacza całkowitą spłatę

generalnie i jedno i drugie

sprzedają mieszkanie, bo kupują inne, większe, lepsze
nadpłacają kredyt, bo mają znacznie wyższy dochód niż mogą wykazać
dostali slabe/srednie warunki i trafila się promocja na refinans itp...

RobertS

Data: 2017-02-02 20:21:38
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
[...]

Przy promocji tak chetnie banki rezygnuja z prowizji ?

Czy lepiej zaplacic 3% prowizji , ale zmniejszyc marze o 0.5% ?

J.

Data: 2017-02-02 22:11:51
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu czwartek, 2 lutego 2017 20:21:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Przy promocji tak chetnie banki rezygnuja z prowizji ?

Czy lepiej zaplacic 3% prowizji , ale zmniejszyc marze o 0.5% ?

To co korzystne dla klienta nie ma znaczenia
W większości wypadków "doradca" zadecyduje co korzystne(dla niego;)) a klient odpisze co trzeba i gdzie trzeba
Ten cykl życia kredytu 8-10l lat o którym Robert pisze to tak jest bo kredyty są rolowane. Korzyść dla klienta ma tu drugorzędne znaczenie

Data: 2017-02-03 09:13:17
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ebd2e14f-20f7-4d75-bc7c-c97d6b830d4e@googlegroups.com...
[...]

ale wiesz - to wymaga, aby klient do doradcy przyszedl.
Wiec albo jest niezadowolony z obecnego kredytu, a wtedy raczej sie nie zdecyduje na propozycje doradcy z wyzsza rata :-)

Albo ma kolejne potrzeby kredytowe - zmiana mieszkania, samochod, za duzo roznych kredytow - i wtedy doradca moze go namowic.

J.

Data: 2017-02-03 00:30:45
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu piątek, 3 lutego 2017 09:13:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

ale wiesz - to wymaga, aby klient do doradcy przyszedl.

Więc doradca zadba o to dzwoniac pisząc, smsa wysyłając.. "Promocja", Lepsze warunki
Wiec albo jest niezadowolony z obecnego kredytu, a wtedy raczej sie nie zdecyduje na propozycje doradcy z wyzsza rata :-)

-Rata może być niższa ale okres dłuższy
-Rata niższa przez jakiś okres promocyjny
-Rata Panu wzrośnie zaledwie o 100zł(doradca przemilczy że przez 240mcy) ale dostanie Pan dodatkowo 10tys gotówki. Auto moze Pan zmienić dzieki temu

Doradcy przechodzą szereg profesjonalnych szkoleń i wiedza jak w kliencie pobudzić potrzeby

Albo ma kolejne potrzeby kredytowe - zmiana mieszkania, samochod, za duzo roznych kredytow - i wtedy doradca moze go namowic.

A to to tak.

Data: 2017-02-03 10:19:10
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:089d4507-561d-4308-b4e9-423e1909ff5a@googlegroups.com...
[...]

Klient nie taki znow glupi.

-Rata niższa przez jakiś okres promocyjny

A to moze byc.

[...]

Auto akurat bywa potrzebne i bez doradcy.
A klient wie jak go ten kredyt uwiera, i czy 100 zl bedzie uwierac bardziej.

J.

Data: 2017-02-03 19:29:50
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-03 o 09:30, Kris pisze:

-Rata może być niższa ale okres dłuższy

tak, ale finalnie do zapłacenia więcej odsetek, czy to się opłaca? jak kogoś obecna rata gniecie to się zdecyduje

-Rata niższa przez jakiś okres promocyjny

w hipotekach nie ma czegoś takiego

-Rata Panu wzrośnie zaledwie o 100zł(doradca przemilczy że przez 240mcy) ale dostanie Pan dodatkowo 10tys gotówki. Auto moze Pan zmienić dzieki temu

kupowanie prywatnie samochodu na kredyt? dla mnie bez sensu, ale jak ktoś chce to kupi bmw za pożyczkę z providenta...można? czemu nie

Doradcy przechodzą szereg profesjonalnych szkoleń i wiedza jak w kliencie pobudzić potrzeby

oczywiście, ale w większości przypadków to klienci mają "dziwne" pomysły
bo jak ocenić kredyt na wakacje, który trzeba spłacać przez kilka lat albo pożyczkę na święta?

jeszcze jakieś pytani? ;-)

RobertS

Data: 2017-02-03 11:55:32
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu piątek, 3 lutego 2017 19:29:53 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

oczywiście, ale w większości przypadków to klienci mają "dziwne" pomysły

A banki dopasowaLy do tego produkty

bo jak ocenić kredyt na wakacje, który trzeba spłacać przez kilka lat albo pożyczkę na święta?

Ale tego się najwięcej sprzedaje.
No i doradca raczej nie odmówi takiemu klientowi

Data: 2017-02-04 22:50:04
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-03 o 20:55, Kris pisze:
W dniu piątek, 3 lutego 2017 19:29:53 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

oczywiście, ale w większości przypadków to klienci mają "dziwne" pomysły

A banki dopasowaLy do tego produkty

popyt rodzi podaż...

bo jak ocenić kredyt na wakacje, który trzeba spłacać przez kilka lat
albo pożyczkę na święta?

Ale tego się najwięcej sprzedaje.
No i doradca raczej nie odmówi takiemu klientowi

klient ma swój rozum, nie jest ubezwłasnowolniony, może pożyczać na co zechce

jak ktoś ma dochód 2000 zł i chce pożyczyć na stare auto albo wakacje 10.000 zł to kto mu zabroni?

doradca nie jest od tego, aby podejmować decyzje za klienta; pokazuje możliwości, ale NIE decyduje

jak przyjdziesz do mnie i powiesz, że chcesz 20.000 zł, bo masz ochotę zagrać w kasynie to zrobię Ci kredyt

uważasz, że doradca powinien decydować za klienta czy jest sens brania kredytu?

RobertS

Data: 2017-02-04 14:56:20
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:50:06 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

uważasz, że doradca powinien decydować za klienta czy jest sens brania kredytu?
To jest to o czym piszę:
 Na wizytówce masz" doradca" a jesteś "sprzedawca"
I w dupie masz dobro klienta. I o to chodzi w "sprzedaży"

I nie żebym się czepiał czy krytykował, fakty tylko stwierdzam
Z czegoś żyć trzeba

Data: 2017-02-05 22:57:17
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-04 o 23:56, Kris pisze:

 Na wizytówce masz" doradca" a jesteś "sprzedawca"
I w dupie masz dobro klienta. I o to chodzi w "sprzedaży"

I nie żebym się czepiał czy krytykował, fakty tylko stwierdzam
Z czegoś żyć trzeba

sprzedawców to masz w banku, klient przyjdzie i ma tam wziąć kredyt (przecież go nie wyślą do konkurencji, która ma taniej)

gdybym tak robił jak piszesz to dawno bym z biznesu wyleciał...na dłuższą metę to się zupełnie nie opłaca

RobertS

Data: 2017-02-04 23:14:49
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Sat, 4 Feb 2017 22:50:04 +0100, RobertS napisał(a):
doradca nie jest od tego, aby podejmować decyzje za klienta; pokazuje możliwości, ale NIE decyduje
jak przyjdziesz do mnie i powiesz, że chcesz 20.000 zł, bo masz ochotę zagrać w kasynie to zrobię Ci kredyt

zaczniesz od "musi pan wymyslic lepszy powod do wpisania we wniosku" ?
:-)

uważasz, że doradca powinien decydować za klienta czy jest sens brania kredytu?

No - jesli to doradca, to czemu nie mialby doradzic ze najlepiej nie
brac kredytu ?

J.

Data: 2017-02-04 15:04:23
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu sobota, 4 lutego 2017 23:14:51 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

zaczniesz od "musi pan wymyslic lepszy powod do wpisania we wniosku" ?
:-)

Trochę inaczej to działa: Doracda klientowi do podpisu wypełniony wniosek w którym takich "herezji" nie będzie.
Klient żadnego wniosku sam nie wypełnia bo jeszcze nieopatrznie wpisze że ma 7 dzieci i koszty utrzymania 4000zł.
Doradca wypełni wniosek za klienta i zadba  zeby dzieci było max 2 a koszty poniżej 1000zł
Klient chce kredyt to podpisze.
Myślę że 98% klientów nie czyta co podpisuje

Data: 2017-02-05 22:54:39
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-05 o 00:04, Kris pisze:
[...]

w niektórych bankach występują aktywne formularze, o wszystkie się klienta trzeba zapytać, następnie drukuje a on tylko podpisuje

są też wnioski wypełniane ręcznie, to klient oświadcza jak wygląda jego sytuacja i następnie się pod wnioskiem podpisuje, a doradca podpisuje się, że widział jak klient się podpisał

doradca o wszystko musi klienta zapytać, nie ma 100% pewności, że klient nie naściemnia...

co do kosztów utrzymania to można wpisywać praktycznie dowolne kwoty, bank i tak przyjmie min. koszty wg GUS czyli ok. 900 zł na jedną osobę w gosp. domowym

problemem jest (największym), że klienci nie czytają umów kredytowych! a muszą oświadczyć, że przeczytali i ZROZUMIELI!

u mnie zasada jest prosta: klient dostaje draft umowy kilka dni przed jej podpisaniem w banku, jak czegoś nie wie to ma dopytać, ale jakieś 40% nie ma żadnych pytań i wtedy praktycznie jest praktycznie pewne, że nawet się z dokumentami nie zapoznali...chociaż podpisują zobowiązania na 20-30 lat

RobertS

Data: 2017-02-05 22:19:02
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu niedziela, 5 lutego 2017 22:54:40 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

co do kosztów utrzymania to można wpisywać praktycznie dowolne kwoty, bank i tak przyjmie min. koszty wg GUS czyli ok. 900 zł na jedną osobę w gosp. domowym

Chyba że klient wpisze koszty utrzymania 2500zł Wtedy bank takie przyjmie.

Data: 2017-02-03 19:26:18
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-03 o 09:13, J.F. pisze:

[...]

jak jest dobra promocja to się samemu do swoich klientów dzwoni i proponuje, i jak ktoś nie ma w perspektywie całkowitej spłaty to matematycznie można pokazać, że się opłaca

bo opłacać się musi: np. 100 zł/m-c na racie mniej to już jest coś, dla 30 zł mniej nikt całego procesu nie będzie chciał przechodzić

i najlepszych promocji na refinans nie ma na rekklamach, od tego są doradcy, aby (wybranych) klientów poinformować ;-)

ps
wyższa rata? jeżeli do tego odpowiednio skracasz okres kredytowania to dlaczego nie

bierzesz kredyt jak miałeś 3000 zł dochodu, ale zarabiasz 10.000 zł (i perspektywy są dobre), robiąc refinans jednocześnie można skrócić okres kredytowania...to ma sens ;-)

RobertS

Data: 2017-02-06 08:37:44
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Fri, 3 Feb 2017 19:26:18 +0100, RobertS napisał(a):
[...]

Jesli mozna tak pokazac, to swietnie ... ale odkopujecie starych
klientow, czy dzwonicie do calkiem swiezych z bazy, ktorym niedawno
zalatwiliscie kredyt ?

J.

Data: 2017-02-04 16:47:15
Autor: Robert Tomasik
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 03-02-17 o 09:13, J.F. pisze:
[...]

Chyba, że doradca jest nieuczciwy i udaje, że rozmawia z klientem.

Wiec albo jest niezadowolony z obecnego kredytu, a wtedy raczej sie nie
zdecyduje na propozycje doradcy z wyzsza rata :-)

Jk to jest bezdomny słup, to mu nie zależy. I tak nie będzie płacił. Co
za różnica, czy NIE ZAPŁACI 100 zł, czy 1.000 zł?

Data: 2017-02-04 22:51:17
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku

Chyba, że doradca jest nieuczciwy i udaje, że rozmawia z klientem.

w każdym zawodzie trafiają się nieuczciwe osoby...

RobertS

Data: 2017-02-05 14:28:56
Autor: Robert Tomasik
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 04-02-17 o 22:51, RobertS pisze:

Chyba, że doradca jest nieuczciwy i udaje, że rozmawia z klientem.
w każdym zawodzie trafiają się nieuczciwe osoby...

Oczywiście! Co więcej, często banki wydają się nie dostrzegać zagrożenia
i płacą tym pracownikom "pierwszej linii" śmieszne pieniądze nie
dostrzegając, że stają się potencjalnymi celami grup przestępczych, czy
też z przyczyn ekonomicznych mogą szukać relatywnie taniego zarobku.

Data: 2017-02-03 19:19:42
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-03 o 07:11, Kris pisze:

[...]

a jak doradca ma płaską stawkę i na każdym kredycie zarabia tyle samo to co wtedy?

przykładowo: dla mnie liczy się wolumen czyli lepszy kredyt na 500kzł niż na 200kzł, bo roboty przy tym tyle samo, a czy bank X czy Y to już ma drugorzędne znaczenie

albo kto jest doradcą albo sprzedawcą

ten pierwszy szanuje klienta, bo może liczyć na polecenia, a ten drugi długo w biznesie nie podziała...tak samo jak zły mechanik, lekarz itp...

RobertS

Data: 2017-02-02 23:22:19
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-02 o 20:21, J.F. pisze:

Przy promocji tak chetnie banki rezygnuja z prowizji ?

Czy lepiej zaplacic 3% prowizji , ale zmniejszyc marze o 0.5% ?

J.

przykładowo
prowizja 0% i marża 1,90%

lub

prowizja i marża po 1,65%

co byś wybrał, kredyt na 20 lat, min. 20% wkładu własnego?

RobertS

Data: 2017-02-02 22:17:09
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu czwartek, 2 lutego 2017 23:22:20 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

przykładowo
prowizja 0% i marża 1,90%

lub

prowizja i marża po 1,65%
Tyle że najczęściej prowizja płatna od całości, od części refinansowanej(od której już klient zapłacił w poprzednim banku) też
Niby są wykładnie że w przypadku szybszej spłaty prowizja winna być proporcjonalnie zwrócona ale chyba żaden bank nie zwraca.

Data: 2017-02-03 19:12:20
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-03 o 07:17, Kris pisze:

[...]

prowizja jest zawsze płatna od całości, nie ma innej opcji
ale zwracana nie jest chociaż kojarzę, że było to (jakiś czas temu) przedmiotem dyskusji

tylko jak komuś marża spada z 3,8 na 1,7 to nawet przy konieczności zapłaty drugiej prowizji oraz za wcześniejszą spłatę i pozostałych kosztów i tak się opłaca

kwestia o jakim okresie kredytowania mówimy

RobertS

Data: 2017-02-03 09:44:45
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o70beq$b27$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Odpowiedz bardzo szybka - ten z nizszym RRSO, po co sie wysilac :-)
Odpowiedz zgrubna - ten drugi, prowizja  po rozlozeniu na 20 lat nie przekroczy roznicy marz.

Odpowiedz dokladna - trzeba by policzyc dokladnie, nadal IMO wyjdzie ten drugi, ale efekty szczegolowe moga byc inne.

Ale ... zakladajac, ze chce go rolowac szybko, to ten pierwszy lepszy.
spojrzalbym na jeszcze inne oferty - czy te marze to wysokie czy niskie na tle innych. Bo ot tego bedzie zalezala chec do rolowania.
Tylko to juz spekulacyjka  - kto powiedzial, ze za 5 lat bede mial podobny wybor w ofertach refinansowych ?

Z drugiej strony - bank zdaje sie bez problemu moze podniesc marze ?
Skoro nie wiemy, ze tego nie zrobi ... to bez prowizji brac.
Tylko czy nie powinien wtedy oddac prowizji, jesli ja rezygnuje z kredytu nie godzac sie na zmiane warunkow ze strony banku ?

Ale w praktyce - jak mnie zmianą zaskocza - zalatwie refinansowanie w 14 dni ? Bo zdaje sie to typowy termin.

Innymi slowy - co sie przejmowac, i tak to mnie wyroluja :-)

P.S. tak sobie symuluje dokladniej ... chyba nie bedzie tak, ze jak wibor bedzie 1%, to bedzie lepszy kredyt A, a jak skoczy na 4%, to kredyt B,
tzn pewnie bedzie, ale to juz beda groszowe roznice ...

J.

Data: 2017-02-03 19:16:55
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-03 o 09:44, J.F. pisze:

Odpowiedz bardzo szybka - ten z nizszym RRSO, po co sie wysilac :-)
Odpowiedz zgrubna - ten drugi, prowizja  po rozlozeniu na 20 lat nie
przekroczy roznicy marz.

RRSO przy hipotekach nie jest podawane

Odpowiedz dokladna - trzeba by policzyc dokladnie, nadal IMO wyjdzie ten
drugi, ale efekty szczegolowe moga byc inne.

nie ma znaczenia okres kredytowania tylko kiedy kredyt faktycznie zostanie spłacony, w tym przypadku jeżeli kredyt zostanie spłacony wcześniej niż w ciągu ok. 10 lat to zapłacona prowizja się nie zwróci

[...]

przy kredycie zmienna jest stopa bazowa (wibor), a marża stała, aby się zmieniła strony musiałyby być zgodne, generalnie zmienić się nie może...pomijam aspekt jak ktoś nie spełnia warunków promocji

Ale w praktyce - jak mnie zmianą zaskocza - zalatwie refinansowanie w 14
dni ? Bo zdaje sie to typowy termin.

2-3 tygodnie od złożenia kompletnego wniosku, zależy który bank, jaka sytuacja itp...

[...]

wibor nie ma tutaj żadnego znaczenia, nie mamy na ten parametr wpływu

ps
są kredyty ze stałym oprocentowaniem (w okresie pierwszych 5/7 lat), ale nikt ich nie chce

RobertS

Data: 2017-02-04 17:41:22
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Fri, 3 Feb 2017 19:16:55 +0100, RobertS napisał(a):
[...]

No to trzeba rate porownac ... albo Excela odpalic.

[...]

Ze "ok 10 lat" to tak na pierwszy rzut oka podejrzewalem.
Ale czy zalozony okres kredytowania kompletnie nie ma znaczenia ?

Ale w sumie mniejsza z tym - wazniejsze pytanie brzmi - zakladac ze
bede refinansowal, czy nie zakladac ?
Bo jak nie bede, to czemu brac ten drozszy ... choc bez prowizji ?

Mowisz, ze zawsze bedzie jakas promocja, i lepiej brac ten bez
prowizji ...i szybko zmieniac ?

[...]

No wlasnie czy nie moze ?
Banki nas przyzwyczaily do jednostronnej zmiany umow, a klient ma
wybor - zgodzic sie na zmiane, lub oddac pieniadze :-)

Ale w praktyce - jak mnie zmianą zaskocza - zalatwie refinansowanie w 14
dni ? Bo zdaje sie to typowy termin.
2-3 tygodnie od złożenia kompletnego wniosku, zależy który bank, jaka sytuacja itp...

A oddac pieniadze trzeba w 14 dni, w przypadku zmiany umowy :-)

[...]

Nie mamy, chodzi mi tylko o to, czy wibor ma wplyw na oplacalnosc
kredytow. Moze warto sie we wrozke pobawic porownujac oplacalnosci :-)

ps
są kredyty ze stałym oprocentowaniem (w okresie pierwszych 5/7 lat), ale nikt ich nie chce

A potem beda sie domagac ustawy wiborowej :-)

A nie chce ... zapewne dosc wysokie to oprocentowanie, "nie oplaca
sie" :-)

J.

Data: 2017-02-04 22:46:19
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-04 o 17:41, J.F. pisze:

[...]

to już sam musisz sobie odpowiedzieć, jeżeli kupujesz pierwsze, małe mieszkanie to duża szansa, że za jakiś czas trzeba będzie zmienić na inne, większe

ale są sytuacje kiedy wiesz, że raczej danej nieruchomości w przyszłości nie będziesz zbywał...jednak nie można wszystkiego przewidzieć

Mowisz, ze zawsze bedzie jakas promocja, i lepiej brac ten bez
prowizji ...i szybko zmieniac ?

za wcześniejszą spłatę też się płaci, do tego koszty sądowe...wszystko należy brać pod uwagę

No wlasnie czy nie moze ?
Banki nas przyzwyczaily do jednostronnej zmiany umow, a klient ma
wybor - zgodzic sie na zmiane, lub oddac pieniadze :-)

NIE, nie może...marża w kredycie hipo jest określona w umowie, na początek wyższa, bo ub. pomostowe, ale później stała w całym okresie...

no chyba, że korzystasz z promocji i jakiegoś warunku nie spełnisz, ale wszystko jest dokładnie określone w umowie i regulaminie kredytu

A oddac pieniadze trzeba w 14 dni, w przypadku zmiany umowy :-)

umowa się nie zmienia, bo nie może, nawet jeżeli bank zostanie kupiony przez inny to umowa pozostaje bez zmian

Nie mamy, chodzi mi tylko o to, czy wibor ma wplyw na oplacalnosc
kredytow. Moze warto sie we wrozke pobawic porownujac oplacalnosci :-)

jak zmieni się wibor to nie tylko na kredycie, ale na wszystkim, generalnie przy porównywaniu ofert nie bierze się go do porównania, w dłuższym okresie jego wartość jest stała

[...]

no rata jest wyższa, duża analogia jak kiedyś kredyt PLN i CHF...wszyscy brali to co tańsze, jak na tym (niektórzy) wyszli chyba wiemy...

RobertS

Data: 2017-02-04 14:51:13
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu sobota, 4 lutego 2017 22:46:21 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

umowa się nie zmienia, bo nie może, nawet jeżeli bank zostanie kupiony przez inny to umowa pozostaje bez zmian

Tu zgoda ale zapewne pamiętasz przypadki zmiany TOiP
A zgodnie z umową zmiany w TOiP nie są zmianami umowy;)
Oczywiście klient może nie zaakceptować zmiany TOiP ale wtedy...
W historii bywały takie przypadki
KNF to interweniował ale może kiedyś nie zainterweniuje

Data: 2017-02-05 00:02:16
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-04 o 23:51, Kris pisze:

[...]

czasem klienci wykorzystują zmiany w TOiP

np. bank X zmienia TOiP i tak się składa, że akurat chcesz ten kredyt wcześniej spłacić tylko, że...kosztuje to 2% prowizji, co robisz?

NIE akceptujesz nowej TOiP, bank kredyt wypowie i masz 30 dni na spłatę

UWAGA to bank wypowiada umowę więc prowizja się nie należy ;-)
bo przecież klient chce cały czas spłacać tylko nie zgadza się na zmiany w TOiP

RobertS

Data: 2017-02-04 15:15:09
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu niedziela, 5 lutego 2017 00:02:17 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

czasem klienci wykorzystują zmiany w TOiP

A częściej banki bo klient "pod ścianą"

Data: 2017-02-05 22:45:56
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-05 o 00:15, Kris pisze:
W dniu niedziela, 5 lutego 2017 00:02:17 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

czasem klienci wykorzystują zmiany w TOiP

A częściej banki bo klient "pod ścianą"

bank zawsze ma łatwiej niż klient, ale to nie znaczy, że klienci nie potrafią tak wykorzystać bankowych regulaminów, aby działały na ich korzyść

RobertS

Data: 2017-02-04 23:27:51
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Sat, 4 Feb 2017 22:46:19 +0100, RobertS napisał(a):
[...]

A ustawa jakas zabrania bankowi zmienic ?

A oddac pieniadze trzeba w 14 dni, w przypadku zmiany umowy :-)
umowa się nie zmienia, bo nie może,

IMO to sie jednak zmienia. Moze nie w kwestii marzy, ale czesto w
sprawach drugorzednych, regulaminach itp.

[...]

Ze doradca nie bierze, to nie znaczy, ze ja nie powinieniem :-)

dłuższym okresie jego wartość jest stała

Oj, to chyba nieuzasadnione, szczegolnie u nas.

[...]

Ale uwazaj, bo potem ktos sobie przypomni, ze doradca mowil, ze wibor
w dluzszym okresie sie nie zmienia :-)

J.

Data: 2017-02-04 23:59:46
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-04 o 23:27, J.F. pisze:
[...]

wszystko masz w karcie produktu, to dokument, który każdy bank ma obowiązek klientowi przy umowie kredytowej wydać, tam jest wszystko opisane m.in. koszty, oprocentowanie, raty i możliwość ich zmiany
KNF narzucił i banki się stosują, dodatkowo w każdym banku wygląda on tak samo = wzór jest jeden

A oddac pieniadze trzeba w 14 dni, w przypadku zmiany umowy :-)
umowa się nie zmienia, bo nie może,

IMO to sie jednak zmienia. Moze nie w kwestii marzy, ale czesto w
sprawach drugorzednych, regulaminach itp.

może się TOiP zmienić, regulamin też (wtedy można od umowy bezkosztowo odstąpić), ale warunków cenowych bank nie może zmienić

Ze doradca nie bierze, to nie znaczy, ze ja nie powinieniem :-)

może tylko po co brać do porównania parametr, który w każdym banku będzie wyglądał tak samo?

jak się go obawiasz to może nie powinieneś brać kredytu?

dłuższym okresie jego wartość jest stała

Oj, to chyba nieuzasadnione, szczegolnie u nas.

stała = taka sama we wszystkich bankach, jak będzie rósł to wszędzie, jak spadał to tak samo

Ale uwazaj, bo potem ktos sobie przypomni, ze doradca mowil, ze wibor
w dluzszym okresie sie nie zmienia :-)

J.

wibor zmienia się codziennie (przynajmniej może), a rata kredytu nie częściej niż co 3 m-ce

to nie jest tak, że wibor przez 30 lat będzie taki sam (to kompletna bzdura) tylko, że wszędzie (każdy bank) będą one dosięgały klientów...
może niezbyt jasno się wyraziłem ;-)

RobertS

Data: 2017-02-04 15:11:45
Autor: Kris
Zawyżenie pit dla banku
W dniu sobota, 4 lutego 2017 23:59:45 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

[...]

Nie pomyliłeś z ubezpieczeniami albo formularzem informacyjnym?

Data: 2017-02-05 22:44:57
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-05 o 00:11, Kris pisze:
[...]

nie, ale właściwa nazwa to formularz informacyjny

późno było jak pisałem ;-)

RobertS

Data: 2017-01-31 21:35:59
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-31 o 00:57, J.F. pisze:

Prowizja rozlozona na raty, wiec to wcale nie bedzie szybko.

jak ktoś bierze kredyt na 90% LTV to prowizję musi zapłacić ze środków własnych

Zauwaz, ze te wysokie prowizje pojawily sie jak ograniczono odsetki -
banki lubia zarobic duzo, ograniczenie odsetek im to uniemozliwia,
wiec musza zarobic na prowizji.

przy kredytach gotówkowych, w hipotekach prowizje nie wzrosły a głównie marże, jak ktoś chce to nadal znajdzie ofertę z prowizją 0%

RobertS

Data: 2017-01-30 08:41:56
Autor: Robert Tomasik
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 29-01-17 o 22:01, RobertS pisze:

[...]

Ale tu ju brak informacji dla banku nie rodzi żadnej odpowiedzialności.

[...]

Ale bank stracił klienta. Ten miecz ma dwa ostrza. Plus informacja dla
znajomych, ze to bank robiący dziwne problemy.

Data: 2017-01-30 10:42:08
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:588eee48$0$15189$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Karnej. Bo w umowie zapewne jest punkt "Bank moze wypowiedziec umowe kredytu w razie ... niespelnienia wymogow z punku a.b.c"/

[...]

A znajomi i tak wybiora najtanszy bank :-(

J.

Data: 2017-01-30 23:20:00
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-30 o 10:42, J.F. pisze:

Karnej. Bo w umowie zapewne jest punkt "Bank moze wypowiedziec umowe
kredytu w razie ... niespelnienia wymogow z punku a.b.c"/

tak, ale powyższe to nie są przesłanki, aby wypowiedzieć klientowi umowę kredytową, to bank może zrobić tylko w ściśle określonych sytuacjach, jest to jasno określone w umowie/regulaminie

A znajomi i tak wybiora najtanszy bank :-(

J.

w przypadku kredytu hipo, który bank będzie najtańszy?
poza tym nie zawsze najtańszy oznacza najlepszy dla osoby X lub Y

wiele zależy od tego, na który parametr patrzysz

przykład:
jakiś czas temu brałem kredyt w banku X, 0% prowizji kosztem wyższej marży, umowa na 20 lat i licząc w innych bankach wychodziło taniej, ale...

wiem, że ten kredyt spłacę w 3 lata więc żadna zapłacona prowizja nie zwróci mi się w koszcie nawet wyższych rat

RobertS

Data: 2017-01-31 01:16:01
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Mon, 30 Jan 2017 23:20:00 +0100, RobertS napisał(a):
[...]

Hm, taki np
https://www.mbank.pl/pdf/regulamin-osobyfiz/kredyty/kredyt-samochodowy-online/regulamin-kredyt-samochodowy-online-mbank.pdf

Obowiazki klienta sa, nie jest powiedziane co bedzie w razie
niewykonania, ale tez jasno powiedziane, ze obie strony moga
wypowiedziec umowe.
Nie podpisywac ? Dobry pomysl :-)

Inna umowa - tu juz jasno napisane
https://www.mbank.pl/pdf/ind/kredyty/wzor-umowy-kredytu-kredyt-gotowkowy-1.pdf

O, i do pierwszego jest umowa
https://www.mbank.pl/download/Przydatne_dokumenty/Kredyty_dla_osob_fizycznych/Kredyt_samochodowy/umowa-kredyt-samochodowy-online-pln-mbank.pdf

No i tez w miare jasno napisane.

[...]

Ale nadal - na koszt prowizji patrzyles, nie na opinie znajomych o
banku :-)

J.

Data: 2017-01-31 21:44:19
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-31 o 01:16, J.F. pisze:

[...]

par. 26?
jeszcze powinien być punkt mówiący o sytuacjach kiedy bank może wypowiedzieć umowę kredytu, przy hipo takie zapisy są

[cut]

cały czas podajesz wzory dot. kredytów gotówkowych, a mnie w szczególności interesują hipoteczne

Ale nadal - na koszt prowizji patrzyles, nie na opinie znajomych o
banku :-)

patrzyłem na wszystkie parametry, a w szczególności na ten, który był dla mnie najważniejszy

RobertS

Data: 2017-02-01 01:49:15
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Dnia Tue, 31 Jan 2017 21:44:19 +0100, RobertS napisał(a):
[...]

Nie wiem czy powinien - wszak jeden zapis chyba wystarczy :-)
W dodatku zobacz jak on pieknie jest symetryczny i obie strony maja
takie samo prawo - czyli nikt sie nie moze przyczepic :-)

Ale jest taki punkt w umowie, linki podalem.

cały czas podajesz wzory dot. kredytów gotówkowych, a mnie w szczególności interesują hipoteczne

Pierwszy lepszy wzialem.
W hipotecznych tez pewnie znajdziesz.

J.

Data: 2017-02-01 18:25:45
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-01 o 01:49, J.F. pisze:

Pierwszy lepszy wzialem.
W hipotecznych tez pewnie znajdziesz.

J.

w hipo masz tak, że muszą być spełnione konkretne przesłanki, aby bank wypowiedział umowę

to nie jest tak, że ktoś nie przelewa wynagrodzenia (chociaż powinien) i bank mu umowę wypowie...może co najwyżej zmienić warunki kredytowania

RobertS

Data: 2017-02-01 19:00:45
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6t5mp$1nc$1@sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 2017-02-01 o 01:49, J.F. pisze:
Pierwszy lepszy wzialem.
W hipotecznych tez pewnie znajdziesz.

w hipo masz tak, że muszą być spełnione konkretne przesłanki, aby bank wypowiedział umowę

Jest na to jakis przepis ustawowy ?

to nie jest tak, że ktoś nie przelewa wynagrodzenia (chociaż powinien) i bank mu umowę wypowie...może co najwyżej zmienić warunki kredytowania

No wlasnie ... nie kijem go, to marchewka
https://www.deutschebank.pl/klienci-indywidualni/kredyty-hipoteczne/pakiety-obnizajace-rate/pakiet-standardowy.html

Warunki kredytowania pozostaja bez zmian, tylko za przelewanie pensji nalezy sie obnizka :-)
Oczywiscie jest to dosc zrozumiale, ze bank chce miec kontrole czy klient nadal zarabia.

Oczywiscie drobna podwyzka to nie wypowiedzenie ...

J.

Data: 2017-02-01 21:29:06
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-02-01 o 19:00, J.F. pisze:

w hipo masz tak, że muszą być spełnione konkretne przesłanki, aby bank
wypowiedział umowę

Jest na to jakis przepis ustawowy ?

ano taki, że bank NIE MA możliwości zmuszania klienta do skorzystania z x-sellu
jak chcesz TYLKO kredyt to dostaniesz TYLKO kredyt bez konta, KK, ubezpieczeń itp...

a że będzie (zazwyczaj) drogo to już inna kwestia

[...]

i otóż to, akurat w DB b.ładnie widać co się stanie jak klient nie chce konta, KK i produktu inwestycyjnego lub ubezpieczenia

RobertS

Data: 2017-01-30 23:15:27
Autor: RobertS
Zawyżenie pit dla banku

Ale bank stracił klienta. Ten miecz ma dwa ostrza. Plus informacja dla
znajomych, ze to bank robiący dziwne problemy.

jakie dziwne? wszystko zgodnie z regulaminem: klient go olał to bank mu pokazał, że ma większą moc... a bank swoje już zarobił vide prowizja i ubezpieczenia

RobertS

Data: 2017-01-30 23:39:10
Autor: Robert Tomasik
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 30-01-17 o 23:15, RobertS pisze:

[...]

Rozumiem, że ten bank założono, y udzielić tego jednego konkretnego
kredytu.

Data: 2017-01-31 10:12:43
Autor: Pete
Zawyżenie pit dla banku
[...]

Masz przykład mBanku. Nabici w mBank narobili hałasu wokół kredytów walutowych i....
szkody to mBankowi narobiło, że hoho.

--
Pete

Data: 2017-01-31 13:11:42
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6pken$skj$2@gioia.aioe.org...
[...]

Juz wiecej zadnego kredytu denominowanego nie udzielil :-)
I podatek od nieuczciwego wzbogacenia bedzie placil do konca PISu, a nawet dluzej :-)

I jeszcze mu kaza oddac wszystkie ukradzione nadwyzki z procentami ... albo i nie :-)

J.

Data: 2017-01-31 13:25:43
Autor: Pete
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-31 o 13:11, J.F. pisze:
[...]

KNF zabronił

I podatek od nieuczciwego wzbogacenia bedzie placil do konca PISu, a
nawet dluzej :-)

płacą nawet niewinni :P

I jeszcze mu kaza oddac wszystkie ukradzione nadwyzki z procentami ...
albo i nie :-)

Pożyjemy, zobaczymy(*).

(*)
tu mi kaktus wyrośnie ;)
--
Pete

Data: 2017-01-31 14:55:44
Autor: Liwiusz
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 2017-01-31 o 13:11, J.F. pisze:
I jeszcze mu kaza oddac wszystkie ukradzione nadwyzki z procentami ...
albo i nie :-)

Ta twoja maniera wyrażania opinii w ten sposób ("coś-tam-coś-tam, albo i nie" - po ch. piszesz zdania informacyjnie obojętne?) jest bardzo irytująca.

--
Liwiusz

Data: 2017-01-31 16:01:22
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6q512$pq4$1@node2.news.atman.pl...
[...]

A czy ja sie Kaczynski nazywam, zebym wiedzial co bedzie ? :-)
Sprawa jest - i to jest informacja.

Mozesz napisac ze w/g prawa sie nie nalezy ... ale oni wyciagna ekspertyzy, ze sie nalezy, albo ustawe wprowadza, albo uniewaznia - mozliwosci jest duzo :-)

Tym niemniej swoja pazerna polityka mbank sobie narobil ... ryzyka :-)
I to jest irytujace ... ale dla banku i wlascicieli :-)

J.

Data: 2017-01-31 16:20:31
Autor: J.F.
Zawyżenie pit dla banku
Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o6pvoi$1h25$2@gioia.aioe.org...
[...]

Akurat spready moga kazac oddac.
Banki od tego nie upadna, a poparcie spoleczne jakies tam bedzie, choc oczywiscie u niektorych spadnie.

A wtedy ten wredny mbank ucierpi najbardziej :-)

J.

Data: 2017-01-31 22:28:40
Autor: Robert Tomasik
Zawyżenie pit dla banku
W dniu 31-01-17 o 10:12, Pete pisze:

[...]

Jak to mamy stwierdzić? Jak zamierzasz stwierdzić, jakie ewentualnie
zyski odniósł by mBank, gdyby owego hałasu nie było? I by uprzedzić -
nie twierdzę, e stracili. Po prostu nie mam zielonego pojęcia, jak to
ocenić.

Zawyżenie pit dla banku