Zażalenie na koszty sądowe

Data: 2013-07-22 14:00:57
Autor: Garg07.
Zażalenie na koszty sądowe
Wygrałem sprawę o zapłatę - suma poniżej 200 zł. Najpierw był e-sąd i opłata 30 zł, potem po nakazie zapłaty poszedł sprzeciw i kilka dni temu w mieście pozwanego wydano zaoczny wyrok z klauzulą natychmiastowej wykonalności. Byłem na rozprawie, jednak nie przedłożyłem sądowi rachunku za paliwo (jeszcze musiałem wracać w drugą stronę, w sumie wydałem 80 zł na fuel). Sędzia poinformował mnie, że mogę po otrzymaniu pocztą wyroku napisać do sądu zażalenie na koszty sądowe (zasądzono zwrot 30 zł). Nie mam doświadczenia - jak to zrobić? Jaka jest szansa na odzyskanie kasy za paliwo? Moje stawiennictwo w sądzie nie było obowiązkowe, ale na moje pytanie już po ogłoszeniu wyroku, sędzia powiedział, żeby składać zażalenie na koszty. Przejdzie to? Gdybym wynajął pełnomocnika, ten z miejsca skasowałby 60 zł (który prawnik by się chciał za taką sumę fatygować hehe), w przypadku własnego stawiennictwa tak prosto ponoć nie jest.

Data: 2013-07-22 14:01:34
Autor: Liwiusz
Zażalenie na koszty sądowe
W dniu 2013-07-22 14:00, Garg07. pisze:
[...]

Czy obecność na rozprawie była obowiązkowa? Zapewne nie. Zwrot kosztów dojazdu nie należy się.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-22 15:46:36
Autor: Gotfryd Smolik news
Zażalenie na koszty sądowe
On Mon, 22 Jul 2013, Liwiusz wrote:

W dniu 2013-07-22 14:00, Garg07. pisze:
odzyskanie kasy za paliwo? Moje stawiennictwo w sądzie nie było
obowiązkowe, [...]

Czy obecność na rozprawie była obowiązkowa?

  Niniejszy post jest "w sprawie formalnej".

Zapewne nie.

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-22 16:21:17
Autor: Liwiusz
Zażalenie na koszty sądowe
[...]

No tak :) Zatem 30zł kosztów za opłatę i do widzenia. Nikt tu za wycieczki krajoznawcze powoda płacić nie będzie :)

--
Liwiusz

Data: 2013-07-22 20:28:15
Autor: Garg07.
Zażalenie na koszty sądowe
Okey. I tak było mi po drodze więc płaczu nie ma na paliwo. W zwiazku z tym mam 2 pytanie. Przyjdzie wyrok - ma rygor natychmiastowej wykonalności. Rozumiem, że w związku z tym mogę natychmiast wystąpić do komornika, czy najpierw pozwanego listownie o konieczności zapłaty powiadomić? Jak wyglądają koszty komornicze?

Data: 2013-07-23 08:50:51
Autor: Liwiusz
Zażalenie na koszty sądowe
W dniu 2013-07-22 20:28, Garg07. pisze:
[...]

Najpierw musisz zawnioskować o klauzulę wykonalności. Potem możesz do komornika.

--
Liwiusz

Zażalenie na koszty sądowe