Zbieranie ogorkow z sezonu 2005/06 [dlugie]

Data: 2009-06-18 13:03:29
Autor: Tomasz Radko
Zbieranie ogorkow z sezonu 2005/06 [dlugie]
wiLQ pisze:

Po co czyms takim sie zajmowac? Sa wg mnie cztery powody:
1) ocena decyzji GMow i zawodnikow z perspektywy czasu.
Czesto zdarza nam sie dyskutowac o ruchach w NBA po tym jak nastapia, co najczesciej sprowadza sie do gdybania kto zyska, a kto straci, ale
poza skrajnymi wyjatkami, wlasciwie nie zdarza sie bysmy oceniali
trejdy nie tylko z punktu widzenia poboznych zyczen (wlasnych lub
GMowskich), ale efektow / faktow. Wg mnie to szkoda i pora to zmienic.
2) wyrywkowe sprawdzenie trafnosci naszych przewidywan / ocen.
Tak, tak, ten sadny dzien nadszedl: po latach krytykowania GMow i innego madrzenia sie na temat NBA domniemam, ze uzbieralo sie tyle
wypowiedzi by wielu z nas moglo spojrzec w lustro, popukac sie w piers i
przyznac "wybaczcie panowie, bredzilem" ;-) 3) proba przesledzenia losow wymian typu gwiazda - prospekt(y) i
proba odpowiedzi na pytanie jak czesto zdarza sie, ze strona
otrzymujaca mlodziakow wychodzi na tym lepiej.
To oczywiscie nie tylko uklon, w kierunku inspiracji dla tego
watku, ale generalnie brakuje mi takiego przegladu, a jest
to problem, ktory wyskakuje przy kazdym takim trejdzie.
4) (dosyc opcjonalnie) A noz uda sie dostrzec jakies ciekawe zaleznosci dotyczace tej dzialki. Moze najlepszych GMow?
Najsprytniejsze druzyny? Zabawne i nieprzewidywalne konsekwencje? Co prawda do tego punktu nie mam zbyt wielkich oczekiwan, ale wydaje mi sie, ze przy okazji moze cos takiego wyskoczyc.
Tym bardziej, ze wlasciwie nie ma nigdzie tego typu przegladow.

Wilku, błagam, więcej światła. Dziel na akapity.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-18 13:20:50
Autor: wiLQ
Tomasz Radko napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]
> Tym bardziej, ze wlasciwie nie ma nigdzie tego typu przegladow.

Wilku, błagam, więcej światła. Dziel na akapity.

Um, ale to wlasnie byl jeden akapit.
Ale gdyby bylo wiecej przerw odpowiedz bylaby bardziej na temat? ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-18 14:10:26
Autor: s
Zbieranie ogorkow z sezonu 2005/06 [dlugie]
4) (dosyc opcjonalnie) A noz

:-)

Wilku, błagam, więcej światła. Dziel na akapity.

Um, ale to wlasnie byl jeden akapit.
Ale gdyby bylo wiecej przerw odpowiedz bylaby bardziej na temat? ;-)

Noo, ta jedna jest jeszcze nie na temat, ale teraz pewnie posypie sie dyskusja on-topic :-)

A ja teraz zLeszkuje i powiem, ze nieprawda jest, jakobym nie mial racji w dealu Clipps - Minny (nie wspominajac juz o okresleniu "bzdury", z ktore poszczulbym Cie moim jamnikiem, gdyby potrafil samodzielnie dotrzec do Zabek).
Po prostu Liv zlosliwie zaczal sie lamac, albo ktos mu w tym zlosliwie pomogl. A Jaricia durny trenejro nie potrafil wykorzystac, gdy ten byl na fali wznoszacej. Ot co.

Pozdr

"...natomiast wywalajac dobrego zawodnika jest 100% szans, ze straciles wartosciowego zawodnika - wiLQ"

Data: 2009-06-18 14:37:04
Autor: wiLQ
s napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

[...]

To chyba bardziej z-ebasketowanie niz zleszczurzenie, co? ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-18 14:47:42
Autor: s
[...]

A nie wiem, w e-basketowym forum biegly nie jestem, a Lecho takie triki tez ma w repertuarze :-)

Data: 2009-06-18 14:12:31
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:

Wilku, błagam, więcej światła. Dziel na akapity.

Um, ale to wlasnie byl jeden akapit.

Wrócił PRL i wprowadzili kartki na akapity?

Ale gdyby bylo wiecej przerw odpowiedz bylaby bardziej na temat? ;-)

Niektóre transfery analizujesz na zasadzie "hindsight is 20/20", a niektóre nie. Np. Celci zrobili dobry ruch ściągając Ratliffa, bo dzięki temu zdobyli tytuł mistrzowski, ale Lakers ściągając Browna pomylili się, bo nie zakładali, że wymienią go na Gasola. Albo w jedną, albo w drugą.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-18 14:35:50
Autor: wiLQ
Zbieranie ogorkow z sezonu 2005/06 [dlugie]

Wrócił PRL i wprowadzili kartki na akapity?

Niby nie, ale kto wie co oni w tym rzadzie kombinuja ;-)
Ale OK, uwage przyjalem i nastepnym razem bedzie wiecej.

> [...]

Niektóre transfery analizujesz na zasadzie "hindsight is 20/20", a niektóre nie. Np. Celci zrobili dobry ruch ściągając Ratliffa, bo dzięki temu zdobyli tytuł mistrzowski, ale Lakers ściągając Browna pomylili się, bo nie zakładali, że wymienią go na Gasola. Albo w jedną, albo w drugą.

Huh? W ktorym miejscu pochwalilem ten trejd Celtics? Akurat w tym przypadku bylem raczej konsekwentny tzn obu druzyn nie
nagradzalem za pozniejsze ruchy zwiazane z wygasajacymi kontraktami. Oczywiscie bedzie trzeba to zrobic przy wymianie z Gasolem i KG.

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-18 14:56:39
Autor: wiLQ
wiLQ napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

Niby nie, ale kto wie co oni w tym rzadzie kombinuja ;-)
Ale OK, uwage przyjalem i nastepnym razem bedzie wiecej.

Z drugiej strony, takiego dlugiego wstepu juz wiecej nie bedzie.
Przy omawianiu trejdow tez bylo wg Ciebie za malo akapitow?
  --
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-18 14:58:48
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Analiza wymian była zredagowana poprawnie. Pewnie, przydałoby się kilka zdjęć, jakieś wykresy, może tu i ówdzie klip video, ale generalnie było OK.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-18 23:16:03
Autor: wiLQ
> [...]

Analiza wymian była zredagowana poprawnie. Pewnie, przydałoby się kilka zdjęć, jakieś wykresy, może tu i ówdzie klip video, ale generalnie było OK.

W takim razie strone wizualna mamy juz omowiona, czesc merytoryczna
pominales na zasadzie "forme to jeszcze da sie poprawic i cos zmienic,
ale z trescia to my juz panie nic nie zrobimy"? ;-)

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-18 23:33:17
Autor: Tomasz Radko
wiLQ pisze:
[...]

Treść to w zasadzie nie są oceny, a fakty. Z czym tu polemizować? Mogę jedynie powtórzyć, że Kwame Brown był losem loteryjnym, i że nie spełnił oczekiwań. Dwuletni kontrakt, nawet wysoki, jest w obecnej NBA mało ryzykowny. Zawsze znajdzie się ktoś chcący ciąć koszty, kto zaproponuje za gasnący kontrakt coś użytecznego.

pzdr

TRad

Data: 2009-06-19 14:33:39
Autor: wiLQ
> [...]

> ale z trescia to my juz panie nic nie zrobimy"? ;-)

Treść to w zasadzie nie są oceny, a fakty. Z czym tu polemizować?

Z ich interpretacja. Faktami jest tylko lista trejdow. Przykladowo, kto
wyszedl na lepiej na wymianie Suns-Hawks albo Blazers-Bulls?
Albo Bucks-Raptors?

--
pzdr
wiLQ

Data: 2009-06-19 09:56:27
Autor: Hubertus Blues
wiLQ pisze:
[...]

A ja jestem rozczarowany. Za mało cyferek. Po wstępnie odwołującym, się do próby oceny trejdów spodziewałem się czegoś w rodzaju różnica PER/WS/WP/PZPR/PZPN/CIA?.... w momencie trade'u a ta sama różnica po roku, dwóch, trzech,..... Plus komentarz.

Ty tymczasem wyłapywałeś raczej prskowe komentarze i skomentowałeś je.

Dzięki za zestawienie tego w jednym miejscu.

--
Hubertus Blues
"... z szaconkiem bo sie moze skonczyc zle..."

Data: 2009-06-19 14:32:07
Autor: wiLQ
Hubertus Blues napisal(a) posta, ktorego chcialbym skomentowac:

> [...]

A ja jestem rozczarowany. Za mało cyferek. Po wstępnie odwołującym, się do próby oceny trejdów spodziewałem się czegoś w rodzaju różnica PER/WS/WP/PZPR/PZPN/CIA?.... w momencie trade'u a ta sama różnica po roku, dwóch, trzech,..... Plus komentarz.

Chwileczke, nie napisalbys wtedy "za duzo zbednych cyferek"? Co dokladniej by to wnosilo [poza masa dodatkowej roboty dla mnie]?

Ty tymczasem wyłapywałeś raczej prskowe komentarze i skomentowałeś je.

Toz to byla czesc pomyslu.

--
pzdr
wiLQ

Zbieranie ogorkow z sezonu 2005/06 [dlugie]