Zbigniew Preisner o z³odziejach

Data: 2020-06-21 21:44:32
Autor: japanizer
Zbigniew Preisner o z³odziejach
https://www.instagram.com/p/CBti1u-nFRZ/

Drodzy, dzisiaj na Ma³ym Rynku w Krakowie z ,,Dudabusu" zosta³a bez mojej zgody wyemitowana moja piosenka ,,Miejcie nadziejê". Co za bezczelno¶æ?! A. Duda, kandydat na prezydenta, ³amie moje osobiste prawa autorskie.
Informujê, ¿e nie popieram Pana kandydatury i nie ¿yczê sobie wykorzystywania mojej twórczo¶ci do Pana promocji.
Wystêpujê na drogê prawn±.
Zbigniew Preisner

Dear Friends, it is probably difficult to even understand. In the 80s I composed music to the poem Miejcie nadziejê
(Let's have hope). Today it was broadcasted by the team of Andrzej Duda's campaign (who is running to be re-elected for president), abusing my copyrights. I don't support Andrzej Duda, I don't agree with the way he uses his power and I request that my artistic works are not used to promote anything connected with his campaign and his community.
Zbigniew Preisner

Data: 2020-06-21 23:01:15
Autor: japanizer
Zbigniew Preisner o z³odziejach
On Monday, June 22, 2020 at 2:40:02 PM UTC+9, z wrote:
Czy autor który pobiera pieni±dze z zaiksów ma prawo wybieraæ sobie gdzie grany bêdzie jego utwór?

Widzisz, wychodzi na to, ¿e p. Duda jest z³odziejem. Co zreszt± nie dziwi - jest w koñcu z pistarowicy:

https://zaiks.org.pl/267,161,prawo

Czy mo¿na publicznie ¶piewaæ cudze piosenki nie naruszaj±c prawa?

Mo¿na publicznie wykonywaæ utwory ró¿nych twórców pod warunkiem uprzedniego uzyskania zgody osób autorsko uprawnionych i wp³aty wynagrodzeñ, czyli tzw. tantiem autorskich. Mo¿na tego dokonaæ za po¶rednictwem ZAiKS-u po podpisaniu umowy licencyjnej na publiczne wykonywanie utworów.

Data: 2020-06-22 08:18:51
Autor: Budzik
Zbigniew Preisner o z³odziejach
U¿ytkownik  japanizer@japanizer.org ...

[...]

Masz potwierdzenie ze PiS takiej zgody nie wykupili?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2020-06-22 01:25:10
Autor: japanizer
On Monday, June 22, 2020 at 5:18:52 PM UTC+9, Budzik wrote:
> [...]

> po¶rednictwem ZAiKS-u po podpisaniu umowy licencyjnej na publiczne
> wykonywanie utworów. Masz potwierdzenie ze PiS takiej zgody nie wykupili?

cyt.

  Mo¿na publicznie wykonywaæ utwory ró¿nych twórców pod warunkiem uprzedniego uzyskania   zgody osób autorsko uprawnionych

No chyba ¿e Preisner wyrazi³ im zgodê, a teraz sieje ferment w internetach.

Data: 2020-06-22 08:59:59
Autor: Budzik
> [...]

> za po¶rednictwem ZAiKS-u po podpisaniu umowy licencyjnej na
> publiczne wykonywanie utworów. Masz potwierdzenie ze PiS takiej zgody nie wykupili?

cyt.

  Mo¿na publicznie wykonywaæ utwory ró¿nych twórców pod warunkiem
  uprzedniego uzyskania zgody osób autorsko uprawnionych

No chyba ¿e Preisner wyrazi³ im zgodê, a teraz sieje ferment w
internetach.

:)
To chyba jednak tak nie dzia³a.
Po to sa organizacje zarzadzania zbiorowego w stylu ZAIKS.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s± pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

Data: 2020-06-22 02:16:55
Autor: japanizer
On Monday, June 22, 2020 at 6:00:01 PM UTC+9, Budzik wrote:
> [...]

> internetach. :)
To chyba jednak tak nie dzia³a.
Po to sa organizacje zarzadzania zbiorowego w stylu ZAIKS.

Dok³adnie tak dzia³a.

Spróbuj urz±dziæ festiwal piosenek Zenona Martyniaka na pobliskim stadionie. Mimo, ¿e ma on podpisan± umowê z ZAIKSem, mo¿esz oczekiwaæ wizyty smutnych panów.

Data: 2020-06-22 10:29:58
Autor: z
W dniu 2020-06-22 o 10:25, japanizer@japanizer.org pisze:
osób autorsko uprawnionych

Je¶li Preisner jest tak± osob± to Duda z³odziej.

Ale je¶li uprawnionych osób jest wiêcej?
Albo tak± osob± jest organizacja ZAIKS?

Data: 2020-06-23 10:53:54
Autor: Jacek Bialy
Zbigniew Preisner o z³odziejach
 - Masz potwierdzenie ze PiS takiej zgody nie wykupili? Po co mieli wykupywaæ?  To tylko GWno tak napisa³o ¿e ta piosenka posz³a z dudabusu, a naiwny Preisner w to uwierzy³...   Buuu ha-ha!

jb

Data: 2020-06-23 14:44:00
Autor: Zenek Kapelinder
Zbigniew Preisner o z³odziejach
Data: 2020-06-22 10:18:36
Autor: z
Zbigniew Preisner o z³odziejach

Chyba ¿e by³o to w:
(krêgu krewnych, powinowatych i _przyjació³_)

Wtedy jest to dozwolony u¿ytek.

Prawnicy ju¿ zacieraj± rêce ;-)

Data: 2020-06-22 07:39:49
Autor: z
Zbigniew Preisner o z³odziejach
Czy autor który pobiera pieni±dze z zaiksów ma prawo wybieraæ sobie gdzie grany bêdzie jego utwór?

A pamiêtacie reklamê ma¶ci na hemoroidy w której wykorzystano zdjêcie celebrytki?
Wziê³a pieni±dze i to zdjêcie jest do kupienia DLA KA¯DEGO w banku zdjêæ.
Albo rybki albo akwarium ;-)

Data: 2020-06-23 10:49:24
Autor: Jacek Bialy
Zbigniew Preisner o z³odziejach

- Drodzy, dzisiaj na Ma³ym Rynku w Krakowie z ,,Dudabusu" zosta³a bez mojej zgody wyemitowana moja piosenka ,,Miejcie nadziejê". Co za bezczelno¶æ?! A. Duda, kandydat na prezydenta, ³amie moje osobiste prawa autorskie. Ano - takie s± skutki d³ugotrwa³ego przebywania w Gaz-Wybie, ¿e powa¿ny cz³owiek robi z siebie idiotê, za co potem musi przepraszaæ :-DD JB

Zbigniew Preisner o z³odziejach