Data: 2009-05-19 16:13:50 | |
Autor: CSM | |
Zbiornik full a... | |
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie .... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?
Trochę to zakręcone, ale mam nadzieję, że ktoś to jakoś wyjaśni... |
|
Data: 2009-05-19 16:18:40 | |
Autor: Maverick | |
Zbiornik full a... | |
CSM wrote:
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? A o stanie nasycenia to slyszales? Benzyna bedzie parowac az pary osiagna pewien stan nasycenia (ilosc par w powietrzu) - potem juz nie bedzie parowania (przy okreslonej temperaturze, chyba ze temp za wysoka i cisnienie odpowiednie, to wyparuje calosc). W praktyce kwestia tylko zamrozenia kasy w zbiorniku, ew cen benzyny na stacjach paliw, ew czasu. Przez parowanie stracisz benzyny za ok 1-2gr na baku... -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - ex Astra II 1.8 Elegance |
|
Data: 2009-05-19 17:21:45 | |
Autor: Przemek | |
Zbiornik full a... | |
Maverick wrote:
CSM wrote: nijako nie bardzo - wszystkie auta od dluzszego czasu maja evap tzn po polskiemu filtr z wegla aktywnego ktory absorbuje opary paliw chroniac srodowisko , a od czasu do czasu (przez elektrozawor) albo w starszych autkach na stale jest podlaczony pod kolektor ssacy - tak ze opary paliwa sa wyciagane ze zbiornika i spalane .I to urzadzonko a nie jakies bzdurne podgrzewanie paliwa przez wtryski przy dzialajacej pompie odpowiada za niewielki ale zauwazalny ubytek benzyny ze zbiornika w autach jezdzacy wylacznie na LPG . |
|
Data: 2009-05-19 16:29:03 | |
Autor: Pan Piskorz | |
Zbiornik full a... | |
opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie Einstein, kurwa, z dna zbiornika to ci wycieka, nie paruje P. |
|
Data: 2009-05-19 16:41:22 | |
Autor: Marcin J. Kowalczyk | |
Zbiornik full a... | |
CSM pisze:
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? drobny szczegol "korek wlewu paliwa" |
|
Data: 2009-05-19 16:45:03 | |
Autor: | |
Zbiornik full a... | |
Zakładając że zamknięcie zbiornika jest nieszczelne, wręcz przewiewne, to parowanie będzie zależne od powierzchni stykającej się z powietrzem więc lepiej gdy benzyna jest w króćcu wlewu. No ale w czasie jazdy musiałbyś wciąż dolewać żeby pozom nie opadł do poziomu zbiornika i nie wzrosło parowanie.
Użytkownik "CSM" <trust_no1@mail.com> napisał w wiadomości news:guuelo$kr0$1node2.news.atman.pl... Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? |
|
Data: 2009-05-19 22:13:30 | |
Autor: Bastion | |
Zbiornik full a... | |
Użytkownik <npiort@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:guugpg$f7b$1atlantis.news.neostrada.pl... Zakładając że zamknięcie zbiornika jest nieszczelne, wręcz przewiewne, to Parowanie jest uwarunkowane przez 3 czynniki 1) powierzchnia parujacej cieczy 2) cisnienia pary (oparow) nad ciecza. 3) temperature cieczy Mozna sobie gdybac ale na zdrowy rozum to tankowanie pod korek jest bardziej ekonomiczne (jezeli chodzi o parowanie benzyny) niz jezdzenie "na oparach" Inna sprawa, ze jezdzenie "na oparach" bedzie bardziej ekonomiczne bo odpada kilka kilo balastu w postaci paliwa i to chyba moze dac zauwazalnie mniejsze spalanie. Oszczednosci 10-20gr na 100 km? No ale jezdzac "na oparach" musisz zwiekszac trase aby czesciej tankowac wiec moim zdaniem wychodzi na zero. |
|
Data: 2009-05-19 16:45:05 | |
Autor: charwel \(Oo\)==::: | |
Zbiornik full a... | |
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... Gdyby zbiornik był otwarty to powierzchnię parowania musiałbyś uwzględnić. Tak myślę. W zbiorniku jest zawsze taka sama chyba ;) pozdrawiam charwel |
|
Data: 2009-05-19 17:06:23 | |
Autor: zkruk [Lodz] | |
Zbiornik full a... | |
CSM wrote:
to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny a co ma zero stopnii C do parowania benzyny? -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi |
|
Data: 2009-05-19 18:40:50 | |
Autor: Maciek | |
Zbiornik full a... | |
Użytkownik "zkruk [Lodz]" <zkruk_spam_@gazeta.pl> napisał
powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny W zimie mniej pali na setkę, a już na pewno wtedy gdy woda z paliwa zamarznie w zbiorniku uszczelniając go w ten sposób :) M. |
|
Data: 2009-05-19 21:53:57 | |
Autor: Jacek | |
Zbiornik full a... | |
Przyznaj się. Z Krakowa jesteś?
Jacek |
|
Data: 2009-05-19 21:59:57 | |
Autor: Blyskacz | |
Zbiornik full a... | |
Jacek wrote:
Przyznaj się. Z Krakowa jesteś? Stawiam, ze z Poznania ;-) pozdrawiam Blyskacz -- Samochody dziela sie na Volvo i pozostale :-) Volvo V70R 2.5 299KM AWD 03' LPG z "popsuta kierownica" ;) Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG |
|
Data: 2009-05-20 07:54:59 | |
Autor: Jacek | |
Zbiornik full a... | |
Poznaniacy zostali wyrzuceni z Krakowa za rozrzutność ;-)
Jacek |
|
Data: 2009-05-20 17:47:01 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
Zbiornik full a... | |
Jacek pisze:
Przyznaj się. Z Krakowa jesteś? Nieważne skąd, ważne czym się zajmuje. Na moje oko: złotówa. -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-05-20 10:40:55 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Zbiornik full a... | |
On 2009-05-19, CSM <trust_no1@mail.com> wrote:
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? Każda wizyta na stacji paliw to dodatkowe dziesięć minut Twojego czasu, kilkaset metrów przejechanych niepotrzebnie oraz ponowne uruchomienie silnika. Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2009-05-20 17:17:49 | |
Autor: J.F. | |
Zbiornik full a... | |
Użytkownik "CSM" <trust_no1@mail.com> napisał w wiadomości news:guuelo$kr0$1node2.news.atman.pl...
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im A nawet w temperaturze ponizej zera C. większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? Parowanie nie zalezy od ilosci paliwa w zbiorniku, tylko od powierzchni, a przede wszystkim od przewietrzania zbiornika. Normalnie odparuje znikoma ilosc, para sie nasyci, i dalszego parowania nie bedzie - no chyba ze tyle co dyfuzji przez malenka dziurke odpowietrznika. J. |