Data: 2009-05-19 16:18:40 | |
Autor: Maverick | |
Zbiornik full a... | |
CSM wrote:
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy? A o stanie nasycenia to slyszales? Benzyna bedzie parowac az pary osiagna pewien stan nasycenia (ilosc par w powietrzu) - potem juz nie bedzie parowania (przy okreslonej temperaturze, chyba ze temp za wysoka i cisnienie odpowiednie, to wyparuje calosc). W praktyce kwestia tylko zamrozenia kasy w zbiorniku, ew cen benzyny na stacjach paliw, ew czasu. Przez parowanie stracisz benzyny za ok 1-2gr na baku... -- Regards, Maverick PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB Nissan Bluebird - ex Astra II 1.8 Elegance |
|
Data: 2009-05-19 17:21:45 | |
Autor: Przemek | |
Zbiornik full a... | |
Maverick wrote:
CSM wrote: nijako nie bardzo - wszystkie auta od dluzszego czasu maja evap tzn po polskiemu filtr z wegla aktywnego ktory absorbuje opary paliw chroniac srodowisko , a od czasu do czasu (przez elektrozawor) albo w starszych autkach na stale jest podlaczony pod kolektor ssacy - tak ze opary paliwa sa wyciagane ze zbiornika i spalane .I to urzadzonko a nie jakies bzdurne podgrzewanie paliwa przez wtryski przy dzialajacej pompie odpowiada za niewielki ale zauwazalny ubytek benzyny ze zbiornika w autach jezdzacy wylacznie na LPG . |
|