Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Zbiornik full a...

Zbiornik full a...

Data: 2009-05-19 16:18:40
Autor: Maverick
Zbiornik full a...
CSM wrote:
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

Trochę to zakręcone, ale mam nadzieję, że ktoś to jakoś wyjaśni...

A o stanie nasycenia to slyszales? Benzyna bedzie parowac az pary osiagna pewien stan nasycenia (ilosc par w powietrzu) - potem juz nie bedzie parowania (przy okreslonej temperaturze, chyba ze temp za wysoka i cisnienie odpowiednie, to wyparuje calosc).

W praktyce kwestia tylko zamrozenia kasy w zbiorniku, ew cen benzyny na stacjach paliw, ew czasu. Przez parowanie stracisz benzyny za ok 1-2gr na baku...

--
Regards,
Maverick
PMS+ PJ S+ p M- W- P+:++ X+ L+ B++ M(+) Z++ T- W CB
Nissan Bluebird - ex
Astra II 1.8 Elegance

Data: 2009-05-19 17:21:45
Autor: Przemek
Zbiornik full a...
Maverick wrote:
CSM wrote:
Pytanie dotyczy zmiany stanu skupienia benzyny z ciekłego w stan
gazowy... to przecież następuje samorzutnie już w temperaturze
powyżej zera C, a im większa temperatura tym parowanie benzyny
większe... A zatem, czy naprawdę opłaca sie tankować do pełna? Wg
wzoru: więcej paliwa = większe parowanie ... Czyli im więcej
zatankujemy jednorazowo tym więcej stracimy?

Trochę to zakręcone, ale mam nadzieję, że ktoś to jakoś wyjaśni...

A o stanie nasycenia to slyszales? Benzyna bedzie parowac az pary
osiagna pewien stan nasycenia (ilosc par w powietrzu) - potem juz nie
bedzie parowania (przy okreslonej temperaturze, chyba ze temp za
wysoka i cisnienie odpowiednie, to wyparuje calosc).

W praktyce kwestia tylko zamrozenia kasy w zbiorniku, ew cen benzyny
na stacjach paliw, ew czasu. Przez parowanie stracisz benzyny za ok
1-2gr na baku...

nijako nie bardzo - wszystkie auta od dluzszego czasu maja evap tzn po polskiemu filtr z wegla aktywnego ktory
absorbuje opary paliw chroniac srodowisko , a od czasu do czasu (przez elektrozawor) albo w starszych autkach na stale jest podlaczony pod kolektor
ssacy - tak ze opary paliwa sa  wyciagane ze zbiornika i spalane .I to urzadzonko a nie jakies bzdurne podgrzewanie paliwa przez wtryski przy dzialajacej pompie
odpowiada za niewielki ale zauwazalny ubytek benzyny ze zbiornika w autach jezdzacy wylacznie na LPG  .

Zbiornik full a...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona