Data: 2010-10-10 22:02:34 | |
Autor: Akwarella | |
Zbiornik paliwa | |
Czesc,
Jak zbudowane sa zbiorniki na paliwo, zwlaszcza w samolotach akrobacyjnych lub mysliwcach? Jak rozwiazany jest pobor paliwa, tak ¿e niezaleznie od polozenia samolotu, paliwo jest zawsze zasysane do silnika ? Pozdrawiam, Karol W. |
|
Data: 2010-10-10 22:17:40 | |
Autor: /dev/SU45 | |
Zbiornik paliwa | |
Jak zbudowane sa zbiorniki na paliwo, zwlaszcza w samolotach akrobacyjnych W zaawansowanych samolotach do akrobacji, takich jak Extra, jest zbiornik pomocniczy w osi samolotu, zbiorniki w skrzydłach służą do latania bez akrobacji. ZLIN ma o ile pamiętam zbiornik pomocniczy przy silniku, wystarcza na kilka minut lotu. A Cessna Aerobat to raczej nie jest samolot akrobacyjny :) Nie wiem czy instalację paliwową ma w ogóle zmodyfikowaną? |
|
Data: 2010-10-10 23:17:38 | |
Autor: Wilku | |
Zbiornik paliwa | |
On 10 Paź, 22:17, /dev/SU45 <nie...@w.pl> wrote:
> Jak zbudowane sa zbiorniki na paliwo, zwlaszcza w samolotach akrobacyjnych W samolotach myśliwskich zbiorniki są tankowane ciśnieniowo i jest w nich tworzone nad ciśnienie azotem, azot jest przy okazji gazem neutralnym (mig 29) w su 22 nie jest ciśnieniowo i tankowany jest przez górny główny wlew paliwa. W mig29 silnik jest zasilany ze zbiornika rozchodowego który jest przy okazji zbiornikiem ujemnych przeciążeń, miedzy grupami zbiorników przetaczane jest paliwo pompami turbinowymi, dzieje sie to automatycznie pilot nie musi tego pilnować chyba że jest coś nie tak widzi po kontrolkach zużycia paliwa, z których zbiorników wypalił paliwo. Jeśli chodzi o ujemne przeciążenia są pewne ograniczenia czasowe jak długo może lecieć samolot na "plecach" np w mig 29 jest to 15s bez dopalania a z dopalaniem 5s później trzeba odczekać 30s żeby ponownie wytworzyć ujemne przeciążenie nie wiem jak jest na f16 może ktoś kto lata na tym samolocie coś napisze;-))) http://www.eskadra.net/biblioteka/instalacje.pdf Pozdrawiam was wszystkich serdecznie |
|
Data: 2010-10-11 08:52:49 | |
Autor: Jaros³aw Soko³owski | |
Zbiornik paliwa | |
Wilku napisa³:
nie wiem jak jest na f16 mo¿e kto¶ kto lata na tym samolocie co¶ Mo¿e kolina? -- Jarek |
|
Data: 2010-10-11 19:40:09 | |
Autor: Krzysztof Chajêcki | |
Zbiornik paliwa | |
Dnia Mon, 11 Oct 2010 08:52:49 +0000, Jaros³aw Soko³owski napisa³(a):
Wilku napisa³: no sk±d, on trzyma w Góraszce prywatnego boeinga, o ile pamiêtam 737... ;-) -- pzdr meping |
|
Data: 2010-10-11 19:46:47 | |
Autor: Jaros³aw Soko³owski | |
Zbiornik paliwa | |
Pan Krzysztof Chajêcki napisa³:
nie wiem jak jest na f16 mo¿e kto¶ kto lata na tym samolocie co¶ Bzdura. Ko³o Góraszki przeje¿dzam regularnie co kilka dni. ¯adenego boeinga tam nie widaæ. Chyba ¿e to 737 w wersji stealth 2.0. -- Jarek |
|
Data: 2010-10-11 20:25:09 | |
Autor: Krzysztof Chajêcki | |
Zbiornik paliwa | |
Dnia Mon, 11 Oct 2010 19:46:47 +0000, Jaros³aw Soko³owski napisa³(a):
no sk±d, on trzyma w Góraszce prywatnego boeinga, o ile pamiêtam 737... a hangar i las sprawdzasz regularnie???? ;-D -- pzdr meping ;-) |
|
Data: 2010-10-11 22:27:12 | |
Autor: Gershon | |
Zbiornik paliwa | |
W dniu 2010-10-11 21:40, Krzysztof Chajęcki pisze:
Dnia Mon, 11 Oct 2010 08:52:49 +0000, Jarosław Sokołowski napisał(a): Tak a propos, to najbogatszy Czech, niejaki Petr Kellner, właśnie sobie takiego sprawił, B-737-700 w wersji BBJ. Ale gość jest wyceniany na jakieś 7,5 miliarda dolarów... |
|
Data: 2010-10-11 20:42:36 | |
Autor: Krzysztof Chajêcki | |
Zbiornik paliwa | |
Dnia Mon, 11 Oct 2010 22:27:12 +0200, Gershon napisa³(a):
Tak a propos, to najbogatszy Czech, niejaki Petr Kellner, w³a¶nie sobie A ty my¶lisz, ¿e ¿e nowy usenetowy eks-pierd od wszystkiego to go³odupiec jest???? Nie bedzie Czech plu³ nam ftwasz!!!! ;-D -- pzdr meping ;-) |
|
Data: 2010-10-11 23:35:23 | |
Autor: Wilku | |
Zbiornik paliwa | |
On 11 Pa¼, 22:42, Krzysztof Chajêcki <krzysztof.chaje...@gmail.com>
wrote: Dnia Mon, 11 Oct 2010 22:27:12 +0200, Gershon napisa³(a): Instalacja paliwowa w samolotach jest bardziej skomplikowana, w zale¿no¶ci od typu modelu samolotu zbiorniki s± robione z gumy, s± metalowe, równie¿ czê¶æ konstrukcji samolotu jest przeznaczona na zbiornik np. keson skrzyd³a, w jednych samolotach paliwo jest podawane grawitacyjnie do zbiornika rozchodowego a pó¼niej pomp± do silnika np.. zlin 142 w innych ze wszystkich grup pompami, ale generalnie w wojskowych samolotach jest t³oczone do rozchodowego tzn. do zbiornika ujemnych przeci±¿eñ tak aby zawsze by³a ci±g³o¶æ dostarczania paliwa, ciekawostk± s± wymienniki ciep³a np. w mig 29 w innych na pewno te¿ s± wymienniki olejowo-paliwowe gdzie paliwo jako czynnik ch³odz±cy ch³odzi olej a olej podgrzewa paliwo i podgrzane paliwo trafia do silnika, druga sprawa w mig 29 paliwem sterowane s± dysze wylotowe silnika (paliwo jest czynnikiem roboczym i przy okazji w instalacji jest podgrzewane), jak widzicie instalacja paliwowa to nie taka prosta sprawa w takich samolotach;-)))) Pozdrawiam was wszystkich serdecznie |
|
Data: 2010-10-11 17:38:30 | |
Autor: J.F. | |
Zbiornik paliwa | |
Użytkownik "Wilku" <fbor@op.pl> napisał
W samolotach myśliwskich zbiorniki są tankowane ciśnieniowo i jest w Cisnienie to jedno, ale gdzies rure odplywowa umiescic trzeba. Chyba ze zbiornik jest gumowy i zadnego gazu w srodku nie ma, w co nie bardzo wierze. Z drugiej strony czesto w roznych akrobacjach przyspieszenie jest jednak zasadniczo w jedna strone. W mig29 silnik jest zasilany ze Nawet ten zbiornik posredni trzeba jakos rozwiazac .. gumowy ? J |
|
Data: 2010-10-11 21:27:53 | |
Autor: Akwarella | |
Zbiornik paliwa | |
W mig29 silnik jest zasilany ze No wlasnie, zbiornik to jest jakas forma geometryczna, w ktorej paliwo zawsze zlewa sie w dol (grawitacja) lub w zaleznosci od przeciazenia/polozenia samolotu plywa po calym baku.. Teraz pytanie gdzie umieszczony jest smok czyli element ssacy paliwo, tak aby caly czas mial kontakt z paliwem i nie ssal powietrza/gazu wypelniajacego ? |
|
Data: 2010-10-11 22:15:56 | |
Autor: Maksymilian Dutka | |
Zbiornik paliwa | |
W dniu 2010-10-11 21:27, Akwarella pisze:
W mig29 silnik jest zasilany ze Może tam jest przepona? Ew. jakiś przesuwający się tłok - taka strzykawa. Swoją drogą w samolotach to jeszcze nie jest tak źle. Ale jak to rozwiązać w statkach kosmicznych jeżeli by takowy stracił napęd który go przyspiesza/hamuje? -- Pozdrawiam Maksymilian Dutka |
|
Data: 2010-10-12 10:39:54 | |
Autor: J.F. | |
Zbiornik paliwa | |
U¿ytkownik "Akwarella" <akwarella@poczta.onet.pl>
Nawet ten zbiornik posredni trzeba jakos rozwiazac .. gumowy ? Kilka smokow z roznych stron i zawory przelaczane plywakami moglyby byc. Ewentualnie zbiornik obracany i paliwo dociskane do scianek sila odsrodkowa - ale w taka komplikacje nie chce mi sie wierzyc :-) J. |
|
Data: 2010-10-24 12:49:32 | |
Autor: pm | |
Zbiornik paliwa | |
Nawet ten zbiornik posredni trzeba jakos rozwiazac .. gumowy ?dokładnie w SU-22, MiG-21 a nawet TS-11 są gumowe. |
|
Data: 2010-10-24 12:48:03 | |
Autor: pm | |
Zbiornik paliwa | |
miedzy grupami zbiorników przetaczane jest paliwo pompami a nie strumieniowymi? (przynajmniej ze skrzydeł) |
|
Data: 2010-10-12 10:46:14 | |
Autor: J.F. | |
Zbiornik paliwa | |
U¿ytkownik "Akwarella" <akwarella@poczta.onet.pl> napisa³ w
Jak zbudowane sa zbiorniki na paliwo, zwlaszcza w samolotach akrobacyjnych lub mysliwcach? Jak rozwiazany jest pobor paliwa, tak ¿e niezaleznie od polozenia samolotu, paliwo jest zawsze zasysane do silnika ? Google znalazlo szybki odpowiedz http://science.howstuffworks.com/transport/flight/modern/question252.htm Sam bym na to nie wpadl - zwykly elastyczny waz w srodku zbornika z obciaznikiem na koncu zawsze opada na aktualne "dno" :-) Oraz rozwiazanie z dwoma zbiornikami. J |
|
Data: 2010-11-10 22:19:35 | |
Autor: Jan Werbinski | |
Zbiornik paliwa | |
U¿ytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i9178f$6hh$1news.onet.pl...
U¿ytkownik "Akwarella" <akwarella@poczta.onet.pl> napisa³ w Spalinowa pi³a ³añcuchowa z Biedronki za 300 z³ tak w³a¶nie ma. :-) -- Jan Werbiñski O0oo....._[:]) bul, bul, bul Prywatna http://www.janwer.com/ Nasza siec http://www.fredry.net/ |
|