Zbita szyba, a odszkodowanie z ZDW

Data: 2018-09-09 00:49:29
Autor: Leszek Kowalski
Zbita szyba, a odszkodowanie z ZDW
Witam !!

Miesiąc temu jechałem odcinkiem drogi wojewódzkiej, która była dość obficie posypana żwirem (w ramach naprawy gwarancyjnej - pocenie się nawierzchni). Były znaki ograniczające prędkość i informujące o robotach. Do ograniczenia prędkości się zastosowałem, oraz zachowałem większy odstęp od pojazdu poprzedzającego; jednak pojazd z naprzeciwka jechał szybciej i doszło do wystrzelenia żwiru spod opony i uszkodzenia szyby. Na miejsce został wezwany patrol policji, który sporządził notatkę ze zdarzenia.

Po kilku dniach szybę musiałem wymienić i napisałem pismo do ZDW z żądaniem zwrotu kosztów, ponieważ zanieczyszczenie drogi było bardzo duże, co świadczyło o niechlujnej naprawie. W odpowiedzi dostałem pismo (do wiadomości), które zarząd skierował do wykonawcy robót i w związku z zawartą umową pomiędzy ZDW, a wykonawcą nakazał likwidację szkody.

Kilka dni temu wykonawca robót przysłał do mnie pismo iż odmawia zgłoszenia sprawy do swojego ubezpieczyciela, ponieważ naprawa wykonana zgodnie z jakąś tam procedurą i były znaki. A to, że inny kierowca się do nich nie zastosował to nie ich problem.

Reasumując co robić dalej? Firma wykonująca usługi nie jest dla mnie stroną w sprawie, więc z nimi dyskusja nie ma sensu chyba (swoją drogą jakim prawem ZDW przekazał moje dane do prywatnej firmy? Co na to RODO?). Czekać na odpowiedź z ZDW i się odwoływać, lub wnieść sprawę do Sądu? Co w przypadku gdy ZDW już nie wyśle żadnego pisma?

Leszek Kowalski

Data: 2018-09-09 19:31:14
Autor: J.F.
Dnia Sun, 9 Sep 2018 00:49:29 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):
[...]

a) kupic szybe za wlasne i zapomniec, b) udac sie do adwokata i przygotowac zgrabne pismo do ZDW,
argumentujac, ze ZDW powinien wiedziec, ze kierowcy beda ignorowac
znaki, wiec nie powinien pozwalac na naprawe w tej technologii, w
zwiazku z czym ponosi wine.

Uprzedzam ze opcja b) bedzie duzo drozsza :-)

Firma wykonująca usługi nie jest dla mnie stroną w sprawie, więc z nimi dyskusja nie ma sensu chyba (swoją drogą jakim prawem ZDW przekazał moje dane do prywatnej firmy?

Latwo wykaze, ze mial w tym swoj interes prawny ... wiec teraz czytaj
RODO czy mu to pozwala przekazac. GIODO tez mozesz naslac, moze np nie ma umowy na przetwarzanie danych
:-)

J.

Zbita szyba, a odszkodowanie z ZDW