Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie m ie艣ci.

Data: 2013-06-19 10:24:08
Autor: wiatrak
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie m ie艣ci.
W skr贸cie chodzi o to, ze klient  b臋dzie ju偶 zawsze p艂aci艂 za transakcje ukradzion膮 kart膮. Nawet te, kt贸re z艂odziej zrobi po zastrze偶eniu karty?

http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla-mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy

" pewien klient banku ING i posiadacz karty Visa paywave, kilka tygodni temu postanowi艂 z tej karty zrezygnowa膰. "By艂a to kt贸ra艣 z kolei karta w moim portfelu, o kt贸rej trzeba by艂o pami臋ta膰, 偶eby dokona膰 miesi臋cznie transakcji za okre艣lon膮 kwot臋, aby za darmo z niej korzysta膰. Tak wi臋c bez sentymentu uda艂em si臋 do jednego z oddzia艂贸w banku, aby kart臋 zamkn膮膰" - opowiada czytelnik. Czy mo偶e by膰 co艣 prostszego? Okazuje si臋 jednak, 偶e rozstanie z kart膮 zbli偶eniow膮 mo偶e by膰 trudniejsze, ni偶 przewiduje ustawa. Klient, owszem, kart臋 odda艂, ale - co go zdziwi艂o - nie zosta艂a ona przeci臋ta, ani zabrana przez bank. "Pracownica zapewni艂a mnie, 偶e karta b臋dzie natychmiast zdezaktywowana i nie b臋dzie mo偶na ni膮 ju偶 wykonywa膰 偶adnych operacji, wi臋c mog臋 j膮 zatrzyma膰 na pami膮tk臋鈥 - zeznaje klient.

O karcie zapomnia艂, w systemie bankowo艣ci elektronicznej ju偶 jej nie wida膰. Ale ostatnio w historii transakcji na rachunku czytelnik zauwa偶y艂 obci膮偶enia rachunku z tytu艂u p艂atno艣ci kart膮. T膮 kart膮. T膮, kt贸ra podobno jest ju偶 nieaktywna. Klient z艂o偶y艂 w banku formaln膮 reklamacj臋, a odpowied藕, kt贸r膮 otrzyma艂, spowodowa艂a, 偶e opad艂y mu majtki. "Zgodnie z podpisan膮 Dyspozycj膮 zamkni臋cia karty p艂atniczej do rachunku posiadacz rachunku odpowiada za transakcje dokonane niezwr贸con膮 kart膮 r贸wnie偶 po zamkni臋ciu karty przez bank. Pragn臋 wyja艣nia膰, i偶 , kwestionowana transakcja jest transakcj膮 zbli偶eniow膮 , dokonan膮 bezstykowo. Transakcje zbli偶eniowe s膮 transakcjami niewymagaj膮cymi przesy艂ania zapytania autoryzacyjnego z terminala do banku. W takich przypadkach terminal odczytuje tylko informacje zapisane na karcie. Je偶eli przed dokonaniem takiej transakcji karta zostanie zastrze偶ona, system bankowy nie jest w stanie przekaza膰 takiej informacji do terminala. Bank nie posiada 偶adnych informacji nt. szczeg贸艂贸w transakcji do czasu obci膮偶enia rachunku kwot膮 transakcji. Jest mi niezmiernie przykro z powodu zaistnia艂ej sytuacji, jednak maj膮c na uwadze powy偶sze, nie mog臋 przychyli膰 si臋 do Pana oczekiwa艅. Post臋powanie w sprawie uj臋cia sprawcy kradzie偶y karty pozostaje w gestii Policji". Czyli jest tak: bank zdezaktywowa艂 kart臋 - co powinno dzia艂a膰 tak samo, jak zastrze偶enie plastiku - ale nie zabra艂 klientowi karty, ani jej nie zniszczy艂. A teraz twierdzi, 偶e kart膮 mo偶na nadal dokonywa膰 transakcji zbli偶eniowych."

Data: 2013-06-19 11:38:06
Autor: Serwis
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Pewnie sam nia placil a teraz udaje zdziwionego albo chcial bank naciagnac. No nie sadze ze wyrzucil ja na smietnik i ktos ja znalazl no chyba ze tak to wcale sie nie dziwie debilizm wszechobecny.

Data: 2013-06-19 03:06:23
Autor: Krzysiek
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
W dniu 秗oda, 19 czerwca 2013 11:38:06 UTC+2 u縴tkownik Serwis napisa:
Pewnie sam nia placil a teraz udaje zdziwionego albo chcial bank naciagnac. No nie sadze ze wyrzucil ja na smietnik i ktos ja znalazl no chyba ze tak to wcale sie nie dziwie debilizm wszechobecny.

powinni ustawowo zakazac kart zblizeniowych albo dokladnie opisac obowiazki banku.

Data: 2013-06-19 12:20:56
Autor: wiatrak
Zblizeni贸wka w ING, to si锚 w pale ni e mie露ci.
W dniu 2013-06-19 12:06, Krzysiek pisze:
W dniu 艣roda, 19 czerwca 2013 11:38:06 UTC+2 u偶ytkownik Serwis napisa艂:
[...]

A偶 strach si臋 ba膰 :) Ta kt贸r膮 dzi艣 przys艂a艂 mi ING (promocja 200 z艂) ma a偶 5 lat wa偶no艣ci. Do czerwca 2018.

Data: 2013-06-19 12:37:39
Autor: lolekanabolek
W dniu 2013-06-19 12:20, wiatrak pisze:

A偶 strach si臋 ba膰 :) Ta kt贸r膮 dzi艣 przys艂a艂 mi ING (promocja 200 z艂) ma
a偶 5 lat wa偶no艣ci. Do czerwca 2018.

tym akurat bym si臋 nie przejawia艂, ja swojej daje jeszcze maksymalnie miesi膮c 偶ycia i zostaje zastrze偶ona

Marcin

Data: 2013-06-19 13:26:10
Autor: lolekanabolek
W dniu 2013-06-19 12:37, lolekanabolek pisze:
[...]

errata:
by艂o: przejawia艂
powinno by膰: przejmowa艂

Marcin

Data: 2013-06-19 17:29:20
Autor: zgred
Zblizeni贸wka w ING, to si锚 w pale ni e mie露ci.
W dniu 2013-06-19 13:55, wiatrak pisze:

CYTAT:
[...]

No to jak bank na si艂臋 wciska zbli偶eni贸wki, to powinien wzi膮膰 na klat臋 fraudy.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-20 01:14:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"lolekanabolek" 51c189f2$0$1268$65785112@news.neostrada.pl

A strach si ba :) Ta kt髍 dzi przys砤 mi ING (promocja 200 z) ma
a 5 lat wa縩o禼i. Do czerwca 2018.

tym akurat bym si nie przejawia, ja swojej daje jeszcze maksymalnie miesi眂 縴cia i zostaje zastrze縪na

IMO warto czasami ;) czyta to, na co udziela si odp.
W眛kotw髍ca pisze wyra糿ie -- zastrze縠nie niewiele daje.

Data: 2013-06-20 08:11:12
Autor: lolekanabolek
[...]

no ale ja swojej nie zamierzam do banku oddawa

Marcin

Data: 2013-06-20 14:01:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"lolekanabolek" 51c29d00$0$1208$65785112@news.neostrada.pl

IMO warto czasami ;) czyta to, na co udziela si odp.
W眛kotw髍ca pisze wyra糿ie -- zastrze縠nie niewiele daje.

no ale ja swojej nie zamierzam do banku oddawa

On te nie odda -- i dlatego ma problemy.
Gdyby odda i wzi背 pokwitowanie, by硂by zapewne OK.

    "wiatrak" kprprc$v8i$1@node1.news.atman.pl

    Klient, owszem, kart odda, ale - co go zdziwi硂 -
    nie zosta砤 ona przeci阾a, ani zabrana przez bank. "Pracownica zapewni砤
    mnie, 縠 karta b阣zie natychmiast zdezaktywowana i nie b阣zie mo縩a ni
    ju wykonywa 縜dnych operacji, wi阠 mog j zatrzyma na pami眛k" -
    zeznaje klient.

Data: 2013-06-19 13:20:41
Autor: Piotr Ga艂ka
Zblizeni贸wka w ING, to si锚 w pale nie mie露ci.

U偶ytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:kps0md$6m7$1node1.news.atman.pl...

powinni ustawowo zakazac kart zblizeniowych albo dokladnie opisac obowiazki banku.

A偶 strach si臋 ba膰 :) Ta kt贸r膮 dzi艣 przys艂a艂 mi ING (promocja 200 z艂) ma a偶 5 lat wa偶no艣ci. Do czerwca 2018.

Pozostaje pytanie, czy w przypadku transakcji offline termin wa偶no艣ci sprawdza terminal czy mo偶e dopiero bank.
Wiem, co wynika z logiki, ale ju偶 dawno przesta艂em zak艂ada膰, 偶e ona w przypadku bank贸w i kart obowi膮zuje.
P.G.

Data: 2013-06-20 01:18:34
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"Piotr Ga砶a" kps468$73u$1@somewhere.invalid...

A strach si ba :) Ta kt髍 dzi przys砤 mi ING (promocja 200 z) ma a 5 lat wa縩o禼i. Do czerwca 2018.

Pozostaje pytanie, czy w przypadku transakcji offline termin wa縩o禼i sprawdza terminal czy mo縠 dopiero bank.
Wiem, co wynika z logiki, ale ju dawno przesta砮m zak砤da, 縠 ona w przypadku bank體 i kart obowi眤uje.

A mo縠 warto zastanowi si nad odwrotn sytuacj -- bank obci笨a
konto nieistniej眂 transakcj i odrzuca reklamacj, zrzucaj眂
win na zbli縠nia? Kto zg硂si policji czy prokuraturze takie
zdarzenie, gdy bank ukradnie raptem 5 pln體?

Data: 2013-06-19 17:29:05
Autor: zgred
[...]

Patrz膮c na poprzednie odpowiedzi, ich dojrza艂y i merytoryczny poziom zastanawiam si臋 jak je zinterpretowa膰. 20 lat temu powiedzia艂bym "komputer za 艣wiadectwo", 15 lat temu - komunia.

A co do samej karty, zamiast analizowa膰 te regulaminy, to wol臋 zrobi膰 dziurk臋.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-19 18:13:21
Autor: Piona
W dniu 2013-06-19 17:29, zgred pisze:

A co do samej karty, zamiast analizowa膰 te regulaminy, to wol臋 zrobi膰
dziurk臋.

Mam pytanie a propos takiego rozwi膮zania. Przy p艂atno艣ciach nie robi膮 ci problemu 偶e karta uszkodzona? Pytam o obs艂ug臋 w sklepach, punktach itp...
piona

Data: 2013-06-19 18:39:18
Autor: zgred
W dniu 2013-06-19 18:13, Piona pisze:
[...]

Nie widz膮 tego. Zamiast "macha膰" kart膮 nad czytnikiem, to wk艂adam j膮 do PIN-padu. Jakby si臋 pani zapyta艂a "a dlaczego nie zbli偶eniowo", to odpowiem, 偶e wy艂膮czy艂em. Gdzieniegdzie si臋 da.

Kto艣 tu pisa艂, 偶e kt贸ry艣 bank uparcie uniewa偶nia艂 karty z przeci臋t膮 anten膮 i przysy艂a艂 nowe. Ale w takim wypadku mo偶emy sprawdza膰 komu wcze艣niej si臋 znudzi.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-19 18:56:44
Autor: osa
W dniu 2013-06-19 18:39, zgred pisze:

Kto艣 tu pisa艂, 偶e kt贸ry艣 bank uparcie uniewa偶nia艂 karty z przeci臋t膮
anten膮 i przysy艂a艂 nowe. Ale w takim wypadku mo偶emy sprawdza膰 komu
wcze艣niej si臋 znudzi.

Jestem ciekaw jak bank to sprawdza艂. Czy偶by terminal z w艂o偶on膮 kart膮 jednocze艣nie nas艂uchiwa艂 transmisji RFID? Bo jak inaczej terminal m贸g艂by zg艂osi膰 do banku uszkodzenie anteny.

Przy okazji pochwal臋 ING bo dosta艂em kart臋 z uszkodzonym chipem. W dw贸ch r贸偶nych terminalach by b艂膮d odczytu i komunikat: u偶yj paska. Jutro przetestuj臋 paywave ale wg wszelkich znak贸w na niebie i ziemi do przeprowadzenia transakcji bezstykowej potrzebna jest jedna chipowa co z du偶ym prawdopodobie艅stwem oznacza, 偶e paywave nie zadzia艂a :)

Data: 2013-06-21 21:47:46
Autor: Krzysztof Halasa
osa <woytek18@poczta.fm> writes:

[...]

To by nic nie da艂o, nie ma 偶adnej gwarancji 偶e transakcja zbli偶eniowa
si臋 uda. Je艣li karta jest w czytniku, to terminal ma si臋 odczepi膰 od
NFC.

Bo jak inaczej terminal
m贸g艂by zg艂osi膰 do banku uszkodzenie anteny.

Teoretycznie, to karta mog艂aby wykry膰 uszkodzenie podczas transakcji
stykowej (np. mierz膮c impedancj臋, rezystancj臋, albo np. SWR anteny)
i sama poinformowa膰 bank. Ale to raczej S-F.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-20 03:05:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"zgred" 51c1deac$0$1230$65785112@news.neostrada.pl

Nie widz tego. Zamiast "macha" kart nad czytnikiem, to wk砤dam j do PIN-padu. Jakby si pani zapyta砤 "a dlaczego nie zbli縠niowo", to odpowiem, 縠 wy潮czy砮m. Gdzieniegdzie si da.

Mnie za ka縟ym razem pytaj, czy zgadzam si na zbli縠nie.
Je秎i niewyra糿ie kiwn g硂w -- pojawia si pro禸a
o jednoznaczniejsz zgod lub o odmow.

W砤snor阠zne wk砤danie? Gdy proponuj -- s硑sz co na
kszta硉 ulgi, jakbym za kasjerk wykona ci昕k prac. :)

-=-

IMO to nie te czasy, gdy karta by砤 dok砤dnie ogl眃an, gdy
sprawdzano dat wa縩o禼i, podpis itd... Na Litwie cz硂wiek
przyj背 ode mnie slipka bez podpisu.

Data: 2013-06-19 22:16:52
Autor: sas
Zblizeni贸wka w ING, to si锚 w pale nie mie露ci.
W dniu 19.06.2013 o 17:29 zgred <zgred@empty.com> pisze:

A co do samej karty, zamiast analizowa te regulaminy, to wol zrobi  dziurk.

Dok砤dnie tak :)
A 'poza konkursem': czy po spe硁ieniu warunku do wyp砤ty premii 200 z  (suma trans. na > 1000 z) warto trzyma kart ING? Czy poza punktami w  bankujesz-kupujesz s jeszcze jakie profity zwi眤ane z u縴waniem tej  karty? Ja nie znalaz砮m, ale mo縠 zbyt s砤bo szuka砮m.

sas

Data: 2013-06-20 20:59:40
Autor: Grzexs
Zblizeni贸wka w ING, to si锚 w pale ni e mie露ci.
A 'poza konkursem': czy po spe艂nieniu warunku do wyp艂aty premii 200 z艂
(suma trans. na > 1000 z艂) warto trzyma膰 kart臋 ING? Czy poza punktami w
bankujesz-kupujesz s膮 jeszcze jakie艣 profity zwi膮zane z u偶ywaniem tej
karty? Ja nie znalaz艂em, ale mo偶e zbyt s艂abo szuka艂em.

Nie warto. I samego konta te偶 nie warto trzyma膰. Z-z-z - Zainkasowa膰, zamkn膮膰, zapomnie膰.

--
Grzexs

Data: 2013-06-20 21:36:56
Autor: zgred
W dniu 2013-06-20 20:59, Grzexs pisze:
[...]

Tylko potwierdzenie zamkni臋cia przez 7 lat (prawie) starannie przechowywa膰.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-20 22:36:08
Autor: sas
Zblizeni贸wka w ING, to si锚 w pale nie mie露ci.
W dniu 20.06.2013 o 21:36 zgred <zgred@empty.com> pisze:

Tylko potwierdzenie zamkni阠ia przez 7 lat (prawie) starannie  przechowywa.

Przechowuj takie dokumenty, ale o秝ie mnie prosz, dlaczego akurat 7  lat? Je秎i zamkn konto, tudzie w og髄e wypowiem umow, dostan na to  papier i b阣 mia dodatkowe potwierdzenie w postaci tego, 縠 w systemie  te konta poznikaj i/lub nie b阣 si m骻 do niego zalogowa, to chyba  samo si to wszystko ponownie nie aktywuje? :)

sas

Data: 2013-06-20 23:27:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to sie w pale nie mie禼i.

"sas" op.wyzviia2cgeagj@ter

[...]

Na wszelki wypadek. :)

Zainkasowa, zamkn辨, zachowa potwierdzenie wypowiedzenia umowy...

Data: 2013-06-21 06:44:46
Autor: zgred
W dniu 2013-06-20 22:36, sas pisze:
W dniu 20.06.2013 o 21:36 zgred <zgred@empty.com> pisze:

Tylko potwierdzenie zamkni臋cia przez 7 lat (prawie) starannie
przechowywa膰.

Przechowuj臋 takie dokumenty, ale o艣wie膰 mnie prosz臋, dlaczego akurat 7
lat? Je艣li zamkn臋 konto, tudzie偶 w og贸le wypowiem umow臋, dostan臋 na to
papier i b臋d臋 mia艂 dodatkowe potwierdzenie w postaci tego, 偶e w systemie
te偶 konta poznikaj膮 i/lub nie b臋d臋 si臋 m贸g艂 do niego zalogowa膰, to chyba
samo si臋 to wszystko ponownie nie aktywuje? :)

sas
W umowach (nie chce mi si臋 szuka膰) s膮 jakie艣 klauzule o poddawaniu si臋 egzekucji przez 5 lat (od momentu - no w艂a艣nie - ujawnienia przes艂anek?).

Bank mo偶e sobie przypomnie膰 po 2 latach od zamkni臋cia konta, 偶e omy艂kowo nie naliczy艂 Ci prowizji za przelew.

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-21 23:00:08
Autor: Krzysztof Halasa
zgred <zgred@empty.com> writes:

[...]

Je艣li kto艣 nie ma papier贸w na zamkni臋cie konta, to bank mo偶e za 50 lat
sobie przypomnie膰 o miliardowych kredytach i mo偶e by膰 ci臋偶ko z nim
wygra膰.

Zreszt膮 nie tylko bank, rzekoma wierzytelno艣膰 mog艂a by膰 chwil臋 wcze艣niej
sprzedana.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-20 22:27:33
Autor: J.F.
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie m ie艣ci.
Dnia Wed, 19 Jun 2013 10:24:08 +0200, wiatrak napisa(a):
http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla-mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy
" pewien klient banku ING i posiadacz karty Visa paywave, kilka tygodni temu postanowi z tej karty zrezygnowa. Klient, owszem, kart odda, ale - co go zdziwi鵲 - nie zosta鵤 ona przeci鎡a, ani zabrana przez bank. "Pracownica zapewni鵤 mnie, 齟 karta b鎑zie natychmiast zdezaktywowana i nie b鎑zie mo齨a ni ju wykonywa 齛dnych operacji, wi鎐 mog j zatrzyma na pami鄑k妗 - zeznaje klient.[...] "Zgodnie z podpisan Dyspozycj zamkni鎐ia karty p鵤tniczej do rachunku posiadacz rachunku odpowiada za transakcje dokonane niezwr骳on kart r體nie po zamkni鎐iu karty przez bank. [...]

Ciekawe co by zrobili jakby tak konto zamknac a karte uzywac.

Co, to sie spodziewam, ale powiedzmy ze ktos i tak mial w planach
emigracje lub chocby przeprowadzke :-)

J.

Data: 2013-06-20 22:42:39
Autor: sas
W dniu 20.06.2013 o 22:27 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ciekawe co by zrobili jakby tak konto zamknac a karte uzywac.

Co, to sie spodziewam, ale powiedzmy ze ktos i tak mial w planach
emigracje lub chocby przeprowadzke :-)

Dok艂adnie to samo mnie zastanowi艂o. Zamykam konto, wypowiadam umow臋, mo偶e  dodatkowo jeszcze wcze艣niej zastrzegam kart臋 i mam na to wszystko  potwierdzone papiery, umowa wygasa po okresie wypowiedzenia. Po  wyga艣ni臋ciu umowy "kto艣" pyka moj膮 zastrze偶on膮 kart膮 N transakcji bez  u偶ycia PIN. Co wtedy?

sas

Data: 2013-06-20 23:32:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"sas" op.wyzvtdjwcgeagj@ter

: Dok砤dnie to samo mnie zastanowi硂. Zamykam konto, wypowiadam umow,
: mo縠  dodatkowo jeszcze wcze秐iej zastrzegam kart i mam na to wszystko
: potwierdzone papiery, umowa wygasa po okresie wypowiedzenia. Po wyga秐i阠iu
: umowy "kto" pyka moj zastrze縪n kart N transakcji bez u縴cia PIN. Co wtedy?

IMO trzeba spr骲owa pykn辨. Niemal na pewno nic z tego nie wyjdzie.
Nie m體i, 縠 trzeba naci眊n辨 bank -- mo縩a pykn辨 i nie ukra舵.
Bank zapewne upomni si i mo縩a w體czas przeprosi za pomy砶, ;)
t硊macz眂 si mas kart i roztargnieniem a fors (ze 2 pln, 縠by
w razie wpadki nie p砤ka) odda.

Data: 2013-06-21 00:57:43
Autor: B.G.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
U縴tkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisa w wiadomo禼i news:kpvt0t$gs9$1speranza.aioe.org...

: Po wyga秐i阠iu
: umowy "kto" pyka moj zastrze縪n kart N transakcji bez u縴cia PIN. Co wtedy?

IMO trzeba spr骲owa pykn辨. Niemal na pewno nic z tego nie wyjdzie.

Prze鎤iczone!
mBank jakby nigdy nic obci笨y konto kosztami transakcji dokonanej przy pomocy zastrze縪nej karty!

Data: 2013-06-21 10:43:29
Autor: Piotr Ga砶a
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

U縴tkownik "B.G." <nomai@noproblem.com> napisa w wiadomo禼i news:kq01da$rhs$1speranza.aioe.org...
[...]

Skoro kto, kto "przemy秎a" te karty nie potrafi przewidzie tak podstawowych potrzeb ich funkcjonowania to mo縩a nabra chyba uzasadnionych podejrze, 縠 z zagadnieniami kryptologicznymi mia co najmniej takie same problemy. To z kolei sugeruje, 縠 za jaki czas oka縠 si, 縠 te karty daj si 砤ma i podrabia.
No i co ma zrobi klient, kt髍y (posiadan) kart zastrze縠 i dla pewno禼i jeszcze samodzielnie zniszczy, a za jaki czas zaczn pojawia si offlajnowe/bezpinowe obci笨enia t kart ?
Protok蟪 zniszczenia z notariuszem spisywa ?
P.G.

Data: 2013-06-21 06:32:00
Autor: Ludwik
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
W dniu pi眛ek, 21 czerwca 2013 10:43:29 UTC+2 u縴tkownik Piotr Ga砶a napisa:
> [...]

Protok蟪 zniszczenia z notariuszem spisywa ?

A nie jest tak, 縠 po zastrze縠niu karty klient nie odpowiada za transakcje?

Data: 2013-06-22 02:02:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"Ludwik" dc1e4411-da3a-42ce-b08a-8c6e4403d77c@googlegroups.com

: A nie jest tak, 縠 po zastrze縠niu karty klient nie odpowiada za transakcje?

A -- nie jest tak... Proponuj lektur postu inicjuj眂ego w眛ek.

"wiatrak" kprprc$v8i$1@node1.news.atman.pl

http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla-mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy

[..] "Zgodnie
z podpisan Dyspozycj zamkni阠ia karty p砤tniczej do rachunku posiadacz
rachunku odpowiada za transakcje dokonane niezwr骳on kart r體nie po
zamkni阠iu karty przez bank. Pragn wyja秐ia, i , kwestionowana
transakcja jest transakcj zbli縠niow , dokonan bezstykowo. Transakcje
zbli縠niowe s transakcjami niewymagaj眂ymi przesy砤nia zapytania
autoryzacyjnego z terminala do banku. W takich przypadkach terminal
odczytuje tylko informacje zapisane na karcie. Je縠li przed dokonaniem
takiej transakcji karta zostanie zastrze縪na, system bankowy nie jest w
stanie przekaza takiej informacji do terminala. Bank nie posiada
縜dnych informacji nt. szczeg蟪體 transakcji do czasu obci笨enia
rachunku kwot transakcji. Jest mi niezmiernie przykro z powodu
zaistnia砮j sytuacji, jednak maj眂 na uwadze powy縮ze, nie mog
przychyli si do Pana oczekiwa. Post阷owanie w sprawie uj阠ia sprawcy
kradzie縴 karty pozostaje w gestii Policji".

Data: 2013-06-22 07:23:32
Autor: zgred
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale ni e mie艣ci.

"Ludwik" dc1e4411-da3a-42ce-b08a-8c6e4403d77c@googlegroups.com

: A nie jest tak, 偶e po zastrze偶eniu karty klient nie odpowiada za
transakcje?

A -- nie jest tak... Proponuj臋 lektur臋 postu inicjuj膮cego w膮tek.

A czy nie powinno by膰 tak (to nie do Ciebie, ELC, ale "do og贸艂u"), 偶e terminale POS przy okazji komunikowania si臋 z Centrum Autoryzacji 艣ci膮gaj膮 sobie list臋 "ostatnio zastrze偶onych kart" (przyrostowo, wi臋c tych danych b臋dzie par臋 kB) i pami臋taj膮 sobie?

Wracam do has艂a: Je艣li bank wciska na si艂臋 zbli偶eni贸wki, to niech bierze na klat臋 skutki fraud贸w.
Sam stosuj臋 przebijak do dziurek, taki 脴1mm, potem klepni臋cie m艂otkiem w kart臋 w utworzony lejek i prawie 艣ladu nie ma...

--

Dzi臋kuj臋. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-22 12:59:12
Autor: J.F.
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale ni e mie艣ci.
Dnia Sat, 22 Jun 2013 07:23:32 +0200, zgred napisa(a):
A czy nie powinno by tak (to nie do Ciebie, ELC, ale "do og蟪u"), 縠 terminale POS przy okazji komunikowania si z Centrum Autoryzacji 禼i眊aj sobie list "ostatnio zastrze縪nych kart" (przyrostowo, wi阠 tych danych b阣zie par kB) i pami阾aj sobie?

Ale tych kart to sa chyba miliony.
Niby dzis 100 MB ram nie dziwi ..

Wracam do has砤: Je秎i bank wciska na si酬 zbli縠ni體ki, to niech bierze na klat skutki fraud體.

Jak najbardziej.

J.

Data: 2013-06-22 17:14:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"J.F." 8co9yfkmcdla$.bo5xbh57vn2b.dlg@40tude.net

Ale tych kart to sa chyba miliony.

Miliony zastrze縪nych?

-=-

Dwie drogi:

 -- sklep zabiera kart zastrze縪n lub cho鎎y uruchamia jakie procedury
    (wzywa bank, policj, odpytuje klienta, robi mu twarzowe fotki,
    parali縰je go, odcina mu jego r阠e...)

 -- banki obci笨aj konta w oparciu o statystyki niezale縩ie od czynionych zakup體 ;)

-=-

Je秎i zap砤c fa硈zywymi surowcami wt髍nymi -- straci przyjmuj眂y.
Je秎i zap砤c fa硈zyw kart -- straci jej ,,posiadacz''. Wcze秐iej
czy p蠹niej ludzie zrezygnuj z kart, je秎i nie b阣ziemy
liczy/uwzgl阣nia wi秐iobiorc體. :)

-=-

Metod zabezpieczania si jest wiele -- IMO nie my mamy je tworzy,
wymy秎a, wdra縜 itp., ale banki. My mo縠my (za wi秐ie i orzechy)
testowa.

Data: 2013-06-22 17:47:43
Autor: J.F.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Dnia Sat, 22 Jun 2013 17:14:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." 8co9yfkmcdla$.bo5xbh57vn2b.dlg@40tude.net
Ale tych kart to sa chyba miliony.
Miliony zastrze縪nych?

No przeciez z calego swiata zastrzezone przyjmujemy - jesli kart sa
miliardy i ukradli choc promil ..

Dwie drogi:
 -- sklep zabiera kart zastrze縪n lub cho鎎y uruchamia jakie procedury
    (wzywa bank, policj, odpytuje klienta, robi mu twarzowe fotki,
    parali縰je go, odcina mu jego r阠e...)

Nie ma prawa zatrzymac :-)

 -- banki obci笨aj konta w oparciu o statystyki niezale縩ie od czynionych zakup體 ;)

No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
promil, to niezauwazalne :-)

J.

Data: 2013-06-22 18:09:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"J.F." z4rdxfpufk5t$.jjo06v8om0bd$.dlg@40tude.net

No przeciez z calego swiata zastrzezone przyjmujemy - jesli kart sa
miliardy i ukradli choc promil ..

7 miliard體 ludzi [w tym ma砮 dzieci] i ka縟y [wi秐io縠rca?] ma po 100 kart...
Albo inaczej -- Lukas kiedy chwali si tym, 縠 ma milion klient體. Je秎i
zatem ka縟emu da 3 karty i takich bank體 mamy w Polsce ze 40 sztuk... ;)

IMO zastrze縪nych kart jest mniej ni milion.

[...]

Mnie zabrano.

 -- banki obci笨aj konta w oparciu o statystyki niezale縩ie od czynionych zakup體 ;)

No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
promil, to niezauwazalne :-)

Chodzi硂 mi o to, 縠 bank nijak nie zwraca uwagi na to,
czy kto p砤ci, czy nie p砤ci, ale obci笨a konto w oparciu
o statystyki -- po prostu Kowalski musi wyda kart tyle
a tyle i koniec!

Data: 2013-06-22 19:29:57
Autor: zgred
W dniu 2013-06-22 17:47, J.F. pisze:

  -- banki obci笨aj konta w oparciu o statystyki niezale縩ie od czynionych zakup體 ;)

No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
promil, to niezauwazalne :-)

No to niech to zap砤ci bank, skoro nie umia upilnowa. Proste.
(Wiadomo, 縠 we糾ie z naszych prowizji/odsetek, czyli jak napisa ELC - za fraudy zap砤cimy wszyscy.)
Zauwa縞ie, 縠 rozmydla si odpowiedzialno舵. Z dawnego, prostego uk砤du bank-klient(banku) robi si rozmyte bank-ek砤jer-sklep-policja(pa駍two). Nikomu szczeg髄nie nie zale縴 na uszczelnieniu systemu, wi阠 go si rozlu糿ia ku uciesze wszystkich ww., a p砤ci za to mot硂ch.

Ja doszukuj si "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, 縠 tak do tego pr?

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-22 20:54:49
Autor: B.G.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
U縴tkownik "zgred" <zgred@empty.com> napisa w wiadomo禼i news:51c5df0c$0$1252$65785112news.neostrada.pl...

Ja doszukuj si "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, 縠 tak do tego pr?

Trudno si go nie dopatrywa, zw砤szcza po opublikowania przez Snowdena jego rewelacyjnych informacji.
Tak a propos Snowdena:
"Snowden oskar縪ny o szpiegostwo, ujawnienie tajnych informacji i kradzie" - http://wyborcza.pl/1,75477,14148921,Snowden_oskarzony_o_szpiegostwo__ujawnienie_tajnych.html

Data: 2013-06-22 23:04:58
Autor: J.F.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Dnia Sat, 22 Jun 2013 20:54:49 +0200, B.G. napisa(a):
[...]

Ale o kartach tam nic nie ma. Chca identyfikowac ludzi na ulicy, czy przez telefony sprawdzac co
anonimowi rozmowcy maja w portfelu ? Czy jakies argumenty dla sklepow, ze te drobne 1% prowizji zwiekszy
wydajnosc kasjerek o 2% ?
Czy to tylko u nas sa takie niezabezpieczone/przerzucone na klienta ?

No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
go aresztuje. A na gazetach to zlodziej majatku nie zrobi :-)

Chociaz ... na wodce moze by i zrobil..

J.

Data: 2013-06-23 14:58:38
Autor: B.G.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:4xy06yu0ojm1$.1x0ab4ajzwjdw$.dlg40tude.net...

[...]

Je縟勘c na nartach i maj眂 skipass oparty (jak s眃z) na tej samej technologii, jestem w stanie po czasie odtworzy prawie ka縟y sw骿 krok w o秗odku narciarskim - patrz tutaj: http://www.skiline.cc/aboutSkiline
Czy nie sadzisz, 縠 dla wszelkiego rodzaju "s硊縝" jest to bardzo kusz眂e, 縠by wszystkich obywateli wyposa縴 w takie "skipassy"?
A rozm體cy ju wcale anonimowi nie s; nie bez kozery Google czy Yahoo za ka縟ym razem gdy sie zaloguj, upiera si, 縠bym im poda sw骿 numer telefonu kom髍kowego. Rzekomo, w celu umo縧iwienia odzyskania has砤, gdyby go zapomnia. ;)

Data: 2013-06-23 15:48:30
Autor: J.F.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 14:58:38 +0200, B.G. napisa(a):
[...]

Srednio, bo to jednak krotkozasiegowe jest, i wymaga duzych
inwestycji. Prosciej przez telefony - same zaraportuja gdzie idzie,
kto w poblizu, a moze nawet mikrofon i kamere wlacza :-)

[...]

Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
zidentyfikowac :-)
Choc kto wie, moze wykorzystam do tworzenia falszywego tropu :-)

J.

Data: 2013-06-23 16:56:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"J.F." gw51bg1kp6ld$.1orba4mzdx71y.dlg@40tude.net

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal
aby nie zidentyfikowac :-)

Po co kupowa, skoro Play dawa stertery za free jako reklam體k?

Data: 2013-06-23 09:30:55
Autor: pws
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 15:06:03 UTC+2 u縴tkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisa:
Jestem zdecydowanym zwolennikiem powszechnego i bardzo taniego dost阷u do
netu -- chc, cho nie mam nic do powiedzenia/decydowania w tej sprawie,
aby niemal wsz阣zie na Ziemi (i na Marsie te?) by dost阷 3G/4G bez
ogranicze innych ni technologiczne. I chc, aby ka縟e urz眃zenie mia硂
w砤sne modu硑/modemy 3G/4G/5G :) a WiFi aby zosta硂 zepchni阾e na ma砮
odleg硂禼i (rz阣u 20 metr體) i do szybko禼i rz阣u 200 MB/s (dwustu
megabajt體 -- dwa rz阣y wielko禼i ni obecne g) i s硊縴硂 do 潮czenia
dysk體 chocia縝y czy telewizor體 z tabletami. (zastosowa dla takiego
WiFi by硂by zapewne znacznie wi阠ej) Rzecz jasna d硊go舵 adres體 IP
trzeba by by硂 stosownie powi阫szy. Wszystko by mia硂 swoje adresy
IP  -- telewizor inny, pralka inny, terminal w kasie 5 inny ni
w kasie 4 tego samego realu. :) A dost阷no舵 netu -- lepsza ni
dzi 2G dla telefon體 kom髍kowych...
Nawet ciekawy pomys...

W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 16:56:18 UTC+2 u縴tkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisa:
Po co kupowa, skoro Play dawa stertery za free jako reklam體k?

Nie tylko Play rozdaje (aktualnie 2 rodzaje + jeszcze stare "zasi阦owe" w niekt髍ych salonach + RedBullMobile). Orange kiedy dawa硂, VirginMobile chyba ze 4 razy ostatnio w promocjach, KluczMobile dawa te przez chwil. Ci眊le rozdaje Heyah, LycaMobile, a nawet wRodzinie i W Naszej Rodzinie. T-mobile chyba te kilka razy dawa w salonach i gazetach (?).

Data: 2013-06-23 11:15:04
Autor: pws
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 18:30:55 UTC+2 u縴tkownik pws napisa:
[...]
A, i jeszcze nied硊go pewnie ruszy VectonMobile, to i kolejne darmowe starterki b阣...

Data: 2013-06-24 17:34:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"pws" 3a0e229f-4821-4ea9-8574-3dd7799a8105@googlegroups.com

[...]

I jako nie s硑cha w wzmo縪nej przest阷czo禼i. ;) Pewnie s砤be by硑 te promocje. ;)

Data: 2013-06-23 18:25:02
Autor: zgred
W dniu 2013-06-23 15:48, J.F. pisze:

Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
zidentyfikowac :-)

A-tam zaraz "przest阷stwa"... Czasami trzeba niesolidnemu d硊縩ikowi powiedzie co z pozycji egzekutora nie posuwaj眂 si do gr蠹b karalnych... :) Nic tak nie wzmacnia wyobra糿i, jak powiedzie "wyjrzyj przez okno i pomachaj swojej c髍ce (jad眂ej w obcym samochodzie)".

Choc kto wie, moze wykorzystam do tworzenia falszywego tropu :-)

.... od lat, w wolnych chwilach, z nud體, albo 縠by ch..m zrobi na z硂舵, tworz sobie to縮amo禼i. Ju sam si gubi w ich liczbie, gdzie-tam (oczywi禼ie zaszyfrowane) mam ponotowane. Ka縟a ma imi, nazwisko, adres (czasami nawet zgodny), pesel, numer dowodu osobistego, numer telefonu (oczywi禼ie prepaid kupiony pod chmurk i nieaktywowany, albo aktywowany w obcym mie禼ie z tak samo kupionego za 30z aparatu). Rejestruj si z tych wirtualnych to縮amo禼i na pejzbukach i innych podobnych. Kot ma podobno 7 縴, a ja chyba jestem lepszy... :)

Je秎i by tak robi硑 przynajmniej setki tysi阠y, to mo縠 to mia硂 by sens...

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-23 22:14:53
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie mie艣ci.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Czy nie sadzisz, 偶e dla wszelkiego rodzaju "s艂u偶b" jest to bardzo kusz膮ce, 偶eby wszystkich obywateli wyposa偶y膰 w takie "skipassy"?

Srednio, bo to jednak krotkozasiegowe jest, i wymaga duzych
inwestycji.

Zasi臋g jest wystarczaj膮cy do wielu zastosowa艅, typu np. bramki w metrze
itp. "S艂u偶by" wcale nie chc膮 u偶ywa膰 tylko jednego mechanizmu. Inwestycji
to specjalnie wielkich nie wymaga, czytnik w hurcie mo偶na pewnie
zbudowa膰 za 20 z艂 (+ koszt "urz臋dniczy" = razem 2 kz艂, ale to wci膮偶
akceptowalne).

Prosciej przez telefony - same zaraportuja gdzie idzie,
kto w poblizu, a moze nawet mikrofon i kamere wlacza :-)

Ale trudno zrobi膰 i by膰 mo偶e 艂atwo wykry膰, cho膰 oczywi艣cie do niekt贸rych
zastosowa艅 si臋 nadaje.

Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
zidentyfikowac :-)

Ale mo偶e nie b臋dziesz wiedzia艂 o IMEI, albo pope艂nisz jaki艣 inny b艂膮d.
To si臋 zda偶a.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-24 01:08:24
Autor: J.F.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:14:53 +0200, Krzysztof Halasa napisa(a):
[...]
Zasi阦 jest wystarczaj眂y do wielu zastosowa, typu np. bramki w metrze

Nie wiem czy wystrarczy, jak ktos nie bedzie trzymal w kieszeni.
To na razie wymaga niemal przylozenia.

itp. "S硊縝y" wcale nie chc u縴wa tylko jednego mechanizmu. Inwestycji
to specjalnie wielkich nie wymaga, czytnik w hurcie mo縩a pewnie
zbudowa za 20 z (+ koszt "urz阣niczy" = razem 2 kz, ale to wci笨
akceptowalne).

Jeden tak, ale juz cale metro bedzie kosztowalo miliony.
A zysk ... znikomy, tak mi sie przynajmniej wydaje.
Ruch duzy, kazdy moze wejsc do metra.
Chyba zeby tak jeszcze w kazdym wagonie, i razem z kamerami - wybuch
byl, mozna sie ograniczyc do kilkudziesieciu osob, no, raczej
kilkuset. Na metro moze i koszt uzasadniony, ale to nadal bardzo ograniczony
zasieg.

Prosciej przez telefony - same zaraportuja gdzie idzie,
kto w poblizu, a moze nawet mikrofon i kamere wlacza :-)
Ale trudno zrobi i by mo縠 砤two wykry, cho oczywi禼ie do niekt髍ych
zastosowa si nadaje.

Zrobic latwo, wykryc coraz trudniej, a nawet jak wykryja - jak sie
nazywala ta aplikacja do sledzenia smartfonow ? No prosze, juz
zapomnielismy :-)

J.

Data: 2013-06-24 12:41:27
Autor: B.G.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:1saxq4mn81ddx.jehjqebtb6x6$.dlg40tude.net...

Zasi阦 jest wystarczaj眂y do wielu zastosowa, typu np. bramki w metrze

Nie wiem czy wystrarczy, jak ktos nie bedzie trzymal w kieszeni.
To na razie wymaga niemal przylozenia.

Wcale nie wymaga przy硂zenia. Przeje縟縜sz przez bramke do wyci眊u narciarskiego i ju Ci kasuje!
W dodatku ten zasi阦 chyba mozna regulowa, bo kiedys na S硂wacji skasowa硂 mnie gdy zbyt blisko wchodzi砮m za wnukiem i gdy sam chcia砮m przej舵 przez ko硂wrotek, to ju mnie nie przepu禼i硂, 縠 niby dopiero co wszed砮m.

Data: 2013-06-24 12:48:50
Autor: J.F.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Dnia Mon, 24 Jun 2013 12:41:27 +0200, B.G. napisa(a):
[...]

No wlasnie - narty dlugie, w kartach raczej nie chcesz zeby kasa
lapala pierwsza lepsza w promieniu metra. A nawet te narciarskie - jak schowam to kieszeni po przeciwnej stronie
cewki to odczyta, czy niekoniecznie ? J.

Data: 2013-06-24 13:03:10
Autor: B.G.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
U縴tkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i news:jv10lezja94m.wq9ea1vr0uif.dlg40tude.net...

No wlasnie - narty dlugie, w kartach raczej nie chcesz zeby kasa
lapala pierwsza lepsza w promieniu metra.

Ja nie chc, ale "s硊縝y" raczej b阣 chcia硑.

A nawet te narciarskie - jak schowam to kieszeni po przeciwnej stronie
cewki to odczyta, czy niekoniecznie ?

Czasem odczyta, ale zazwyczaj trzeba si nieco odwr骳i.

Data: 2013-06-24 18:19:47
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie mie艣ci.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No wlasnie - narty dlugie, w kartach raczej nie chcesz zeby kasa
lapala pierwsza lepsza w promieniu metra.

Kasa - nie, ale czytnik pe艂ni膮cy inne funkcje mo偶e i powinien. Nale偶y
pami臋ta膰, 偶e czytnik jest w stanie odczyta膰 jednocze艣nie wi臋cej ni偶
jedn膮 kart臋 (najlepiej by艂oby da膰 du偶e anteny w dw贸ch lub mo偶e trzech
p艂aszczyznach, normalnie karta ustawiona prostopadle do anteny nie jest
raczej czytana).
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-24 18:12:18
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie mie艣ci.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Nie wiem czy wystrarczy, jak ktos nie bedzie trzymal w kieszeni.
To na razie wymaga niemal przylozenia.

Tylko w przypadku u偶ycia seryjnego scalaka i anteny. Wystarczy da膰
wi臋ksz膮 anten臋 i ma艂y "dopalacz" i ju偶 nie ma problemu z du偶o wi臋kszym
zasi臋giem. My艣l臋 偶e z domowych grat贸w by艂bym w stanie co艣 takiego zrobi膰
w dwie godziny. Problem (drobny) jest tylko z "moc膮" zasilaj膮c膮 kart臋.

[...]

Aaaa, to super. Tzn. oczywi艣cie pod warunkiem, 偶e tych milion贸w b臋dzie
sporo.
Tzn. oczywi艣cie gdyby to by艂a prywatna inwestycja, to to by prawie nie
kosztowa艂o, bo warunki s膮 idealne do takiego zastosowania (istniej膮ce
bramki).

A zysk ... znikomy, tak mi sie przynajmniej wydaje.

No ale nie dla "s艂u偶b".

Ruch duzy, kazdy moze wejsc do metra.

I o to chodzi - wiadomo kto wchodzi do metra, mo偶na to skorelowa膰
z innymi danymi. Wiadomo 偶e pojedyncza metoda nie da dobrych efekt贸w.
Kiedy艣 du偶a ilo艣膰 danych by艂a problemem, ale teraz komputery takie
rzeczy obrobi膮 bez mrugni臋cia okiem w czasie rzeczywistym.

Chyba zeby tak jeszcze w kazdym wagonie, i razem z kamerami - wybuch
byl, mozna sie ograniczyc do kilkudziesieciu osob, no, raczej
kilkuset.

Oj tam zaraz wybuch. Ile tych wybuch贸w jest, a ile si臋 wydaje na
"zabezpieczenia"?
Tzn. oficjalna wyk艂adnia nie liczy wybuch贸w i zabitych, tylko
(potencjalnie) zabezpieczonych :-)

Zrobic latwo, wykryc coraz trudniej, a nawet jak wykryja - jak sie
nazywala ta aplikacja do sledzenia smartfonow ? No prosze, juz
zapomnielismy :-)

Jednak 艂atwo, przy czym jest si臋 na "gruncie wroga", a to jest zawsze
ryzykowne. Bramki to w艂asny grunt.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-23 22:04:22
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie mie艣ci.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Czy to tylko u nas sa takie niezabezpieczone/przerzucone na klienta ?

Teoretycznie u nas nie jest przerzucone. Praktycznie to chyba wsz臋dzie
tak jest, 偶e je艣li si臋 da, to si臋 obci膮偶a klienta, zw艂aszcza je艣li nie
mo偶na obci膮偶y膰 sklepu. Teorie to s膮 fajne, ale tylko tak d艂ugo, jak
d艂ugo nie ma fraudu.

No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
go aresztuje.

No ale sklep przecie偶 nic do tego nie ma.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-24 01:17:45
Autor: J.F.
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:04:22 +0200, Krzysztof Halasa napisa(a):
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
Czy to tylko u nas sa takie niezabezpieczone/przerzucone na klienta ?
Teoretycznie u nas nie jest przerzucone. Praktycznie to chyba wsz阣zie
tak jest, 縠 je秎i si da, to si obci笨a klienta, zw砤szcza je秎i nie
mo縩a obci笨y sklepu. Teorie to s fajne, ale tylko tak d硊go, jak
d硊go nie ma fraudu.

Hm, przeciez karty byly uzywane w USA przez dziesieciolecia i bez
zadnych zabezpieczen. Jestem pewny ze tam bank bral straty na siebie, a moze Visa brala.

No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
go aresztuje.
No ale sklep przecie nic do tego nie ma.

Przy pojedynczych transakcjach nie ma, jakbys jednak zechcial
wyciagnac wieksze kwoty, to sie robi podejrzane.
Choc w sumie, jesli teraz klient placacy telefonem nie dziwi, to i na klienta co bierze dwie flaszki i zmienia sklepy nikt nie
zwroci uwagi.

J.

Data: 2013-06-24 17:55:00
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Visa nie jest czym艣, co mog艂oby bra膰 takie straty "na siebie".
Owszem, akurat w USA banki bra艂y straty zwi膮zane z kartami kredytowymi
na siebie. W pewnych okoliczno艣ciach :-)
W ko艅cu jest chyba jaki艣 pow贸d tego, 偶e fraudami karcianymi zajmuj臋 si臋
tam FBI.

[...]

No ale to troch臋 za ma艂o. Jakby to by艂y fraudy, za kt贸re odpowiada, to
ju偶 nieco wi臋cej mo偶e.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-22 22:39:15
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie mie艣ci.
zgred <zgred@empty.com> writes:

No to niech to zap艂aci bank, skoro nie umia艂 upilnowa膰. Proste.

Bank powinien po prostu odbiera膰 kart臋 od klienta, a je艣li nie, to j膮
zastrzega膰. Ale po co, je艣li to i tak ryzyko g艂贸wnie klienta.

Zauwa偶cie, 偶e rozmydla si臋 odpowiedzialno艣膰. Z dawnego, prostego
uk艂adu bank-klient(banku) robi si臋 rozmyte
bank-ek艂ajer-sklep-policja(pa艅stwo).

Nie za bardzo, chocia偶 banki by chcia艂y. Umowa oraz np. ustawy
obowi膮zuj膮 w uk艂adach klient-bank.

Ja doszukuj臋 si臋 "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, 偶e tak
do tego pr膮?

No nie wiem. Umo偶liwia trywialnie 艂atwe 艣ledzenie np. "przep艂ywu" ludzi?
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-23 16:35:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"Krzysztof Halasa" m3a9mh7udo.fsf@intrepid.localdomain

No to niech to zap砤ci bank, skoro nie umia upilnowa. Proste.

Bank powinien po prostu odbiera kart od klienta, a je秎i nie,
to j zastrzega. Ale po co, je秎i to i tak ryzyko g丑wnie klienta.

Po co zastrzega? To ca硑 ten w眛ek m體i o nieprzydatno禼i zastrzegania.

Zauwa縞ie, 縠 rozmydla si odpowiedzialno舵. Z dawnego, prostego
uk砤du bank-klient(banku) robi si rozmyte
bank-ek砤jer-sklep-policja(pa駍two).

Nie za bardzo, chocia banki by chcia硑. Umowa oraz np. ustawy
obowi眤uj w uk砤dach klient-bank.

IMO p砤cenie surowcami (g丑wnie makulatur) jest tak kosztowne,
縠 pa駍two (Fiskus) mog硂by (m骻砨y) bra na siebie koszty fraud體.

Ja doszukuj si "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, 縠 tak do tego pr?

No nie wiem. Umo縧iwia trywialnie 砤twe 秎edzenie np. "przep硑wu" ludzi?

-=-

Karta, jak 縴wa kom髍ka bia砶owa, ;) mog砤by mie w sobie
urz眃zenia niszcz眂e t kart na znak dawany z zewn眛rz.
W razie wykrycia kradzie縴, sklep/terminal by zleca
karcie samounicestwienie.

Ale przeca i bank m骻砨y w chwili zastrzegania marmurowego
(a od tego zaczyna si chyba ta rozmowa) niszczy kart tak,
aby plastykowa otoczka nie ulega砤 destrukcji. ;) Wystarczy
da stosownie wysokie pole elemagnetyczne, kt髍e wch硂nie
si w kart, daj眂 jej takie pr眃y, kt髍e spal antenk
czy chipka...

IMO mamy pocz眛ki za kt髍e kto musi zap砤ci, ale dlaczego
mamy zap砤ci my? Ja mog podpisywa si i wstukiwa PIN.

Data: 2013-06-24 18:48:07
Autor: Bartolomeo
W dniu 2013-06-22 19:29, zgred pisze:
W dniu 2013-06-22 17:47, J.F. pisze:

Ja doszukuj si "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, 縠 tak
do tego pr?

Sprawa jest prosta, wszystko zmierza do takiego paypasa wszczepionego pod sk髍. Skoro teraz to kto mo縠 ukra舵, to z wszczepionym ju trudniej p骿dzie, b阣zie reklamowany jako bardziej bezpieczny.
A jak ju b阣zie opcja wszczepiania pod sk髍 to tylko krok do totalnej kontroli ludzko禼i.
Oczywi禼ie wszystko dla naszego dobra.

Data: 2013-06-25 07:47:34
Autor: Krzysiek
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
W dniu poniedzia砮k, 24 czerwca 2013 18:48:07 UTC+2 u縴tkownik Bartolomeo napisa:
Skoro teraz to kto mo縠 ukra舵, to z wszczepionym ju  trudniej p骿dzie, b阣zie reklamowany jako bardziej bezpieczny.

Kurde...moze faktycznie - juz widze te oferty 'boisz sie ze ukradna? wszepimy pod skore gratis'

Data: 2013-06-25 21:05:59
Autor: Krzysztof Halasa
Krzysiek <kl1@o2.pl> writes:

Kurde...moze faktycznie - juz widze te oferty 'boisz sie ze ukradna? wszepimy pod skore gratis'

Lepiej dzia艂a je艣li to b臋dzie "tylko 7 z艂 miesi臋cznie".
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-22 17:27:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"zgred" 51c534cb$0$1215$65785112@news.neostrada.pl

[...]

IMO mog硂by by tak w砤秐ie. Co wi阠ej -- w razie zastrzegania
karty, mo縩a od razu rozes砤 informacj po ca硑m 秝iecie bez
czekania o pytanie terminali. Do丑縨y do tego dat wa縩o禼i
(aby nie gromadzi danych sprzed stu lat) i mamy spok骿.

Co wi阠ej -- kamerki sklepowe (a nawet uliczne -- informowane
przez sklepy) mog硑by ze szczeg髄n uwag 秎edzi tych ludzi,
kt髍zy pos硊guj si zastrze縪nymi kartami. :)

Z硂dziej kradnie kart; ,,posiadacz'' to zg砤sza; bank kart zastrzega;
kto kupuje co i p砤ci zastrze縪na kart; sklepowa kamerka zintegrowana
z terminalem powiadamia policj ukazuj眂 wyra糿e oblicze kupca; bank, policja
i kamerki pobliskie uwa縩ie przygl眃aj si potencjalnemu z硂dziejowi... Je秎i
podejrzenia oka勘 si nies硊szne, klient nawet nie zda sobie sprawy z tego,
縠 by 秎edzony...

Ale je秎i p砤c眂ym zastrze縪n kart by z硂dziej, by mo縠 kamerki
monitoringu ulicznego doprowadz policj wprost do ,,siedziby''. ;)
Czy dlatego ju teraz przest阷czo舵 przybiera zupe硁ie nowe kszta硉y?

Data: 2013-06-22 19:25:51
Autor: zgred
[...]

Ale si rozmarzy...
Tobie chyba wydaje si, 縠 za nasze podatki (i z naszych prowizji) to nam b阣 robi dobrze, a nie sobie?

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-22 21:16:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"zgred" 51c5de17$0$1252$65785112@news.neostrada.pl

Ale si rozmarzy...
Tobie chyba wydaje si, 縠 za nasze podatki (i z naszych prowizji) to nam b阣 robi dobrze, a nie sobie?

(; Sobie te -- przecie przest阷czo舵 uderza w nich tak縠. ;)

A powa縩iej -- pisz o tym, 縠 przest阷czo舵 musi szuka lepszych metod. ;)

Data: 2013-06-22 22:35:05
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jasne, ale to kosztuje, banki nie chc膮 p艂aci膰.
--
Krzysztof Ha艂asa

Data: 2013-06-23 15:06:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"Krzysztof Halasa" m3ehbt7ukm.fsf@intrepid.localdomain

[...]

Jasne, ale to kosztuje, banki nie chc p砤ci.

W dobie ;) powszechnego netu niewiele kosztuje.
To nie s czasy telefoniarzy licz眂ych impulsowo.

[...]

BTW -- ch阾nych do 縴cia na Marsie co najmniej nie brakuje.
Im mniej M$ w 縴ciu codziennym, tym wi阠ej w tym 縴ciu tego,
co 鎤ier (czy p蟪) wieku temu istnia硂 w opowiadaniach S-F
z przewag F.

Rzecz jasna ka縟a kamera monitoringu uliczno-sklepowego tak縠 mia砤by w砤sny IP.

Data: 2013-06-22 01:56:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.

"Piotr Ga砶a" kq13nm$69v$1@somewhere.invalid...

Protok蟪 zniszczenia z notariuszem spisywa ?

W obecno禼i kamer -- banku i w砤snej kom髍ki...
Proponuj S4... [kupiony na raty -- zbli縠ni體k盷

Data: 2013-06-21 01:10:28
Autor: J.F.
Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie mie 艣ci.
Dnia Thu, 20 Jun 2013 22:42:39 +0200, sas napisa(a):
[...]

Bank przysyla list i domaga sie uregulowania debetu na koncie, pod
grozba egzekucji i likwidacji  :-)

J.

Data: 2013-06-21 01:15:05
Autor: Krystek
W dniu 20.06.2013 o 22:27 J.F. pisze:

[...]

A Ty zanosisz te papiery z dowodem zamkni阠ia rachunku i wypowiedzenia umowy o kart do Prokuratury :)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-06-21 07:49:19
Autor: Franc
Zblizeni體ka w ING, to si w pale nie mie禼i.
Dnia Fri, 21 Jun 2013 01:15:05 +0200, Krystek napisa(a):

Bank przysyla list i domaga sie uregulowania debetu na koncie, pod
grozba egzekucji i likwidacji  :-)
A Ty zanosisz te papiery z dowodem zamkni阠ia rachunku i wypowiedzenia umowy o kart do Prokuratury :)

Kt髍a to prokuratura odmiawia wszcz阠ia 秎edztwa z uwagi na (tysi眂
paragraf體) - ale tak naprawd nie ma bladego poj阠ia o funkcjonowaniu
systemu bankowego, dokumentach itp - to dla spokoju i naj秝i阾szej
STATYSTYKI. Na to napiszesz za縜lenie do s眃u - kt髍e chwyci, ale w mi阣zyczasie
komornik zd笨y ju wej舵 na inne konto celem zaj阠ia nale縩o禼i. :-))

--
Franc

Data: 2013-06-21 22:25:06
Autor: J.F.
[...]

A oni wskazuja w tej umowie punkt "Klient odpowiada za wszystkie
transakcje wykonane karta, od jej wydania do zwrotu, nawet po
wypowiedzeniu umowy" :-)

J.

Zblizeni贸wka w ING, to si臋 w pale nie m ie艣ci.