Zblizeniówka w ING, to się w pale nie m ieści.

Data: 2013-06-20 22:27:33
Autor: J.F.
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie m ieści.
Dnia Wed, 19 Jun 2013 10:24:08 +0200, wiatrak napisaů(a):
http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla-mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy
" pewien klient banku ING i posiadacz karty Visa paywave, kilka tygodni temu postanowiů z tej karty zrezygnowaă. Klient, owszem, kartć oddaů, ale - co go zdziwiůo - nie zostaůa ona przecićta, ani zabrana przez bank. "Pracownica zapewniůa mnie, ýe karta bćdzie natychmiast zdezaktywowana i nie bćdzie moýna niŕ juý wykonywaă ýadnych operacji, wićc mogć jŕ zatrzymaă na pamiŕtkćĄ - zeznaje klient.[...] "Zgodnie z podpisanŕ Dyspozycjŕ zamknićcia karty půatniczej do rachunku posiadacz rachunku odpowiada za transakcje dokonane niezwróconŕ kartŕ równieý po zamknićciu karty przez bank. [...]

Ciekawe co by zrobili jakby tak konto zamknac a karte uzywac.

Co, to sie spodziewam, ale powiedzmy ze ktos i tak mial w planach
emigracje lub chocby przeprowadzke :-)

J.

Data: 2013-06-20 22:42:39
Autor: sas
W dniu 20.06.2013 o 22:27 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Ciekawe co by zrobili jakby tak konto zamknac a karte uzywac.

Co, to sie spodziewam, ale powiedzmy ze ktos i tak mial w planach
emigracje lub chocby przeprowadzke :-)

Dokładnie to samo mnie zastanowiło. Zamykam konto, wypowiadam umowę, moĹźe  dodatkowo jeszcze wcześniej zastrzegam kartę i mam na to wszystko  potwierdzone papiery, umowa wygasa po okresie wypowiedzenia. Po  wygaśnięciu umowy "ktoś" pyka moją zastrzeĹźoną kartą N transakcji bez  uĹźycia PIN. Co wtedy?

sas

Data: 2013-06-20 23:32:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"sas" op.wyzvtdjwcgeagj@ter

: Dokładnie to samo mnie zastanowiło. Zamykam konto, wypowiadam umowę,
: może  dodatkowo jeszcze wcześniej zastrzegam kartę i mam na to wszystko
: potwierdzone papiery, umowa wygasa po okresie wypowiedzenia. Po wygaśnięciu
: umowy "ktoś" pyka moją zastrzeżoną kartą N transakcji bez użycia PIN. Co wtedy?

IMO trzeba spróbować pyknąć. Niemal na pewno nic z tego nie wyjdzie.
Nie mówię, że trzeba naciągnąć bank -- można pyknąć i nie ukraść.
Bank zapewne upomni się i można wówczas przeprosić za pomyłkę, ;)
tłumacząc się masą kart i roztargnieniem a forsę (ze 2 pln, żeby
w razie wpadki nie płakać) oddać.

Data: 2013-06-21 00:57:43
Autor: B.G.
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:kpvt0t$gs9$1speranza.aioe.org...

: Po wygaśnięciu
: umowy "ktoś" pyka moją zastrzeżoną kartą N transakcji bez użycia PIN. Co wtedy?

IMO trzeba spróbować pyknąć. Niemal na pewno nic z tego nie wyjdzie.

Przećwiczone!
mBank jakby nigdy nic obciążył konto kosztami transakcji dokonanej przy pomocy zastrzeżonej karty!

Data: 2013-06-21 10:43:29
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "B.G." <nomai@noproblem.com> napisał w wiadomości news:kq01da$rhs$1speranza.aioe.org...
[...]

Skoro ktoś, kto "przemyślał" te karty nie potrafił przewidzieć tak podstawowych potrzeb ich funkcjonowania to można nabrać chyba uzasadnionych podejrzeń, że z zagadnieniami kryptologicznymi miał co najmniej takie same problemy. To z kolei sugeruje, że za jakiś czas okaże się, że te karty dają się łamać i podrabiać.
No i co ma zrobić klient, który (posiadaną) kartę zastrzeże i dla pewności jeszcze samodzielnie zniszczy, a za jakiś czas zaczną pojawiać się offlajnowe/bezpinowe obciążenia tą kartą ?
Protokół zniszczenia z notariuszem spisywać ?
P.G.

Data: 2013-06-21 06:32:00
Autor: Ludwik
W dniu piątek, 21 czerwca 2013 10:43:29 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]

Protokół zniszczenia z notariuszem spisywać ?

A nie jest tak, że po zastrzeżeniu karty klient nie odpowiada za transakcje?

Data: 2013-06-22 02:02:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"Ludwik" dc1e4411-da3a-42ce-b08a-8c6e4403d77c@googlegroups.com

: A nie jest tak, że po zastrzeżeniu karty klient nie odpowiada za transakcje?

A -- nie jest tak... Proponuję lekturę postu inicjującego wątek.

"wiatrak" kprprc$v8i$1@node1.news.atman.pl

http://samcik.blox.pl/2013/06/Ona-w-banku-tanczy-dla-mnie-czyli-jak-zamknac.html#ListaKomentarzy

[..] "Zgodnie
z podpisaną Dyspozycją zamknięcia karty płatniczej do rachunku posiadacz
rachunku odpowiada za transakcje dokonane niezwróconą kartą również po
zamknięciu karty przez bank. Pragnę wyjaśniać, iż , kwestionowana
transakcja jest transakcją zbliżeniową , dokonaną bezstykowo. Transakcje
zbliżeniowe są transakcjami niewymagającymi przesyłania zapytania
autoryzacyjnego z terminala do banku. W takich przypadkach terminal
odczytuje tylko informacje zapisane na karcie. Jeżeli przed dokonaniem
takiej transakcji karta zostanie zastrzeżona, system bankowy nie jest w
stanie przekazać takiej informacji do terminala. Bank nie posiada
żadnych informacji nt. szczegółów transakcji do czasu obciążenia
rachunku kwotą transakcji. Jest mi niezmiernie przykro z powodu
zaistniałej sytuacji, jednak mając na uwadze powyższe, nie mogę
przychylić się do Pana oczekiwań. Postępowanie w sprawie ujęcia sprawcy
kradzieży karty pozostaje w gestii Policji".

Data: 2013-06-22 07:23:32
Autor: zgred
Zblizeniówka w ING, to się w pale ni e mieści.

"Ludwik" dc1e4411-da3a-42ce-b08a-8c6e4403d77c@googlegroups.com

: A nie jest tak, Ĺźe po zastrzeĹźeniu karty klient nie odpowiada za
transakcje?

A -- nie jest tak... Proponuję lekturę postu inicjującego wątek.

A czy nie powinno być tak (to nie do Ciebie, ELC, ale "do ogółu"), że terminale POS przy okazji komunikowania się z Centrum Autoryzacji ściągają sobie listę "ostatnio zastrzeżonych kart" (przyrostowo, więc tych danych będzie parę kB) i pamiętają sobie?

Wracam do hasła: Jeśli bank wciska na siłę zbliżeniówki, to niech bierze na klatę skutki fraudów.
Sam stosuję przebijak do dziurek, taki Ø1mm, potem klepnięcie młotkiem w kartę w utworzony lejek i prawie śladu nie ma...

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-22 12:59:12
Autor: J.F.
Dnia Sat, 22 Jun 2013 07:23:32 +0200, zgred napisał(a):
[...]

Ale tych kart to sa chyba miliony.
Niby dzis 100 MB ram nie dziwi ..

Wracam do hasła: Jeśli bank wciska na siłę zbliżeniówki, to niech bierze na klatę skutki fraudów.

Jak najbardziej.

J.

Data: 2013-06-22 17:14:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"J.F." 8co9yfkmcdla$.bo5xbh57vn2b.dlg@40tude.net

Ale tych kart to sa chyba miliony.

Miliony zastrzeżonych?

-=-

Dwie drogi:

 -- sklep zabiera kartę zastrzeżoną lub choćby uruchamia jakieś procedury
    (wzywa bank, policję, odpytuje klienta, robi mu twarzowe fotki,
    paraliżuje go, odcina mu jego ręce...)

 -- banki obciążają konta w oparciu o statystyki niezależnie od czynionych zakupów ;)

-=-

Jeśli zapłacę fałszywymi surowcami wtórnymi -- straci przyjmujący.
Jeśli zapłacę fałszywą kartą -- straci jej ,,posiadacz''. Wcześniej
czy później ludzie zrezygnują z kart, jeśli nie będziemy
liczyć/uwzględniać wiśniobiorców. :)

-=-

Metod zabezpieczania się jest wiele -- IMO nie my mamy je tworzyć,
wymyślać, wdrażać itp., ale banki. My możemy (za wiśnie i orzechy)
testować.

Data: 2013-06-22 17:47:43
Autor: J.F.
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
Dnia Sat, 22 Jun 2013 17:14:24 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
"J.F." 8co9yfkmcdla$.bo5xbh57vn2b.dlg@40tude.net
Ale tych kart to sa chyba miliony.
Miliony zastrzeżonych?

No przeciez z calego swiata zastrzezone przyjmujemy - jesli kart sa
miliardy i ukradli choc promil ..

Dwie drogi:
 -- sklep zabiera kartę zastrzeżoną lub choćby uruchamia jakieś procedury
    (wzywa bank, policję, odpytuje klienta, robi mu twarzowe fotki,
    paraliżuje go, odcina mu jego ręce...)

Nie ma prawa zatrzymac :-)

 -- banki obciążają konta w oparciu o statystyki niezależnie od czynionych zakupów ;)

No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
promil, to niezauwazalne :-)

J.

Data: 2013-06-22 18:09:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"J.F." z4rdxfpufk5t$.jjo06v8om0bd$.dlg@40tude.net

No przeciez z calego swiata zastrzezone przyjmujemy - jesli kart sa
miliardy i ukradli choc promil ..

7 miliardów ludzi [w tym małe dzieci] i każdy [wiśniożerca?] ma po 100 kart...
Albo inaczej -- Lukas kiedyś chwalił się tym, że ma milion klientów. Jeśli
zatem każdemu dał 3 karty i takich banków mamy w Polsce ze 40 sztuk... ;)

IMO zastrzeżonych kart jest mniej niż milion.

[...]

Mnie zabrano.

 -- banki obciążają konta w oparciu o statystyki niezależnie od czynionych zakupów ;)

No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
promil, to niezauwazalne :-)

Chodziło mi o to, że bank nijak nie zwraca uwagi na to,
czy ktoś płaci, czy nie płaci, ale obciąża konto w oparciu
o statystyki -- po prostu Kowalski musi wydać kartą tyle
a tyle i koniec!

Data: 2013-06-22 19:29:57
Autor: zgred
W dniu 2013-06-22 17:47, J.F. pisze:

  -- banki obciążają konta w oparciu o statystyki niezależnie od czynionych zakupów ;)

No i tak jakos to wyglada na swiecie - placa wszyscy, jesli to tylko
promil, to niezauwazalne :-)

No to niech to zapłaci bank, skoro nie umiał upilnować. Proste.
(Wiadomo, że weźmie z naszych prowizji/odsetek, czyli jak napisał ELC - za fraudy zapłacimy wszyscy.)
Zauważcie, że rozmydla się odpowiedzialność. Z dawnego, prostego układu bank-klient(banku) robi się rozmyte bank-ekłajer-sklep-policja(państwo). Nikomu szczególnie nie zależy na uszczelnieniu systemu, więc go się rozluźnia ku uciesze wszystkich ww., a płaci za to motłoch.

Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak do tego prą?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-22 20:54:49
Autor: B.G.
Użytkownik "zgred" <zgred@empty.com> napisał w wiadomości news:51c5df0c$0$1252$65785112news.neostrada.pl...

Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak do tego prą?

Trudno się go nie dopatrywać, zwłaszcza po opublikowania przez Snowdena jego rewelacyjnych informacji.
Tak a propos Snowdena:
"Snowden oskarżony o szpiegostwo, ujawnienie tajnych informacji i kradzież" - http://wyborcza.pl/1,75477,14148921,Snowden_oskarzony_o_szpiegostwo__ujawnienie_tajnych.html

Data: 2013-06-22 23:04:58
Autor: J.F.
Dnia Sat, 22 Jun 2013 20:54:49 +0200, B.G. napisał(a):
[...]

Ale o kartach tam nic nie ma. Chca identyfikowac ludzi na ulicy, czy przez telefony sprawdzac co
anonimowi rozmowcy maja w portfelu ? Czy jakies argumenty dla sklepow, ze te drobne 1% prowizji zwiekszy
wydajnosc kasjerek o 2% ?
Czy to tylko u nas sa takie niezabezpieczone/przerzucone na klienta ?

No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
go aresztuje. A na gazetach to zlodziej majatku nie zrobi :-)

Chociaz ... na wodce moze by i zrobil..

J.

Data: 2013-06-23 14:58:38
Autor: B.G.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4xy06yu0ojm1$.1x0ab4ajzwjdw$.dlg40tude.net...

[...]

Jeżdżąc na nartach i mając skipass oparty (jak sądzę) na tej samej technologii, jestem w stanie po czasie odtworzyć prawie każdy swój krok w ośrodku narciarskim - patrz tutaj: http://www.skiline.cc/aboutSkiline
Czy nie sadzisz, że dla wszelkiego rodzaju "służb" jest to bardzo kuszące, żeby wszystkich obywateli wyposażyć w takie "skipassy"?
A rozmówcy już wcale anonimowi nie są; nie bez kozery Google czy Yahoo za każdym razem gdy sie zaloguję, upiera się, żebym im podał swój numer telefonu komórkowego. Rzekomo, w celu umożliwienia odzyskania hasła, gdyby go zapomniał. ;)

Data: 2013-06-23 15:48:30
Autor: J.F.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 14:58:38 +0200, B.G. napisał(a):
[...]

Srednio, bo to jednak krotkozasiegowe jest, i wymaga duzych
inwestycji. Prosciej przez telefony - same zaraportuja gdzie idzie,
kto w poblizu, a moze nawet mikrofon i kamere wlacza :-)

[...]

Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
zidentyfikowac :-)
Choc kto wie, moze wykorzystam do tworzenia falszywego tropu :-)

J.

Data: 2013-06-23 16:56:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"J.F." gw51bg1kp6ld$.1orba4mzdx71y.dlg@40tude.net

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal
aby nie zidentyfikowac :-)

Po co kupować, skoro Play dawał stertery za free jako reklamówkę?

Data: 2013-06-23 09:30:55
Autor: pws
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 15:06:03 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
Jestem zdecydowanym zwolennikiem powszechnego i bardzo taniego dostępu do
netu -- chcę, choć nie mam nic do powiedzenia/decydowania w tej sprawie,
aby niemal wszędzie na Ziemi (i na Marsie też?) był dostęp 3G/4G bez
ograniczeń innych niż technologiczne. I chcę, aby każde urządzenie miało
własne moduły/modemy 3G/4G/5G :) a WiFi aby zostało zepchnięte na małe
odległości (rzędu 20 metrów) i do szybkości rzędu 200 MB/s (dwustu
megabajtów -- dwa rzędy wielkości niż obecne g) i służyło do łączenia
dysków chociażby czy telewizorów z tabletami. (zastosowań dla takiego
WiFi byłoby zapewne znacznie więcej) Rzecz jasna długość adresów IP
trzeba by było stosownie powiększyć. Wszystko by miało swoje adresy
IP  -- telewizor inny, pralka inny, terminal w kasie 5 inny niż
w kasie 4 tego samego realu. :) A dostępność netu -- lepsza niż
dziś 2G dla telefonów komórkowych...
Nawet ciekawy pomysł...

W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 16:56:18 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:
Po co kupować, skoro Play dawał stertery za free jako reklamówkę?

Nie tylko Play rozdaje (aktualnie 2 rodzaje + jeszcze stare "zasięgowe" w niektórych salonach + RedBullMobile). Orange kiedyś dawało, VirginMobile chyba ze 4 razy ostatnio w promocjach, KluczMobile dawał też przez chwilę. Ciągle rozdaje Heyah, LycaMobile, a nawet wRodzinie i W Naszej Rodzinie. T-mobile chyba też kilka razy dawał w salonach i gazetach (?).

Data: 2013-06-23 11:15:04
Autor: pws
W dniu niedziela, 23 czerwca 2013 18:30:55 UTC+2 użytkownik pws napisał:
[...]
A, i jeszcze niedługo pewnie ruszy VectonMobile, to i kolejne darmowe starterki będą...

Data: 2013-06-24 17:34:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"pws" 3a0e229f-4821-4ea9-8574-3dd7799a8105@googlegroups.com

[...]

I jakoś nie słychać w wzmożonej przestępczości. ;) Pewnie słabe były te promocje. ;)

Data: 2013-06-23 18:25:02
Autor: zgred
W dniu 2013-06-23 15:48, J.F. pisze:

Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
zidentyfikowac :-)

A-tam zaraz "przestępstwa"... Czasami trzeba niesolidnemu dłużnikowi powiedzieć coś z pozycji egzekutora nie posuwając się do gróźb karalnych... :) Nic tak nie wzmacnia wyobraźni, jak powiedzieć "wyjrzyj przez okno i pomachaj swojej córce (jadącej w obcym samochodzie)".

Choc kto wie, moze wykorzystam do tworzenia falszywego tropu :-)

.... od lat, w wolnych chwilach, z nudów, albo żeby ch..m zrobić na złość, tworzę sobie tożsamości. Już sam się gubię w ich liczbie, gdzieś-tam (oczywiście zaszyfrowane) mam ponotowane. Każda ma imię, nazwisko, adres (czasami nawet zgodny), pesel, numer dowodu osobistego, numer telefonu (oczywiście prepaid kupiony pod chmurką i nieaktywowany, albo aktywowany w obcym mieście z tak samo kupionego za 30zł aparatu). Rejestruję się z tych wirtualnych tożsamości na pejzbukach i innych podobnych. Kot ma podobno 7 żyć, a ja chyba jestem lepszy... :)

Jeśli by tak robiły przynajmniej setki tysięcy, to może to miało by sens...

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-23 22:14:53
Autor: Krzysztof Halasa
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

[...]

Zasięg jest wystarczający do wielu zastosowań, typu np. bramki w metrze
itp. "Służby" wcale nie chcą używać tylko jednego mechanizmu. Inwestycji
to specjalnie wielkich nie wymaga, czytnik w hurcie moĹźna pewnie
zbudować za 20 zł (+ koszt "urzędniczy" = razem 2 kzł, ale to wciąż
akceptowalne).

Prosciej przez telefony - same zaraportuja gdzie idzie,
kto w poblizu, a moze nawet mikrofon i kamere wlacza :-)

Ale trudno zrobić i być może łatwo wykryć, choć oczywiście do niektórych
zastosowań się nadaje.

Ale ja jestem uparty i im nie podaje, albo jakis falszywy :-)

A jak kupie prepaida do przestepstwa, to przeciez bede uwazal aby nie
zidentyfikowac :-)

Ale może nie będziesz wiedział o IMEI, albo popełnisz jakiś inny błąd.
To się zdaża.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-24 01:08:24
Autor: J.F.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:14:53 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Nie wiem czy wystrarczy, jak ktos nie bedzie trzymal w kieszeni.
To na razie wymaga niemal przylozenia.

itp. "Służby" wcale nie chcą używać tylko jednego mechanizmu. Inwestycji
to specjalnie wielkich nie wymaga, czytnik w hurcie można pewnie
zbudować za 20 zł (+ koszt "urzędniczy" = razem 2 kzł, ale to wciąż
akceptowalne).

Jeden tak, ale juz cale metro bedzie kosztowalo miliony.
A zysk ... znikomy, tak mi sie przynajmniej wydaje.
Ruch duzy, kazdy moze wejsc do metra.
Chyba zeby tak jeszcze w kazdym wagonie, i razem z kamerami - wybuch
byl, mozna sie ograniczyc do kilkudziesieciu osob, no, raczej
kilkuset. Na metro moze i koszt uzasadniony, ale to nadal bardzo ograniczony
zasieg.

[...]

Zrobic latwo, wykryc coraz trudniej, a nawet jak wykryja - jak sie
nazywala ta aplikacja do sledzenia smartfonow ? No prosze, juz
zapomnielismy :-)

J.

Data: 2013-06-24 12:41:27
Autor: B.G.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1saxq4mn81ddx.jehjqebtb6x6$.dlg40tude.net...

Zasięg jest wystarczający do wielu zastosowań, typu np. bramki w metrze

Nie wiem czy wystrarczy, jak ktos nie bedzie trzymal w kieszeni.
To na razie wymaga niemal przylozenia.

Wcale nie wymaga przyłozenia. Przejeżdżasz przez bramke do wyciągu narciarskiego i już Cię kasuje!
W dodatku ten zasięg chyba mozna regulować, bo kiedys na Słowacji skasowało mnie gdy zbyt blisko wchodziłem za wnukiem i gdy sam chciałem przejść przez kołowrotek, to już mnie nie przepuściło, że niby dopiero co wszedłem.

Data: 2013-06-24 12:48:50
Autor: J.F.
Dnia Mon, 24 Jun 2013 12:41:27 +0200, B.G. napisał(a):
[...]

No wlasnie - narty dlugie, w kartach raczej nie chcesz zeby kasa
lapala pierwsza lepsza w promieniu metra. A nawet te narciarskie - jak schowam to kieszeni po przeciwnej stronie
cewki to odczyta, czy niekoniecznie ? J.

Data: 2013-06-24 13:03:10
Autor: B.G.
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jv10lezja94m.wq9ea1vr0uif.dlg40tude.net...

No wlasnie - narty dlugie, w kartach raczej nie chcesz zeby kasa
lapala pierwsza lepsza w promieniu metra.

Ja nie chcę, ale "służby" raczej będą chciały.

A nawet te narciarskie - jak schowam to kieszeni po przeciwnej stronie
cewki to odczyta, czy niekoniecznie ?

Czasem odczyta, ale zazwyczaj trzeba się nieco odwrócić.

Data: 2013-06-24 18:19:47
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

No wlasnie - narty dlugie, w kartach raczej nie chcesz zeby kasa
lapala pierwsza lepsza w promieniu metra.

Kasa - nie, ale czytnik pełniący inne funkcje może i powinien. Należy
pamiętać, że czytnik jest w stanie odczytać jednocześnie więcej niż
jedną kartę (najlepiej byłoby dać duże anteny w dwóch lub może trzech
płaszczyznach, normalnie karta ustawiona prostopadle do anteny nie jest
raczej czytana).
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-24 18:12:18
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Nie wiem czy wystrarczy, jak ktos nie bedzie trzymal w kieszeni.
To na razie wymaga niemal przylozenia.

Tylko w przypadku użycia seryjnego scalaka i anteny. Wystarczy dać
większą antenę i mały "dopalacz" i już nie ma problemu z dużo większym
zasięgiem. Myślę że z domowych gratów byłbym w stanie coś takiego zrobić
w dwie godziny. Problem (drobny) jest tylko z "mocą" zasilającą kartę.

[...]

Aaaa, to super. Tzn. oczywiście pod warunkiem, że tych milionów będzie
sporo.
Tzn. oczywiście gdyby to była prywatna inwestycja, to to by prawie nie
kosztowało, bo warunki są idealne do takiego zastosowania (istniejące
bramki).

A zysk ... znikomy, tak mi sie przynajmniej wydaje.

No ale nie dla "służb".

Ruch duzy, kazdy moze wejsc do metra.

I o to chodzi - wiadomo kto wchodzi do metra, można to skorelować
z innymi danymi. Wiadomo Ĺźe pojedyncza metoda nie da dobrych efektĂłw.
Kiedyś duża ilość danych była problemem, ale teraz komputery takie
rzeczy obrobią bez mrugnięcia okiem w czasie rzeczywistym.

Chyba zeby tak jeszcze w kazdym wagonie, i razem z kamerami - wybuch
byl, mozna sie ograniczyc do kilkudziesieciu osob, no, raczej
kilkuset.

Oj tam zaraz wybuch. Ile tych wybuchów jest, a ile się wydaje na
"zabezpieczenia"?
Tzn. oficjalna wykładnia nie liczy wybuchów i zabitych, tylko
(potencjalnie) zabezpieczonych :-)

Zrobic latwo, wykryc coraz trudniej, a nawet jak wykryja - jak sie
nazywala ta aplikacja do sledzenia smartfonow ? No prosze, juz
zapomnielismy :-)

Jednak łatwo, przy czym jest się na "gruncie wroga", a to jest zawsze
ryzykowne. Bramki to własny grunt.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-23 22:04:22
Autor: Krzysztof Halasa
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:

Czy to tylko u nas sa takie niezabezpieczone/przerzucone na klienta ?

Teoretycznie u nas nie jest przerzucone. Praktycznie to chyba wszędzie
tak jest, że jeśli się da, to się obciąża klienta, zwłaszcza jeśli nie
można obciążyć sklepu. Teorie to są fajne, ale tylko tak długo, jak
długo nie ma fraudu.

No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
go aresztuje.

No ale sklep przecieĹź nic do tego nie ma.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-24 01:17:45
Autor: J.F.
Dnia Sun, 23 Jun 2013 22:04:22 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):
[...]

Hm, przeciez karty byly uzywane w USA przez dziesieciolecia i bez
zadnych zabezpieczen. Jestem pewny ze tam bank bral straty na siebie, a moze Visa brala.

No bo tak z drugiej strony ... kwoty male, a punkt przyjmujacy znany.
Jesli ktorys zacznie za duzo falszywych transakcji przyjmowac, to sie
go aresztuje.
No ale sklep przecież nic do tego nie ma.

Przy pojedynczych transakcjach nie ma, jakbys jednak zechcial
wyciagnac wieksze kwoty, to sie robi podejrzane.
Choc w sumie, jesli teraz klient placacy telefonem nie dziwi, to i na klienta co bierze dwie flaszki i zmienia sklepy nikt nie
zwroci uwagi.

J.

Data: 2013-06-24 17:55:00
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Visa nie jest czymś, co mogłoby brać takie straty "na siebie".
Owszem, akurat w USA banki brały straty związane z kartami kredytowymi
na siebie. W pewnych okolicznościach :-)
W końcu jest chyba jakiś powód tego, że fraudami karcianymi zajmuję się
tam FBI.

[...]

No ale to trochę za mało. Jakby to były fraudy, za które odpowiada, to
już nieco więcej może.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-22 22:39:15
Autor: Krzysztof Halasa
zgred <zgred@empty.com> writes:

No to niech to zapłaci bank, skoro nie umiał upilnować. Proste.

Bank powinien po prostu odbierać kartę od klienta, a jeśli nie, to ją
zastrzegać. Ale po co, jeśli to i tak ryzyko głównie klienta.

Zauważcie, że rozmydla się odpowiedzialność. Z dawnego, prostego
układu bank-klient(banku) robi się rozmyte
bank-ekłajer-sklep-policja(państwo).

Nie za bardzo, chociaż banki by chciały. Umowa oraz np. ustawy
obowiązują w układach klient-bank.

Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak
do tego prą?

No nie wiem. Umożliwia trywialnie łatwe śledzenie np. "przepływu" ludzi?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-23 16:35:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"Krzysztof Halasa" m3a9mh7udo.fsf@intrepid.localdomain

No to niech to zapłaci bank, skoro nie umiał upilnować. Proste.

Bank powinien po prostu odbierać kartę od klienta, a jeśli nie,
to ją zastrzegać. Ale po co, jeśli to i tak ryzyko głównie klienta.

Po co zastrzegać? Toż cały ten wątek mówi o nieprzydatności zastrzegania.

[...]

IMO płacenie surowcami (głównie makulaturą) jest tak kosztowne,
że państwo (Fiskus) mogłoby (mógłby) brać na siebie koszty fraudów.

Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak do tego prą?

No nie wiem. Umożliwia trywialnie łatwe śledzenie np. "przepływu" ludzi?

-=-

Karta, jak żywa komórka białkowa, ;) mogłaby mieć w sobie
urządzenia niszczące tę kartę na znak dawany z zewnątrz.
W razie wykrycia kradzieży, sklep/terminal by zlecał
karcie samounicestwienie.

Ale przeca i bank mógłby w chwili zastrzegania marmurowego
(a od tego zaczyna się chyba ta rozmowa) niszczyć kartę tak,
aby plastykowa otoczka nie ulegała destrukcji. ;) Wystarczy
dać stosownie wysokie pole elemagnetyczne, które wchłonie
się w kartę, dając jej takie prądy, które spalą antenkę
czy chipka...

IMO mamy początki za które ktoś musi zapłacić, ale dlaczego
mamy zapłacić my? Ja mogę podpisywać się i wstukiwać PIN.

Data: 2013-06-24 18:48:07
Autor: Bartolomeo
W dniu 2013-06-22 19:29, zgred pisze:
W dniu 2013-06-22 17:47, J.F. pisze:

Ja doszukuję się "drugiego dna". Co takiego jest w tym paypass, że tak
do tego prą?

Sprawa jest prosta, wszystko zmierza do takiego paypasa wszczepionego pod skórę. Skoro teraz to ktoś może ukraść, to z wszczepionym już trudniej pójdzie, będzie reklamowany jako bardziej bezpieczny.
A jak już będzie opcja wszczepiania pod skórę to tylko krok do totalnej kontroli ludzkości.
Oczywiście wszystko dla naszego dobra.

Data: 2013-06-25 07:47:34
Autor: Krzysiek
W dniu poniedziałek, 24 czerwca 2013 18:48:07 UTC+2 użytkownik Bartolomeo napisał:
Skoro teraz to ktoś może ukraść, to z wszczepionym już  trudniej pójdzie, będzie reklamowany jako bardziej bezpieczny.

Kurde...moze faktycznie - juz widze te oferty 'boisz sie ze ukradna? wszepimy pod skore gratis'

Data: 2013-06-25 21:05:59
Autor: Krzysztof Halasa
Krzysiek <kl1@o2.pl> writes:

Kurde...moze faktycznie - juz widze te oferty 'boisz sie ze ukradna? wszepimy pod skore gratis'

Lepiej działa jeśli to będzie "tylko 7 zł miesięcznie".
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-22 17:27:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"zgred" 51c534cb$0$1215$65785112@news.neostrada.pl

[...]

IMO mogłoby być tak właśnie. Co więcej -- w razie zastrzegania
karty, można od razu rozesłać informację po całym świecie bez
czekania o pytanie terminali. Dołóżmy do tego datę ważności
(aby nie gromadzić danych sprzed stu lat) i mamy spokój.

Co więcej -- kamerki sklepowe (a nawet uliczne -- informowane
przez sklepy) mogłyby ze szczególną uwagą śledzić tych ludzi,
którzy posługują się zastrzeżonymi kartami. :)

Złodziej kradnie kartę; ,,posiadacz'' to zgłasza; bank kartę zastrzega;
ktoś kupuje coś i płaci zastrzeżona kartą; sklepowa kamerka zintegrowana
z terminalem powiadamia policję ukazując wyraźne oblicze kupca; bank, policja
i kamerki pobliskie uważnie przyglądają się potencjalnemu złodziejowi... Jeśli
podejrzenia okażą się niesłuszne, klient nawet nie zda sobie sprawy z tego,
że był śledzony...

Ale jeśli płacącym zastrzeżoną kartą był złodziej, być może kamerki
monitoringu ulicznego doprowadzą policję wprost do ,,siedziby''. ;)
Czy dlatego już teraz przestępczość przybiera zupełnie nowe kształty?

Data: 2013-06-22 19:25:51
Autor: zgred
[...]

Aleś się rozmarzył...
Tobie chyba wydaje się, że za nasze podatki (i z naszych prowizji) to nam będą robić dobrze, a nie sobie?

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Zgred.

Data: 2013-06-22 21:16:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"zgred" 51c5de17$0$1252$65785112@news.neostrada.pl

Aleś się rozmarzył...
Tobie chyba wydaje się, że za nasze podatki (i z naszych prowizji) to nam będą robić dobrze, a nie sobie?

(; Sobie też -- przecież przestępczość uderza w nich także. ;)

A poważniej -- piszę o tym, że przestępczość musi szukać lepszych metod. ;)

Data: 2013-06-22 22:35:05
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

Jasne, ale to kosztuje, banki nie chcą płacić.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2013-06-23 15:06:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"Krzysztof Halasa" m3ehbt7ukm.fsf@intrepid.localdomain

[...]

W dobie ;) powszechnego netu niewiele kosztuje.
To nie są czasy telefoniarzy liczących impulsowo.

[...]

BTW -- chętnych do życia na Marsie co najmniej nie brakuje.
Im mniej M$ w życiu codziennym, tym więcej w tym życiu tego,
co ćwierć (czy pół) wieku temu istniało w opowiadaniach S-F
z przewagą F.

Rzecz jasna każda kamera monitoringu uliczno-sklepowego także miałaby własny IP.

Data: 2013-06-22 01:56:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zblizeniówka w ING, to się w pale nie mieści.

"Piotr Gałka" kq13nm$69v$1@somewhere.invalid...

Protokół zniszczenia z notariuszem spisywać ?

W obecności kamer -- banku i własnej komórki...
Proponuję S4... [kupiony na raty -- zbliżeniówką]

Data: 2013-06-21 01:10:28
Autor: J.F.
Dnia Thu, 20 Jun 2013 22:42:39 +0200, sas napisał(a):
[...]

Dokładnie to samo mnie zastanowiło. Zamykam konto, wypowiadam umowę, może  dodatkowo jeszcze wcześniej zastrzegam kartę i mam na to wszystko  potwierdzone papiery, umowa wygasa po okresie wypowiedzenia. Po  wygaśnięciu umowy "ktoś" pyka moją zastrzeżoną kartą N transakcji bez  użycia PIN. Co wtedy?

Bank przysyla list i domaga sie uregulowania debetu na koncie, pod
grozba egzekucji i likwidacji  :-)

J.

Data: 2013-06-21 01:15:05
Autor: Krystek
W dniu 20.06.2013 o 22:27 J.F. pisze:

[...]

A Ty zanosisz te papiery z dowodem zamknięcia rachunku i wypowiedzenia umowy o kartę do Prokuratury :)

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

Data: 2013-06-21 07:49:19
Autor: Franc
Dnia Fri, 21 Jun 2013 01:15:05 +0200, Krystek napisał(a):

Bank przysyla list i domaga sie uregulowania debetu na koncie, pod
grozba egzekucji i likwidacji  :-)
A Ty zanosisz te papiery z dowodem zamknięcia rachunku i wypowiedzenia umowy o kartę do Prokuratury :)

Która to prokuratura odmiawia wszczęcia śledztwa z uwagi na (tysiąc
paragrafów) - ale tak naprawdę nie ma bladego pojęcia o funkcjonowaniu
systemu bankowego, dokumentach itp - to dla spokoju i najświętszej
STATYSTYKI. Na to napiszesz zażalenie do sądu - które chwyci, ale w międzyczasie
komornik zdąży już wejść na inne konto celem zajęcia należności. :-))

--
Franc

Data: 2013-06-21 22:25:06
Autor: J.F.
[...]

A oni wskazuja w tej umowie punkt "Klient odpowiada za wszystkie
transakcje wykonane karta, od jej wydania do zwrotu, nawet po
wypowiedzeniu umowy" :-)

J.

Zblizeniówka w ING, to się w pale nie m ieści.