Zbrodnia na zamówienie

Data: 2010-09-12 16:06:06
Autor: u2
Zbrodnia na zamówienie
... rzeczywiście ruscy internauci zwykle licytują się ze mną jeńcami
sowieckimi jakoby zamordowanymi przez Polaków :

http://www.rp.pl/artykul/9158,534563.html

"Sprawa zaczęła się nieco ponad dwadzieścia lat temu, chociaż dotyczy
wydarzeń sprzed lat dziewięćdziesięciu. Chodzi o jeńców rosyjskich po
wojnie polsko-bolszewickiej, eksterminowanych jakoby przez Polaków

Co ciekawe, sprawa została podniesiona dopiero na przełomie lat
osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych i pojawia się zawsze, gdy
dyskutowana była zbrodnia katyńska i odpowiedzialność za nią.

Nawet ostatnio - w ramach ocieplenia polsko-rosyjskich stosunków -
Władimir Putin przyznając, że polskich oficerów wymordowano na polecenie
Stalina dodał, że nie należy przy tej okazji zapomnieć o 32 tysiącach
rosyjskich jeńców, którzy zginęli na terenie Polski. Zdumieni
specjaliści, zastanawiając się, skąd pojawiła się ta nie występująca
nigdy wcześniej liczba, znaleźć potrafili tylko jedno wyjaśnienie:
musiała być wyższa niż liczba zamordowanych oficerów polskich. Skąd
jednak w ogóle wzięła się cała sprawa, skoro przez prawie sześćdziesiąt
lat nikt nic na jej temat nie mówił?

Kiedy Michaił Gorbaczow zrozumiał, że będzie musiał ujawnić prawdę o
zbrodni katyńskiej, zwrócił się do swoich specjalistów od propagandy,
aby znaleźli (wymyślili) dla niej przeciwwagę ze strony polskiej.

O historii tej mówi niezwykle ciekawy film dokumentalny autorstwa Anny
Ferens "Co mogą martwi jeńcy", który TVP1 wyemituje 16 września o godz.
0.50 (a więc właściwie już 17 września). Jest precyzyjnym, a
jednocześnie atrakcyjnym filmowo studium manipulacji na ogromną skalę. O
nieistniejącej zbrodni uczą się rosyjskie dzieci w szkole, a rządowi
publicyści i historycy opisują masowe rozstrzeliwania, których w ogóle
nie było.

W rzeczywistości żołnierze rosyjscy przetrzymywani był w obozach
jenieckich zgodnie z konwencją genewską, otrzymywali racje żywnościowe
równe racjom żołnierzy polskich i mieli zapewnioną opiekę lekarską.
Oczywiście Polska była biednym, wyczerpanym po I wojnie światowej i
wojnie z bolszewikami krajem, toteż i warunki w obozach nie były
komfortowe. Trafiały się praktyki okradania więźniów, a także akty
agresji wobec nich, ale były one ścigane przez władze i piętnowane przez
polską prasę. Wielka śmiertelność w obozach była wynikiem chorób i
szalejących wówczas epidemii tyfusu oraz grypy "hiszpanki".

Dokumentując te sprawy, twórcy filmu przeszukali wszelkie źródła, m.in.
trafili do archiwum Czerwonego Krzyża w Genewie, gdzie okazali się
pierwszymi (!) czytającymi akta sprawy. Propagandziści rosyjscy nie
przejmowali się zresztą zupełnie faktami. Kilka lat temu mieszana
komisja polsko-rosyjskich historyków sporządziła opasły raport, który
zadawał kłam insynuacjom na temat "polskiego Katynia". Tylko, że strona
rosyjska w ogóle się nim nie zainteresowała.

Kilka dni po tragedii smoleńskiej pojawił się w prasie rosyjskiej bardzo
uczciwy artykuł opisujący manipulację związaną z jeńcami rosyjskimi w
Polsce. Jeden artykuł. Potem sprawa wróciła na dawne tory, a pomordowani
rzekomo przez Polaków jeńcy rosyjscy zaczęli straszyć znowu.

Dla mnie jednak najważniejsza pointa tej opowieści dopisana została w
Polsce. Wydawałoby się, że przeciwstawienie się kampanii oszczerstw,
którymi są informacje o rzekomych mordach na jeńcach rosyjskich, jest
polską racją stanu. Patronat nad filmem Anny Ferens wzięło prezydenckie
Biuro Bezpieczeństwa Narodowego, a Instytut Adama Mickiewicza i IPN
miały go dofinansować. Po katastrofie smoleńskiej BBN wycofało się z
patronatu, a Instytut Adama Mickiewicza z dofinansowania. Również IPN
nie sfinalizował swojej umowy z twórcami filmu.

Komentarz pozostawiam czytelnikom."

Data: 2010-09-12 21:12:13
Autor: Canucki
Zbrodnia na zamówienie
Rosjanie powinni przypomniec sobie jak traktowali Polakow - jencow wojennych.
Polacy stanowili gorsza kategorie.  Lepiej traktowani byli Wegrzy a najlepiej Niemcy i Austriacy.  Polscy jency byli zmuszani do ekshumacji GOLYMI REKAMI zmarlych na zakazne choroby tymczasowo pochowanych jencow
i powtornego pochowku rozkladajacych sie cial.
Wyzywienie jakie dostawali polscy jency:  wywar z miesa padlych na nosacizne koni.  Tak przynajmniej opisywali to naoczni swiadkowie (ofiary takiego traktowania), m. in. mozna o tym poczytac na lamach magazynu historycznego "Karta".

Niewykluczone, ze jency rosyjscy mieli w polskiej niewoli lepsze wyzywienie niz ich "wolni" towarzysze.  (Takie rzeczy zdarzaja sie takze wspolczesnie, np. podczas pierwszej wojny w Zatoce Perskiej lepiacy sie od potu i brudu Irakijczycy mogli sie wykapac dopiero dzieki Amerykanom)

Krzysztof Canucki

Data: 2010-09-12 22:35:15
Autor: jadrys
Zbrodnia na zamówienie
  W dniu 2010-09-12 16:06, u2 pisze:
  W rzeczywistości żołnierze rosyjscy przetrzymywani był w obozach
jenieckich zgodnie z konwencją genewską, otrzymywali racje żywnościowe
równe racjom żołnierzy polskich i mieli zapewnioną opiekę lekarską. Komentarz pozostawiam czytelnikom."

Akurat w to, to chyba nikt nie wierzy..

Data: 2010-09-12 21:18:44
Autor: Canucki
Zbrodnia na zamówienie
jadrys <andrzej203@op.pl> napisał(a):
> [...]
> równe racjom żołnierzy polskich i mieli zapewnioną opiekę lekarską. > Komentarz pozostawiam czytelnikom."

Aby rozwiac panskie watpliwosci ("chyba"), prosze o zaliczenie mnie do tych wyjatkow, ktore wierza w humanitarne obchodzenie sie z jencami przez Polakow Krzysztof Canucki

Data: 2010-09-13 00:03:32
Autor: jadrys
Zbrodnia na zamówienie
  W dniu 2010-09-12 23:18,  Canucki pisze:
[...]

Typowa wiara w sprawiedliwość Ojczyzny emigranta.  Byłoby to piękne żeby nie było takie naiwne.

Data: 2010-09-13 09:00:54
Autor: Bogdan Idzikowski
Zbrodnia na zamówienie

Użytkownik " Canucki" <canucki@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i6jg3k$7ii$1inews.gazeta.pl...
> [...]

wyjatkow, ktore wierza w humanitarne obchodzenie sie z jencami przez Polakow

Obawiam się, że śmiertelność jeńców przeczy Pańskiej wierze.
I tak, prawdę mówiąc, nie ma o co kruszyć kopii.
Każdy naród posiada swoje niechlubne tajemnice.

Data: 2010-09-13 09:11:57
Autor: Panslavista
Zbrodnia na zamówienie
"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> wrote in message news:4c8dcc28news.home.net.pl...

> [...]

I tak, prawdę mówiąc, nie ma o co kruszyć kopii.
Każdy naród posiada swoje niechlubne tajemnice.

Owszem np. taką, że w wyniku blokady portów przez komuchów nie dociarały do polskiego wojska dostawy broni i amunicji, ale też materiałów sanitarnych i leków.
Czerwona armia - gdy nie miała czego zrabować głodowała, a w następstwie czerwonka i salmonelloza, gruźlica, choroba legionowa kosiły ich masami. To samo było z jeńcami. Nie było możliwosci poprawy ich losu, w obozach mieli cień szansy na przeżycie, podczas gdy wypuszczeni z miejsca zginęliby.

Data: 2010-09-13 09:35:41
Autor: Bogdan Idzikowski
Zbrodnia na zamówienie

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c8dcebf$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Idziesz tą samą drogą, którą podąża Wildstein (http://blog.rp.pl/wildstein/2010/09/12/zbrodnia-na-zamowienie/).
On tłumaczy wysoką śmiertelność jeńów między innymi grypą "hiszpanką".
Szkopuł w tym, że pandemia grypy przetoczyła się w okresie 12 miesięcy w latach 1918-1919 (http://pl.wikipedia.org/wiki/Pandemia_grypy_w_latach_1918-1919).
Posługiwanie się nieprawdziwymi przyczynami poddaje w wątpliwość wszystkie inne.

Ruscy też twierdzili, że zbrodni w Katyniu dopuścili się Niemcy.

Data: 2010-09-13 10:20:53
Autor: Panslavista
Zbrodnia na zamówienie

"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> wrote in message news:4c8dd446$1news.home.net.pl...

[...]

Nie rozróżniasz faktów, a mój dziadek brał udział z szablą w ręce w tej wojnie. Opowiadał dzieciom w tym i mojemu ojcu. Także za mojego dzieciństwa poznałem wielu ludzi pamiętających tamte lata.

Data: 2010-09-13 11:45:08
Autor: Bogdan Idzikowski
Zbrodnia na zamówienie

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4c8ddee7$0$22804$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jakich faktów nie rozróżniam?

Data: 2010-09-13 13:55:46
Autor: jadrys
Zbrodnia na zamówienie
  W dniu 2010-09-13 09:11, Panslavista pisze:
[...]

Czyli niewola w polskich obozach była dla nich ratunkiem przed niechybną śmiercią? ;-)

Data: 2010-09-13 15:13:51
Autor: ab.666
Zbrodnia na zamówienie

"jadrys" <andrzej203@op.pl> wrote in message

Czyli niewola w polskich obozach była dla nich ratunkiem przed niechybną
śmiercią? ;-)

Ciekawostka:
- po wojnie fińsko-sowieckiej kilka tys. Rosjan znalazło się w obozach
fińskich; gdy doszło do porozumienia o wymianie jeńców, sowieccy żołnierze
wystosowali do rządu fińskiego list zbiorowy z podziękowaniem za dobre
traktowanie i poprosili o mozliwość pozostania w obozie.... tak więc, jak
widać; można traktować jeńców dobrze.

(niektóre źródła podają, że w polskich obozach zostało zabitych/zmarło nawet
200 tys. ludzi; Katyń więc, to "pestka" przy tym)

ab.

Data: 2010-09-14 00:03:06
Autor: jadrys
Zbrodnia na zamówienie
  W dniu 2010-09-13 15:13, ab.666 pisze:
[...]

Daj spokój.. A żony, a dzieci czy rodzice pozostawieni w ZSRR. Mieli by to zostawić dla dobrego traktowania w obozie? Jak dla mnie to się to nie trzyma kupy.

(niektóre źródła podają, że w polskich obozach zostało zabitych/zmarło nawet
200 tys. ludzi; Katyń więc, to "pestka" przy tym)

ab.

Było, minęło - nie ma się co rozczulać nad agresorami.

Data: 2010-09-12 22:59:23
Autor: u2
Zbrodnia na zamówienie
W dniu 2010-09-12 22:35, jadrys pisze:
[...]

To nie wiara, to fakty. Jednak zgromadzenie tylu jeńców na małym terenie
sprzyjało rozwojowi epidemii. No i wielu skorzystało z okazji, aby
wyrwać się na Zachód.

Data: 2010-09-13 00:03:45
Autor: jadrys
Zbrodnia na zamówienie
  W dniu 2010-09-12 22:59, u2 pisze:
[...]

Faktów to my chyba nie poznamy nigdy. Już nie ma naocznych świadków. A i żadna dokumentacja też się pewnie nie zachowała. Faktem jest tylko to że Polacy za sprawą propagandy nienawidzili Rosjan. I z tego powodu ja osobiście nie wierzę w jakieś dobre traktowanie czerwonoarmiejców .

Data: 2010-09-13 09:07:04
Autor: Tomek
Zbrodnia na zamówienie
[...]

Poczytaj trochę o tamtych czasach - chłopi na wsi i biedni robotnicy początkowo z penymi nadziejami czekali na sowieckie wojsko, mamieni przez propoagandę, która  - o dziwo - docierała do nich. Ale szybko się przekonali, że to po prostu czerwona zaraza. I razem stanęli do obrony ojczyzny. Czy to nie dziwne - przed wojeksiim, które miało dać im upragnioną wolność...
W latach 70. słuchałem relacji człaowieka, który osobiście przeżył te czasy i pamiętał. Masakryczne opowieści... Był ułanem. Opisywał, jak postępowali bolszewicy i ludzie skażeni ich ideologią. Choć fakt - przyznawał - agitatorów sądzono i z reguły rozstrzeliwano.
Tomek

Data: 2010-09-13 13:52:37
Autor: jadrys
Zbrodnia na zamówienie
  W dniu 2010-09-13 09:07, Tomek pisze:
[...]

Z kolei ja czytałem o rozstrzeliwaniu _bez sądu_ maruderów armii czerwonej, ktorzy rabowali i mordowali Polską ludność cywilną.  Czytałem także czyjeś wspomnienia jakiejś osoby która widziała w Wiśle całe stosy ruskich żołnierzy mimo tego że bitwa i wojna skończyła się już dawno. Nie piszę tego żeby Ciebie czy kogokolwiek prowokować.. Po prostu takie rzeczy się zdarzają na wojnie. A jeżeli jest to prawda co przeczytałem to Wojsko Polskie jest po części usprawiedliwione - to nie my napadliśmy na kacapa. I tak nawiasem -  wojska _każdego_ państwa to są mordercy. Ich powinnością jest zabijanie. Doprawdy nie wiem kto wymyślił ten banał o "honorze munduru"

Data: 2010-09-13 17:38:35
Autor: u2
Zbrodnia na zamówienie
W dniu 2010-09-13 13:52, jadrys pisze:
[...]

Widzisz, wojsko jest po to aby bronić granic swojego kraju. To jest
honor walczyć o wolność kraju, a najwyższe bohaterstwo oddać życie w
jego obronie.

O ile nie mam nic przeciwko cmentarzom i zwykłym mogiłom dla sowietów to
mam pewne wątpliwości co do wystawiania im pomników. I w dodatku z
krzyżem prawosławnym. Sowieci walczyli z prawosławiem w każdy możliwy
sposób. Aż dziwię się, że przetrwali do naszych czasów.

Data: 2010-09-13 23:46:05
Autor: jadrys
Zbrodnia na zamówienie
  W dniu 2010-09-13 17:38, u2 pisze:
[...]

Najlepszy przykład mamy z 39 roku że "honor munduru" to idiotyczny frazes.. Frazes który powstał w okresie wojen krymskich, kiedy to strzelenie w plecy wrogowi było rzeczą nie do pomyślenia, kiedy to oficerowie dwu walczących armii spotykali się wieczorem w taj samej karczmie i wznosili razem toasty.

[...]

Zgadzam się z tobą w kwestii pomników, jednak dotyczy to tylko czasów gdy oni byli agresorami, tj w 1920 r. Za to wyzwolenie nas od okupacji hitlerowskiej i pamięć po poległych wyzwolicielach powinna być godnie upamiętniona.

Data: 2010-09-15 17:04:50
Autor: u2
Zbrodnia na zamówienie
W dniu 2010-09-13 23:46, jadrys pisze:
[...]

Jak śmiesz podważać bohaterstwo Polaków walczących o niepodległość ?

[...]

Jak śmiesz zgadzać się ze mną kiedy nic takiego nie napisałem ?

Data: 2010-09-14 00:36:07
Autor: kochamspamWYTNIJTO
nie! nie!

> [...]

Faktów to my chyba nie poznamy nigdy. Już nie ma naocznych świadków. A i żadna dokumentacja też się pewnie nie zachowała. Faktem jest tylko to że Polacy za sprawą propagandy nienawidzili Rosjan. I z tego powodu ja osobiście nie wierzę w jakieś dobre traktowanie czerwonoarmiejców .

1) Nie Rosjan Polacy nienawidzili, lecz bolszewików!
2) I nie za sprawą propagandy, lecz z powodu bolszewickiego bestialstwa!
(które objawiło się zaraz po przewrocie i dotyczyło wszystkich - nie tylko Polaków)

Data: 2010-09-14 13:20:26
Autor: u2
nie! nie!
W dniu 2010-09-14 00:36, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Oczywiście, trudno nienawidzić zwykłych ludzi. Nienawidzi się morderców,
czyli czerwoną zarazę.

Data: 2010-09-15 11:57:57
Autor: jadrys
nie! nie!
  W dniu 2010-09-14 13:20, u2 pisze:
[...]

Jestem pewny że gdybyś byl zwykłym, uczciwym człowiekiem to ta "czerwona zaraza" nic by ci nie zrobiła.

Data: 2010-09-15 16:21:23
Autor: cirrus
nie! nie!
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i6q5e2$brl$1news.onet.pl...
[...]

Ta "czerwona zaraza" mordowała przede wszystkim uczciwych ludzi.

--
stevep

Data: 2010-09-15 16:59:03
Autor: u2
nie! nie!
W dniu 2010-09-15 16:21, cirrus pisze:
Ta "czerwona zaraza" mordowała przede wszystkim uczciwych ludzi.

Jak śmiesz oskarżać "czerwoną zarazę" ?

Data: 2010-09-15 22:55:30
Autor: jadrys
nie! nie!
[...]

Niestety nie mogę się z tobą zgodzić. przede wszystkim byli prześladowani amatorzy owoców czyjejś pracy.

Data: 2010-09-16 14:34:41
Autor: cirrus
nie! nie!
Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i6rcb4$1fs$1news.onet.pl...
[...]

A byli więksi amatorzy owoców cudzej pracy niż komuchy? Oni coś wypracowywali?

--
stevep

Data: 2010-09-15 16:58:43
Autor: u2
nie! nie!
W dniu 2010-09-15 11:57, jadrys pisze:
Jestem pewny że gdybyś byl zwykłym, uczciwym człowiekiem to ta "czerwona
zaraza" nic by ci nie zrobiła.

Jak śmiesz podejrzewać o cokolwiek "czerwoną zarazę" ?

Data: 2010-09-15 11:58:27
Autor: jadrys
nie! nie!
[...]

Jednak bolszewizm dla wielu Polaków jest utożsamiany z Rosjanami.

Tak oczywiście - byli bardzo okrutni, zwłaszcza dla hitlerowców.

Zbrodnia na zamówienie