Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Data: 2011-04-19 12:55:00
Autor: cirrus
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
# Profesor Roman KuĽniar

Chciałabym aby czytelnicy dobrze mnie zrozumieli. Dla mnie emocjonalnie zbrodnia katyńska jest ludobójstwem, ale nie znam się na prawie międzynarodowym i wierzę, gdy ekspert od tegoż prawa mówi tak: "Mamy konwencję międzynarodow±, konwencję ONZ i jej autorem zreszt± jest słynny polski prawnik Rafał Lemkin. I zbrodnia katyńska nie spełnia kryteriów. Wiem, że niektórzy Polacy nie będ± się chcieli z tym zgodzić, ale prawo międzynarodowe jest jednoznaczne. Jeżeli przyłożymy zbrodnię katyńsk± do definicji ludobójstwa, która zawarta jest w tej konwencji, to ona po prostu nie odpowiada tej definicji."

S± to oczywi¶cie słynne już słowa profesora Romana KuĽniara, które wypowiedział 12 kwietnia jako Go¶ć Sygnałów Dnia. Ponieważ po jego wypowiedzi zaczęły padać  takie np. zdania: "Profesor Roman KuĽniar, powinien powiedzieć, że to było jego prywatne stanowisko, albo podać do dymisji"  Paweł Kowal, "Polak neguj±cy ludobójstwo w Katyniu - to zdrajca" - Janusz Wojciechowski na swoim blogu, "Profesor KuĽniar powiedział publicznie, że uważa, iż zbrodnia katyńska nie była ludobójstwem w ¶wietle prawa międzynarodowego. Tego typu pogl±d stoi w sprzeczno¶ci z interesem państwa polskiego oraz z oficjaln± doktryn± wypracowan± w tej kwestii przez Sejm Rzeczpospolitej oraz przez organy prokuratorskie" - Marek Migalski na swoim blogu.

Wobec powyższego postanowiłam zapoznać się ze stanowiskiem polskim. We wrze¶niu 2009 roku Sejm przyj±ł przez aklamację uchwałę w sprawie 70. rocznicy agresji ZSRR na Polskę 17 wrze¶nia 1939 r. W uchwale tej podkre¶lono, że w wyniku paktu Ribbentrop-Mołotow "dokonano IV rozbioru Polski", zbrodnię na polskich oficerach w Katyniu okre¶lono za¶ jako "zbrodnię wojenn±", która ma "znamiona ludobójstwa". PóĽniej postanowiłam sama zobaczyć cóż ta pskudna ONZ wymy¶łiła w sprawie ludobójstwa. Według artykułu II Konwencji ONZ w Sprawie Zapobiegania i Karania Zbrodni Ludobójstwa, ludobójstwem jest czyn "dokonany w zamiarze zniszczenia w cało¶ci lub czę¶ci grup narodowych, etnicznych, rasowych lub religijnych". Je¶li dobrze rozumiem to ZSRR i Józef Stalin nie mieli zamiaru planowo wymordować wszsytkich Polaków, ani nawet znacz±cej czę¶ci tegoż narodu, tylko wymordować aresztowanych i przetrzymywanych mundurowych - jeńców wojennych.

Z powyższego wynika, że to profesor KuĽniar ma rację (je¶li chodzi o zapis prawa międzynarodowego), jest to potwierdzone uchwał± polskiego sejmu (gdyby tylko mógł to przecież legalnie nazwałby rzecz po imieniu), wyynika literalnie z konwensji ONZ. Ponownie wraca do mnie pytanie czy nasi posłowie i europosłowie umiej± czytać i słuchać ze zrozumieniem. Wczoraj wypowiedĽ profesora KuĽniara negowali poseł PO Andrzej Halicki ("niefortunna") i Marek Jurek ("haniebna"). Je¶li dodać do tego przytoczone wcze¶niej wypowiedzi europosłów Migalskiego, Wojciechowskiego i Kowala to wychodzi na to, że czytać i słuchać nie potrafi±, a to jest wielki wstyd dla Polski. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hd673
Oczywiscie pisoterrorystom nie chodzi o prof. KuĽniara tylko o prezydenta Komorowskiego, którego jest doradc±, bo jak ¶miał wygrać z Jarosławem Kaczyńskim.

--
stevep

Data: 2011-04-19 11:30:54
Autor: obserwator
R. Kuzniar to moskiewski pacholek i kundel.

Data: 2011-04-19 13:14:09
Autor: WW
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
W dniu 2011-04-19 12:55, cirrus pisze:
# Profesor Roman KuĽniar
[...]

Ma rację.
Ale tego mu pisowcy nie wybacz±. :-P

Pozdrawiam
  WW
Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wioch± a Polak burakiem.

Data: 2011-04-19 04:21:28
Autor: Hans Kloss
On 19 Kwi, 13:14, WW <wu...@vp.pl> wrote:
Ma rację.
Ale tego mu pisowcy nie wybacz±. :-P
 Ma kupę racji. Ze znaczn± przewag± kupy, zwłaszcza że o "ludobójstwie
katyńskim" pisał nie tak dawno nie kto inny tylko kacapski prokurator
umarzaj±cy ¶ledztwo w jego sprawie z powodu "¶mierci sprawców".  O
"ludobójstwie katyńskim " pisał też sowiecki prokurator w akcie
oskarżenia przeciw nazistom chc±c zwalić na nich winę za tę zbrodnie
¦rodkowy palec, palikociarzu....
J-23

Data: 2011-04-19 13:30:19
Autor: WW
W dniu 2011-04-19 13:21, Hans Kloss pisze:
[...]

Ja nie twierdzę, że nie pisali.
Ale skoro mówimy o prawie, to słowo jest nawet w nazwie pewnej partii, to zgodnie z nim mord w Katyniu ludobójstwem nie jest - i tyle.

Dura lex, sed lex.

Data: 2011-04-19 04:37:10
Autor: Hans Kloss
On 19 Kwi, 13:30, WW <wu...@vp.pl> wrote:

Ale skoro mówimy o prawie, to słowo jest nawet w nazwie pewnej partii,
to zgodnie z nim mord w Katyniu ludobójstwem nie jest - i tyle.
 To nieprawda. ¦miesznie łatwo jest udowodnić prze¶ladowania
(więzienie, zsyłki na Sybir, u¶miercanie)  obywateli RP na terenach
zajętych przez kacapa WYŁACZNIE z powodu narodowo¶ci. Wpisuje sie w to
mord katyński, ci ludzie zostali zamordowani dlatego że BYLI POLAKAMI.
Wszystkie warunki ludobójstwa zostały w tym przypadku spełnione,
albowiem:
"Ludobójstwo - zbrodnia przeciwko ludzko¶ci, obejmuj±ca celowe
wyniszczanie całych lub czę¶ci narodów, grup etnicznych, religijnych
lub rasowych, zarówno poprzez fizyczne zabójstwa członków grupy, jak i
kontrolę urodzin, przymusowe odbieranie dzieci czy stworzenie warunków
życia obliczonych na fizyczne wyniszczenie."
J-23

Data: 2011-04-19 11:45:57
Autor: obserwator
Za lodobojstwo nalezy takze uznac to, co robiono z Polakami
po wejsciu sowietow do Polski. W Polsce wymordowano mase Polakow.

Jednym z mordercow byl np. brat Michnika. !!

Michnik teraz wpieprza sie do polskiej polityki, mimo, ze w Norwegii rodzinom
kolaborantow zabroniono m.innymi pracy w masmediach.

W Polsce tego nie zrobiono i dlatego Polska kolejny raz  moze utracic suwerennosc.

Data: 2011-04-19 13:54:21
Autor: Asxzse
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:360100b7-d91d-4512-b479-67c8760824fai39g2000prd.googlegroups.com...
[...]

http://13k.pl/-/sugestia.php

AAA

Data: 2011-04-19 11:33:45
Autor: obserwator
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
> [...]

Ale skoro mówimy o prawie, to słowo jest nawet w nazwie pewnej partii, to zgodnie z nim mord w Katyniu ludobójstwem nie jest - i tyle.

 a wy towarzyszu wiecie, ze uznano stan wojenny za niezgodny z prawem?

Jesli tak, to caly *okragly stol* tez jest bezprawiem. No i co to bedzie
z wami wielbiciele sowieckiego prawa?

Data: 2011-04-19 13:54:08
Autor: Asxzse
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Użytkownik " obserwator" <fajny.d.arzbor.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojrup$blv$1inews.gazeta.pl...
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):

> [...]

a wy towarzyszu wiecie, ze uznano stan wojenny za niezgodny z prawem?

Jesli tak, to caly *okragly stol* tez jest bezprawiem. No i co to bedzie

Przecież ty jeste¶ ruskim kapusiem!

http://13k.pl/-/sugestia.php

AAA

Data: 2011-04-19 23:49:43
Autor: boukun

WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):

> [...]

a wy towarzyszu wiecie, ze uznano stan wojenny za niezgodny z prawem?

Jesli tak, to caly *okragly stol* tez jest bezprawiem. No i co to bedzie

I brawo, zaczynasz w końcu my¶leć. Według tego toku my¶lenia, to i partie wywodz±ce się z układu okr±głego stołu., tudzież PiS, PO i SLD s± nielegalne...

boukun

Data: 2011-04-19 13:53:33
Autor: Asxzse
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:18f5604c-5846-44b9-924c-98519aca3627v36g2000prm.googlegroups.com...

Data: 2011-04-19 11:19:46
Autor: obserwator
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
> [...]
> katyńsk± do definicji ludobójstwa, która zawarta jest w tej konwencji,
> to ona po prostu nie odpowiada tej definicji."

 nie ma racji, sowiecki pomiocie.

Data: 2011-04-19 13:53:19
Autor: Asxzse
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Data: 2011-04-19 17:42:57
Autor: cirrus
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a):
[...]

Nie ma i już, czy masz jakie¶ argumenty?

--
stevep

Data: 2011-04-20 17:20:30
Autor: sofu
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojqq4$qll$1node2.news.atman.pl...
[...]

Sugerujesz, że to był tylko "wypadek losowy" ?

sofu

Data: 2011-04-19 13:21:41
Autor: Tomek
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomo¶ci news:iojpm9$s2i$1news.vectranet.pl...
[...]

O ludobójstwie mówili już rosyjscy prokuratorzy w Norymbenrdze. Zmienili zdanie?
Inni specjali¶ci twierdz±, że to okre¶lenie pasuje do tego, co Ruscy zribili naszej elicie...
Tomek

Data: 2011-04-19 13:33:24
Autor: WW
Zbrodnia wojenna, czy ludob�jstwo?
W dniu 2011-04-19 13:21, Tomek pisze:

O ludobĂłjstwie mĂłwili juÂż rosyjscy prokuratorzy w Norymbenrdze. Zmienili
zdanie?

Tak. Właśnie w Norymberdze dokładnie określono definicję ludobójstwa i Katyń się na nią nie łapie.

Inni specjali¶ci twierdz±, ¿e to okre¶lenie pasuje do tego, co Ruscy zribili
naszej elicie...

To tak, jakby twierdzić, że elita jest tylko PiS.
To prawda, że oficerowie wywodzili się z warstwy średniozamożnej, ale elitą w sensie intelektualnym z cała pewnością nie byli.

Pozdrawiam
  WW
Tylko pod tym krzyĹĽem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wiochą a Polak burakiem.

Data: 2011-04-19 11:36:00
Autor: obserwator
Zbrodnia wojenna, czy ludob?jstwo?
WW <wuwu0@vp.pl> napisał(a): Tak. Wła¶nie w Norymberdze dokładnie okre¶lono definicję ludobójstwa i Katyń się na ni± nie łapie.

to kolejny dowod kim jestes Wojciechowski. Pomiot sowiecki, a nie Polak.

Data: 2011-04-19 11:40:17
Autor: obserwator
Dopoki ludobojstwo w Katyniu nie zostane uznane prawnie,

 nie bedzie zgody z Moskowia i Polska nie bedzie krajem suwerennym !!

Obecna wladz robi dokladnie to samo ze sprawa Katynia , co robiono za PRL !!

O czym to swiadczy? Ano o tym, ze nadal rzadzi swolocz ze stalinowskiego
miotu, a nie Pilacy.

Data: 2011-04-19 11:41:08
Autor: obserwator
Dopoki ludobojstwo w Katyniu nie zostane uznane prawnie,

O czym to swiadczy? Ano o tym, ze nadal rzadzi swolocz ze stalinowskiego
miotu, a nie Polacy.

Data: 2011-04-20 08:51:11
Autor: Tomek
Zbrodnia wojenna, czy ludob?jstwo?

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:iojru7$rrv$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2011-04-19 13:21, Tomek pisze:

O ludobójstwie mówili ju? rosyjscy prokuratorzy w Norymbenrdze. Zmienili
zdanie?

[...]

To prawda, że oficerowie wywodzili się z warstwy ¶redniozamożnej, ale elit± w sensie intelektualnym z cała pewno¶ci± nie byli.

Moim zdaniem byli. Przed wojn± oficerem zostawał tylko kto¶ wykształcony, ¶wiadomy i z okre¶lonym ¶wiatopogl±dem. W dodatku w Katyniu zamordowano także oficerów rezerwy powołanych w trakcie mobilizacji - byli tam m.in. nauczyciele - wtedy była to elita.
Tomek

Data: 2011-04-20 12:05:56
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-20 08:51, Tomek pisze:
UĹĽytkownik "WW"<wuwu0@vp.pl>  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
W dniu 2011-04-19 13:21, Tomek pisze:

O ludobĂłjstwie mĂłwili ju? rosyjscy prokuratorzy w Norymbenrdze. Zmienili
[...]

Moim zdaniem byli. Przed wojną oficerem zostawał tylko ktoś wykształcony,
świadomy i z określonym światopoglądem. W dodatku w Katyniu zamordowano
także oficerów rezerwy powołanych w trakcie mobilizacji - byli tam m.in.
nauczyciele - wtedy była to elita.
Tomek

I myślisz ze tym mordercom chodziło o to że to byli tzw. inteligenci?

Data: 2011-04-20 15:47:10
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iomb63$4ns$2news.onet.pl...
[...]

A o co im chodziło?

--
stevep

Data: 2011-04-20 19:03:04
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-20 15:47, cirrus pisze:

[...]

Nie o mordowanie tylko dlatego ĹĽe oni zaliczali siÄ™ do inteligencji.

Data: 2011-04-21 08:51:57
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ion3ju$d8d$3news.onet.pl...
[...]

Ale to co napisałeś to raczej nieinteligentne.

--
stevep

Data: 2011-04-19 17:45:06
Autor: cirrus
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
Użytkownik "Tomek" <kuki543@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4dad7062$0$2449$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mówili tylko, że o ludobójstwie hitlerowskim dokonanym w Katyniu.

--
stevep

Data: 2011-04-19 13:53:00
Autor: Asxzse
[...]

Jełopy z PiS tego nigdy nie pojm±! Dla nich rosyjska brzoza we mgle jest winna rozpierduchy pod Smoleńskiem.

AAA

Data: 2011-04-19 17:44:05
Autor: u2
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
W dniu 2011-04-19 12:55, cirrus pisze:
# Profesor Roman KuĽniar

Taki z niego Profesor, jak z koziej dupy tr±ba.

Data: 2011-04-19 21:36:55
Autor: Krzysiek
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
Hallo,

"cirrus"  schrieb im Newsbeitrag news:iojpm9$s2i$1news.vectranet.pl...

[...]

niestety dla Pana, autorka dokonuje manipulacji powolujac sie na
Artykul II Konwencji ONZ w Sprawie Zapobiegania i Karania Zbrodni Ludobojstwa
ktory wyraznie mowi o czynie dokonanym w zamiarze zniszczenia w
calosci lub czesci grup narodowych, etnicznych, rasowych lub religijnych,
a dla spelnienia tej definicji jest zupelnie obojetne to, ze Stalin nie zamierzal
zabic znaczacej czesci narodu - bo w ten sposob michniczy autorka, zupelnie
wystarczajacym i spelniajacym warunkim jest fakt, ze zamierzal i zabil czesc.
Czy byla to czesc znaczna czy nieznaczna jest dla oceny bez znaczenia.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2011-04-19 12:55:19
Autor: Hans Kloss
On 19 Kwi, 21:36, "Krzysiek" <krzysi...@arcor.de> wrote:

niestety dla Pana, autorka dokonuje manipulacji
To s± idioci niezdolni do zrozumienia czytanego tekstu, gdyby było
inaczej nie byliby platfonsami.
J-23

Data: 2011-04-19 23:06:02
Autor: Krzysiek
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
Hallo,

"Hans Kloss"  schrieb im Newsbeitrag news:e05f120d-f631-4778-8237-ee0bcaf69e882g2000vbl.googlegroups.com...

[...]
To s± idioci niezdolni do zrozumienia czytanego tekstu, gdyby było
inaczej nie byliby platfonsami.
J-23

no coz... skoro tak Pan uwaza...
Ja jestem innego zdania.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2011-04-19 14:16:43
Autor: Hans Kloss
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
On 19 Kwi, 23:06, "Krzysiek" <krzysi...@arcor.de> wrote:

no coz... skoro tak Pan uwaza...
Ja jestem innego zdania.

Ci z nich którzy s± proplatfonscy nie z głupoty ale z czystego
wyrachowania nie udzielaj± się raczej na grupach dyskusyjnych.
J-23

Data: 2011-04-19 22:54:42
Autor: Ajgor
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
Użytkownik "Krzysiek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4dade456$0$6981$9b4e6d93@newsspool4.arcor-online.net...

[...]

A dla mnie zbrodnia katyńska jest histori±, i wisi mi, jak j± nazywaj± POpaprańcy, PISuary, czy inni nawiedzeni.
Niczym sie dla mne nie rozni od bitwy pod Grunwaldem, czy pod Wiedniem. To bylo 65 lat temu. Kogo to teraz obchodzi?
Moze zarzadamy zadoscuczycnienia od tatarow za Polki uprowadzone w jasyr, a jeszcze lepiej niech nas Włosi przeprosz± za
Polan wywiezionych do niewoli w starozytnym Rzymie.

Data: 2011-04-19 22:49:10
Autor: jadrys
Zbrodnia wojenna, czy ludobĂłjstwo?
W dniu 2011-04-19 12:55, cirrus pisze:
# Profesor Roman KuĹşniar

Chciałabym aby czytelnicy dobrze mnie zrozumieli. Dla mnie emocjonalnie zbrodnia katyńska jest ludobójstwem,

A dla mnie ludobójstwem było palenie całych wietnamskich wiosek łącznie z dzieciakami przez piewców rzekomej wolności i demokracji - naszych "sojuszników" - jankesów.

Data: 2011-04-19 13:52:18
Autor: Hans Kloss
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
On 19 Kwi, 22:49, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

A dla mnie ludobójstwem było palenie całych wietnamskich wiosek ł±cznie
z dzieciakami przez piewców rzekomej wolno¶ci i demokracji - naszych
"sojuszników" - jankesów.
Jeden tylko drobiazg- nic z tego o czym piszesz (poza odosobnionymi i
UKARANYMI incydentami) nie miało miejsca. Miało natomiast miejsce
wymordowanie ok. 10 tysięcy mieszańców Hue przez bandytów z Vietcongu
za sam fakt bycia nauczycielem, księdzem lub za posiadanie okularów.
J-23

Data: 2011-04-19 22:59:22
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-19 22:52, Hans Kloss pisze:
On 19 Kwi, 22:49, jadrys<C...@yahoo.com>  wrote:

A dla mnie ludobójstwem było palenie całych wietnamskich wiosek łącznie
z dzieciakami przez piewców rzekomej wolności i demokracji - naszych
"sojusznikĂłw" - jankesĂłw.
[...]

3,5 mln ofiar nie wzięło się z niczego Hans. Do dzisiaj rodzą się kalekie dzieci w Wietnamie z powodu środków chemicznych stosowanych przez tych ludobójców. To są fakty. A to o mordowaniu z zimną krwią niewinnych cywili przez Vietcong propagandową bzdurą wymyśloną przez kapitalistów.

Data: 2011-04-19 14:15:28
Autor: Hans Kloss
On 19 Kwi, 22:59, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

3,5 mln ofiar nie wzięło się z niczego Hans.
Vietcong mordował swoich rodaków za odmowę "pomocy", za odmowę pój¶cia
do wojska itd itp. Vietcong gnał do bezsensowych szturmów rusk± metod±
setki tysięcy słabo uzbrojonych i wyszkolonych partyzantów na pewn±
¶mierć. Vietkong ostrzeliwał amerykańskie pozycje z wiosek swoich
rodaków w złudnej nadziei że cywile dadz± im ochrone przed odwetem.
Itede, itepe

Do dzisiaj rodz± się
kalekie dzieci w Wietnamie z powodu ¶rodków chemicznych stosowanych
przez tych ludobójców. To s± fakty.

To sa propagandowe brednie wietnamskiej komuszerii
A to o mordowaniu z zimn± krwi±
niewinnych cywili przez Vietcong propagandow± bzdur± wymy¶lon± przez
kapitalistów.
 To jest udowodniony ponad wszelk± w±tpliwo¶ć FAKT, Amerykanie wezwali
dosłownie na drugi dzień  po odbiciu Hue dziennikarzy z całego ¶wiata
żeby udokumentowali to morderstwo. I bez żadnej w±tpliwo¶ci datę
¶mierci tych ludzi ustalono na okres w którym miasto było w rekach
Vietcongu. Były zeznania ¶wiadków masowych egzekucji itd. itp. fakty
przemilczane kompletnie przez komusz± propagandę.
J-23

Data: 2011-04-19 23:32:43
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-19 23:15, Hans Kloss pisze:
On 19 Kwi, 22:59, jadrys<C...@yahoo.com>  wrote:

3,5 mln ofiar nie wzięło się z niczego Hans.
Vietcong mordował swoich rodaków za odmowę "pomocy", za odmowę pójścia
do wojska itd itp. Vietcong gnał do bezsensowych szturmów ruską metodą
setki tysięcy słabo uzbrojonych i wyszkolonych partyzantów na pewną
śmierć. Vietkong ostrzeliwał amerykańskie pozycje z wiosek swoich
rodaków w złudnej nadziei że cywile dadzą im ochrone przed odwetem.
Itede, itepe

Hans, Wietnam walczyĹ‚ od setek lat, zwalczajÄ…c takich ludobĂłjczych imperialistĂłw jak jankesi w pragnieniu wolnoĹ›ci.  I w koĹ„cu im sie udaĹ‚o, a wiec majÄ… powody do radoĹ›ci. A ty im nie wmawiaj ĹĽe to powinna być ĹĽaĹ‚oba.  Wietnamczycy to dumny narĂłd - raczej Ĺ›mierć niĹĽ niewola. Akurat my w swoim zniewoleniu jesteĹ›my do nich mocno podobni. Tylko ĹĽe my teraz  moĹĽemy tylko pomarzyć o sytuacji ĹĽe o Polsce decydujÄ… Polacy. Tak teraz jest w Wietnamie, - dziÄ™ki temu Vietcongowi.

Do dzisiaj rodzÄ… siÄ™
kalekie dzieci w Wietnamie z powodu środków chemicznych stosowanych
przez tych ludobĂłjcĂłw. To sÄ… fakty.
To sa propagandowe brednie wietnamskiej komuszerii

Nie ĹĽyj w zĹ‚udzeniu Hans - ci twoi idole z nad Potomacu, Tamizy i Sekwany to współczeĹ›ni Hunowie, imperialiĹ›ci -  mordujÄ…cy bez ĹĽadnych skrupuĹ‚Ăłw.

A to o mordowaniu z zimnÄ… krwiÄ…
niewinnych cywili przez Vietcong propagandową bzdurą wymyśloną przez
kapitalistĂłw.
  To jest udowodniony ponad wszelkÄ… wÄ…tpliwość FAKT, Amerykanie wezwali
dosĹ‚ownie na drugi dzieĹ„  po odbiciu Hue dziennikarzy z caĹ‚ego Ĺ›wiata
żeby udokumentowali to morderstwo. I bez żadnej wątpliwości datę
śmierci tych ludzi ustalono na okres w którym miasto było w rekach
Vietcongu. Były zeznania świadków masowych egzekucji itd. itp. fakty
przemilczane kompletnie przez komuszÄ… propagandÄ™.
J-23

JakoĹ› agresorom okupujÄ…cym obcy kraj  nie wierzÄ™.

Data: 2011-04-19 21:43:55
Autor: Hans Kloss
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?
On 19 Kwi, 23:32, jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

Jako¶ agresorom okupuj±cym obcy kraj  nie wierzę.
Agresorem w tej wojnie była ponad wszelk± watpliwo¶ć komunistyczna Północ. A
poza tym....Jakim "okupuj±cym"??  Wietnam był podzielony na dwa państwa -
komunistyczny pachołek Chin z północy i zmierzajace do dobrobytu
porównywalnego z południowokoreańskim Południe. Aż tu nagle nędzarze z
komunistycznej  północy napadli, szczuci przez Chiny i sowietów,  na
rozwijaj±ce się i zamożniej±ce Południe, Na pomoc Południu została  wysłana
jedynie GARSTKA ( w porównaniu z 10 mln armi± Vietcongu) żołnierzy US of A - i
ty to nazywasz "okupacj±"?
J-23

Data: 2011-04-20 11:59:21
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-19 23:43, Hans Kloss pisze:
On 19 Kwi, 23:32, jadrys<C...@yahoo.com>  wrote:

JakoĹ› agresorom okupujÄ…cym obcy kraj  nie wierzÄ™.
Agresorem w tej wojnie była ponad wszelką watpliwość komunistyczna Północ. A
poza tym....Jakim "okupujÄ…cym"??  Wietnam byĹ‚ podzielony na dwa paĹ„stwa -
komunistyczny pachołek Chin z północy i zmierzajace do dobrobytu
porównywalnego z południowokoreańskim Południe. Aż tu nagle nędzarze z
komunistycznej  północy napadli, szczuci przez Chiny i sowietĂłw,  na
rozwijajÄ…ce siÄ™ i zamoĹĽniejÄ…ce PoĹ‚udnie, Na pomoc PoĹ‚udniu zostaĹ‚a  wysĹ‚ana
jedynie GARSTKA ( w porównaniu z 10 mln armią Vietcongu) żołnierzy US of A - i
ty to nazywasz "okupacjÄ…"?
J-23

O czym ty piszesz, Hans? To przecież Vietcong wyzwolił cały Wietnam spod panowania żabojadów. I to nie Ho Chí Minh wynegocjował podział kraju i ogłosił secesję północy na wolny Wietnam i to marionetkowe południe pod protektoratem imperialistów. To knowania tych imperialistycznych intrygantów wywołały wojnę w tym wolnym już przecie kraju.

Data: 2011-04-20 16:48:35
Autor: Pinocchio

Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iomap0$33k$1news.onet.pl...
[...]

rozwijające się i zamożniejące Południe, Na pomoc Południu została wysłana
[...]

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Będąc w USA spotykałem często Wietnamczyków ktorzy wybrali wolność. Jeden z nich uciekł z tego twojego raju zwykłą łodzią! Kiedy opowiadał jak dostał się do USA włos słuchaczom się jeżył. Nawet jeżeli ubarwiał to to było straszne. Od morskiej wody miał białe plamy na całym ciele. Sól mu je wyżarła. Miał ze sobą zdjęcia, właściwie klisze z tego raju. Koszmar. Nie mów więc o imperialistach jako winnych obecnej sytuacji w Wietnamie Północnym. Zauważ, że Południowy rozwija się w najlepsze. To samo z Koreą Południową. Oba kraje pólnocne klepią biedę. Tak oto wygląda komunistyczny raj. Oczywiście winne są "imperialistyczne świnie". Czy winne też są świetnego rozwoju obu południowych krajów? Przemyśl to chłopie, zanim kolejny raz zaczniesz wychwalać Che.

PhD

Data: 2011-04-20 19:02:53
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-20 16:48, Pinocchio pisze:

[...]

A jaką łodzią dopłynął do USA, wiosłową? I czy były to stany kontynentalne czy jedna z okupowanych przez USA kolonialnych wysp? Wreszcie dlaczego musial uciekać?

Tak w nawiasie - 99% nieszczęść ludzkich bierze się z kapitalizmu i tego że świat kształtują wiecznie nienażarte ryje kapitalistyczne.

Data: 2011-04-21 08:53:55
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:ion3ju$d8d$2news.onet.pl...
[...]

99% nieszczęść bierze się z kretynizmu zbliżonego do tego jaki tu prezentujesz.

--
stevep

Data: 2011-04-19 23:48:51
Autor: Ajgor
Zbrodnia wojenna, czy ludobĂłjstwo?

UĹĽytkownik "jadrys"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:iokv1u$6sb$1@news.onet.pl...

W dniu 2011-04-19 23:15, Hans Kloss pisze:

Hans, Wietnam walczył od setek lat,

Vietcong od setek lat? Nazwa Vietcong oznacza "Việt Nam Cộng Sản", czyli Wietnamski Komunista.
I zostala wymyslona przez amerykanow w czasie wojny wietnamskiej.
Gratuluje wiedzy.
A co do tego, ĹĽe ameryka jest najwiekszym terrorysta swiata - z tym zgadzam sie w calej rozciaglosci.
To jest oczywista oczywistosc nie ulegajaca zadnej dyskusji - jak mawia klasyk.

Data: 2011-04-20 12:03:57
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-19 23:48, Ajgor pisze:

[...]

Źle zrozumiałeś tekst, - ja pisałem o odwiecznej walce Wietnamczyków o wolność. A To dopiero za sprawą rzeczonego Vietcongu kraj odzyskał pełną wolność i suwerenność.

Ależ dziękuję. I zbytnia skromnością byłoby nie dodać że ja swojej wiedzy nie wspomagam danymi ze storn www.

Data: 2011-04-20 15:49:42
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:iomb63$4ns$1news.onet.pl...
[...]

I pewnie dlatego już później uciekali z tego "raju" na dziurawych łodziach i zjadały ich rekiny, funkcjonowała nawet nazwa "boat people".

--
stevep

Data: 2011-04-20 19:02:48
Autor: jadrys
W dniu 2011-04-20 15:49, cirrus pisze:
[...]

Bardzo wielu z tych "uciekinierów" miało powody żeby uciekać.

Data: 2011-04-19 23:51:27
Autor: boukun
[...]

Oczywi¶cie, że Katyń nie był ludobójstwem. Je¶li zostaje wymordowana czę¶ć elit jakiego¶ reżimu, to nie można mówić o ludobójstwie. Bo zbrodnia nie była dokonana przeciwko narodowi, tylko przeciwko jego reżimowi...

W zamiarze tej zbrodni było, wyzwolenie narodu od tegoż reżimu...

boukun

Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?