Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Data: 2011-04-19 13:53:00
Autor: Asxzse
Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.tkdami.net> napisał w wiadomości news:iojpm9$s2i$1news.vectranet.pl...
# Profesor Roman Kuźniar

Chciałabym aby czytelnicy dobrze mnie zrozumieli. Dla mnie emocjonalnie zbrodnia katyńska jest ludobójstwem, ale nie znam się na prawie międzynarodowym i wierzę, gdy ekspert od tegoż prawa mówi tak: "Mamy konwencję międzynarodową, konwencję ONZ i jej autorem zresztą jest słynny polski prawnik Rafał Lemkin. I zbrodnia katyńska nie spełnia kryteriów. Wiem, że niektórzy Polacy nie będą się chcieli z tym zgodzić, ale prawo międzynarodowe jest jednoznaczne. Jeżeli przyłożymy zbrodnię katyńską do definicji ludobójstwa, która zawarta jest w tej konwencji, to ona po prostu nie odpowiada tej definicji."

Jełopy z PiS tego nigdy nie pojmą! Dla nich rosyjska brzoza we mgle jest winna rozpierduchy pod Smoleńskiem.

AAA

Zbrodnia wojenna, czy ludobójstwo?