Zbroja - to dobry pomysł?

Data: 2011-06-01 23:36:19
Autor: Muchozol
Zbroja - to dobry pomysł?
Witam szanowną grupę,

Ostatnio wkurzony upałami i poceniem się w tekstylu zacząłem szukać jakiejść dobrej alternatywy. Do głowy przyszedł mi pomysł, żeby zakupić zbroje, ale przed kupnem chciałbym dowiedzieć się czy będzie to lepsze niż normalna kurtka tekstylna. Teoretycznie wygląda pięknie - super ochrona(lepsza nawet od skóry), a do tego przewiewne. W praktyce jednak nigdy nie jezdzilem w zbroi, wiec bede wdzieczny za opinie tych, ktorzy w tym lataja- warto to kupic?

Pozdrawiam,
Tomek

Data: 2011-06-02 00:18:14
Autor: blur
Zbroja - to dobry pomysł?
Użytkownik "Muchozol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:is6bch$1i7d$1@news2.ipartners.pl...

Ostatnio wkurzony upałami i poceniem się w tekstylu zacząłem szukać jakiejść dobrej alternatywy. Do głowy przyszedł mi pomysł, żeby zakupić zbroje, ale...

Pewnie masz na myśli zbroję na siatce ? wszystko fajnie ale to się ubiera pod kurtkę i to ciasno upiętą,
w razie wypadku te wszystkie protektory to się przemieszczą i zrobisz sobie ku ku.

Data: 2011-06-02 00:20:08
Autor: Tomek Wozniakowski
Zbroja - to dobry pomysďż˝?
   Czesc :)

W dniu 2011-06-01 23:36, Muchozol pisze:

Ostatnio wkurzony upa�ami i poceniem si� w tekstylu zacz��em szuka� jakiej��
dobrej alternatywy. Do g�owy przyszed� mi pomys�, �eby zakupi� zbroje, ale
przed kupnem chcia�bym dowiedzie� si� czy b�dzie to lepsze ni� normalna

Skad ja to znam ? ;) W ub. roku tak mialem i w pewnym momencie poszedlem i kupilem.

kurtka tekstylna. Teoretycznie wygl�da pi�knie - super ochrona(lepsza nawet
od sk�ry), a do tego przewiewne. W praktyce jednak nigdy nie jezdzilem w
zbroi, wiec bede wdzieczny za opinie tych, ktorzy w tym lataja- warto to
kupic?

Na bardzo duze upaly sprawdza sie znakomicie :) Dzis poraz pierwszy w tym roku jej uzylem ;)
Musisz miec jednak swiadomosc, ze wydajesz kase na cos, co w zasadzie sluzyc Ci bedzie raptem pare/parenascie razy w roku i to raczej na krotkich przelotach. Jesli to zaakceptujesz, to imo warto :)

--
   Pozdrawiam :)
     Tomek

Data: 2011-06-02 10:12:13
Autor: KJ Siła Słów
Zbroja - to dobry pomysďż˝?
W dniu 2011-06-02 00:20, Tomek Wozniakowski pisze:

Musisz miec jednak swiadomosc, ze wydajesz kase na cos, co w zasadzie
sluzyc Ci bedzie raptem pare/parenascie razy w roku

E tam, se enduro dokupi i bedzie uzywal na okraglo.

KJ

Data: 2011-06-02 01:37:53
Autor: Johnny
Zbroja - to dobry pomysł?
Użytkownik "Muchozol" idzie dobrą ścieżka:

[...]

Zawsze się dziwiłem tym, którzy w lejącym z nieba żarze potrafią śmigać w skórzanych kurtkach. Toć chwilka na światłach i jajka uwarzone na twardo. Ja wiem, zaraz ktoś tu wyjedzie z bezpieczeństwem, ale czasami byłem bliski omdlenia, mimo, że mam niby kurtkę z full wypas wentylacją. Jak żarówa wali z nieba to żadna wentylacja nie pomoga. No i w zeszłym roku zakupiłem zbroję. Zakładam ją w upały na gołe ciało. Z tą przewiewnością to też tak nie jest różowo do końca, bo np te płaty na cyckach to musiałem trochę podziurawić, aby przewiew był. Rękawy - mimo że jest na nich siateczka - też się ręce pod nimi pocą. Ale generalnie jest to najlepsze rozwiązanie na upały. Jak jest ponad 30 stopni  - a dbasz troche o własne 4 litery i nie chcesz jeździć w t-shircie, to tylko i wyłącznie zbroja ;-)

zdroofka Johnny

Data: 2011-06-02 09:00:22
Autor: Kuczu
Zbroja - to dobry pomysł?
W dniu 2011-06-02 01:37, Johnny pisze:

Zawsze się dziwiłem tym, którzy w lejącym z nieba żarze potrafią śmigać
w skórzanych kurtkach. Toć chwilka na światłach i jajka uwarzone na
twardo.

Jesli masz jajka w kurtce to znaczy ze albo masz jadra migrujace do jamy brzusznej albo za duza kurtke.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-06-02 09:46:57
Autor: Jasio
Zbroja - to dobry pomysł?
NESSO <NIESPAMUJ@NIE SPAMUJ .PL> napisała rzekomo
[...]

A jak się już odrodzisz, to poczytaj o cytowaniu w usenecie.

--
Jasio
etz vfr

Data: 2011-06-02 10:09:07
Autor: KJ Siła Słów
Zbroja - to dobry pomysł?
W dniu 2011-06-02 01:37, Johnny pisze:

 No i w zeszłym
roku zakupiłem zbroję. Zakładam ją w upały na gołe ciało.

Pierdole, musze to zobaczyc... gdzie jezdzisz?

> Ale generalnie
jest to najlepsze rozwiązanie na upały.

Bezpieczenstwo, ono ma skalę.
Poniewaz mamy wolnosc i demokracje wolno Ci ustawic sobie suwak na tej skali w dowolnym polozeniu.

Wg mnie wentylowany kombinezon do zbroi ma sie jak naciagniecie stawu do jego rozpieprzenia albo 2 tygodnie bolu do operacji plus rehabilitacji.

I tego sie bede trzymal, ale fakt jest faktem jak sie jedzie zloty szescdziesiat a tu wiatr zamiast chlodzic to dogrzewa to czlowiek sie zaczna zastanawiac czy mu licznik nie przeklamuje albo strefa geograficzna.

Jak jest ponad 30 stopni

To trza byc twardym, nie mientkim.

> dbasz troche o własne 4 litery i nie chcesz jeździć w t-shircie, to
> tylko i wyłącznie zbroja ;-)

Zbroja to calkiem sensowne minimum, z tym sie zgodze.

KJ

Data: 2011-06-02 13:13:23
Autor: Leszek Karlik
Zbroja - to dobry pomysł?
On Thu, 02 Jun 2011 01:37:53 +0200, Johnny <johnny@plusnet.pl> wrote:

[...]
Ale generalnie jest to najlepsze rozwiązanie na upały.Jak jest ponad 30  stopni  - a dbasz troche o własne 4 litery i niechcesz jeĹşdzić w  t-shircie, to tylko i wyłącznie zbroja ;-)

Ojtam ojtam. Wiadomo Ĺźe ciemna skĂłrzana kurtka to moĹźe niekoniecznie,
ale ja mam jasną kurtkę z cordury i po wypięciu membrany i rozpięciu
wywietrzników działa całkiem nieźle w upały. Bo się nie nagrzewa
i chroni przed słońcem.

A jak powietrze jest cieplejsze od temperatury ciała to się wręcz
należy przed nim chronić, co już dawno sprawdzili Beduini, oni jakoś
nie zasuwają po pustyni półnago :->

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2011-06-02 01:40:35
Autor: NESSO
Zbroja - to dobry pomysł?
[...]

powyżej 25oC koszulka polo i na to zbroja
inaczej sie nie da .

kolega wyzej slusznie zauwazył ze to wdzianko mocno sezonowe :)

ps.
 mowie tylko o lataniu po mieście w trase zapomnij,
 nawet przy wiekszych ukałach wspolczynnik chlodznia wiatrem ....

robi swoje

Data: 2011-06-02 10:28:14
Autor: Hinek
Zbroja - to dobry pomysł?
Użytkownik "Muchozol" <muchozol@wp.pl> napisał

Ostatnio wkurzony upałami i poceniem się w tekstylu zacząłem szukać jakiejść dobrej alternatywy.

Jak ktos jest ortodoksem - niech sie smazy razem ze stoma ochraniaczami,
termoaktywna bielizna itp. W upaly albo w cieplych krajach jezdze sobie
w buzerze zalozonym na t-ishirta i dzinsach motocyklowych. Twardzielom
od goretexow polecam wyprawe gdzies dalej na poludnie :]
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-06-02 10:31:31
Autor: Roman Niewiarowski
Zbroja - to dobry pomysł?
W dniu 2011-06-02 10:28, Hinek pisze:

[...]

dzinsy i buzer ? To chyba na nie dalej na poludnie jak w Zakopanem.

pozdr
newrom klapki, krotkie spodenki i koszulka siatkowa ;)

Data: 2011-06-02 10:57:30
Autor: Hinek
Zbroja - to dobry pomysł?
Użytkownik "Roman Niewiarowski" <newrom@poczta.onet.pl> napisał

dzinsy i buzer ? To chyba na nie dalej na poludnie jak w Zakopanem.

pozdr
newrom klapki, krotkie spodenki i koszulka siatkowa ;)

To co Ty masz to jest zestaw na scigacza na autostrady.
Moj jest bardziej enduro :)
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-06-02 11:03:29
Autor: Roman Niewiarowski
Zbroja - to dobry pomysł?
W dniu 2011-06-02 10:57, Hinek pisze:

Moj jest bardziej enduro :)

Enduro to bycie blizej natury, starcza listek figowy (a w naszym klimacie z klonu polnego).

pozdr
newrom

Data: 2011-06-02 13:04:06
Autor: Grzegorz Rogala
Zbroja - to dobry pomysł?
W dniu 02-06-2011 10:28, Hinek pisze:

Twardzielom
od goretexow polecam wyprawe gdzies dalej na poludnie :]

Maroko na poludniu moze byc?
http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/IMG_3330.JPG

Powiem tak, im gorecej tym lepiej jest sie po prostu ubrac tak, zeby sie _odizolowac_ od upalu na zewnatrz. Rozbieranie sie daje tylko pozorna ochlode przy +40 i wiecej zaczynasz wypacac tak masakryczna ilosc wody, ze mozna fiknac na odwodnienie. Nie nadarmo po pustynii ganiaja w ciuchach z wielbladziej welny..

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-06-02 13:09:16
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Zbroja - to dobry pomysł?
Grzegorz Rogala napisał(a):
Maroko na poludniu moze byc?
http://www.rogal.riders.pl/photo/slides/IMG_3330.JPG

Ty, na tym zdjeciu jeden wielblond Ci wode pije z butelki, a drugi ma chyba erekcje.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead

Data: 2011-06-02 16:13:45
Autor: Grzegorz Rogala
Zbroja - to dobry pomysł?

Ty, na tym zdjeciu jeden wielblond Ci wode pije z butelki, a drugi ma
chyba erekcje.

Gupi Ty, to som Fijordy, Fijordy pija butelke a zwlaszcza na pustynii..

--
pozdr
Rogal

Data: 2011-06-02 16:54:18
Autor: Hinek
Zbroja - to dobry pomysł?
Użytkownik "Grzegorz Rogala" <alagor@vp.pl> napisał

Gupi Ty, to som Fijordy, Fijordy pija butelke a zwlaszcza na pustynii..

Fijordy nie pija tylko jedza z reki! Sam sprawdzalem..

--
Hinek

Data: 2011-06-02 16:59:08
Autor: The_EaGle
Zbroja - to dobry pomysł?
[...]

Zmienić motocykl. Mówię poważnie. Ja wcześniej jeździłem nakedem i w texie nie było źle - nawet przy 50km/h i +30 stopni jakoś działała ta wentylacja a teraz cholera na tym DLu to przy +20 już mi jest gorąco chociaż ten sam tex. Jeszcze trochę i zacznę jeździć w krótkich spodenkach i sandałach a za 2 tyg jadę na płd Bałkański wiec się zagotuje na maxa...

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2011-06-02 22:10:11
Autor: nalesnik
Zbroja - to dobry pomysł?
W dniu 01.06.2011 23:36, Muchozol pisze:
chciałbym dowiedzieć się czy będzie to lepsze niż normalna kurtka tekstylna.

Jest bardziej przewiewne niż tekstylna kurtka - to raz.
Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić skuteczności ochraniaczy w zbrojce, za to te w kurtce kiedyś dały radę - to dwa. W mega-upały i tak jeździłem w krótkim rękawku, kurtka z tyłu przypięta siatką bagażową, więc ochraniacze i tak by nic nie dały - to trzy.

Zbroja - to dobry pomysł?