Zbycie darowizny

Data: 2010-08-10 08:43:24
Autor: Marcin
Zbycie darowizny
Witam !
Szanowni Grupowicze pragną prosić o pomoc, radę w następującej sprawie.
Aktem darowizny przekazuję sostrzę działkę budowlaną ziemi.
Czy siostra po nabyciu darowizny od mnie, może ją sprzedać aby dofinansować
sobie zakup mieszkania ?
Siostra nie chce budować, chce zakupić mieszkanie w bloku.
Czy są jakieś zakazy prawne ?

Z góry dziękuje !
Pozdrawiam !
Marcin

Data: 2010-08-10 08:49:24
Autor: Andrzej Lawa
Zbycie darowizny
Marcin pisze:
[...]

Może najpierw się zdecyduj:  chcesz jej tę działkę podarować, czy nie
chcesz?

Data: 2010-08-10 07:12:39
Autor: Massai
Zbycie darowizny
Andrzej Lawa wrote:

Marcin pisze:
> [...]
> aby dofinansować sobie zakup mieszkania ?

Może najpierw się zdecyduj:  chcesz jej tę działkę podarować, czy nie

Andrzej, nie tak ostro. Koledze najwyraźniej chodzi o to czy siostra
nie będzie miała z tą sprzedażą jakichś problemów, np. w US.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-10 09:43:35
Autor: Andrzej Lawa
Zbycie darowizny
Massai pisze:
Andrzej Lawa wrote:

Marcin pisze:
[...]

A, to przepraszam.

Ale dziwna kombinacja by to była - lepiej sprzedać i podarować gotówkę.

A tak będzie podatek - tylko nie pamiętam, czy teraz jest od samego
zysku czy od kwoty (dawniej było od kwoty, potem od zysku, ale nie
pamiętam, czy znowu nie zmienili).

 Wtedy wejdą

Zbycie darowizny