Zbyszku ! O schizoidalnej polityce postkomuny wobec Polonii

Data: 2009-11-19 14:46:39
Autor: Karol
Zbyszku ! O schizoidalnej polityce postkomuny wobec Polonii
Polonia nie wesprze kandydatów
Izabela Kacprzak , Jacek Przybylski 12-11-2009, ostatnia aktualizacja
12-11-2009 02:20

Kampania prezydencka nie może być finansowana przez Polaków mieszkających za
granicą – zdecydował Sejm
Lech Kaczyński cieszy się sympatią amerykańskiej Polonii, w 2005 r. w drugiej
turze wyborów dostał najwięcej jej głosów. Na zdjęciu wizyta prezydenta w
Chicago w 2006 r.
autor zdjęcia: Jacek Turczyk
źródło: PAP
Lech Kaczyński cieszy się sympatią amerykańskiej Polonii, w 2005 r. w drugiej
turze wyborów dostał najwięcej jej głosów. Na zdjęciu wizyta prezydenta w
Chicago w 2006 r.
+zobacz więcej

    * Posłowie zakazali Polonusom wspierać kandydatów

Wpłaty na kampanię prezydencką będą mogły pochodzić „jedynie z wpłat obywateli
polskich mających miejsce stałego zamieszkania na terenie Rzeczypospolitej
Polskiej” – taką zmianę w ustawie o wyborze prezydenta RP jednogłośnie
przegłosowali w piątek posłowie. Również tylko Polak mieszkający w kraju może
być poręczycielem kredytów bankowych zaciąganych przez komitet wyborczy
kandydata. Jeśli zapisy podtrzyma Senat i podpisze prezydent, będą obowiązywać
już w najbliższych wyborach prezydenckich.

– To wycina tzw. starą Polonię – mówi osoba z otoczenia prezydenta Lecha
Kaczyńskiego, którego w 2005 r. poparło kilkanaście tysięcy Polonusów z USA.

– Jeśli ktoś ma pełnię praw obywatelskich i może wziąć udział w wyborach
prezydenckich w Polsce, choć mieszka w USA czy Wielkiej Brytanii, to dlaczego
nie może przekazywać datków na rzecz swojego kandydata? http://www.rp.pl/artykul/243283,390764_Polonia_nie_wesprze_kandydatow.html

Ubóstwo umysłowe Macierzy w stosunkach z diasporą

    http://usa.interia.pl/wiadomosci/news/polonia-chce-lepszej-pozycji-w-usa,1383768

 Interia i PAP donoszą, że Polonia amerykańska spać nie może, tylko debatuje
nad tym, jakby tu najlepiej i najskuteczniej zrobić dobrze dalekiej Macierzy.

W rzeczywistości, znowu pojechali do Chicago krajowi politycy lobbować
Polonię, by im załatwiała w USA to, czego sami z Amerykanami załatwić nie
potrafią. Polonia ma to naturalnie robić dla Macierzy za darmo, ze łzami
wzruszenia w oczach.

Rzuca się w oczy całkowity brak nie tylko realizmu, ale i oryginalności.
Wszystkiego tego próbowano już za poprzedniej prezydentury i skutek był wtedy
taki sam, jaki będzie teraz, czyli żaden. Franek Szpula z Chicago rzuca
niedbale pod adresem prezydenta Obamy, że w USA jest około 10 milionów
wyborców polonijnych. No to co z tego, że 10 milionów? Znaczy, to niby ma być
takie dyskretne i taktowne przypomnienie, że to Franek Szpula i polska
ambasada do spółki kontrolują w USA 10 milionów głosów, więc prezydent USA ma
się z Frankiem Szpulą liczyć, bo jak nie, to prezydenta zmiecie huragan
oburzonych polonijnych głosów w następnych wyborach? Graj, piękny Cyganie... ja już widzę te 10 milionów amerykańskich wyborców z
polskim rodowodem, jak się prężą w blokach startowych, czekając na gwizdek z
Warszawy.

Tak jako pogróżka, jak i jako obietnica polityczna, powoływanie się na 10
milionów głosów to jest strzał kulą w płot. Kongres Polonii Amerykańskiej,
czyli Franek Szpula z kolegami, nigdy nie kontrolował, nie kontroluje i nie
będzie kontrolował żadnego zwartego bloku polskich głosów w USA.

Na 10 milionów obywateli amerykańskich pochodzenia polskiego, paszporty
polskie posiada około 200 000 osób, czyli 2%. Brak podstawy, by sądzić, że
posiadanie paszportu polskiego przez stałego mieszkańca USA w jakiś sposób
zobowiązuje go do postępowania tak, by Warszawa była z niego zadowolona. Brak
też jakiejkolwiek podstawy, by przypuszczać, że jakakolwiek znacząca liczba z
pozostałych 98% będzie się kierować przy oddawaniu głosów w amerykańskich
wyborach interesem odległego kraju przodków, zamiast własnym.

Tak się składa, że polscy politycy jeżdżą do Chicago, kiedy czują się słabi,
niepewni swego, i chcą, żeby im coś załatwić. Najlepiej coś nie do
załatwienia, jak na przykład to nieszczęsne zniesienie wiz wjazdowych, czyli
postawienie Polaków ponad amerykańskim prawem imigracyjnym z powodu ich
naturalnej boskości i w uznaniu zasług Kościuszki i Pułaskiego. Natomiast kiedy politycy polscy czują się mocniej w siodle, wtedy ręka sama im
wędruje w kierunku cugli i szpicruty, uśmiechy znikają, i rozlega się
warczenie według najlepszej szkoły Radosława Sikorskiego:

"Nasi rodacy w Stanach Zjednoczonych muszą zrozumieć, że nie jesteśmy jakąś
tam republiką bananową,  do której można sobie wjeżdżać na obcych paszportach!" R.Sikorski, 15 czerwca 2000 roku, na konferencji "Polska - Polonii" w
siedzibie ówczesnej agencji PAI (dziś PAIZ) w Warszawie.

Nota bene, kto z Polaków z USA wtedy ministrowi Sikorskiemu uwierzył, i by mu
zrobić dobrze popędził po polski paszport, aby się nim legitymować, miast
amerykańskiego, przy wyjeździe z Polski, tak jak sobie minister życzył, ten
sobie dożywotnio zwichnął wszelkie szanse na amerykańską karierę zawodową w
wojsku, administracji państwowej, przemyśle high-tech i wielu innych
miejscach, w których obywatelowi amerykanskiemu potrzebny jest certyfikat
bezpieczeństwa osobowego, czyli security clearance.
 Czego bowiem pojąć nie są w stanie czcigodni posłowie pielgrzymujący do
Chicago, to faktu, że Stany Zjednoczone oczekują od swoich obywateli
lojalności obywatelskiej wobec własnego kraju, a nie robienia dobrze innemu.
Dla znakomitej większości Polonii, "własny kraj" to już nie jest Polska.

Ani niestety, ani na szczęście - po prostu takie są obiektywne fakty w życiu
emigranta, który zdecydował się żyć na stałe w innym kraju (a nie, jak się to
u was mówi z fałszywą nadzieją na to, że kiedyś wróci z workiem pieniędzy -
"przebywać za granicą").

Zrozumcie co to jest emigracja i czym się różni od wyjazdów na saksy na
miesiąc lub kilka lat w celu zarobienia kasy i przywiezienia jej z powrotem.
Zrozumcie, że gastarbeiterzy to nie są żadni emigranci, tylko cudzoziemscy
pracownicy przebywający czasowo w kraju pracodawcy. Zrozumcie, że Warszawa nie
rządzi i nigdy rządzić nie będzie polską diasporą, zarówno tą urodzoną za
granicą, jak i tą najświeższą, emigrantami z PRL. Zrozumcie to, a we wszystkim
innym jakoś pomału się dogadamy.
 A na razie - tu się zgina dziób pingwina. http://tinyurl.com/yefsoag

Data: 2009-11-19 07:39:49
Autor: zbig
On 19 Lis, 15:46, " Karol" <je...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
Polonia nie wesprze kandydatów

&#8211; To wycina tzw. starą Polonię &#8211; mówi osoba z otoczenia prezydenta Lecha
Kaczyńskiego, którego w 2005 r. poparło kilkanaście tysięcy Polonusów z USA.

Co za jebany hipoktyta. Zapomniał już jak Kaczyński nie pozwolił
głosować niepełnosprawnym i niewidomym.

Data: 2009-11-19 15:42:14
Autor: Karol
zbig <zbigniew_@gazeta.pl> napisał(a):
On 19 Lis, 15:46, " Karol" <je...@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> Polonia nie wesprze kandydat=F3w

> &#8211; To wycina tzw. star=B1 Poloni=EA &#8211; m=F3wi osoba z otoczenia=
 prezydenta Lecha
> Kaczy=F1skiego, kt=F3rego w 2005 r. popar=B3o kilkana=B6cie tysi=EAcy Pol=
onus=F3w z USA.

Co za jebany hipoktyta. Zapomnia=B3 ju=BF jak Kaczy=F1ski nie pozwoli=B3
g=B3osowa=E6 niepe=B3nosprawnym i niewidomym.

podaj link, to zobaczymy co znowu tu konfabulujesz.

Data: 2009-11-19 07:54:10
Autor: zbig
On 19 Lis, 16:42, " Karol" <jef_f.SKA...@gazeta.pl> wrote:
zbig <zbigni...@gazeta.pl> napisał(a):

podaj link, to zobaczymy co znowu tu konfabulujesz.

I ty utrzymujesz, że wiesz co się dzieje w kraju????? ROTFL. Sam sobie
znajdź.
Dla ułatwienia podam klika słów kluczowych: "głosowanie przez
pelnomocnika, głosowanie przez 2 dni, 15 weto prezydenta.

Data: 2009-11-19 15:58:58
Autor: Karol
Zbyszku ! O schizoidalnej polityce postkomuny wobec Polonii
zbig <zbigniew_@gazeta.pl> napisał(a):
I ty utrzymujesz, =BFe wiesz co si=EA dzieje w kraju????? ROTFL. Sam sobie
znajd=BC.

to ty tak twierdzisz, wiec to ty podaj linka. O Macierewiczu tez klamales.

Data: 2009-11-19 08:01:01
Autor: zbig
On 19 Lis, 16:58, "Karol " <jef_f.SKA...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> znajd=BC.

to ty tak twierdzisz, wiec to ty podaj linka. O Macierewiczu tez klamales..

Co to qurwa znaczy "tez"
Ani wtedy ani teraz.

Data: 2009-11-19 16:07:14
Autor: Karol
> [...]
> zbig <zbigni...@gazeta.pl> napisa=B3(a):

> to ty tak twierdzisz, wiec to ty podaj linka. O Macierewiczu tez klamales=

z Maciereiczem ewidentnie klamales i ci to udowodnilem, a teraz zamist
kurwowac podaj link i udowodnij, ze znowu nie klamiesz.
Nie mam do ciebie zufania, po prostu.

Data: 2009-11-19 17:57:38
Autor: Lorn
  Karol pisze:
[...]

Niczego nie udowodniłeś... Wkleiłeś link w którym Macierewicz zaprzecza jakoby był związany ideologicznie z Che. To żaden dowód.

Data: 2009-11-20 08:36:14
Autor: zbig

Użytkownik " Karol" <jef_f.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:he3qfi$6e6$1inews.gazeta.pl...
> [...]

z Maciereiczem ewidentnie klamales i ci to udowodnilem, a teraz zamist
kurwowac podaj link i udowodnij, ze znowu nie klamiesz.

Zaprzeczenia notorycznego kłamcy uznajesz za dowód?. Coraz bardziej jestem pewien , że z logiką u ciebie na bakier.

Data: 2009-11-19 16:17:52
Autor: Lorn
Zbyszku ! O schizoidalnej polityce postkomuny wobec Polonii
  Karol pisze:

[cut]

&#8211; To wycina tzw. starą Polonię &#8211; mówi osoba z otoczenia prezydenta Lecha
Kaczyńskiego, którego w 2005 r. poparło kilkanaście tysięcy Polonusów z USA.

Słusznie... Prawo głosu również powinno zostać ograniczone. Osoby przebywające dłużej niż 5 lat za granicami kraju nie powinny mieć prawa do kreowania Polskiej rzeczywistości politycznej...

Data: 2009-11-19 15:25:35
Autor: Karol
Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a):
Słusznie... Prawo głosu również powinno zostać ograniczone. Osoby przebywające dłużej niż 5 lat za granicami kraju nie powinny mieć prawa do kreowania Polskiej rzeczywistości politycznej...

to jakim prawem Sikorski zada od  polonii wstawiennictwa u prezydenta USA, jak
 ma problemy?

Data: 2009-11-19 16:28:42
Autor: Lorn
  Karol pisze:
[...]

Nie słyszałem, żeby żądał... Jeśli masz jakiś link to ja poproszę.

Data: 2009-11-19 15:39:47
Autor: Karol
  Karol pisze:
> Lorn <ateagina@poczta.fm> napisał(a): > > > > >> Słusznie... Prawo głosu również powinno zostać ograniczone. Osoby >> przebywające dłużej niż 5 lat za granicami kraju nie powinny mieć prawa >> do kreowania Polskiej rzeczywistości politycznej...
>  ma problemy?

Nie słyszałem, żeby żądał... Jeśli masz jakiś link to ja poproszę.

to przeczytaj debilu ten tekst i linki, ktore wkleilem. noz qu**wa, co za kolejna lajza sie plata po tej grupie.

Data: 2009-11-19 16:50:56
Autor: Lorn
  Karol pisze:
[...]

Nie pyskuj dziecko... Ten cały crap, który wkleiłeś dowodzi jednego, że Ty jako Polak za granicą będziesz miał gówno do powiedzenia. Teraz mi grzecznie wklej słowa Radka w których *żąda* od Polonii amerykańskiej wstawiennictwa u Prezydenta USA.

Data: 2009-11-19 15:56:53
Autor: Karol
[...]

 ja ci moge tylko dac grzecznie w tego zaklamanego, glupiego ryja. Podaj tylko
swoje dane, antypolski idioto.

Data: 2009-11-19 17:22:27
Autor: Lorn
Karol pisze:
[...]

Wyślesz mi paczuszkę z Kanady? Żeby każdy moher jak Ty siedział za granicą... Marzenia ;-> Szkoda. Pozostało Ci tylko obrażanie i z pianą w pysku klepanie bzdur.

Data: 2009-11-19 17:23:47
Autor: cirrus
Użytkownik "Karol " <jef_f@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:he3ps5$47n$1inews.gazeta.pl...
[...]

To może zaczniesz od swoich danych niedomyty kretynie.

--
stevep

Zbyszku ! O schizoidalnej polityce postkomuny wobec Polonii