Zbyszku dlaczego powtarzasz klamstwa MICHNIKA o Macierewiczu?

Data: 2009-11-18 17:41:29
Autor: Karol
Zbyszku dlaczego powtarzasz klamstwa MICHNIKA o Macierewiczu?

Prosilem cie zbyszku, abys udowodnil twoje oskarzenia pod adresem Macierewicza
o jego zwiazki z Ch.Guevara. Jak widac, nie raczyles odpowiedziec, bo jak
kazdy zwolennik PO wolisz KLAMAC .

Poniewaz, uwazam ze KLAMSTWO, ktorego uczy was Michnik i jego zydowska gazeta,
jest jednym z najgroznieszych zagrozen dla spoleczenstwa polskiego, postanowilem wkleic wypowiedz samego Macierewicza na ten temat.

Pytanie: Czy był Pan wtedy lewicowcem i zwolennikiem Guevary?

  Antoni Macierewicz:  Nigdy nie byłem lewicowcem w sensie jakichkolwiek
związków z PZPR, trockizmem, socjaldemokracją itp. nurtów wyrastających z
marksizmu. Opinie na temat mojej ‘lewicowości’, związków z Guevarą itd.
rozpowszechniają od dawna Adam Michnik, Jacek Kuroń i Jan Lityński, oraz
kierowane przez nich media (swego czasu przyłączył się do tego też Tomasz
Wołek). Początkiem był spór z Michnikiem w 1973 r.,  gdy publicznie
oświadczyłem, że rozumiem walkę zbrojną  Palestyńczyków,  bo mają prawo do
Ojczyzny. Od tego czasu zwalcza się mnie zarzucając związki z lewackimi
ugrupowaniami, czy też sympatię do nich. W rzeczywistości bliżej interesowałem
się partyzantką miejską (a nie wiejską, którą propagował Guevara), jak zresztą
i innymi formami walki z perspektywy polskich dążeń niepodległościowych. Nigdy
jednak nie byłem lewicowcem (a tym bardziej zwolennikiem Che Guevary) chyba,
że za lewicowość uznać akceptację walki zbrojnej jako drogi do niepodległości.
Prawdą jest zaś, że znam prace i Guevary i Marighelli i Debray’a i innych
dotyczące walki zbrojnej, partyzantki itd. Zajmowałem się tym naukowo w ramach
prac Pracowni Dziejów Ameryki Łacińskiej i Afryki PAN, której byłem członkiem.

Pytanie: Jednym z najczęściej powtarzanych zarzutów jest Pański udział w KOR.
Wraz z Michnikiem, Kuroniem i innymi, dziś określanymi jako "liberałami" ludźmi?   Oto cytat z Internetu:

    "Macierewicz jest dumny z tego że był założycielem KOR-u i nie ukrywa że
to właśnie KOR-owi Polska zawdzięcza Sierpień 80 - te szokujące słowa
wypowiedział niedawno w Opolu na odprawie pełnomocników Sztabu Wyborczego LPR.
Logicznie rzecz biorąc okazuje się, że Jacek Kuroń, Adam Michnik, Karol
Modzelewski, Jan Józef Lipski i inni to patrioci Polscy... Na razie nie żyje
J.J. Lipski i po śmierci oficjalnie już podano że był to wielki mistrz loży
masońskiej, kto następny?"

  Antoni Macierewicz:  Byłem, wraz z kolegami z Pierwszej Warszawskiej Drużyny
Harcerzy ‘Czarna Jedynka’ założycielem Komitetu Obrony Robotników, a zwłaszcza
inicjatorem akcji pomocy robotnikom represjonowanym za strajki czerwcowe w
1976 r. Jestem dumny, że stać było nas wówczas na odwagę, determinację, inicjatywę. Położyliśmy wówczas na szalę nie tylko siebie i nasze rodziny, ale
także bezpieczeństwo naszych wychowanków, wieloletnią pracę w harcerstwie,
uznając, że to jest właśnie ten moment na który czekaliśmy i dla którego
pracowaliśmy przez lata. Nie mając innych możliwości dotarcia do opinii
publicznej zawarliśmy rodzaj porozumienia z ludźmi lewicy laickiej (Kuroń,
Michnik), którzy mieli olbrzymie wpływy w polskich mediach emigracyjnych.

  Uważam, że decyzja była trafna, choć dziś wysiłek i dokonania polskiej
młodzieży niepodległościowej i katolickiej przypisuje się postkomunistycznym
rewizjonistom, a robią to zarówno oni sami, jak i ludzie nazywający siebie
prawicowcami. Tak bywa w historii, że prawda niewygodna jest zakłamywana. KOR
został przejęty przez lewicę laicką dopiero w końcu lat 70-ych, podobnie
zresztą jak w latach 80-ych propaganda lewicy laickiej zawłaszczyła  WZZ  i
‘Solidarność’. Prezes IPN  Kieres podobno zgodził się ukazać rąbek prawdy o
WZZ i ‘Solidarności” (tak wynika z relacji dotyczącej konferencji z Gdańska na
temat genezy WZZ). Prawdy o genezie KOR oraz opozycji lat 70-ych wciąż się nie
doczekaliśmy. A przecież wystarczyłoby po prostu opublikować materiały sprawy
operacyjnego rozpracowania ‘Gracze’, które są w Instytucie Pamięci Narodowej.

http://www.ojczyzna.pl/ARTYKULY/13_pytan_do_posla_A-Macierewicza.htm

Data: 2009-11-18 13:08:00
Autor: zbig
On 18 Lis, 18:41, " Karol" <jef_f.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Prosilem cie zbyszku, abys udowodnil twoje oskarzenia pod adresem Macierewicza
o jego zwiazki z Ch.Guevara. Jak widac, nie raczyles odpowiedziec, bo jak
kazdy zwolennik PO wolisz KLAMAC .

Nie odpowiadałem, bo nie siedzę cięgiem w necie.
Nie bardzo też wiem dlaczego miałbym wierzyć Macierewiczowi a nie np.
Lityńskiemu. Macierewicz kłamał już wielokrotnie, na co sa sądowe
wyroki. Kłamał równiez wtedy , kiedy u Rydzyka mowił, ze wygrał
wszystkie procesy.

Data: 2009-11-18 23:08:13
Autor: Karol
zbig <zbigniew_@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]
wicza
> o jego zwiazki z Ch.Guevara. Jak widac, nie raczyles odpowiedziec, bo jak

Nie odpowiada=B3em, bo nie siedz=EA ci=EAgiem w necie.
Nie bardzo te=BF wiem dlaczego mia=B3bym wierzy=E6 Macierewiczowi a nie np.
Lity=F1skiemu. Macierewicz k=B3ama=B3 ju=BF wielokrotnie, na co sa s=B1dowe
wyroki. K=B3ama=B3 r=F3wniez wtedy , kiedy u Rydzyka mowi=B3, ze wygra=B3
wszystkie procesy.

a ja Macierewiczowi wierze bo pisze prawde i dlatego jest atakowany przez
Michnika, m.innymi za to, ze ten ostatni przywlaszczyl sobie nie tylko idee
KOR, zawarl uklad z komuchami, ale rowniez zawlaszczyl finanse ktore Polonia
przekazywala na *Solidarnosc* i za ktore m.innymi zalozono GW.

Macierewicz w przeciwienstwie, do pijaczyny i moralnego degenerata Michnika, jest solidnym,uczciwym i konsekwentnym facetem,ktory wsrod komuchow-wzbudza
poploch i nienawisc.

Ba, wybacz, ale ja czytajac ta grupe, zupelnie przestalem wierzyc zwolennikom
PO, bo zdarzylem dokladnie poznac ich zasady etyczne i moralne, ktore na tej
grupie prezentuja.

Osobiscie mam nadzieje, ze niebawem pan Macierewicz powroci do swoich zadan,
ktore mu przerwano.

Mam rowniez nadzieje, ze niebawem Michnik i jego zagrabiona gazeta, posliznie
sie tak powanie na swoich plwocinach, ze rozbije sobie morde raz i pozadnie.

Czego sobie i moim rodakom serdecznie zycze. Moje zyczenia niestey ZAWSZE sie
spelniaja.

Data: 2009-11-19 07:03:05
Autor: cirrus
Użytkownik "Karol " <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:he1uot$6ap$1inews.gazeta.pl...
[...]

# Z cyklu "Sylwetki Fachowców" prezentujemy dziś postać Antoniego Macierewicza typowanego na nowego speca od specsłużb w rządzie Jarosława Kaczyńskiego. Antoni Macierewicz urodził się w 1948 roku w Warszawie. Poseł na sejm RP, ekspert Grupy Inicjatywnej "Polonia bez agentów" oraz były minister MSWiA. Hobby: tropienie układów, kolekcjonowanie teczek, blokada mównicy sejmowej oraz walka o przestrzeń życiową dla narodu polskiego. W swoich wspomnieniach Jacek Kuroń ujawnił, że młody Macierewicz fascynował się Che Guevarą i lewicową partyzantką w Ameryce Łacińskiej. Bogdan Borusewicz, działacz KOR, uważa, że fascynacja Ameryką Południową trwała u Macierewicza długo po 1978 r: "Jeszcze w latach 80. próbował przenosić na polski grunt niektóre rozwiązania wykorzystywane przez południowoamerykańską partyzantkę miejską". #
Ze strony:
http://tiny.pl/hxwsk

--
stevep

Zbyszku dlaczego powtarzasz klamstwa MICHNIKA o Macierewiczu?