Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?

Data: 2020-11-20 06:15:27
Autor: Kris
Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?
Neostrada(chyba jeszcze to się tak nazywa) z Orange
W umowie są zapisy tego typu:

"W ramach Neostrady (Internetu) otrzymują
Państwo dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
1) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70 % prędkości
maksymalnej do komputera
2) z maksymalną prędkością - do komputera 80Mb/s Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać przez 70 % okresu rozliczeniowego."

Czyli przez 70% okresu rozliczeniowego powinienem mieć min 56Mb/s
Przez praktycznie cały okres umowy miałem prędkość
"zwykle dostępną" w okolicach 20Mb/s czyli niższa o 75% od prędkości maksymalnej w mojej ofercie. Złożyłem reklamację domagając się korekty rachunków za ostatni rok o 70%- bo miałem o 70% niższą prędkość jak mieć powinienem(zwykle dostępną).

Reklamację odrzucili pisząc że warunkiem  wypłaty odszkodowania jest określenie przez Klienta poza kwotą odszkodowania oraz wskazania nr konta bankowego, na który nastąpi wypłata ewentualnego odszkodowania również dostarczenie dokumentów potwierdzających, że Klient poniósł szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania usługi.

Maja rację?
Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem usługę o 70% niższych parametrach jak w umowie?

Data: 2020-11-20 15:29:22
Autor: A. Filip
Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]
Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:
[...]

Powołali się na konkretne zapisy swojej umowy lub przepisy ogólne?

Twoja strata to (prze)płacenie za "usługę" Orange która nie dotrzymała
ponoć gwarantowanych parametrów.

--
A. Filip

Data: 2020-11-22 09:49:21
Autor: Smok Eustachy
Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]
W dniu 20.11.2020 o 15:29, A. Filip pisze:
/.../

[...]

Mogą zmniejszyć opcję na niższą która kosztuje tyle samo.

Data: 2020-11-20 15:29:50
Autor: _Master_
W dniu 2020-11-20 o 15:15, Kris pisze:
że Klient poniósł szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania usługi.

Napisz że pracujesz zdalnie i opóźnienia w korespondencji plików kosztowały Cię tyle i tyle złotych ;-)

Data: 2020-11-23 04:34:51
Autor: Kris
piątek, 20 listopada 2020 o 15:29:53 UTC+1 _Master_ napisał(a):
> [...]
Napisz że pracujesz zdalnie i opóźnienia w korespondencji plików kosztowały Cię tyle i tyle złotych ;-)
"6. Jeśli świadczona przez nas Usługa nie osiąga poziomu jakości, który
określiliśmy w warunkach umownych (w tym wielkości dostępnego
pakietu danych jeśli taki jest oferowany w związku z usługą dostępu
do internetu) mogą Państwo zażądać odszkodowania w wysokości
szkody, którą Państwo ponieśli w związku z brakiem poziomu jakości
Usługi."

Data: 2020-11-20 16:24:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7acfd7af-1147-47fb-91cb-610bc81cad37n@googlegroups.com...
[...]

Na oko - trzeba czytac dalsze zapisy umowy :-)

Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem usługę o 70% niższych parametrach jak w umowie?

Mam nadzieje, ze poparta raportem z ich routera, ze łącze faktycznie pracowało wolniej niz umowa przewiduje.
Bo inaczej to trudno udowodnic.

To zwykly kabel czy jakis swiatlowod ?

Popatrza w logi, szanowny klient prawie nigdy nie obciazal lacza w pelni, wiec na wolniejszej pracy stracil .. 536 ms :-)
TPSA nie lubi placic , to klient ma placic :-)

Ale ... jesli to istotnie zwykle bylo 20Mb/s, to mozna by dochodzic, ze nalezy sie oplata taka, jak za łacze 20Mb/s, a nie 80.

J.

Data: 2020-11-22 01:15:40
Autor: Robert Tomasik
W dniu 20.11.2020 o 16:24, J.F. pisze:

Ale ... jesli to istotnie zwykle bylo 20Mb/s, to mozna by dochodzic, ze
nalezy sie oplata taka, jak za łacze 20Mb/s, a nie 80.

Żadna umowa nie przewiduje minimalnej prędkości. Oni tam wpisują
maksymalną. W mojej lokalizacji mam do pierwszego węzła TP SA około 24
kB/s mierzonych netTools. W umowie mam 10 Mb/s i w sumie ta prędkość nie
przekracza. Notorycznie dzwonią do mnie z TP SA oferując 100~200 Mb/s i
muszę im przypominać, ze do 10 nie potrafią dojść.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-22 08:51:17
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

I te "pierdoły zorganizowane w firmę" nie zapisują twojej odpowiedzi
żeby następny chcący dzwonić/nachodzić sprawdził twoją poprzednią
reakcje zanim zadzwoni?   Ile razy na rok dzwonią (mniej więcej)?

Przekroczyli częstością jakiś paragraf "za nękanie"? ;-)

--
A. Filip

Data: 2020-11-22 13:33:04
Autor: Robert Tomasik
W dniu 22.11.2020 o 08:51, A. Filip pisze:

[...]
Jak się kończy umowa, to kilka razy na dzień, tak przez dwa miesiące.

Przekroczyli częstością jakiś paragraf "za nękanie"? ;-)

Nie chce mi się.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-23 04:31:54
Autor: Kris
niedziela, 22 listopada 2020 o 01:15:50 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 20.11.2020 o 16:24, J.F. pisze:

Żadna umowa nie przewiduje minimalnej prędkości. Oni tam wpisują maksymalną.

Mylisz się.
Słowo klucz "prędkość zwykle dostępna)
Chyba każdy operator powinien to miec w umowie lub regulamin ie
Orange ma: "W ramach Neostrady (Internetu) w Opcji do 80 Mb otrzymują Państwo dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
1) z maksymalną prędkością do komputera 80 000 kb/s i od komputera 8 000 kb/s,
2) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70% prędkości maksymalnych do komputera i od komputera,
3) z minimalną prędkością do komputera 20 015 kb/s i od komputera 933 kb/s,"

Data: 2020-11-23 13:38:03
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23.11.2020 o 13:31, Kris pisze:

[...]

Tylko jak mam to 70% stwierdzić? :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-11-23 04:56:06
Autor: Kris

https://pro.speedtest.pl/

Data: 2020-11-23 15:49:52
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a72f4c2b-ecd3-49a3-8135-29542f896446n@googlegroups.com...
poniedziałek, 23 listopada 2020 o 13:38:06 UTC+1 Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 23.11.2020 o 13:31, Kris pisze:

Tylko jak mam to 70% stwierdzić? :-)
https://pro.speedtest.pl/

"Certyfikat UKE" budzi respekt, ale:
-do jakich serwerow jest mierzona predkosc ?
-jak szybkie lacza maja te serwery?
-w jakich sa sieciach ?
-jaka predkosc "dostawca internetu" ma obowiazek zapewnic do takiej sieci ?
-co bedzie, jak 10 ludzi naraz bedzie testowac predkosc ? A tysiac ?

Wojny miedzyoperatorskie sie w kraju skonczyly ? Chyba tak, bo dawno nie slychac :-)

J.

Data: 2020-11-23 13:57:59
Autor: J.F.
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:62bc3907-9b97-4792-ab97-e474dfef99f2n@googlegroups.com...
[...]

I jak to rozumiec ?
Ze czasami moze spasc do 20Mb/s, ale zazwyczaj powinno byc dostepne co najmniej 56Mb/s ?

J.

Data: 2020-11-23 05:26:32
Autor: Kris
poniedziałek, 23 listopada 2020 o 13:58:26 UTC+1 J.F. napisał(a):

I jak to rozumiec ? Ze czasami moze spasc do 20Mb/s, ale zazwyczaj powinno byc dostepne co najmniej 56Mb/s ?

https://cik.uke.gov.pl/uslugi-teleko/pytania-i-odpowiedzi/pomiar-predkosci-internetu-faq/czym-sa-predkosci-minimalna-zwykle-dostepna-i-maksymalna,7,0.html

Zapisy z regulaminu orange:
",,Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać przez 70% okresu rozliczeniowego.""

Data: 2020-11-23 14:33:34
Autor: A. Filip
[...]

Przez pięć sekund dziennie?  Warunki ubezpieczenia przeważnie "nieco"
się różnią przy sprzedaży polisy i (nie)wypłacaniu ubezpieczenia :-)

--
A. Filip

Data: 2020-11-23 13:56:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5fb9adae$0$499$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Operator gwarantuje, ze ... szybciej nie bedzie :-)

W mojej lokalizacji mam do pierwszego węzła TP SA około 24
kB/s mierzonych netTools.

O rzeczywistych predkosciach nawet nie mowie, bo IMO:
-trudno to rzetelnie zmierzyc,
-ewentualne niedostatki nie wiadomo z czyjej sa winy.

W szczegolnosci - jak ten netTools mierzy "do pierwszego wezla" ?

Pisze tylko o predkosci lacza miedzy modemami/routerami.

W umowie mam 10 Mb/s i w sumie ta prędkość nie
przekracza. Notorycznie dzwonią do mnie z TP SA oferując 100~200 Mb/s i
muszę im przypominać, ze do 10 nie potrafią dojść.

No wlasnie - zamawiasz takie 80, a potem sie okazuje, ze stan linii jest taki ze twoje lacze sie zestawia sie na 14-18Mb/s.
I kto jest temu winien, i czemu masz placic za 80 ?
A przeciez mowili "sa mozliwosci techniczne".

Tylko 100-200 to chyba swiatlowod. I moze sie okazac, ze bedzie dzialalo tam, gdzie neostrada na miedzianej linii 10 nie wyrabia ...

J.

Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie?