Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]

Data: 2020-11-20 15:29:22
Autor: A. Filip
Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]
Kris <kszysztofc@gmail.com> pisze:
Neostrada(chyba jeszcze to się tak nazywa) z Orange
W umowie są zapisy tego typu:

"W ramach Neostrady (Internetu) otrzymują
Państwo dostęp do internetu bez limitu przesyłania danych:
1) ze zwykle dostępną prędkością stanowiącą 70 % prędkości
maksymalnej do komputera
2) z maksymalną prędkością - do komputera 80Mb/s Przez prędkość zwykle dostępną rozumiemy prędkość, jaką możecie Państwo uzyskać przez 70 % okresu rozliczeniowego."

Czyli przez 70% okresu rozliczeniowego powinienem mieć min 56Mb/s
Przez praktycznie cały okres umowy miałem prędkość
"zwykle dostępną" w okolicach 20Mb/s czyli niższa o 75% od prędkości maksymalnej w mojej ofercie. Złożyłem reklamację domagając się korekty rachunków za ostatni rok o 70%- bo miałem o 70% niższą prędkość jak mieć powinienem(zwykle dostępną).

Reklamację odrzucili pisząc że warunkiem wypłaty odszkodowania jest
określenie przez Klienta poza kwotą odszkodowania oraz wskazania nr
konta bankowego, na który nastąpi wypłata ewentualnego odszkodowania
również dostarczenie dokumentów potwierdzających, że Klient poniósł
szkodę/nie zyskał w wyniku zaniżonych parametrów działania usługi.

Maja rację?
Czy faktycznie nic mi się nie należy za to że przez rok czasu miałem usługę o 70% niższych parametrach jak w umowie?

Powołali się na konkretne zapisy swojej umowy lub przepisy ogólne?

Twoja strata to (prze)płacenie za "usługę" Orange która nie dotrzymała
ponoć gwarantowanych parametrów.

--
A. Filip

Data: 2020-11-22 09:49:21
Autor: Smok Eustachy
Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]
W dniu 20.11.2020 o 15:29, A. Filip pisze:
/.../

[...]

Mogą zmniejszyć opcję na niższą która kosztuje tyle samo.

Zbyt niska prędkość Internetu- odszkodowanie? [Orange "gwarantuje" odszkodowania po francusku?]