Zdalne uruchomienie komputera.

Data: 2009-11-09 22:04:57
Autor: Mikołaj Tutak
Zdalne uruchomienie komputera.

Użytkownik "Piter S." <piotr93@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hd8q54$8h$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Witam,
mam komputer ze zintegrowaną kartą sieciową. W BIOSIE nie ma opcji WOL
(budzenia przez kartę sieciową) i z informacji producenta nie ma tej opcji.
Płyta jest ATX.

Karta eth jest PCI czy PCI-E? W 99% wystarczy włączyć budzenie z odpowiedniej magistrali.

Czy jest jakas szansa na uruchomienie usługi zdalnego odpalenia komputera (np dodatkowa karta sieciowa)?

Można, ale po co?

      Mikolaj

Data: 2009-11-09 23:03:06
Autor: Piter S.
Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w wiadomości news:hda0dm$3bq$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Karta zintegrowana z płytą.

Karta eth jest PCI czy PCI-E? W 99% wystarczy włączyć budzenie z odpowiedniej magistrali.

Jak to włączyć?

Czy jest jakas szansa na uruchomienie usługi zdalnego odpalenia komputera (np dodatkowa karta sieciowa)?

Można, ale po co?

Czasem potrzebuję dostać się do swojego komp będąc w pracy.

--
Piotrek

Data: 2009-11-10 21:01:11
Autor: Mikołaj Tutak
Zdalne uruchomienie komputera.

Użytkownik "Piter S." <piotr93@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

Karta zintegrowana z płytą.

To nie ma znaczenia. Pytam o sposób podłączenia do procesora (w uproszczeniu). PCI albo PCI-E.

Karta eth jest PCI czy PCI-E? W 99% wystarczy włączyć budzenie z odpowiedniej magistrali.

Jak to włączyć?

Ja mam w Biosie "wake on PCI", "wake on PCI-E" i jeszcze o ustalonej porze czy jakoś. Kartę zintegrowana mam na PCI-E, więc po właczeniu odpowiedniej opcji w biosie i komputer startuje po wysłaniu odpowiedniego pakietu. Jeszcze jest istotne to, że sterowniki w windows domyślnie wyłączają WOL w mojej karcie i trzeba zmienić im budzenie na "włączone".

Czy jest jakas szansa na uruchomienie usługi zdalnego odpalenia komputera (np dodatkowa karta sieciowa)?

Można, ale po co?

Czasem potrzebuję dostać się do swojego komp będąc w pracy.

To jest zrozumiałe, pytałem się po co dodatkowa karta ;-)

      Mikolaj

Zdalne uruchomienie komputera.