Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen

Data: 2012-05-08 12:42:09
Autor: Dominik & Co
Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen
Dnia 07.05.2012 Adam Koltowski <alfak@usunto.interia.pl> napisał/a:

Niemniej jednak rozbija sie o budzet. Czy istnieja powiedzmy listwy zasilajace, ktorymi mozna sterowac przez oprogramowanie za posrednictwem USB/COM ?

Czyli masz włączony komputer, do którego można się dostać z zewnątrz?
Jeśli tak, wystarczy port LPT i niskoprądowe przekaźniki/transoptory.

Zobacz np. http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html

--
Dominik & kąpany (via slrn)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

Data: 2012-05-08 16:30:08
Autor: Adam Koltowski
Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen

Czyli masz wczony komputer, do ktrego mona si dosta z zewntrz?

Jeli tak, wystarczy port LPT i niskoprdowe przekaniki/transoptory.

Zobacz np. http://www.epanorama.net/circuits/parallel_output.html

Witaj,

Dzieki za wpis,

Ja juz jakies 100 lat temu przerabialem bawienie sie przekaznikami I brameczkami sterowanymi przez LPT. Moi koledzy robili prace dyplomowa i urzadzenie, ktore ma resetowac komputery przy braku lacznosci. Zrobili urzadzonko, a ja pisalem im program do pingowania i wlasnie aktywowania poszczegolnych pinow na zadanie. No i wszystko bylo by fajnie. Natomiast to wszystko glupialo gdy np. trzeba bylo przeladowac PC I szedl RESET na LPT. Wowczas wszystko zachowywalo sie nieprzewidywalnie. Kolesie robili jakies zabezpieczenia, ale to I tak byla prowizorka. Wiec takie rozwiazanie odpada.

Swoja droga dziwi mnie to, ze nie ma takich urzadzen w sprzedazy (przynajmniej nie znalazlaem zadnych prostych urzadzen bo profesjonalne sa na pewno), gdyz potencjalne zastosowanie bylo by spore - w sensie jakis przyzwoity sterownik urzadzen sterowany przez LPT

Bardzo fajna jest ta listwa zaproponowana nieco wyzej. Koszty juz nieco mniejsze niz urzadzen, ktore znalazlem wczesniej a funkcjonalnosc jak najbardziej wystarczajaca.

?

Data: 2012-05-08 16:43:19
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Nie ma, poniewaz wlaczone komputery 24h/dobe nie istnieja praktycznie na rynku konsumenckim. To domena specjalistow, a jak specjalistów to i specjalistyczny sprzet jest do tego.

Gdy gospodynie domowe będą zainteresowane w posiadaniu peceta24/h z LPT lub czymkolwiek innym co bedzie im wlaczalo ekspresy do kawy i pralki, to moze jakiekolwiek urzadzenia tego typu rozpowszechnia sie ;)

Data: 2012-05-09 06:53:02
Autor: Dominik & Co
Zdalne wlaczanie zasilania urzadzen
Ja juz jakies 100 lat temu przerabialem bawienie sie przekaznikami I brameczkami sterowanymi przez LPT. Moi koledzy robili prace dyplomowa i

100 lat temu? Zdolny gość...

[...]

To jest do obejścia z palcem w tyłku (przerzutniki, timer,
najbanalniej nawet rezystor+dioda+kondensator), ale jak Ci się nie chce (bo nie posądzam Cię o brak wiedzy przy 100-letnim doświadczeniu), to nie namawiam.

[...]

LPT jest coraz rzadsze w nowych komputerach. Ale na przykład interfejs USB<->1-wire plus to:
http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/3818
i już sterujesz czym chcesz i jak chcesz.