Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operator a.

Data: 2013-08-22 03:37:31
Autor: BartekK
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operator a.
Taki temat: jest sobie tuner (satelitarny i naziemny, w jednym), kupiony od (byłej) Nki.
Zakup (podkreślam - zakup, nie wynajem czy coś) tego tunera był warunkiem do świadczenia pewnej usługi (multiroom) przez N, tuner kosztował 199 czy 249zł (mam paragon i inne papiery zakupu), od zakupu mineły 2 lata (i gwarancja).
Wysoki koszt zakupu (w przeciwieństwie do "za 1zł z umową") był tłumaczony przez sprzedawcę tym, że "ale tuner zostaje pańską własnością, może pan sobie na nim DVB-t naziemną oglądać, setki darmowych kanałow FTA itp"

Przez okres świadczenia usługi przez Nkę - tuner działał prawidłowo.
Po rozwiązaniu mowy - tuner wyświetla jedynie ekran startowy-konfiguracyjny, na którym twierdzi, że sygnał odbierany jest super - ale nie odblokuje się, bo nie mam praw odbioru (z powodu nieopłaconego abonamentu itp). Ale mnie nie interesują prawa do odbioru Nki - chcę odbierać to, do czego mam prawo (fta, dvb-t, oglądać zapisane przeze mnie na dysku tego tunera filmy).
Magiczne egzorcyzmy z resetowaniem tunera do wartości fabrycznych - nic nie dają, tuner ściąga aktualne oprogramowanie (z Nki) i prawa dostępu i się blokuje.
Pomijając już ping-ponga na infoliniach Nc+ która zbywa nie-swojego klienta, oraz klienta byłej-Nki, to jedyna odpowiedź jest "tuner jest po gwarancji, może pan go zrecyclignować bo jest bezwartościowy, albo podpisać z nami umowę nową, to będzie działać"

Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako bezprawną ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub znacznego utrudnienia zapoznania się z tą informacją (np nagrane wcześniej programy na dysku tunera) przez uprawnioną osobę – art. 268 § 1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy – czyli zamach na dostępność elektronicznie przetwarzanej informacji – art. 268 a § 1 i § 2 kk
oraz art. 269 a kk ?

Data: 2013-08-22 13:12:06
Autor: m4rkiz
"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message news:kv3qn0$scm$1mx1.internetia.pl...
[...]

chyba niezbyt - o ile sie orientuje te tunery bez aktywnej karty
poprostu nie dzialaja (moge sie mylic) wiec niezbyt widze podstawy

chyba ze jestes w stanie udowodnic ze wg. umowy tuner powinien
dzialac bez aktywnej karty

Data: 2013-08-22 16:27:55
Autor: John Kołalsky
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.

UĹĽytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

[...]

To przecież ta umowa skończyła się. Sprzedawcy i producentowi nic do tego czy tuner działa czy nie działa.

Data: 2013-08-22 16:34:48
Autor: Marek Dyjor
John Kołalsky wrote:
UĹĽytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako
bezprawnÄ… ingerencjÄ™ w zapis informacji w celu udaremnienia lub
znacznego utrudnienia zapoznania siÄ™ z tÄ… informacjÄ… (np nagrane
[...]

nie do końca...

też miałem dawno temu spór z cyfrą o deklarację słowną sprzedawcy o stałej cenie, po dwóch miesiacach naraz cena wzrosła, zarządałem rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym i uznali.

Data: 2013-08-23 19:53:09
Autor: m4rkiz
"John Kołalsky" <john@kowal.invalid> wrote in message news:kv57qk$cde$1mx1.internetia.pl...
[...]

jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po zakonczeniu
umowy a sie nie da to dostal towar niezgodny z umowa, zalezy tylko czy potrafi
im to udowodnic

Data: 2013-08-23 21:29:02
Autor: John Kołalsky
[...]

MZ zaleĹĽy od tego czy mieli umowÄ™ na uszkodzenie.

Data: 2013-08-23 22:29:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 23 Aug 2013, John Kołalsky wrote:

Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>

[...]

MZ zależy od tego czy mieli umowę na uszkodzenie.

  Ale tu nie ma mowy o uszkodzeniu, skoro jest to "planowe", umy¶lne
działanie. Fakt magicznego działania w razie przedłużenia umowy
tej umy¶lno¶ci dowodzi :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-24 08:05:16
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze:
jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po zakonczeniu
umowy a sie nie da to dostal towar niezgodny z umowa,

Dostał niezgodny, ale to było daaaawno. A niezgodność trwa 2 lata....

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-24 13:11:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam ¦miejek wrote:

W dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze:
jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po zakonczeniu
umowy a sie nie da to dostal towar niezgodny z umowa,

Dostał niezgodny, ale to było daaaawno. A niezgodno¶ć trwa 2 lata....

  Problem w tym, że wła¶ciwo¶ć o której mowa *z założenia* miała
mieć miejsce po 2 latach (więc to jest moment w którym dopiero
można sprawdzić "zgodno¶ć"), i drugi w tym że działanie jest
zamierzone, to nie jest awaria.

  No i teraz pytanie, które podej¶cie do jeża jest wła¶ciwe.
  Zakładać "pocz±tek działania" na dzień zaprzestania ¶wiadczenia
czy szukać odpowiedzialno¶ci za działanie umy¶lne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-24 19:57:06
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
[...]

A to co¶ zmienia z punktu widzenia prawnego? Bo wiesz, jak kupię teraz ponton, a napompuję go za 4 lata, bo wtedy będzie z założenia czas w którym mam ochotę pływać, to mi przyjm± reklamację, że dziurawy?

Go¶ć mógł wyj±ć kartę z dekodera wcze¶niej i sprawdzić czy odtwarza FTA.

i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria.

Ale czy niezgodno¶ć z umow± ma oznaczać tylko awarię? Ja kiedy¶ reklamowałem odtwarzacz mp3, który miał mieć funkcję regulacji prędko¶ci odtwarzania (dla mnie kluczow±). Okazało się jednak, że wbrew zapewnieniom sprzedawcy tej funkcji nie ma, gdyż producent w jakiej¶ partii zmienił soft na inny a sprzedawca się nie zorientował i tak sprzedawał.

Więc tu też może soft w dekoderze jest jaki jest, a sprzedawca obiecał funkcję przez pomyłkę.

--
Przemysław Adam ¦miejek

aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2013-08-24 20:28:33
Autor: BartekK
[...]

  Problem w tym, ĹĽe wĹ‚aĹ›ciwość o ktĂłrej mowa *z zaĹ‚oĹĽenia* miaĹ‚a
mieć miejsce po 2 latach (więc to jest moment w którym dopiero
można sprawdzić "zgodność"),

A to coĹ› zmienia z punktu widzenia prawnego? Bo wiesz, jak kupiÄ™ teraz
ponton, a napompuję go za 4 lata, bo wtedy będzie z założenia czas w
którym mam ochotę pływać, to mi przyjmą reklamację, że dziurawy?
Otóż to. Umowę terminową miałem na ~2 lata, po tym okresie jeszcze prawie rok korzystałem w trybie "umowa bezterminowa", aż doszło do fuzji N&C+. Czyli jakieś 3 lata od zakupu

Gość mógł wyjąć kartę z dekodera wcześniej i sprawdzić czy odtwarza FTA.
No nie bardzo, albo niekoniecznie - od momentu zakupu (by dało się używać) - odbywały się z 10x zdalne obowiązkowe automagiczne aktualizacje software. Nawet jeśli funkcja była by sprawna przy zakupie, nic by mi nie gwarantowało, że po pewnym czasie nadal będzie.

i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria.

Ale czy niezgodność z umową ma oznaczać tylko awarię? Ja kiedyś
reklamowałem odtwarzacz mp3, który miał mieć funkcję regulacji prędkości
odtwarzania (dla mnie kluczową). Okazało się jednak, że wbrew
zapewnieniom sprzedawcy tej funkcji nie ma, gdyĹĽ producent w jakiejĹ›
partii zmienił soft na inny a sprzedawca się nie zorientował i tak
sprzedawał.
No ale po 3 latach od zakupu, gdy akurat chciałbyś użyć tej funkcji, a jej by nie było - to jak byś chciał to reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową?

Więc tu też może soft w dekoderze jest jaki jest, a sprzedawca obiecał
funkcję przez pomyłkę.
Obiecanki cacanki - teraz na pewno nie udowodnię, co obiecywał sprzedawca kilka lat temu. Istotniejsze jest dla mnie to, że nawet na pudełku (które się zachowało) mam jak byk napisane:
"dekoder hd do odbioru cyfrowej telewizji satelitarnej i naziemnej":
- DVBt - bezpłatna cyfrowa telewizja naziemna (wymaga anteny naziemnej)
- nRadio - internetowe radio, bezpłatny dostęp do setek rozgłośni radiowych z całego świata (wymagane połączenie internetowe)
- (i takie tam inne funkcjonalności, z gwiazdkami "wymaga wykupienia abonamentu lub karty telewizjinakarte", ale one mnie nie interesują)

Data: 2013-08-24 21:01:43
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 24.08.2013 20:28, BartekK pisze:
[...]

Ale też nie ma dowodów, że problem wynika z celowego działania, jak sugeruje Gotfryd.
Mogli programery nie przewidzieć...

No ale po 3 latach od zakupu, gdy akurat chciałbyś użyć tej funkcji, a
jej by nie było - to jak byś chciał to reklamować z tytułu niezgodności
towaru z umowÄ…?

No to nie ja tak właśnie postulowałem.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-08-24 21:42:53
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  To w tym momencie "zepsucie" nast±piło w momencie wgrania błędnego
firmware. Je¶li użyszkodnik może samodzielnie downgradować, to
pozostaje mu sprawdzić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-25 22:31:43
Autor: Marek Dyjor
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej sprzedanego produktu.

Wydaje sie że jedynym spsobem dochodzenia prawa jest postępowanie przed s±dem lub arbitrem i wiara w rozs±dek sędziego lub/i uczciwo¶ć firmy.

Data: 2013-08-25 22:33:53
Autor: Marek Dyjor
Marek Dyjor wrote:
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Dodam jeszcze że klient nie miał ¶wiadomo¶ci że produkt jest niepełnosprawny, ba produkt mógł być niepełnosprawny.

Co¶ jak wadliwa poduszka powietrzna w samochodzie, któej wada wynika z błedów konstrukcyjnych, wła¶ciciel samochodu nie jest w stanie stwierdzić wady bez spowodowania wypadku.

Data: 2013-08-26 09:57:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 25 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:

Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej sprzedanego produktu.

  To prawda.
  Wygl±da na to, że "przepisy nie przewiduj±" żadnej ochrony przed
pułapkami polegaj±cymi na tym, że po upływie "zgodno¶ci" jaki¶
element zostanie np. mechanicznie przepiłowany :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-26 22:44:55
Autor: Marek Dyjor
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

zgadza sie ale wg mojego wyczucia w takiej sytuacji jest miejsce na decyzję sędziego, który kieruj±c sie do¶wiadczeniem życiowym oraz poczuciem sprawiedliwo¶ci może uznać że to lub tamto.

Data: 2013-08-28 04:48:58
Autor: leming.show
[...]

Obawiam sie ze to co obiecali jest malo istotne, dekoder zostal kupiony 2 czy 3 lata temu. Gwarancja trwa rok czy dwa, od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy.  Pytaj na forach technicznych.

Data: 2013-08-28 16:50:47
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 28 Aug 2013, leming.show@gmail.com wrote:

[...]

  A co innego napisałem?

od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy.
Pytaj na forach technicznych.

  A czemu JA mam się pytać?

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-28 13:34:43
Autor: leming.show
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
> od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy.

> Pytaj na forach technicznych.

  A czemu JA mam się pytać?

Sygnal idzie z talerza czy kablowki?

Data: 2013-08-30 00:09:00
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  A sk±d ja to mam wiedzieć?
  Pytaj autora w±tku :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-28 19:19:13
Autor: Marek Dyjor
Użytkownik wrote:
[...]

tylko ze gwarancja dotyczy psucia się sprzętu a nie niewywi±zywania sie z umów.

w tym przypadku nei mamy sprzętu któy sie zepsół i nei dział± tylko sytuację gdy zgodnie z umow± ma mieć funkcjonalno¶ć a niema.

Data: 2013-08-22 15:49:04
Autor: Marek Dyjor
BartekK wrote:
[...]

super - ale nie odblokuje siÄ™, bo nie mam praw odbioru (z powodu
[...]
PomijajÄ…c juĹĽ ping-ponga na infoliniach Nc+ ktĂłra zbywa nie-swojego
[...]

Po pierwsze takei sprawy sie nei załatwia na infoliniach tylko poprzez korespondencję pisemną.

Opisz sytuację, zakup urządzenia ponieważ sprzedawca oświadczył że nawet jak nie będziesz już kozystał z Nki to będziesz mógł oglądać kanały fta czy zapisane na dysku filmy. Ośiadczyć ze tym była spowodowana twoja decyzja o zakupie, Gdybyś wiedział że bez karty tuner jest bezwartościowym pudełkiem to byś go wydzierżawił za 1 złotówkę miesięcznie a nie decydował sie na zakup.

WyraĹş swoje ĹĽadanie:
żadasz aby w terminie 14 dnia albo zdeklarowano sie że urządzenie zostanie doprowadzone do stanu umożliwiającego oglądanie kanałów fta + tego co masz zapisane na dysku lub w zamian za zwrot sprzetu zwrócono ci różnicę miedzy ceną zapłaconą a kosztami jakie być poniósł poprzez dzierżawę sprzętu.

podpis

listo polecony za potwierdzeniem dostarczenia

Data: 2013-08-22 16:45:53
Autor: BartekK
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora.
W dniu 2013-08-22 15:49, Marek Dyjor pisze:
WyraĹş swoje ĹĽadanie:
ĹĽadasz aby w terminie 14 dnia albo zdeklarowano sie ĹĽe urzÄ…dzenie
zostanie doprowadzone do stanu umożliwiającego oglądanie kanałów fta +
tego co masz zapisane na dysku lub w zamian za zwrot sprzetu zwrĂłcono ci
różnicę miedzy ceną zapłaconą a kosztami jakie być poniósł poprzez
dzierżawę sprzętu.
Ok, jeszcze nie mam odpowiedzi, ale raczej spodziewam siÄ™ odpowiedzi takich:
- spadaj na drzewo, sprzęt miał rok (2 lata?) gwarancji, teraz już nie odpowiadamy za jego działanie w żadnym stopniu, ani jako gwarant, sprzedawca, ani jako niezgodność towaru z umową, ani w ramach świadczenia usługi.
- spadaj na bambus, dawno nie jesteś naszym klientem, nie jesteśmy niczym związani, byśmy cokolwiek robili by twój sprzęt działał w jakikolwiek sposób. A wręcz wcale nam na tym nie zależy.

Sytuacja jest trochę absurdalna, bo to wygląda tak, jakby operator GSM zdalnie blokował telefony klientom, którym się skończyła umowa lub ją zerwali. Gdyby coś takiego się działo - zapłonęłyby salony.
A że Nka "wymuszała" zakup drugiego tunera przez dość krótki okres (na który się załapałem niechcący), potem była wyłącznie opcja dzierżawy to klientów niewiele, a ci co byli - to albo olali sprawę i tuner wyrzucili, albo olali sprawę, zerwali umowę i dali się oszukać Nce "musi pan zwrócić oba tunery" (u mnie też były takie zakusy, włącznie ze straszeniem windykacją i karami, ale na szczęście mam zachowane dowody zakupu!), albo zostali otumanieni przez Nke na migrację do NCplus i nie wiedzą że problem istnieje.

Data: 2013-08-22 19:56:26
Autor: cyklista
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
Użytkownik BartekK napisał:

A że Nka "wymuszała" zakup drugiego tunera przez do¶ć krótki okres (na
który się załapałem niechc±cy), potem była wył±cznie opcja dzierżawy to
klientów niewiele, a ci co byli - to albo olali sprawę i tuner
wyrzucili, albo olali sprawę, zerwali umowę i dali się oszukać Nce "musi
pan zwrócić oba tunery" (u mnie też były takie zakusy, wł±cznie ze
straszeniem windykacj± i karami, ale na szczę¶cie mam zachowane dowody
zakupu!), albo zostali otumanieni przez Nke na migrację do NCplus i nie
wiedz± że problem istnieje.

widzisz, gdyby¶ oddał oba tunery, to teraz mógłby¶ ż±dać zapłaty za zwrócony tuner za który zapłaciłe¶

Data: 2013-08-23 00:21:16
Autor: Marek Dyjor
BartekK wrote:
[...]
nie dotyczy bo urządzenie się nie zepsuło tylko nie posiada funkcjonalności jaką obiecali podczas podpisywania umowy.

- spadaj na bambus, dawno nie jesteś naszym klientem, nie jesteśmy
niczym związani, byśmy cokolwiek robili by twój sprzęt działał w
jakikolwiek sposób. A wręcz wcale nam na tym nie zależy.

OK ile czasu minęło od rozwiązania umowy?

Data: 2013-08-23 14:51:32
Autor: Adam Wysocki
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
BartekK <sibi@drut.org> wrote:

Sytuacja jest trochę absurdalna, bo to wygl±da tak, jakby operator GSM zdalnie blokował telefony klientom, którym się skończyła umowa lub j± zerwali. Gdyby co¶ takiego się działo - zapłonęłyby salony.

Simlock?

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-08-23 17:04:04
Autor: Przemysław Adam ¦miejek
W dniu 23.08.2013 16:51, Adam Wysocki pisze:
BartekK <sibi@drut.org> wrote:

[...]

Tu jeszcze gdzie¶ funkcjonuje?

Data: 2013-08-23 18:01:30
Autor: BartekK
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora.
W dniu 2013-08-23 16:51, Adam Wysocki pisze:
BartekK <sibi@drut.org> wrote:

Sytuacja jest trochÄ™ absurdalna, bo to wyglÄ…da tak, jakby operator GSM
zdalnie blokował telefony klientom, którym się skończyła umowa lub ją
zerwali. Gdyby coś takiego się działo - zapłonęłyby salony.

Simlock?
No i simlock (jeśli jeszcze gdzieś istnieje) może być przez klienta zdjęty, a w dodatku (chyba wyrokiem jakiegoś sądu) - na prośbę klienta operator musi mu to zrobić, po zakończeniu umowy. Nie pamiętam wyroku, czy to uoik coś zdziałał itp, bo teraz chyba nikt i tak simlocków nie daje, więc temat jest martwy.

Data: 2013-08-23 19:44:29
Autor: qwerty
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
UĹĽytkownik "BartekK"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kv81n5$blr$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Są w orangutanie i za zdjęcie chcą pieniądze.

Data: 2013-08-22 19:38:27
Autor: Jacek S.
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora.
W dniu 2013-08-22 03:37, BartekK pisze:

Byłeś tu?

https://www.facebook.com/antyncplus

Dosyć duży profil skupiający oszukanych, zawiedzionych, wkręconych klientów byłej N'ki i Cyfry. Teraz to dużo tam jest nie potrzebnego bicia piany, ale jak pogrzebiesz w starszych wpisach, to na bank takie jak Twoja spray znajdziesz. Zresztą, jak przedstawisz swoją sprawę, to, przy kilku idiotycznych odpowiedziach, ktoś w końcu Ci powie, co i jak... Ja dzięki temu profilowi rozstałem się z eNką bezboleśnie.

--
Jacek S.

Data: 2013-08-22 21:01:30
Autor: BartekK
W dniu 2013-08-22 19:38, Jacek S. pisze:
[...]

jak Twoja spray znajdziesz. ZresztÄ…, jak przedstawisz swojÄ… sprawÄ™, to,
przy kilku idiotycznych odpowiedziach, ktoś w końcu Ci powie, co i
jak... Ja dzięki temu profilowi rozstałem się z eNką bezboleśnie.
Nie mam fejsbuka, nie używam, nie będę się rejestrował specjalnie do tego celu.

Data: 2013-08-23 18:08:16
Autor: poszukiwacz
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora.
Może ktoś znalazł sposób odblokowania dekodera i opubllikował go w sieci. Poszukaj w google według tekstu komunikatu z dekodera.

Data: 2013-08-31 16:35:47
Autor: Jingiel
W dniu 2013-08-23 18:08, poszukiwacz pisze:
Może ktoś znalazł sposób odblokowania dekodera i opubllikował go w
sieci. Poszukaj w google według tekstu komunikatu z dekodera.

Problem rozgryzany na wielu forach i jak na razie nie ma rozwiązania. Celowe działanie nadawcy i blokowanie sprzętu. Chyba tylko na złość.

Jingiel

Data: 2013-09-01 05:20:01
Autor: leming.show
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
Problem rozgryzany na wielu forach i jak na razie nie ma rozwi±zania. Celowe działanie nadawcy i blokowanie sprzętu. Chyba tylko na zło¶ć.

Poza tym ze u sasiada widzialem megahujnie orange to problem mnie nie dotyczy. Ciekawi mnie tylko czy ten niby zablokowany dekoder ma sygnal podpiety do talerza. Zakladajac sytuacje ze operator gwarantuje mozliwosc odbioru TV, po rozwiazaniu umowy, mysle ze chodzi o sygnal z talerza, a nie kablowki. Moze tu jest problem. I jak wyglada sprawa z karta? Ot, tak sobie rozwiazac umowe i chciec dalej ogladac na tym samym kablu tv, to cos nie teges jest..

Data: 2013-09-01 17:40:41
Autor: Jingiel
W dniu 2013-09-01 14:20, leming.show@gmail.com pisze:
[...]

Tak, to tuner satelitarny i pobiera aktualizacje softu z satelity. Dlatego w nowym sofcie zablokowali możliwo¶ć ogl±dania FTA po wyga¶nięciu umowy. Nie ma możliwo¶ci powrotu do starego softu.

Jingiel

Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operator a.