Data: 2013-08-22 13:12:06 | |
Autor: m4rkiz | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message news:kv3qn0$scm$1mx1.internetia.pl...
Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako bezprawną ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub znacznego utrudnienia zapoznania się z tą informacją (np nagrane wcześniej programy na dysku tunera) przez uprawnioną osobę – art. 268 § 1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy – czyli zamach na dostępność elektronicznie przetwarzanej informacji – art. 268 a § 1 i § 2 kk chyba niezbyt - o ile sie orientuje te tunery bez aktywnej karty poprostu nie dzialaja (moge sie mylic) wiec niezbyt widze podstawy chyba ze jestes w stanie udowodnic ze wg. umowy tuner powinien dzialac bez aktywnej karty |
|
Data: 2013-08-22 16:27:55 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako bezprawną ingerencję w zapis informacji w celu udaremnienia lub znacznego utrudnienia zapoznania się z tą informacją (np nagrane wcześniej programy na dysku tunera) przez uprawnioną osobę – art. 268 § 1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy – czyli zamach na dostępność elektronicznie przetwarzanej informacji – art. 268 a § 1 i § 2 kk To przecież ta umowa skończyła się. Sprzedawcy i producentowi nic do tego czy tuner działa czy nie działa. |
|
Data: 2013-08-22 16:34:48 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
John Kołalsky wrote:
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> nie do końca... też miałem dawno temu spór z cyfrą o deklarację słowną sprzedawcy o stałej cenie, po dwóch miesiacach naraz cena wzrosła, zarządałem rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym i uznali. |
|
Data: 2013-08-23 19:53:09 | |
Autor: m4rkiz | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
"John Kołalsky" <john@kowal.invalid> wrote in message news:kv57qk$cde$1mx1.internetia.pl...
chyba niezbyt - o ile sie orientuje te tunery bez aktywnej kartyTo przecież ta umowa skończyła się. Sprzedawcy i producentowi nic do tego czy tuner działa czy nie działa. jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po zakonczeniu umowy a sie nie da to dostal towar niezgodny z umowa, zalezy tylko czy potrafi im to udowodnic |
|
Data: 2013-08-23 21:29:02 | |
Autor: John Kołalsky | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> chyba niezbyt - o ile sie orientuje te tunery bez aktywnej kartyTo przecież ta umowa skończyła się. Sprzedawcy i producentowi nic do tego czy tuner działa czy nie działa. MZ zależy od tego czy mieli umowę na uszkodzenie. |
|
Data: 2013-08-23 22:29:41 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
On Fri, 23 Aug 2013, John Kołalsky wrote:
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> Ale tu nie ma mowy o uszkodzeniu, skoro jest to "planowe", umy¶lne działanie. Fakt magicznego działania w razie przedłużenia umowy tej umy¶lno¶ci dowodzi :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-24 08:05:16 | |
Autor: Przemysław Adam Śmiejek | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora. | |
W dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze:
jezeli sprzedali mu tuner i obiecali ze bedzie odbieral fta po zakonczeniu Dostał niezgodny, ale to było daaaawno. A niezgodność trwa 2 lata.... -- Przemysław Adam Śmiejek Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych, ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba, aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29) |
|
Data: 2013-08-24 13:11:52 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora. | |
On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
W dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze: Problem w tym, że wła¶ciwo¶ć o której mowa *z założenia* miała mieć miejsce po 2 latach (więc to jest moment w którym dopiero można sprawdzić "zgodno¶ć"), i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria. No i teraz pytanie, które podej¶cie do jeża jest wła¶ciwe. Zakładać "pocz±tek działania" na dzień zaprzestania ¶wiadczenia czy szukać odpowiedzialno¶ci za działanie umy¶lne. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-24 19:57:06 | |
Autor: Przemysław Adam ¦miejek | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
W dniu 24.08.2013 13:11, Gotfryd Smolik news pisze:
On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam ¦miejek wrote: A to co¶ zmienia z punktu widzenia prawnego? Bo wiesz, jak kupię teraz ponton, a napompuję go za 4 lata, bo wtedy będzie z założenia czas w którym mam ochotę pływać, to mi przyjm± reklamację, że dziurawy? Go¶ć mógł wyj±ć kartę z dekodera wcze¶niej i sprawdzić czy odtwarza FTA. i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria. Ale czy niezgodno¶ć z umow± ma oznaczać tylko awarię? Ja kiedy¶ reklamowałem odtwarzacz mp3, który miał mieć funkcję regulacji prędko¶ci odtwarzania (dla mnie kluczow±). Okazało się jednak, że wbrew zapewnieniom sprzedawcy tej funkcji nie ma, gdyż producent w jakiej¶ partii zmienił soft na inny a sprzedawca się nie zorientował i tak sprzedawał. Więc tu też może soft w dekoderze jest jaki jest, a sprzedawca obiecał funkcję przez pomyłkę. -- Przemysław Adam ¦miejek Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych, ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba, aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchaj±. (Ef 4,29) |
|
Data: 2013-08-24 20:28:33 | |
Autor: BartekK | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora. | |
W dniu 2013-08-24 19:57, Przemysław Adam Śmiejek pisze:
Otóż to. Umowę terminową miałem na ~2 lata, po tym okresie jeszcze prawie rok korzystałem w trybie "umowa bezterminowa", aż doszło do fuzji N&C+. Czyli jakieś 3 lata od zakupuW dniu 23.08.2013 20:53, m4rkiz pisze: No nie bardzo, albo niekoniecznie - od momentu zakupu (by dało się używać) - odbywały się z 10x zdalne obowiązkowe automagiczne aktualizacje software. Nawet jeśli funkcja była by sprawna przy zakupie, nic by mi nie gwarantowało, że po pewnym czasie nadal będzie. No ale po 3 latach od zakupu, gdy akurat chciałbyś użyć tej funkcji, a jej by nie było - to jak byś chciał to reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową?i drugi w tym że działanie jest zamierzone, to nie jest awaria. Więc tu też może soft w dekoderze jest jaki jest, a sprzedawca obiecałObiecanki cacanki - teraz na pewno nie udowodnię, co obiecywał sprzedawca kilka lat temu. Istotniejsze jest dla mnie to, że nawet na pudełku (które się zachowało) mam jak byk napisane: "dekoder hd do odbioru cyfrowej telewizji satelitarnej i naziemnej": - DVBt - bezpłatna cyfrowa telewizja naziemna (wymaga anteny naziemnej) - nRadio - internetowe radio, bezpłatny dostęp do setek rozgłośni radiowych z całego świata (wymagane połączenie internetowe) - (i takie tam inne funkcjonalności, z gwiazdkami "wymaga wykupienia abonamentu lub karty telewizjinakarte", ale one mnie nie interesują) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2013-08-24 21:01:43 | |
Autor: Przemysław Adam Śmiejek | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora. | |
W dniu 24.08.2013 20:28, BartekK pisze:
Gość mógł wyjąć kartę z dekodera wcześniej i sprawdzić czy odtwarza FTA.No nie bardzo, albo niekoniecznie - od momentu zakupu (by dało się Ale też nie ma dowodów, że problem wynika z celowego działania, jak sugeruje Gotfryd. Mogli programery nie przewidzieć... No ale po 3 latach od zakupu, gdy akurat chciałbyś użyć tej funkcji, a No to nie ja tak właśnie postulowałem. -- Przemysław Adam Śmiejek Niech żadne nieprzyzwoite słowo nie wychodzi z ust waszych, ale tylko dobre, które może budować, gdy zajdzie potrzeba, aby przyniosło błogosławieństwo tym, którzy go słuchają. (Ef 4,29) |
|
Data: 2013-08-24 21:42:53 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora. | |
On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam ¦miejek wrote:
Ale też nie ma dowodów, że problem wynika z celowego działania, jak sugeruje Gotfryd. To w tym momencie "zepsucie" nast±piło w momencie wgrania błędnego firmware. Je¶li użyszkodnik może samodzielnie downgradować, to pozostaje mu sprawdzić. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-25 22:31:43 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Sat, 24 Aug 2013, Przemysław Adam ¦miejek wrote: Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej sprzedanego produktu. Wydaje sie że jedynym spsobem dochodzenia prawa jest postępowanie przed s±dem lub arbitrem i wiara w rozs±dek sędziego lub/i uczciwo¶ć firmy. |
|
Data: 2013-08-25 22:33:53 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
Marek Dyjor wrote:
Gotfryd Smolik news wrote: Dodam jeszcze że klient nie miał ¶wiadomo¶ci że produkt jest niepełnosprawny, ba produkt mógł być niepełnosprawny. Co¶ jak wadliwa poduszka powietrzna w samochodzie, któej wada wynika z błedów konstrukcyjnych, wła¶ciciel samochodu nie jest w stanie stwierdzić wady bez spowodowania wypadku. |
|
Data: 2013-08-26 09:57:35 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
On Sun, 25 Aug 2013, Marek Dyjor wrote:
Problemem jest jednak moment ujawnienia sie wady technicznej sprzedanego produktu. To prawda. Wygl±da na to, że "przepisy nie przewiduj±" żadnej ochrony przed pułapkami polegaj±cymi na tym, że po upływie "zgodno¶ci" jaki¶ element zostanie np. mechanicznie przepiłowany :> pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-26 22:44:55 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
Gotfryd Smolik news wrote:
On Sun, 25 Aug 2013, Marek Dyjor wrote: zgadza sie ale wg mojego wyczucia w takiej sytuacji jest miejsce na decyzję sędziego, który kieruj±c sie do¶wiadczeniem życiowym oraz poczuciem sprawiedliwo¶ci może uznać że to lub tamto. |
|
Data: 2013-08-28 04:48:58 | |
Autor: leming.show | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
To prawda. Obawiam sie ze to co obiecali jest malo istotne, dekoder zostal kupiony 2 czy 3 lata temu. Gwarancja trwa rok czy dwa, od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy. Pytaj na forach technicznych. |
|
Data: 2013-08-28 16:50:47 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
On Wed, 28 Aug 2013, leming.show@gmail.com wrote:
To prawda. A co innego napisałem? od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy. A czemu JA mam się pytać? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-28 13:34:43 | |
Autor: leming.show | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
> od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy. Sygnal idzie z talerza czy kablowki? |
|
Data: 2013-08-30 00:09:00 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
On Wed, 28 Aug 2013, leming.show@gmail.com wrote:
od daty zakupu a nie od czasu rozwiazania umowy. A sk±d ja to mam wiedzieć? Pytaj autora w±tku :) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2013-08-28 19:19:13 | |
Autor: Marek Dyjor | |
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora. | |
Użytkownik wrote:
To prawda. tylko ze gwarancja dotyczy psucia się sprzętu a nie niewywi±zywania sie z umów. w tym przypadku nei mamy sprzętu któy sie zepsół i nei dział± tylko sytuację gdy zgodnie z umow± ma mieć funkcjonalno¶ć a niema. |