Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.

Data: 2013-08-22 15:49:04
Autor: Marek Dyjor
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
BartekK wrote:
Taki temat: jest sobie tuner (satelitarny i naziemny, w jednym),
kupiony od (byłej) Nki.
Zakup (podkreślam - zakup, nie wynajem czy coś) tego tunera był
warunkiem do świadczenia pewnej usługi (multiroom) przez N, tuner
kosztował 199 czy 249zł (mam paragon i inne papiery zakupu), od zakupu
mineły 2 lata (i gwarancja).
Wysoki koszt zakupu (w przeciwieństwie do "za 1zł z umową") był
tłumaczony przez sprzedawcę tym, że "ale tuner zostaje pańską
własnością, może pan sobie na nim DVB-t naziemną oglądać, setki
darmowych kanałow FTA itp"

Przez okres świadczenia usługi przez Nkę - tuner działał prawidłowo.
Po rozwiązaniu mowy - tuner wyświetla jedynie ekran
startowy-konfiguracyjny, na którym twierdzi, że sygnał odbierany jest
super - ale nie odblokuje siÄ™, bo nie mam praw odbioru (z powodu
nieopłaconego abonamentu itp). Ale mnie nie interesują prawa do
odbioru Nki - chcę odbierać to, do czego mam prawo (fta, dvb-t,
oglądać zapisane przeze mnie na dysku tego tunera filmy).
Magiczne egzorcyzmy z resetowaniem tunera do wartości fabrycznych -
nic nie dają, tuner ściąga aktualne oprogramowanie (z Nki) i prawa
dostępu i się blokuje.
Pomijając już ping-ponga na infoliniach Nc+ która zbywa nie-swojego
klienta, oraz klienta byłej-Nki, to jedyna odpowiedź jest "tuner jest
po gwarancji, może pan go zrecyclignować bo jest bezwartościowy, albo
podpisać z nami umowę nową, to będzie działać"

Czy nie można by ich uderzyć - zablokowanie MOJEGO sprzętu jako
bezprawnÄ… ingerencjÄ™ w zapis informacji w celu udaremnienia lub
znacznego utrudnienia zapoznania siÄ™ z tÄ… informacjÄ… (np nagrane
wcześniej programy na dysku tunera) przez uprawnioną osobę – art. 268
§ 1 i § 2 kk, sabotaż komputerowy – czyli zamach na dostępność
elektronicznie przetwarzanej informacji – art. 268 a § 1 i § 2 kk
oraz art. 269 a kk ?

Po pierwsze takei sprawy sie nei załatwia na infoliniach tylko poprzez korespondencję pisemną.

Opisz sytuację, zakup urządzenia ponieważ sprzedawca oświadczył że nawet jak nie będziesz już kozystał z Nki to będziesz mógł oglądać kanały fta czy zapisane na dysku filmy. Ośiadczyć ze tym była spowodowana twoja decyzja o zakupie, Gdybyś wiedział że bez karty tuner jest bezwartościowym pudełkiem to byś go wydzierżawił za 1 złotówkę miesięcznie a nie decydował sie na zakup.

Wyraź swoje żadanie:
żadasz aby w terminie 14 dnia albo zdeklarowano sie że urządzenie zostanie doprowadzone do stanu umożliwiającego oglądanie kanałów fta + tego co masz zapisane na dysku lub w zamian za zwrot sprzetu zwrócono ci różnicę miedzy ceną zapłaconą a kosztami jakie być poniósł poprzez dzierżawę sprzętu.

podpis

listo polecony za potwierdzeniem dostarczenia

Data: 2013-08-22 16:45:53
Autor: BartekK
W dniu 2013-08-22 15:49, Marek Dyjor pisze:
[...]
Ok, jeszcze nie mam odpowiedzi, ale raczej spodziewam siÄ™ odpowiedzi takich:
- spadaj na drzewo, sprzęt miał rok (2 lata?) gwarancji, teraz już nie odpowiadamy za jego działanie w żadnym stopniu, ani jako gwarant, sprzedawca, ani jako niezgodność towaru z umową, ani w ramach świadczenia usługi.
- spadaj na bambus, dawno nie jesteś naszym klientem, nie jesteśmy niczym związani, byśmy cokolwiek robili by twój sprzęt działał w jakikolwiek sposób. A wręcz wcale nam na tym nie zależy.

Sytuacja jest trochę absurdalna, bo to wygląda tak, jakby operator GSM zdalnie blokował telefony klientom, którym się skończyła umowa lub ją zerwali. Gdyby coś takiego się działo - zapłonęłyby salony.
A że Nka "wymuszała" zakup drugiego tunera przez dość krótki okres (na który się załapałem niechcący), potem była wyłącznie opcja dzierżawy to klientów niewiele, a ci co byli - to albo olali sprawę i tuner wyrzucili, albo olali sprawę, zerwali umowę i dali się oszukać Nce "musi pan zwrócić oba tunery" (u mnie też były takie zakusy, włącznie ze straszeniem windykacją i karami, ale na szczęście mam zachowane dowody zakupu!), albo zostali otumanieni przez Nke na migrację do NCplus i nie wiedzą że problem istnieje.

Data: 2013-08-22 19:56:26
Autor: cyklista
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (by³ego) operatora.
U¿ytkownik BartekK napisa³:

A ¿e Nka "wymusza³a" zakup drugiego tunera przez do¶æ krótki okres (na
który siê za³apa³em niechc±cy), potem by³a wy³±cznie opcja dzier¿awy to
klientów niewiele, a ci co byli - to albo olali sprawê i tuner
wyrzucili, albo olali sprawê, zerwali umowê i dali siê oszukaæ Nce "musi
pan zwróciæ oba tunery" (u mnie te¿ by³y takie zakusy, w³±cznie ze
straszeniem windykacj± i karami, ale na szczê¶cie mam zachowane dowody
zakupu!), albo zostali otumanieni przez Nke na migracjê do NCplus i nie
wiedz± ¿e problem istnieje.

widzisz, gdyby¶ odda³ oba tunery, to teraz móg³by¶ ¿±daæ zap³aty za zwrócony tuner za który zap³aci³e¶

Data: 2013-08-23 00:21:16
Autor: Marek Dyjor
BartekK wrote:
[...]
nie dotyczy bo urządzenie się nie zepsuło tylko nie posiada funkcjonalności jaką obiecali podczas podpisywania umowy.

- spadaj na bambus, dawno nie jesteś naszym klientem, nie jesteśmy
niczym związani, byśmy cokolwiek robili by twój sprzęt działał w
jakikolwiek sposób. A wręcz wcale nam na tym nie zależy.

OK ile czasu minęło od rozwiązania umowy?

Data: 2013-08-23 14:51:32
Autor: Adam Wysocki
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (by³ego) operatora.
BartekK <sibi@drut.org> wrote:

Sytuacja jest trochê absurdalna, bo to wygl±da tak, jakby operator GSM zdalnie blokowa³ telefony klientom, którym siê skoñczy³a umowa lub j± zerwali. Gdyby co¶ takiego siê dzia³o - zap³onê³yby salony.

Simlock?

--
"zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
http://www.chmurka.net/

Data: 2013-08-23 17:04:04
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek
W dniu 23.08.2013 16:51, Adam Wysocki pisze:
BartekK <sibi@drut.org> wrote:

[...]

Tu jeszcze gdzie¶ funkcjonuje?

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Niech ¿adne nieprzyzwoite s³owo nie wychodzi z ust waszych,
ale tylko dobre, które mo¿e budowaæ, gdy zajdzie potrzeba,
aby przynios³o b³ogos³awieñstwo tym, którzy go s³uchaj±. (Ef 4,29)

Data: 2013-08-23 18:01:30
Autor: BartekK
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) opera tora.
W dniu 2013-08-23 16:51, Adam Wysocki pisze:
BartekK <sibi@drut.org> wrote:

Sytuacja jest trochÄ™ absurdalna, bo to wyglÄ…da tak, jakby operator GSM
zdalnie blokował telefony klientom, którym się skończyła umowa lub ją
zerwali. Gdyby coś takiego się działo - zapłonęłyby salony.

Simlock?
No i simlock (jeśli jeszcze gdzieś istnieje) może być przez klienta zdjęty, a w dodatku (chyba wyrokiem jakiegoś sądu) - na prośbę klienta operator musi mu to zrobić, po zakończeniu umowy. Nie pamiętam wyroku, czy to uoik coś zdziałał itp, bo teraz chyba nikt i tak simlocków nie daje, więc temat jest martwy.

Data: 2013-08-23 19:44:29
Autor: qwerty
Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.
Użytkownik "BartekK"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:kv81n5$blr$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Są w orangutanie i za zdjęcie chcą pieniądze.

Zdalnie "zepsuty" tuner przez (byłego) operatora.