[GDDKiA] Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów 2006-2008

Data: 2009-12-18 07:01:49
Autor: Sebastian Pawłowski
[GDDKiA] Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów 2006-2008
Raport o zdarzeniach z udziałem rowerzystów w latach 2006-2008: http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/d5b0fa87712323c5129b8d82078067e8
  Oraz kilka innych na stronie GDDKiA: http://www.gddkia.gov.pl/article/drogi_i_mosty/infrastruktura_rowerowa/index.php?id_item_tree=368e2b876f0b60208586e3a93d0fee84

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Bractwo Rowerowe, Radom
http://www.bractworowerowe.ats.pl

Data: 2009-12-18 10:30:30
Autor: Marcin J.
Użytkownik "Sebastian Pawłowski" <pitagor@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hgf9cs$2ge$1inews.gazeta.pl...
Raport o zdarzeniach z udziałem rowerzystów w latach 2006-2008:
http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php/id/d5b0fa87712323c5129b8d82078067e8

Rzuciłem okiem, nieczytałem całości - tylko tabelki. Tak na szybko:
1) Tab. 3.1. - zastanawia liczba zmarłych w październiku.
2) Tab. 3.2. - stosunkowo duża liczba zmarłych w wypadkach nocnych, pro śmierci w w. n. jest ok. 2 razy wyższe niż w w. dziennym,
3) Tab. 3.3. - co to ma być? Zrozumiałbym o co tam chodzi gdyby nie procenty po lewej.
4) Tab. 3.4. - OK. Czy dałoby się ją skorelować z Tab. 3.2?
5) Tab. 3.7. - rozumiem, że są to dane mocno przypadkowe ale skoro już są to może warto byłby porównać pozycję "droga dla rowerów" z procentowym udziałem ddr w statystycznej podróży rowerem.
6) Tab. 3.8. - co to znaczy "pochmurno"? Bo u nas przeważnie jest pochmurno. Z tabeli wynika, że chmury zmniejszają liczbę wypadków :)
7) Tab. 4.1. - boczne w sensie samochód wjechał w rower, odwrotnie czy oba? Podobnie w kilku innych pozycjach. Ponownie przydałaby się korelacja z danymi dot. skutków.
8) Tab. 4.3. - wiem, że zaokrągalnie itd. ale to trochę dziwnie wygląda gdy 0.1 - 0.1 = 0.1 :)  No i co z tymi zwierzakami?
9) Tab. 4.4. - wynika z niej, że piesi są bardziej niebezpieczni niż inni rowerzyści.
10) Tab. 6.3. - jak to się ma do danych dot. kierowców?
11) Tab. 7.1. - bardzo OK :)

A ponadto - czy przeliczono przedstawione dane na liczbę rowerzystów bądź "podróży rowerowych" (czy jak się to fachowo nazywa)? IMO wystarczy podzielić. Przydałby się ktoś od statystyki.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2009-12-18 10:48:46
Autor: Alfer_z_pracy
[GDDKiA] Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzys tów 2006-2008
Fajne opracowanie, ciekawe wnioski. Jednym z nich, dość drastycznym, jest śmiertelność. Można powiedzieć że _codziennie_ w Polsce ginie minimum jeden rowerzysta. Brrr....

A.

[GDDKiA] Zdarzenia drogowe z udziałem rowerzystów 2006-2008