Zdarzenie na drodze

Data: 2011-06-02 14:27:57
Autor: Robert Tomasik
Zdarzenie na drodze
Użytkownik "Wielebny" <versalWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości news:4dd2.00000101.4de75ceenewsgate.onet.pl...
witam,

Załóżmy, że doszło do zdarzenia drogowego, gdzie druga strona twierdzi, że
jestem winny. Odmówiłem przyjecia mandatu i sprawa zapewne trafi do sądu.
Zdarzenie miało miejsce dość daleko od mojego miejsca zamieszkania i jestem
zmuszony ponosić wysokie koszty dojasdu na przesłuchania i rozprawy. Jak
również zwalniać się z pracy.

Jeżeli sąd mnie uniewinni to:

Czy mogę w postępowaniu cywilnym domagać się zwrotu tych kosztów?

Jeżeli tak to od kogo?

I w jakiej wysokości?

Jeśli jesteś przesłuchiwany albo trafiasz na rozprawę, to Zgłaszasz prowadzącemu żądanie zwrotu kosztów. Na zwrot kosztów składa sie dieta, koszty przejazdu (najtańszy dostępny środek) oraz ryczałt za utracone korzyści. Z tym, ze jak zostaniesz uznany winnym, to te koszty zwracasz (sąd zasądza).

Zdarzenie na drodze