Zdechł zasilacz?

Data: 2009-12-18 01:57:30
Autor: Fuhrer
Zdechł zasilacz?
Witam,

W nocy podczas pracy po włączeniu wymagającej operacji w pewnym
programie wyłączył mi się komputer, chwila zastanowienia i pomyślałem
że to pewnie chwilowy spadek napięcia (bywało często że wyłączały się
na ułamek sekundy wszystkie urządzenia w pokoju, ale komputer dziwnym
trafem nie, chyba napięcie w zasilaczu pozostawało i dlatego się nie
wyłączał) no więc włączyłem go z powrotem, i wszystko było w porządku,
zalogowałem się i wróciłem do pracy, odpaliłem program na którym
pracowałem wcześniej i... komputer znowu się wyłączył - więc znowu
wstałem i podszedłem do budy by wcisnąć przycisk - a tu ku mojemu
zdziwieniu i zaskoczeniu komputer po wcisnięciu przycisku "power"
włącza się na ok. 1sek i następnie się wyłącza, w ciągu tej 1 sekundy
nie ma żadnych nietypowych dzwięków czy pisków, komputer zachowuje się
normalnie, wyciągnąłem po kolei kości RAM aby sprawdzić czy to nie one
są przypadkiem powodem - nie były, odłączyłem wszystkie zbędne napędy,
urządzenia USB itp. niestety reakcja za każdym razem jest identyczna -
jednak komputer "wstaje" czasami na krócej a czasami na dłużej
(minimalne różnice), typuję zasilacz - czy mam rację? Dodam że
zasilacz to jakiś chińczyk (zmieniałem mu obudowe więć nie wiem nawet
jaką miał markę, ale wygląda na noname), który chodził u mnie jakieś
3lata

Prosił bym o szybką odpowiedź, pozdrawiam

Data: 2009-12-18 11:35:48
Autor: Tom
Zdechł zasilacz?

Prosił bym o szybką odpowiedź, pozdrawiam

moze procesor sie przegrzewa

Data: 2009-12-18 02:40:47
Autor: Fuhrer
Zdechł zasilacz?
On 18 Gru, 11:35, Tom <tomek....@op.pl> wrote:
> Prosi bym o szybk odpowied , pozdrawiam

moze procesor sie przegrzewa

gdzie tam, po 1h, 2h, i 10h jest to samo...

Data: 2009-12-18 11:41:43
Autor: Tom
Zdechł zasilacz?

Prosi bym o szybk odpowied , pozdrawiam
moze procesor sie przegrzewa

gdzie tam, po 1h, 2h, i 10h jest to samo...

zatem nie dostaniesz pewnego info,
podmien  zasilacz i sprawdz
byc moze tez plyta glowna jest na wykonczeniu

Data: 2009-12-18 12:19:25
Autor: Jacek Maciejewski
Zdechł zasilacz?
Dnia Fri, 18 Dec 2009 01:57:30 -0800 (PST), Fuhrer napisał(a):

Dodam że
zasilacz to jakiś chińczyk (zmieniałem mu obudowe więć nie wiem nawet
jaką miał markę, ale wygląda na noname), który chodził u mnie jakieś
3lata

Albo podmieniasz zasilacz na inny albo obciążasz podejrzany zasilacz
sztucznym obciążeniem i mierzysz napięcia. Innej niż te dwie metody nie
znam :)
--
Jacek

Data: 2009-12-18 09:34:04
Autor: Mateusz
Zdechł zasilacz?
ja bym jeszcze sprawdził bios - możliwe, że są ustawione jakieś
temeratury na auto reset-wyłączenie. To wygląda jak klasyczny przykład
przegrzania procesora.
Jeżeli chodzi o płytę główną - tu mniejsza prawdopodoność, ale jeśli
dogorywa to sprawdź proszę stan kondensatorów. Jak już będziesz na
etapie sprzętowym to sprawdź jeszce stan pasty termoprzewodzącej,
wyczyść radiator (na zeberkach lubi gromadzić się tusz.

Odpal kompa z wyciągniętą pokrywą boczną obudowy - tak żeby zmniejszyć
temperaturę we wnętrzu obudowy.

Jeszce jedno pytanie: czy przy wyłączeniu komputera słyszysz jakieś
stuknięcie charakterystyczne dla hdd ?

Data: 2009-12-18 21:31:44
Autor: Nex@pl
Zdechł zasilacz?
Fuhrer pisze:
[...]

Kiedy ostatnio smarowałeś procesor pastą? Zaglądnij tam i daj znać.

Data: 2009-12-19 01:23:56
Autor: Q
Zdechł zasilacz?
Kiedy ostatnio smarowałeś procesor pastą?

....bo jesli nie przesmarowuje regularnie co rok,
to mogla wyparowac? :)

Data: 2009-12-19 04:11:30
Autor: Chichotek
Zdechł zasilacz?
Był 18 grudzień (piątek) gdy o godz. 21:31 *Nex@pl* napisał(a):

Kiedy ostatnio smarowałeś procesor pastą? Zaglądnij tam i daj znać.

Kiedy ostatnio czytałeś netykietę? Żeby napisać jedna linijkę własnej
wypowiedzi nie musisz cytować całej wielowierszowej wypowiedzi
poprzednika... Miej troche szacunku dla innych.

--
Pozdrawiam, Chichotek
P5Q Pro, E8400@Scythe Ninja, Szafir HD4870 512MB, 4x2GB A-Data Vitesta 800+,

Zdechł zasilacz?