Zdech?o kolejne k?amstwo bandy ry?ego oszusta

Data: 2011-02-27 20:08:15
Autor: Inc
Zdech?o kolejne k?amstwo bandy ry?ego oszusta

Nie było kłótni o pogodę

Chorąży Marcin Nojek, meteorolog z 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego, konsultował się z dowódcą załogi 9 kwietnia w godzinach popołudniowych. Major Arkadiusz Protasiuk wiedział, że będzie dysponował jedynie depeszą SYNOP, sporządzoną w oparciu o dane zebrane z cywilnych stacji meteo w pobliżu Smoleńska. Dlaczego? Bo od 2009 roku Departament Spraw Zagranicznych Ministerstwa Obrony Narodowej pod egidą Bogdana Klicha nie jest w stanie wynegocjować od strony rosyjskiej zasad dostępu do danych meteo lotnisk wojskowych Federacji Rosyjskiej. Co więcej, w Instrukcji Meteorologicznej Zabezpieczania Lotów Statków Powietrznych o Statusie HEAD do dziś nie określono, jak realizować zabezpieczenie meteorologiczne na lotnisku, które nie nadaje depesz METAR i TAF. Czy to oznacza, że wojskowe CASY, którymi na miejsce katastrofy 10 kwietnia ubiegłego roku lecieli polscy wojskowi, nie powinny w ogóle wzbić się w powietrze? I kto w takim razie "naciskał" na dowódców, by realizowali loty bez komunikatów METAR i TAF, bo przecież już nie generał Andrzej Błasik.

Po 2009 roku każda z polskich załóg lądujących na Siewiernym wiedziała, że nie będzie mieć dostępu do prognoz METAR i TAF, ponieważ lotnisko w Smoleńsku nie posiada notyfikacji Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Jak przyznaje ppłk Bartosz Stroiński, szef eskadry tupolewów w 36. Specjalnym Pułku Lotnictwa Transportowego, mjr Arkadiusz Protasiuk o locie do Smoleńska z prezydentem Lechem Kaczyńskim wiedział 7 kwietnia. I chciał lecieć. Wiedział też, że od jesieni 2009, to znaczy od czasu rozformowania regularnej jednostki wojskowej na Siewiernym, żadna z załóg samolotów wykonujących lot na trasie Okęcie - Smoleńsk - Okęcie nie dysponowała komunikatami METAR i TAF z lotniska Siewiernyj. Tak było również w przypadku lotu z 7 kwietnia z premierem Donaldem Tuskiem, w trakcie którego Protasiuk siedział w fotelu drugiego pilota, a Stroiński był dowódcą. Depesze METAR i TAF to prognozy pogody wykorzystywane przy lądowaniu. Rosjanie nie wyrazili zgody na udostępnienie tych danych stronie polskiej. Osobą w polskiej ambasadzie w Moskwie, której sygnalizowano potrzebę pozyskania dostępu do danych meteo z lotnisk wojskowych Federacji Rosyjskiej, był Grzegorz Cyganowski, drugi sekretarz Ambasady RP w Moskwie. To również jego nazwisko widnieje w dokumencie z żądaniem pisemnego potwierdzenia od 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego rezygnacji z tzw. rosyjskich liderów na pokładzie rządowych samolotów, wykonujących loty do Smoleńska 7 i 10 kwietnia.

Chorąży Nojek sporządził własną analizę warunków lądowania dla Tu-154M. Lotnisko w Smoleńsku nie przekazuje danych meteo METAR - dotyczących aktualnych warunków na lotnisku, podawanych co pół godziny, i TAF - dotyczących prognozy pogody dla lotniska. Protasiuk dostał dane SYNOP: zachmurzenie przez chmury stratus 200-300 metrów, widzialność na lądowanie od 3 do 5 tys. metrów przy zamgleniu. Prognoza była konsultowana ze starszym zmiany Centrum Hydrometeorologii Sił Zbrojnych mjr. Dariuszem Januszewiczem. Januszewicz prognozował zachmurzenie 150 m i widzialność od 1000 do 3000 metrów przy silnym zamgleniu. Po ponownej analizie Nojek podtrzymał swoją wersję. Prognoza SYNOP z godz. 5.00 zakładała widzialność 4 kilometry przy zamgleniu.
Załoga dysponowała depeszami METAR i TAF z lotnisk: Warszawa Okęcie, Gdańsk, Mińsk, Wilno, Gomel, Moskwa Wnukowo, Moskwa Domodiedowo, Moskwa Szeremietiewo, Omsk i Witebsk.

10 kwietnia wczesnym rankiem dokumentację meteo od chor. Marcina Nojka, który tego dnia pełnił dyżur, odbierał nie mjr Protasiuk, a nawigator kpt. Artur Ziętek. Była godz. 6.10. Dziesięć minut później te same dane potwierdził w rozmowie z chor. Nojkiem drugi pilot ppłk Robert Grzywna. O 6.30 Nojek rozmawiał z Protasiukiem. Dowódca dostał prognozę SYNOP z godz. 5.00. Depesza SYNOP nadawana jest ze Smoleńska co 3 godziny. Z informacji kpt. Sebastiana Pyśniaka, szefa służby meteo na wojskowym Okęciu, wynika, że zawiera ona dane dotyczące: godziny nadania, temperatury rzeczywistej, temperatury punktu rosy, widzialności, wielkości i rodzaju zachmurzenia, podstawy zachmurzenia, prędkości i kierunku wiatru i ciśnienia. Stacja meteorologiczna, która ją przekazuje, jest oddalona od Siewiernego o ok. 10 kilometrów na południe, od lotniska oddzielona jest miastem i rzeką. Instrukcja Meteorologiczna Zabezpieczania Lotów Statków Powietrznych o Statusie HEAD nie określa, jak realizować zabezpieczenia meteorologiczne na lotnisku, które nie nadaje depesz METAR i TAF. Utrudniony dostęp do danych meteo ze Smoleńska sygnalizował już w 2009 roku mjr Andrzej Szerszeń z oddziału służby meteo Dowództwa Sił Powietrznych. Wskazywał m.in. na konieczność podjęcia rozmów na temat współpracy w zakresie tzw. geografii wojskowej ze stroną rosyjską. Adresatem prośby był attaché wojskowy Ambasady RP w Moskwie, którym zawiadywał gen. Grzegorz Wiśniewski. 23 października 2009 r. stosowne pismo w tej sprawie wpłynęło do Departamentu Spraw Zagranicznych Ministerstwa Obrony Narodowej. I sprawa utknęła w miejscu.

Katarzyna Orłowska-Popławska

Data: 2011-02-28 03:20:02
Autor: zinek
Zdech?o kolejne k?amstwo bandy ry?ego oszusta

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomości news:ikf02f$kqv$1news.eternal-september.org...

Nie było kłótni o pogodę

tak jak mowilem - kolejna prowokacja.

Data: 2011-02-28 07:42:56
Autor: Grzegorz Z.
Inc napisał:

Katarzyna Orłowska-Popławska

A to co za kataryna? Nie znam.

Data: 2011-02-28 08:23:21
Autor: Przemysław Warzywny
Zdech?o kolejne k?amstwo bandy ry?ego oszusta
Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał

Nie było kłótni o pogodę

Chorąży Marcin Nojek, meteorolog .......

Wstydziłeś się podać linka, żeby nie ujawniać, iż artykuł wydrukował "Nasz Dziennik"? Masz rację, bo temu brukowcowi można wierzyć tak jak Rydzykowi.

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20110228&typ=po&id=po01.txt

Przemek

--

.."Gen. Błasikowi bardzo zależało, aby akurat lot do Smoleńska przebiegał wzorowo.
Mógł się czuć zobowiązany wobec prezydenta Kaczyńskiego.

Data: 2011-02-28 06:41:56
Autor: Inc
Przemysław Warzywny pisze:
Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał

Nie było kłótni o pogodę

Chorąży Marcin Nojek, meteorolog .......

Wstydziłeś się podać linka, żeby nie ujawniać, iż artykuł wydrukował "Nasz Dziennik"?

Nie, zawsze podaje informacje, ale nie reklamuje gazet. To twoja dzialka, widocznie bez tej nachalnej agitki, szmatlawiec michnika musialby dolaczyc rower do kazdego wydania.

Masz rację, bo temu brukowcowi można wierzyć tak jak Rydzykowi.

Czytaj uwazniej ta wasza szmatlawa "prase" zamiast udawac, ze
potrafisz kojarzyc i myslec:

"Zapytany przez dziennikarza, czy kłótnia, do której według doniesień mediów miało dojść przed wylotem samolotu do Smoleńska, wniesie coś do końcowego raportu prac komisji, szef MSWiA odparł: "Pan użył sformułowania, jakby był pan pewny, że doszło do kłótni, ja takiej pewności nie mam"."

Zrozumiales cos z tego?

Data: 2011-02-28 14:19:15
Autor: Przemysław Warzywny
[...]

Wiem, że masz problem z tym, iż szef MSWiA opiera się na faktach. Cyba już czas przyjąć do wiadomości, że to nie pic jest przy władzy.

Przemek

Data: 2011-02-28 22:34:11
Autor: Inc
Przemysław Warzywny pisze:

[...]

Tak ci sie tylko wydaje, zapominasz, ze od ladnych kilku lat masz na
oczach szmatlawiec michnika, a to ani nie pomaga zostac wrozka, ani
zrozumiec dlaczego wiesz bardzo malo.

że masz problem z tym, iż szef MSWiA opiera się na faktach.

Nie mam problemu, dla ulatwienia zestawilem ci tekst ktorego zrodla mialbym sie niby wstydzic, z wypowiedzia Millera. Jezeli znajdziesz
w tej wypowiedzi jakies fakty powierdzajace brednie z michnikowego szmatlawca, to chetnie je przeczytam. No to szukaj.

> Cyba już czas przyjąć do wiadomości, że to nie pic jest przy władzy.

Jak zwykle cos ci sie wydaje, a przeciez nikt w Polsce nie ma watpliwosci, ze od ponad trzech lat zyjemy w tzw. drugiej
Irlandii....pojebow i "fachowcow" od historii na poziomie
szkoly podstawowej.

A teraz kilka slow, od tego ktoremu mozna wierzyc...he he he

Donald Tusk:

"Naczelną zasadą polityki finansowej mojego rządu będzie w związku z tym stopniowe obniżanie podatków i innych danin publicznych. Dotyczy to i musi dotyczyć wszystkich. I tych mniej zamożnych i tych bogatszych. Wszyscy mają prawo do tego, aby państwo przyjęło wreszcie kierunek na obniżanie podatków i danin publicznych. Będziemy prowadzili tę politykę rozważnie, to musi być rozważny marsz. Ale chcę, aby to był marsz zawsze w jednym kierunku, zawsze w kierunku niższych podatków i zawsze w kierunku rezygnacji z nadmiernych, często zbędnych danin publicznych, jakie obywatel płaci na rzecz administracji. Wiem, że jednocześnie musimy zapewnić wzrost płac pracownikom sektora publicznego. O nikim nie wolno nam zapomnieć ani też, jak to czasem miało miejsce w przeszłości, nikogo nie będziemy faworyzować tylko dlatego, że należy do lepiej niż inne zorganizowanej grupy zawodowej czy lobby. To jest kluczowe przesłanie mojego rządu. Pomoc ze strony państwa mają otrzymywać ci najsłabsi, a nie ci najsilniejsi. Chcemy pomóc, także poprzez wzrost płac, nie tym, którzy najskuteczniej potrafią walczyć o swoje prawa, ale tym, którzy pozbawieni są szansy twardego egzekwowania swoich praw i korzyści. Sprawiedliwe państwo bierze pod opiekę zawsze najsłabszych, nigdy najsilniejszych. I dlatego starannie i stanowczo, szukając sposobów i środków, aby zapewnić wzrost płac najbardziej potrzebującym i tym zależnym od środków publicznych, będziemy się przeciwstawiać tym wszystkim, którzy przyjmą strategię "wyrwać jak najwięcej", wydrzeć ile kto zdoła. Bo każda nieroztropnie wydana złotówka na tych, którzy najgłośniej krzyczą jest równocześnie złotówką zabraną tym, którzy nie mają takiej siły przebicia, ale tej złotówki publicznej potrzebują najbardziej"

Data: 2011-03-01 07:38:54
Autor: Przemysław Warzywny

Data: 2011-03-01 08:05:04
Autor: Przemysław Warzywny
[...]

Niby skąd miał wiedzieć premier Tusk, że będzie światowy kryzys, powodzie i dwie poważne katastrofy zafundowane przez pic? To po pierwsze, po drugie to nikt inny, tylko twój kurduplowaty idol doradzał zadłużanie państwa w czasie kryzysu, co doprowadziłoby RP do tragedii finansowej.

A teraz kilka słów o twoim idolu:

PIS PREMIER KACZYŃSKI: ZASADY ZOBOWIAZUJĄ
NO TO PRZYPOMNIJMY KŁAMCZUCHOWI TE JEGO ZASADY
1. Nie będę premierem, gdy mój brat będzie prezydentem.
2. Nie będzie koalicji z Samoobroną
3. Cieszę się, ze będę na pierwszej linii walki z Samoobroną.
4. My w kolejnej kompromitacji i w otwieraniu Samoobronie drogi do władzy w Polsce uczestniczyć nie będziemy
5. Nie poprzemy nikogo z wyrokiem sadu lub przeciwko komu toczą się
sprawy sądowe. To jest sprzeczne z ideałami PIS.
6. V-ce minister sprawiedliwości nie ścigał i nie osądzał w
wiezieniu działaczy opozycji w latach 70
7. Wybudujemy trzy miliony mieszkań.
8. Wprowadzimy szybko niższe podatki.
9. Wycofamy wojsko polskie z Iraku.
10. Prawie 200 km autostrad w 2006, to nasza zasługa.
11. Tylko 6 km autostrad w 2007, to wina SLD.
12. Marcinkiewicz, to premier na całą kadencje.
13. Pomożemy Stoczni (UE chce zwrotu 4 mld).
14. Zredukujemy administrację państwową.
15. W rządzie nie będzie byłych członków PZPR.
16. Dla mnie, raz dane słowo, jest święte... (Jarosław Kaczyński 10
VII 2006)

Przemek

Data: 2011-03-01 22:08:58
Autor: Inc
Przemysław Warzywny pisze:
[...]

Skad? Chociazby ze swojego wlasnego expose. Zwroc uwage, ze ryży
oszust podobnie jak ty bardzo lubi uzywac slowa "wiem", a jak mowi
ze wie, to znaczy ze wie, dokladnie tak samo jak ty i michnik :)

Donald Tusk (2007-11-23):

"Wiem, że... Wiem, że w ostatnich miesiącach pojawiły się symptomy, które nie dają podstaw do łatwego optymizmu. Konieczne będzie wsparcie tej polityki wzrostu odpowiedzialną polityką finansową Narodowego Banku Polskiego, bo nie możemy dopuścić do wzrostu inflacji, a tu jesteśmy także bardzo czuli na sygnały z ostatnich miesięcy. Dobrze wszyscy wiemy, że czeka nas bardzo poważna odpowiedzialna praca, aby te sygnały nie zamieniły się w rzeczywistość. Zdajemy sobie sprawę, że istnieje ryzyko spowolnienia gospodarki światowej, na co nie mamy wpływu, podobnie jak nasi poprzednicy. I dlatego wymaga to zmniejszenia deficytu w stosunku do projektu przedstawionego przez poprzedni rząd. Powtarzam: musimy podjąć wspólny wysiłek, aby zmniejszyć deficyt, biorąc pod uwagę niektóre wskaźniki światowe, aby zmniejszyć deficyt w porównaniu do tego, jaki poprzednicy zaplanowali."

powodzie i dwie poważne katastrofy zafundowane przez pic?

Jezeli chcesz mnie przekonac, ze nie wierzysz juz w brednie wygadywane
przez rudego, to napisz to wprost, zamiast zaslaniac sie jak szczeniak
przylapany na paleniu papierosow.

Donald Tusk (2007-11-23):

"Szanowni Państwo! Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Kiedy w kampanii wyborczej przekonywałem Polaków, że uda nam się dogonić najbardziej rozwinięte kraje Europy, mówiłem z pełnym przekonaniem. To nie był chwyt propagandowy. Wiem, że my Polacy możemy tego dokonać i wiem, że nie wszyscy odnajdują w sobie wiarę w to, że Polacy mogą tego dokonać. Mam nadzieję, że te słowa, które wypowiem i mam nadzieję, że praktyka naszego rządzenia przekona tych wątpiących w to, że Polacy są zdolni do takiego skoku, że uwierzą w siły własnego narodu. Ja wierzę."

No i po czterech latach dogonil i przekonal, bo on wie...he he he

Data: 2011-02-28 15:12:08
Autor: wekon
"Przemysław Warzywny"  wrote in message news:ikfihk$m6g$1inews.gazeta.pl...

[...]

nie każdy jest tak bezwstydny jak ty, namolnie cytujący kłamstwa z GWna

wekon

Data: 2011-02-28 15:26:11
Autor: Przemysław Warzywny
Zdech?o kolejne k?amstwo bandy ry?ego oszusta

Użytkownik "wekon" <wekon@op.pl> napisał

nie każdy jest tak bezwstydny jak ty....

To znaczy, że za wstydliwe uważasz podanie linka do artykułu z ND. Zgadzam się z tobą.

Przemek