Zdjęcie z fotoradaru - czy da się podwa żyć pomiar?

Data: 2012-02-11 05:13:33
Autor: Filip
Zdjęcie z fotoradaru - czy da się podwa żyć pomiar?
Witam,
gmina przesłała mi fotkę z fotoradaru, że przekroczyłem prędkość równo o 30 km/h (80/50). (Pamiętam jak niewidoczny fotoradar pstryknął bardzo mocno rażącym czerwonym światłem) Spojrzałem wtedy na licznik i miałem równo 72km/h. Kobita zerknęła na gpsa i było 69km/h. Żeby jechać 80 km/h tak jak przysłali, to bym musiał jechać 88 km/h licznikowo - to bardzo szybko jak na tamten odcinek trasy i warunki pogodowe. Padał wówczas deszcz i było ciemno/szaro. Miałem spory zapas czasu do celu więc nie spieszyło mi się, cały czas miałem ustawioną prędkość na tempomacie nie więcej jak 70km/h według gps.
Pytanie, co ja mogę w tej kwestii zrobić? Jestem przekonany, że nie jechałem 80 km/h. A fotoradar zarejestrował rzekomo taką prędkość.
Nie chodzi mi o głupie 100 zł więcej na mandacie, tylko o sam fakt. Czy da się w jakikolwiek sposób podważyć pomiar z fotoradaru?

Według orzeczenia LOR ponowne pomiary kontrolne powinni przeprowadzić najpóźniej w kwietniu 2011r.
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/LOR-MultaRadarC.pdf
Do dnia dzisiejszego najprawdopodobniej nie dokonano ponownych pomiarów. Czy to może mieć wpływ na pomiary?

Decyzja zatwierdzenia jest, proszÄ™ bardzo:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/legalizacje/Decyzja_ZZT_17-2010.pdf

Åšwiadectwo homologacji jest, proszÄ™ bardzo:
http://www.sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/legalizacje/504-311_60016_26.10.2011-31.10.2012.jpg

Ale..

Według protokołu odbioru 2008-08-05, maszt ustawiony jest pod kątem 19 stopni:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/legalizacje/Sycewice_22.08.17.pdf
A według zatwierdzenia z 2009-01-20, jest 20 stopni. http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/legalizacje/Decyzja_ZT_5-2009.pdf
Nastąpiło zatem przesunięcie masztu?
Według NIKu, pismo z dnia 4 lutego 2001r. na stronie 10 napisane jest: "widoczne ślady dewastacji powłoki zewnętrznej". Czy podczas dewastacji powłoki zewnętrznej można przesunąć maszt o 1 stopień, który będzie powodował przekłamany pomiar prędkości?
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/sgk-nik.pdf
Czy po dewastacji powłoki zewnętrznej powinni dokonać ponownych pomiarów kontrolnych?

Dla zainteresowanych, tak robi ten fotoradar zdjęcia:
http://www.pi0tr.org/~security/fotoradar.jpg
Czy zdjęcie według Was jest na tyle czytelne aby móc rozróżnić kto prowadził pojazd? Czy przez takie zdjęcie fotka powinna pójść według Was do kosza? :) Nie dość, że mam wycieraczkę na gębie, to jeszcze jest niezbyt czytelnie.. ;)

Swoją drogą bardzo fajna inwestycja. Fotoradar gminę kosztował 120.780,00 zł, spłacili go w rok czasu. A zarobili w 2009 roku 7.028.834,14zł. Z czego wydatki rzeczywiste wyniosły 2.719.419,53 zł. Nieźle co?

A propos zmniejsza kar za wykroczenia drogowe, w praktyce wygląda to następująco. Możecie przeczytać na stronie 20 niniejszego raportu:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/sgk-nik.pdf

Pozdrawiam
Filip

Data: 2012-02-11 08:45:20
Autor: to
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
begin Filip
[...]

To niemożliwe, przecież trolle Artur i kogutek już dawno oznajmili, że władza nigdy się nie myli, a jak się pomyli, to i tak masz zapłacić mandat dla swojego własnego dobra. Zapierdalałeś to płać! Przecież mogłeś jechać wolno albo najlepiej wcale nie jechać, wtedy byś nie musiał płacić. Proste i logiczne.

Data: 2012-02-11 10:37:21
Autor: J.F.
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
Dnia 11 Feb 2012 08:45:20 GMT, to napisa³(a):
To niemo¿liwe, przecie¿ trolle Artur i kogutek ju¿ dawno oznajmili, ¿e w³adza nigdy siê nie myli, a jak siê pomyli, to i tak masz zap³aciæ mandat dla swojego w³asnego dobra. Zapierdala³e¶ to p³aæ!

No tak po prawdzie - a jaka kolega ma pewnosc ze to nie jego urzadzenia sie
pomylily ? Wazna legalizacje z GUM ma ? :-)

I duga rzecz ... jesli on po wsiach jedzie 70 na tempomacie ... to
zwiekszony mandat mu sie nalezy, za te wszystkie inne wsie :-)

J.

Data: 2012-02-11 09:51:19
Autor: to
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
begin J.F.
[...]

Masz rację, powinien zapłacić, a następnie zgłosić się do komendanta najbliższej straży miejskiej i złożyć mu pokłon. Właśnie o tym piszę. :>

Data: 2012-02-16 08:44:20
Autor: Arek
Zdjęcie z fotoradaru - czy da się po dważyć pomiar?
W dniu 2012-02-11 10:51, to pisze:
begin J.F.

[...]

Przecież tam może być w przyszłości przedszkole. A dzieci to nasz skarb bo rodzi się ich coraz mniej i musimy coraz dłużej przez to pracować.

A.

Data: 2012-02-11 09:48:30
Autor: J.F.
Zdjęcie z fotoradaru - czy da się podwa żyć pomiar?
Dnia Sat, 11 Feb 2012 05:13:33 +0100, Filip napisa³(a):
Pytanie, co ja mogê w tej kwestii zrobiæ? Jestem przekonany, ¿e nie jecha³em 80 km/h. A fotoradar zarejestrowa³ rzekomo tak± prêdko¶æ.
Nie chodzi mi o g³upie 100 z³ wiêcej na mandacie, tylko o sam fakt. Czy da siê w jakikolwiek sposób podwa¿yæ pomiar z fotoradaru?

Praktycznie nie. Po prostu "funkcjonariusz na sluzbie ma zawsze racje".
Szczegolnie jesli ma wydruk z aparatury.

Wed³ug orzeczenia LOR ponowne pomiary kontrolne powinni przeprowadziæ najpó¼niej w kwietniu 2011r.
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/LOR-MultaRadarC.pdf
Do dnia dzisiejszego najprawdopodobniej nie dokonano ponownych pomiarów. Czy to mo¿e mieæ wp³yw na pomiary?

Rozkalibrowac sie mogl, po to sa badania legalizacyjne. Aczkolwiek w takim
stopniu to malo prawdopodobne. Zaprotestowac na tej podstawie mozesz, czy
sad to uzna - decyzja sadu. Predzej jakies chwilowe zaklocenie to bylo.

W zasadzie jedyna mozliwosc ingerencji to widze przez prokuratora. Jest
swiadek, byl gps, masz jakis 1% szans ze zechce mu sie sprawe ciagnac, i
moze cos z tego wyjdzie. Nie masz w nawigacji zapisu trasy ?

Bo wersja druga - poszukac kolegi lotnika, pozyczyc od niego szybowcowy
rejestrator gps, zamontowac do auta kamere, pojechac do Kobylnicy, i
pojezdzic w kolko przed tym FR najpierw 50, a jak nie blysnie to 60.

Wed³ug protoko³u odbioru 2008-08-05, maszt ustawiony jest pod k±tem 19 stopni:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/legalizacje/Sycewice_22.08.17.pdf
A wed³ug zatwierdzenia z 2009-01-20, jest 20 stopni.

A masz gdzies tam na zdjeciu 19 czy 20 ? Normalnie to dziala na twoja korzysc - skledowa w osi pomiaru mniejsza,
jedziesz 60 a radar mierzy 56.7. Ale byc moze tu juz uwzglednili - czyli
radar  mierzy 57, a wyswietla/drukuje 60. tym niemniej 19 czy 20 to juz
znikoma roznica
Dla zainteresowanych, tak robi ten fotoradar zdjêcia:
http://www.pi0tr.org/~security/fotoradar.jpg
Czy zdjêcie wed³ug Was jest na tyle czytelne aby móc rozró¿niæ kto prowadzi³ pojazd? Czy przez takie zdjêcie fotka powinna pój¶æ wed³ug Was do kosza? :) Nie do¶æ, ¿e mam wycieraczkê na gêbie, to jeszcze jest niezbyt czytelnie.. ;)

Ale to jest w zasadzie twoj problem rozroznic :-)
Wykroczenie jest, pan sie przyznaje czy wskazuje sprawce? W nowych przepisach w ogole fotki nie ma.

Niewykluczone ze zdjecie jest lepsze, tylko wydruk mocno psuje jakosc.

A propos zmniejsza kar za wykroczenia drogowe, w praktyce wygl±da to nastêpuj±co. Mo¿ecie przeczytaæ na stronie 20 niniejszego raportu:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/sgk-nik.pdf

No to wiesz ... magnetofon w reke, zadzwonic, powiedziec ze masz zapis
trasy z gps, ze tam jest 69 km/h przez cala wies, bo na tempomacie miales
70 nastawione ... a jak obniza to wtedy do prokuratora - wiedza ze blednie
mierzy, ale wystawiaja mandaty :-)

J.

Data: 2012-02-11 12:21:27
Autor: Pabl_o
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?

U¿ytkownik "Filip" <qwerty@qwerty.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh4ptm$314$1news.task.gda.pl...

Swoj± drog± bardzo fajna inwestycja. Fotoradar gminê kosztowa³ 120.780,00 z³, sp³acili go w rok czasu. A zarobili w 2009 roku 7.028.834,14z³. Z czego wydatki rzeczywiste wynios³y 2.719.419,53 z³. Nie¼le co?

Ja olalem totalnie fote z Kobylnicy z nieczytelna facjata jakies 1,5 roku temu, nie wniesli sprawy do sadu.

BTW gdybym tam mieszkal, postawilbym tym kutasom jaks swietlna tablice przed tym wynalazkiem uprzedzajaca o fotach - hieny zdechlyby z glodu a na drodze byloby bezpieczniej!

--
Picasso

Data: 2012-02-11 14:12:19
Autor: kogutek
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
Filip <qwerty@qwerty.pl> napisa³(a):
Witam,
gmina przesłała mi fotkę z fotoradaru, że przekroczyłem prędkość równo
 o 30 km/h (80/50). (PamiÄ™tam jak niewidoczny fotoradar pstryknÄ…Å‚ bardzo mocno rażącym czerwonym Å›wiatÅ‚em) SpojrzaÅ‚em wtedy na licznik i miaÅ‚em równo 72km/h. Kobita zerknęła na gpsa i byÅ‚o 69km/h. Å»eby jechać 80 km/h tak jak przysÅ‚ali, to bym musiaÅ‚ jechać 88 km/h licznikowo - to bardzo szybko jak na tamten odcinek trasy i warunki pogodowe. PadaÅ‚ wówczas deszcz i byÅ‚o ciemno/szaro. MiaÅ‚em spory zapas czasu do celu wiÄ™c nie spieszyÅ‚o mi siÄ™, caÅ‚y czas miaÅ‚em ustawionÄ… prÄ™dkość na tempomacie nie
 wiÄ™cej jak 70km/h wedÅ‚ug gps.
[...]

Nad czym siê jeszcze zastanawiasz? Zebra³e¶ materia³ dowodowy. Do³±cz do niego
o¶wiadczenia ¿ony i swoje, potwierdzone przez notariusza oczywi¶cie, i do s±du
to wszystko. Zgnój dziadów. Masz okazjê. A za ostry b³ysk po oczach
odszkodowanie siê nale¿y. My¶lê ¿e poci±gniesz sprawê do koñca. Trzymam
kciuki. Normalnie posraj± siê w s±dzie. Za wszystko zap³acisz kart±, ale takie
widowisko jest bezcenne. Nie straæ tylko okazji, druga mo¿e siê nie
powtórzyæ.Pisz kiedy sprawa to pojedziemy popatrzeæ. Odegrasz siê za wszystkich. --

Data: 2012-02-11 19:50:27
Autor: AZ
On 02/11/2012 03:12 PM, kogutek wrote:
[...]

Kogutku, Ty to jednak pierdolniêty jeste¶.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-11 22:12:54
Autor: Jarek S.
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?

U¿ytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:jh6d9j$m3k$1node2.news.atman.pl...

Podejrzewa³em to od dawna :)

Data: 2012-02-11 22:20:31
Autor: Bydlê
On 2012-02-11 18:50:27 +0000, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

[...]

Akurat ten sarkastyczny wywód jest dobry.
Bo to dowcip. Wiêc nie wszyscy s± w stanie zrozumieæ.

--
Bydlê

Data: 2012-02-11 23:33:43
Autor: kogutek
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
Bydlê <pan.bydle@gmail.com> napisa³(a):
On 2012-02-11 18:50:27 +0000, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

Akurat ten sarkastyczny wywód jest dobry.
Bo to dowcip. Wiêc nie wszyscy s± w stanie zrozumieæ.

Nic na to nie poradzisz ¿e jest wielu takich lotnych jak p³yta chodnikowa. ¯ycie.

Data: 2012-02-12 11:42:43
Autor: AZ
On 02/12/2012 12:33 AM, kogutek wrote:

Akurat ten sarkastyczny wywód jest dobry.
Bo to dowcip. Wiêc nie wszyscy s± w stanie zrozumieæ.

Nic na to nie poradzisz ¿e jest wielu takich lotnych jak p³yta chodnikowa. ¯ycie.

Nie przesadzasz z t± samozajebisto¶ci±?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-12 11:52:00
Autor: to
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
begin AZ
Nie przesadzasz z tą samozajebistością?

Nie zapominaj, że rozmawiasz z gościem, który nigdy nie łamie żadnych przepisów ruchu drogowego. To robi wrażenie i onieśmiela!

Data: 2012-02-12 13:07:02
Autor: Grejon
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
W dniu 2012-02-12 12:52, to pisze:
begin AZ

Nie przesadzasz z t± samozajebisto¶ci±?

Nie zapominaj, ¿e rozmawiasz z go¶ciem, który nigdy nie ³amie ¿adnych
przepisów ruchu drogowego. To robi wra¿enie i onie¶miela!

On potrafi wyl±dowaæ Boeingiem bez podwozia wciskaj±c guzik i czytaj±c gazetê.

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-02-12 12:23:55
Autor: to
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
begin Grejon
On potrafi wylądować Boeingiem bez podwozia wciskając guzik i czytając
gazetÄ™.

NaprawdÄ™?! Szacun!

Data: 2012-02-12 13:34:38
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2012-02-12 13:07, Grejon pisze:
[...]

Czy¿by tacy jak Yoda i Chuck Norris byli jego uczniami?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2012-02-12 13:37:08
Autor: AZ
On 02/12/2012 01:07 PM, Grejon wrote:

[...]

W MS Flight Simulator?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-12 00:12:14
Autor: AZ
On 02/11/2012 10:20 PM, Bydlê wrote:
Kogutku, Ty to jednak pierdolniêty jeste¶.

Akurat ten sarkastyczny wywód jest dobry.
Bo to dowcip. Wiêc nie wszyscy s± w stanie zrozumieæ.

Chyba za bardzo wierzysz w swoj± zajebisto¶æ s±dz±æ, ¿e ma³o osób zobaczy³o w tym dowcip. Dowcip polega na tym, ¿e kogutek z fuczakiem twierdz±, ¿e wszystko jest dobrze jak nas stra¿nicy dymaj± bez lubrykantu bo napewno robi± to dobrze i bez z³ej woli.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-11 23:54:57
Autor: kogutek
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):

> [...]
Chyba za bardzo wierzysz w swoj± zajebisto¶æ s±dz±æ, ¿e ma³o osób zobaczy³o w tym dowcip. Dowcip polega na tym, ¿e kogutek z fuczakiem twierdz±, ¿e wszystko jest dobrze jak nas stra¿nicy dymaj± bez lubrykantu bo napewno robi± to dobrze i bez z³ej woli.

Gdzie widzisz` z³± wolê straszników. na odprawie prze³o¿ony ka¿e postawiæ
radar w konkretnym miejscu. Ich chuj obchodzi kogo z³api±. Jak zimno to ich
wypi¿dzi i tyle maj± z tego. Co maja zrobiæ. W bramie siê schowaæ? Jak chcesz
Ty i inni zamanifestowaæ to jest sposób. Zacznijcie je¼dziæ tak ¿eby nie by³o
powodu was z³apaæ. Przez miesi±c z torbami ich pu¶cicie. Albo w skarpetkach
jak jeden magik od siatki powiedzia³. Jutro wstañ i powiedz ¿e chuj im w dupê
i kamieni kupê. I ¿e od dzisiaj przez miesi±c je¼dzisz zawsze o 5 mniej ni¿
wolno. --

Data: 2012-02-12 15:13:33
Autor: Bydlê
On 2012-02-12 00:12:14 +0100, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

On 02/11/2012 10:20 PM, Bydlê wrote:
Kogutku, Ty to jednak pierdolniêty jeste¶.

Akurat ten sarkastyczny wywód jest dobry.
Bo to dowcip. Wiêc nie wszyscy s± w stanie zrozumieæ.

Chyba za bardzo wierzysz w swoj± zajebisto¶æ

Rynsztokowym jêzykiem zwracaj siê do swej matki.
Je¶li znasz, oczywi¶cie.
;>

--
Bydlê

Data: 2012-02-11 15:22:22
Autor: Jacek
W dniu 2012-02-11 05:13, Filip pisze:
Witam,
gmina przesłała mi fotkę z fotoradaru,
Co do meritum, to nie pomogę, ale lektura protokołu NIK była ciekawa:
na przykład liczba wypadków i kolizji w miejscach, gdzie są fotoradary jest małym ułamkiem ich liczby ogółem w gminie.

Albo:
1. fotoradar działa genialnie i zwiększa bezpieczeństwo
2. fotoradar jest ustawiony nie tam, gdzie niebezpiecznie, tylko tam, gdzie można więcej kasy wyciągnąć z kieszeni kierowców.

Ja obstawiam wariant 2, a wy Koledzy co sÄ…dzicie?
Jacek

Data: 2012-02-11 16:43:51
Autor: megrims
Zdjęcie z fotoradaru - czy da się po dważyć pomiar?
(ciach)

A czy można zrobić urządzenie zakłócające pomiar, które można
by postawić powiedzmy 100-200 m od fotoradaru, które by tak
działało, że bez względu ile samochód rzeczywiście jedzie
pomiar zawsze był by np. równe 180 km/h?

Wszystkie pomiary: maluchy, TIRy, rowerzyści, pogotowie i policja.

Taki dowcip.

Data: 2012-02-11 22:56:40
Autor: Pa_blo
Zdjęcie z fotoradaru - czy da się podważyć pomiar?

Użytkownik "megrims"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jh62bi$5gr$1@usenet.news.interia.pl...

[...]

Generator na 24,125 GHz imitujacy efekt dopplera powinien dac rade.
Bedzie trzeba wylaczac po pojawieniu sie w poblizu wozu pelengacyjnego :)

Kiedys zastanawialem sie czy nie wystarczy zarowka blyskowa (uzywane w studiach foto) tzw slave.  Lampa ta wyzwalana jest blyskiem innej lampy, zamontowana za przednia szyba nie bedzie specjalnie komfortowa dla jadacych z przeciwka ale powinna przeswietlic fote...

--
Picasso

Data: 2012-02-12 08:26:27
Autor: megrims
W dniu 2012-02-11 22:56, Pa_blo pisze:

Użytkownik "megrims" napisał w wiadomości grup

[...]

Jest jeszcze coÅ› takiego jak PowerLED na IR.

http://www.trytonik.aplus.pl/product_info.php?products_id=61

Zestaw wielu takich PowerLED'ów z przodu i z tyłu
świecących cały czas nie będzie oślepiał kierowców,
ale oślepi każdą kamerę.

Data: 2012-02-12 16:03:48
Autor: Michał Baszyński
W dniu 2012-02-12 08:26, megrims pisze:

[...]

a jak jeszcze zasilisz odpowiednim sygnałem (a nie napięciem stałym), to wymięknie tez przy okazji każdy laserowy miernik policji
;-)

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-02-11 20:57:05
Autor: Artur Maśląg
[...]

LOL - argumenty normalnie powalajÄ…ce :)

(...)
A propos zmniejsza kar za wykroczenia drogowe, w praktyce wyglÄ…da to
następująco. Możecie przeczytać na stronie 20 niniejszego raportu:
http://sgkobylnica.pl/templates/sgkinternetowy/download/sgk-nik.pdf

Co wyraźnie zostało ujęte w załączniku nr 2 do tego raportu.

Zdaje się, że ten świat nie wygląda tak, jak go złapani prezentują :)

Data: 2012-02-14 21:36:59
Autor: Adam P³aszczyca
Zdjęcie z fotoradaru - czy da się podwa żyć pomiar?
Dnia Sat, 11 Feb 2012 05:13:33 +0100, Filip napisa³(a):

Witam,
gmina przes³a³a mi fotkê z fotoradaru, ¿e przekroczy³em prêdko¶æ równo o 30 km/h (80/50).

No i?

Odpisujesz, ¿e prowadzi³e¶ albo Ty, albo Twoja ¿ona. ¯ona pisze im to samo. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2012-02-14 23:23:24
Autor: Filip
W dniu 2012-02-14 21:36, Adam P³aszczyca pisze:

Odpisujesz, ¿e prowadzi³e¶ albo Ty, albo Twoja ¿ona. ¯ona pisze im to samo.

A s±dy s± g³upie Adasiu, prawda?

Data: 2012-02-16 00:33:20
Autor: Adam P³aszczyca
Zdjêcie z fotoradaru - czy da siê podwa¿yæ pomiar?
Dnia Tue, 14 Feb 2012 23:23:24 +0100, Filip napisa³(a):

Odpisujesz, ¿e prowadzi³e¶ albo Ty, albo Twoja ¿ona. ¯ona pisze im to samo.

A s±dy s± g³upie Adasiu, prawda?

A s±dy sa g³upie. Bardzo g³upie. --