Zdjęcia - Ostra Hora i Połonina Równa.

Data: 2011-11-19 14:10:57
Autor: Szymek
Zdjęcia - Ostra Hora i Połonina Równa.
Wrzuciłem zdjęcia zrobione w ostatni weekend października, w czasie
wyjazdu na Ostrą Horę, Połoninę Równą i kilka wiosek na Zakarpaciu.

Album jest tu:
https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/OstraHoraIPoOninaRownaPazdziernik2011#

Szymek

Data: 2011-11-20 11:35:54
Autor: Jarek K.
W dniu 19 lis 2011, o godzinie 23:10, Szymek napisał(a):

[...]

Ogląda się z przyjemnością. Niektóre zdjęcia robią duże wrażenie.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2011-11-20 16:58:52
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-11-19 23:10, Szymek pisze:
[...]

Miłe i sympatyczne, chociaż kilka uwag gwoli polepszenia
kompozycji zamieściłem w komentarzach.
Przeglądając inne Twoje galerie widzę, że umiesz patrzeć, więc zastosowanie się do reguł kompozycji tylko poprawi efekt.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-11-20 14:27:34
Autor: Szymek
On 20 Lis, 16:58, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:

Miłe i sympatyczne, chociaż kilka uwag gwoli polepszenia
kompozycji zamieściłem w komentarzach.
Przeglądając inne Twoje galerie widzę, że umiesz patrzeć, więc
zastosowanie się do reguł kompozycji tylko poprawi efekt.

I jak się zastosuję, to będę robił zdjęcia równie dobre i interesujące
co ty?

https://picasaweb.google.com/106630138287574824300

??

Data: 2011-11-21 07:27:45
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-11-20 23:27, Szymek pisze:
[...]

Będziesz robił znacznie lepsze :-)
Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-11-21 09:15:36
Autor: Przemek

Użytkownik "Szymek" <szymekkozlowski@gmail.com> napisał w wiadomości news:aaf253f1-d95f-45df-9754-bdc0c97baffdp16g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Krytyk nie musi pisać dzieł.
On je ocenia.
To taki szczególik :)

pozdr
przemek

Data: 2011-11-21 06:26:31
Autor: Szymek
Zdjęcia - Ostra Hora i Połonina Równa.

Krytyk nie musi pisać dzieł.

Ten akurat tworzy. Dzieła.
Tym cenniejszym jest więc, że szczodrze dzieli się swoim warsztatem,
który umożliwił ich stworzenie.

Data: 2011-11-21 16:18:39
Autor: Wojciech Wierba
W dniu 2011-11-21 15:26, Szymek pisze:

Krytyk nie musi pisać dzieł.

Ten akurat tworzy. Dzieła.
Tym cenniejszym jest więc, że szczodrze dzieli się swoim warsztatem,
który umożliwił ich stworzenie.

Szymku,
Nie wiem skąd w Tobie tyle 'agresji' (może to nie najlepsze słowo), że po kilku życzliwych uwagach reagujesz 'alergicznie'.
Ja rozumiem, że masz bardzo osobisty stosunek do swoich zdjęć, uważasz je za skończone dzieła sztuki i nie przyjmujesz nawet życzliwych uwag.
Cóż, można i tak w życiu. Ale wtedy o rozwoju można zapomnieć.
Nieustanne pochwały, zwłaszcza niezasłużone prowadzą nieuchronnie do
upadku (artystycznego?).

Krytyk, trener nie musi być mistrzem świata, żeby oceniać, dawać wskazówki.

Różnica między naszymi galeriami na Picasie jest taka, że Ty na swoją zaprosiłeś gremialnie na grupie, a ja traktuje to jako miejsce wymiany zdjęć ze znajomymi, dlatego zdjęcia nie są praktycznie wybierane i ich
celem nie jest zachwycenie oglądającego galerię (dlatego też nie zapraszam na nią).

Ale fakt, że ja jestem dużo bardziej krytyczny w stosunku do swoich zdjęć i z trudem wybrałbym kilkanaście - kilkadziesiąt na wystawę
(z tematów krajobraz i ogólnie rozumiana przyroda).

No cóż, szkoda, że nie doceniłeś mojego 'wysiłku', żeby popatrzeć na zdjęcia i napisać uwagi. Jeśli zaś na przyszłość zapraszasz publicznie
do oglądania Twoich zdjęć to licz się ze słowami krytyki (tutaj bardzo delikatnej) albo napisz, że wymagasz tylko ochów i achów.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2011-11-21 09:28:23
Autor: Jack of Shadows
On 21 Lis, 16:18, Wojciech Wierba <wie...@mail.desy.de> wrote:

> [...]

do oglądania Twoich zdjęć to licz się ze słowami krytyki (tutaj bardzo
delikatnej) albo napisz, że wymagasz tylko ochów i achów.

Panie Wojciechu,
z nosa Ci się kurzy. Ty zdjęć nie wybierasz? Z całego wyjazdu Padis
22.06-03.07.11, przez tyle dni zrobiłeś 87 fotek i to byle jakich ?
( https://picasaweb.google.com/106630138287574824300/Padis2206030711
) . Pokaż resztę, chyba że to wszystko co nadaje się do pokazania.
Co do właściwości wyróżniających krytyków odsyłam do Boya.
I zrób coś z megalomanią
Jack

Data: 2011-11-21 18:53:00
Autor: Przemek

Użytkownik "Jack of Shadows" <jackofshadows@poczta.fm> napisał w wiadomości news:73335dc7-7e53-473d-8dd0-
[...]

Przecież Ci napisał, że jego galeria nie jest warta chwalenia się publicznie.
Czego sie czepiasz?

pozdr
przemek

Data: 2011-11-22 06:27:49
Autor: Tomasz Sójka
Dnia Mon, 21 Nov 2011 09:28:23 -0800 (PST), Jack of Shadows napisał(a):

[...]

Pogoda była podła jak rzadko; miałem być, coś wypadło, i tak żałuję, choć
powinno niby być: uff, szczęście w nieszczęściu. (To o Padiszu)
Nie znam Cię Jack (?) ale IMHO nie ma się co "w ciemno" unosić i odgrywać
agresywnego adwokata :) Autor wątku na raczej konstruktywną krytykę plus
pochwałę, zareagował dość dziwnie; na zasadzie: TY (link do galerii W.W.)
będziesz MI mówił jak mam cykać? OK, ja znam to uczucie, być w dobrym
miejscu i czasie, skaleczyć szczękę o kamienie, pocisnąć spust i
wysłuchiwać z lubością komentarzy w pracy: "Fantastyczne, jak POCZTÓWKA..."
Osobiście może bym i coś tam dyskutował, bronił tego czy innego ujęcia;
mówiąc komuś (miedzy wierszami) - pokaż lepsze to podyskutujemy - jesteś
śmieszny Ty i Szymek...
Jak pisał Wojtek - jest tam trochę fotek których raczej nie da się
pstryknąć bezmyślnie, to nie każdy potrafi. Większość to niestety
landszafty nad którymi co najmniej warto się zastanowić. Na choćby
Discovery HD są lepsze :) Nie dodawanie żadnych podpisów do większości fot
- to właśnie może być prawdziwa megalomania. Patrzcie i podziwiajcie gdzie
byłem. Szczegóły nieważne.

Pzdr. Tomek

Data: 2011-11-22 00:00:04
Autor: Jack of Shadows
On 22 Lis, 06:27, Tomasz Sójka <nob...@gmail.com> wrote:
> [...]

- to właśnie może być prawdziwa megalomania. Patrzcie i podziwiajcie gdzie

Nie znasz mnie? Jack of Shadows to złodziej. Ale buty na miarę
advocatus diaboli mi zabrałeś i w nich chodzisz.
Pozdrawiam serdcznie
Jack

Data: 2011-11-21 18:54:23
Autor: Przemek

Użytkownik "Wojciech Wierba" <wierba@mail.desy.de> napisał w wiadomości news:jadq4e$d1d$1it-news01.desy.de...
[...]

Młody, gniewny.
Ot i tyle :)
No, moze trochę zbyt nerwowy?

pozdr
przemek

Data: 2011-11-21 11:14:01
Autor: Jack of Shadows
On 21 Lis, 18:54, "Przemek" <ego...@vp.pl> wrote:
Użytkownik "Wojciech Wierba" <wie...@mail.desy.de> napisał w wiadomościnews:jadq4e$d1d$1it-news01.desy.de...

> [...]

> do oglądania Twoich zdjęć to licz się ze słowami krytyki (tutaj bardzo
> delikatnej) albo napisz, że wymagasz tylko ochów i achów.

Młody, gniewny.
Ot i tyle :)
No, moze trochę zbyt nerwowy?

pozdr
przemek

Stopując nieco przyznaję, że na forach analizy walorów dzieł idą łeb w
łeb z analizami walorów ich twórców. Nikt nie jest bez grzechu.
Kłaniam się nisko.
Jack

Data: 2011-11-21 21:02:53
Autor: Przemek

Użytkownik "Jack of Shadows" <jackofshadows@poczta.fm> napisał w wiadomości news:18eb6369-3d5c-4b5d-a1c6-5c2108562c64o5g2000yqa.googlegroups.com...
> [...]

Stopując nieco przyznaję, że na forach analizy walorów dzieł idą łeb w
łeb z analizami walorów ich twórców. Nikt nie jest bez grzechu.

Walory twórców :)
OK, podoba mi się stwierdzenie.
Gdyby nie OT to bym zaczął od niejakiej MW, naczelnej NG Traveller.

pozdr
przemek

Data: 2011-11-22 00:39:35
Autor: Zbynek Ltd.
Zdjęcia - Ostra Hora i Połonina Równa.
Cześć

Wojciech Wierba napisał(a) :
[...]

To autor wątku jeszcze nie zaznał krytyki. Niechby tylko pochwalił
się na grupie foto :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2011-11-22 10:37:53
Autor: Jarek Kardasz
Dnia Tue, 22 Nov 2011 00:39:35 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):

To autor wątku jeszcze nie zaznał krytyki. Niechby tylko pochwalił
się na grupie foto :-)
Bo o krytyce fajnie wypowiedział się Woody Allen w filmie "O północy w
Paryżu", gdzie początkujący pisarz chciał, aby wybitny twórca (Hemingway)
przeczytał jego dzieło i się wypowiedział. Na co Hemingway stwierdził, że
młody człowiek robi błąd domagając się opinii kogoś po fachu, gdyż jeśli
książka okaże się słaba, to go zbeszta za stratę czasu; zaś jeśli książka
okaże się wyśmienita, to go zbeszta dla zasady, bo młody pisarz będzie dla
niego konkurencją, którą należy eliminować. Tak więc traktujmy krytyków z
przymrużeniem oka :)

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-11-22 02:51:04
Autor: Marek
Zdjęcia - Ostra Hora i Połonina Równa.
Jarek Kardasz:

traktujmy krytyków
z przymrużeniem oka :)

Tak to trzeba traktować krytykantów. A krytyków co najwyżej z
dystansem :). Z opinii krytycznych zawsze można wyciągnąć jakieś
konstruktywne wnioski. Co nie znaczy, że trzeba im ulegać.
To grupa turystyczna, nie fotograficzna, więc w publikowanych tu
zdjęciach liczyć się powinien temat, a nie forma. Lecz i o  formie
można pogadać przy okazji.
Wydaje się jednak, że publikacja dzieła musi oznaczać odrobinę pokory.
Bo wtedy można przyjąć krytykę i ewentualnie z nią polemizować. A dąsy
to dziecinada :).

--
Marek

Data: 2011-11-22 04:29:23
Autor: Szymek
Zdjęcia - Ostra Hora i Połonina Równa.

Bo wtedy można przyjąć krytykę i ewentualnie z nią polemizować. A dąsy
to dziecinada :).

Koniec końców to nie chodziło mi o to, że ktoś krytykuje, bo nie są to
znowu żadne dzieła, a ja nie jestem z cukru. Krytykę do wcześniejszych
galerii przyjąłem bezproblemowo, starałem się wyciągnąć wnioski. W tym
miejscu pozdrawiam Golka, który miał uwagi do nasycenia kolorów na
zdjęciach z Beskidów Skolskich. Wówczas nie dyskutowałem, bo to
kwestia wyłącznie upodobań, a być może to on miał rację.

Niezależnie od powyższego, treść komentarzy do zdjęć 1., 2., 7. i 40.,
w połączeniu z mimo wszystko protekcjonalnym tonem spowodowały, że
byłem skłonny zakwestionować kwalifikacje krytykującego. Te, które
demonstruje swoimi zdjęciami były takie, że nie oszczędziłem sobie
drobnej złośliwości. Przy komentarzach o wyraźnie technicznym
charakterze, przybierających formę konkretnych porad i zaleceń
oczekiwałbym jednak praktycznej umiejętności ich zastosowania.
To, że dobrowolnie wystawiam się na krytykę, nie oznacza, że w każdym
przypadku ją uznam za uzasadnioną co do formy i treści.

Co do zdjęć:

1. - Przy "płaskim" tle - szczerze wątpię, żeby komponowanie "na 1/3"
było dobrym pomysłem. Zostanie krzyż z boku i reszta zdjęcia
przedstawiająca tzw. "nic". Kompozycja centralna też ma swoje
zastosowania.

2.
A. "niedałosię", bo dom się kończył, a to co za domem wyszłoby
prześwietlone
B. Miało być niezrównoważone. Take it or leave it.

7. Wszystko fajnie, ale owa litera "S" prowadzi nas do prześwietlonego
fragmentu zdjęcia. Znaczy się - kiepskie zdjęcie ;-)

10. - Gdyby zdjęcie było zrobione "bez dupy" to - wedle mojej oceny -
w galerii nie zmieściłyby się jednocześnie i zdjęcie 6. i 10. No i to
był (podrośnięty) źrebak przy klaczy.

37. - Nie miałem takiej reakcji jak autor drugiego z komentarzy.
Niemniej to miało być zdjęcie ściany. Take it or leave it.  :-)

40. Jak to "chyba"???

45. Kwestia gustu. Wszystko ma swoją fakturę.

BTW:
31. - Po zastanowieniu ma "rozstrzeloną" kompozycję - przyciągające
oko elementy są w LG i PD, a w środku tzw. "nic". Następne słabe
zdjęcie :-(

Nie dodawanie żadnych podpisów do większości fot - to właśnie może być prawdziwa megalomania.

Serio??  O.o
Co jest na zdjęciu każdy widzi, gdzie jest zrobione zdjęcie
zaznaczyłem. Więcej nie będzie.

Powiedziawszy to wszystko:
http://xkcd.com/386/

Data: 2011-11-22 05:40:45
Autor: Szymek
> [...]

Serio??  O.o
Co jest na zdjęciu każdy widzi, gdzie jest zrobione zdjęcie

Choć oczywiście odpowiadam na pytania, jeśli się pojawiają (choć
częściej się zdarzają na Panoramio):

https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/RoweremZPrzemyslaDoPrzemyslaSierpien2006#5313173707702776482

https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/KarpatyZakretuJesien2010#5534335532283808226

https://picasaweb.google.com/SzymekKozlowski/Majowka2008Albania#5198797293487952018