Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia

Data: 2009-05-05 11:06:11
Autor: Jacek_P
Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia
slawek7 napisal:
Powiedzcie mi proszę, ponieważ już różne wersje słyszałem..
Czy mogę robić zdjęcia budynków prywatnych w mieście i czy ktoś może
mi tego zabronić.

Mozesz robic i nikt nie moze ci tego zabronic. Nie nalezy
natomiast naruszac prywatnosci typu wiszenia na plocie i
nachalnego walenia zdjec osob wewnatrz. To juz podpada
pod ogolne naruszenie tzw. miru domowego.

Pracuje jako projektant instalator i zdjęcia potrzebne mi są dla
ułatwienia pracy przy projektowaniu sieci, aby na spokojnie można było
przyglądnąć się terenowi.

Sensowne.

Zdarzyło mi się jakiś właściciel budynku jednorodzinnego zaczął mi wygrażać, że nie wolno mi tego robić, że wezwie policję.

Niech wezwie. Zaplaci za nieuzasadnione wezwanie.

Czy możecie mi podać jakąś podstawę prawną w razie czego, tzn przyjazdu policji?

Ty nie musisza podawac zadnej. To ten wlasciciel ma podac
podstawe prawna swoich zadan. W razie przyjazdu policji,
gdyby trafil sie niekompetentny patrol zazadaj dokladnie
tego samego: podania podstawy prawnej zakazu fotografowania
na terenie publicznym.

Abstrahujemy oczywiscie od sytuacji typu 'widly w plecach'.
Z takim argumentem ciezko sie dyskutuje :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-05-05 21:09:28
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:gtp6j3$nn6$1srv.cyf-kr.edu.pl...

Powiedzcie mi proszę, ponieważ już różne wersje słyszałem.
Czy mogę robić zdjęcia budynków prywatnych w mieście i czy ktoś może
mi tego zabronić.
Możesz robic i nikt nie moze ci tego zabronic. Nie nalezy
natomiast naruszac prywatnosci typu wiszenia na plocie i
nachalnego walenia zdjec osob wewnatrz. To juz podpada
pod ogolne naruszenie tzw. miru domowego.

Naruszenie miru domowego jest przestepstwem polegającym na wdzieraniu się do cudzego lokalu (na cudzą działke) lub jego nie opuszczeniu na wezwnaie. Żebyćś nie wiem jak po tym płocie sie wieszał i robił fotki, to nikak sie tego spasować nei da z tym przepisem. Ewentualnie może jakieś złośliwe niepokojenie by wyszło.

[...]

Co więcej jak się bardziej krewki właściciel domu znajdzie, to szybko moze sam sie załapać na "zmuszanie do określonego zachowania". Wezwany patrol pod ręką się przyda.

Zdjęcia budynków prywatnych i zakaz ich robienia