Zdjęcia na dyskach CD\DVD

Data: 2010-12-16 16:33:01
Autor: Gupik
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
Jak wiadomo większo¶ć zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby przetrwały jak najdłużej ???

Data: 2010-12-16 18:15:38
Autor: Tomaszek
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 16:33, Gupik pisze:
Jak wiadomo większo¶ć zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby
przetrwały jak najdłużej ???

Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)

Data: 2010-12-16 18:46:05
Autor: RadoslawF
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
Dnia 2010-12-16 18:15, Użytkownik Tomaszek napisał:

[...]

Mało.
Je¶li dane s± ważne to:
1. Trzymasz je w dwu kopiach.
2. Kopie na różnych no¶nikach.
I nie tyle mam na my¶li dwa rodzaje płytek DVD tylko jedna na
płytce a druga na dysku.
Co roku sprawdzasz (przez zwykłe kopiowanie) czy dane daj± się
odczytać.
Je¶li s± problemy no¶nik do utylizacja a z drugiej kopii
robisz kolejn±.
Je¶li jeste¶ fanatykiem trzymania wszystkiego na płytkach
(bo tanio) nie zapominaj wraz z rozwojem techniki zmieniać
rodzaje no¶ników (CD skopiować na DVD a teraz my¶leć
o skopiowaniu DVD na BR czy HD-DVD).

Pozdrawiam

Data: 2010-12-16 18:51:54
Autor: Gupik
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
je¶li chodzi o ważno¶ć tych zdjęc to s± fotki rodzinne, i ta osoba chce żeby przetrwały jak najdłużej :)

Data: 2010-12-16 20:29:09
Autor: Jawi
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 18:46, RadoslawF pisze:
Je¶li jeste¶ fanatykiem trzymania wszystkiego na płytkach
(bo tanio) nie zapominaj wraz z rozwojem techniki zmieniać
rodzaje no¶ników (CD skopiować na DVD a teraz my¶leć
o skopiowaniu DVD na BR czy HD-DVD).

na DVD wcale nie jest tanio, szczególnie na takich do tego przeznaczonych. 4GB to koszt 5-8 pln sztuka.
Taniej na hdd wychodzi. Ja bym kupił 3,5" szczególnie wolnoobrotowy jaki¶, żaden 10000 - 15000 rpm:) Samsung F2 czy co¶ z seagetów 5900rpm s± trwalsze, choć tu zdania będ± podzielone:)
HDD 1-2TB to ~300 - 400pln, a jak padnie, to mozliwo¶ci odzyskania danych wieksze niż z jakiej kolwiek płyty

Data: 2010-12-16 18:56:35
Autor: animka
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 18:15, Tomaszek pisze:
W dniu 2010-12-16 16:33, Gupik pisze:
Jak wiadomo większość zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby
przetrwały jak najdłużej ???

Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)

Jedź do Reala na Ursynowie. Tam jest tak duży wybór (nawet z Light Scribe), że nie wiedziałbyć co wybrać i to nie Real przecież to produkuje tylko firmy znanych marek.
NadmieniÄ™, ĹĽe ceny tam sÄ… na miarÄ™ skromnego portfela i o to chodzi.

--
animka

Data: 2010-12-16 20:10:11
Autor: Jawi
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 18:56, animka pisze:
JedĹş do Reala na Ursynowie. Tam jest tak duĹĽy wybĂłr (nawet z Light

to ja zapytam, czy wątkotwórca pytał o tani nośnik z marketu?
Bo chyba nie. Z całym szacunkiem, można pleść głupoty, ale wypadałoby czytać ze zrozumieniem.

Scribe), że nie wiedziałbyć co wybrać i to nie Real przecież to
produkuje tylko firmy znanych marek.

no przecież nie wie co wybrać i stąd pytanie...

To ja odpowiem, bez wciskania teorii jak dane trzymać, na ilu nośnikach etc...

Ja używam/używałem do niedawna Archval Grade Verbatima (DVD). Czy dobre? Mam dane na tych płytkach chyba dwa lata i ok. Wyczytałem gdzieś kiedyś że dobre są do archiwizacji i kupiłem. 5 - 7 pln sztuka czy jakoś tak.
Planuje kupić jakieś hdd większe i tam zrzucić dodatkowo dane. I to będzie już docelowo na jakiś czas.
Natomiast BR itp - trochę strach, technologia płyt nie wzbudza mojego zaufania, tak jak z początku DVD, co druga nagrywarka miała problem z dobrym wypalaniem i odczytem.

Data: 2010-12-16 20:57:44
Autor: animka
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 20:10, Jawi pisze:
to ja zapytam, czy wątkotwórca pytał o tani nośnik z marketu?
Bo chyba nie. Z całym szacunkiem, można pleść głupoty, ale wypadałoby
czytać ze zrozumieniem.

Pewnie nie raczyłeś przeczytać.
Napisał tak:

*Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)*

-- | TOMASZEK nie lubi: | ^części rowerowych^czosnku^niektórych gwiazdek^ | lewej strony mocy^

--
animka

Data: 2010-12-16 21:06:43
Autor: Jawi
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 20:57, animka pisze:
*Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)*
ja bym to nazwał plagiat:)
i tak upieram siÄ™ przy swoim... :)

Data: 2010-12-16 22:00:30
Autor: animka
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 21:06, Jawi pisze:
W dniu 2010-12-16 20:57, animka pisze:
*Tak jak wszystkie inne dane: nie na najtańszych z hipermarketu;)*
ja bym to nazwał plagiat:)
i tak upieram siÄ™ przy swoim... :)

To nie ja napisałam. Naucz się cytować czy wklejać tam gdzie trzeba, ok?

--
animka

Data: 2010-12-16 18:31:21
Autor: Padre
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
[...]

Bez znaczenia na jakich ale przede wszystkim co najmniej 2 kopie na różnych, a góra co 2 lata weryfikacja i je¶li choć jedna kopia ma błędy to robimy now± z dobrego no¶nika. I najlepiej nie wykorzystywać więcej niż 80% no¶nika bo zewnętrzne sektory sa najbardziej narażone na uszkodzenie.

Data: 2010-12-16 18:32:05
Autor: Jacek
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
Dnia Thu, 16 Dec 2010 16:33:01 +0100, Gupik napisał(a):

Jak wiadomo większo¶ć zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana na dyskach CD\DVD, na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby przetrwały jak najdłużej ???

Na jakich bys nie nagrywal, to nie wytrzymaja, gdy slonce zamieni sie w
karla;)

Data: 2010-12-16 20:37:05
Autor: boxfish
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
W dniu 2010-12-16 16:33, Gupik pisze:
Jak wiadomo większo¶ć zdjęć które się robi cyfrówkami jest przechowywana
na dyskach CD\DVD,

a sk±d to wiadmomo ? ja przechowuje ważne rzeczy wył±cznie na dyskach (kilku) nigdy na płytkach

> na jakich płytkach najlepiej nagrywać te zdjęcia żeby
przetrwały jak najdłużej ???

2 lata wystarcz±, jak nie to zapomnij o płytkach

Data: 2010-12-17 16:07:13
Autor: ±ćęłń󶼿
Zdjęcia na dyskach CD\DVD
A kasetki ?
Co dostęp szeregowy, to dostęp szeregowy.

-- -- -