Data: 2011-04-22 02:16:24 | |
Autor: __Maciek | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
Witam
Zgodnie z tym co obiecałem w w±tku "Nie ust±piła rowerzy¶cie", wrzucam zdjęcia skrzyżowania ul.Sobieskiego z al.Sikorskiego/Witosa. Jeżeli kto¶ nie w temacie to odsyłam najpierw do tamtego w±tku: <4da2c90e$0$2437$65785112@news.neostrada.pl> Wybaczcie że zdjęcia s± szarobure i zaszumione, ale robiłem je jak już robiło się ciemno. My¶lę jednak że do celów omówienia zagadnień bezpieczeństwa na ww. skrzyżowaniu wystarcz±. Może następnym razem zrobię lepsze. Oto widok z perspektywy pojazdów jad±cych na południe ulic± Sobieskiego: http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz01.jpg http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz02.jpg http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz03.jpg Tu widzimy samochód skręcaj±cy w ul.Sikorskiego. http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz04.jpg Wydaje mi się że jednym ze Ľródeł problemów na tym skrzyżowaniu jest to że skręcaj±ce samochody wjeżdzaj± od razu na przejazd dla rowerów, zreszt± wła¶ciwie to samo dotyczy pasów dla pieszych, może gdyby obie rzeczy przesun±ć dalej w ul.Sikorskiego to byłoby lepiej? http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz05.jpg Tutaj udało mi się uchwycić typow± sytuację podczas przejazdu rowerzystów przez to niebezpieczne miejsce: http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz06.jpg Pozostałe dwie fotki - skręcaj±ce samochody: http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz07.jpg http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz08.jpg Po zrobieniu tych zdjęć pojechałem na Kabaty (do Tesco). Kiedy wracałem, znowu mało nie zostałem walnięty na nym skrzyżowaniu - jeden samochód (na pasie bliżej krawężnika) zatrzymał się bo kierowca mnie z daleka zauważył, ale zaraz zacz±ł go omijać kierownik w Bolidzie Młodzieży Wiejskiej, bez kierunkowskazu zreszt±, na szczę¶cie zanim pojawił się na przejeĽdzie, zd±żyłem już dojechać przed samochód który się zatrzymał. No i co koleżanki i koledzy? Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było tam bezpieczniej? Wiecie u kogo w ogóle należałoby interweniować w tej sprawie i jakie s± szanse na powodzenie takiej interwencji? |
|
Data: 2011-04-22 08:16:53 | |
Autor: MadMan | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
Dnia Fri, 22 Apr 2011 02:16:24 +0200, __Maciek napisał(a):
No i co koleżanki i koledzy? Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było Szczerze? Nie wiem. Widoczno¶ć na tym skrzyżowaniu jest doskonała, więc nie wiem w czym problem. -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2011-04-22 08:32:51 | |
Autor: Piotr P. | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
Dnia Fri, 22 Apr 2011 02:16:24 +0200, __Maciek napisał(a): W tym, że kierowcy maj± gdzie¶ pierwszeństwo pieszych/rowerzystów w tym przypadku, byle się przecisn±ć. A jak się nie uda to stoi póĽniej taki kretyn na ¶rodku pasów i się głupio u¶miecha, bo on przecież nie chciał. Ostatnio miałem sytuację na bardzo podobnym skrzyżowaniu w Szczecinie, z tym, że tam nie do¶ć, że dziadek skręcaj±cy w prawo zajechał mi drogę to zrobił to skręcaj±c na czerwonym (prawoskręt ma wydzielony cykl aby wszystko było bez kolizyjnie, jak widać nawet to nie pomaga) |
|
Data: 2011-04-23 09:25:52 | |
Autor: Paweł | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
Szczerze? Nie wiem. Widoczno¶ć na tym skrzyżowaniu jest doskonała, więc Przejeżdżam przez to skrzyżowanie do¶ć często i również uważam je za niebezpieczne. Obie ulice s± do¶ć szerokie (3 i 4 pasy). Ruch pieszych jest znikomy. Jest tam tylko bardzo popularna droga dla rowerów. Samochody na obu ulicach poruszaj± się zwykle z prędko¶ci± 60-80 km/h. Na ul. Sobieskiego na prawym pasie najczę¶ciej znajduje sznur samochodów oczekuj±cych na skręt. Wielu kierowców omija czekaj±cych i skręca w prawo z ¶rodkowego pasa (niekiedy z piskiem opon). Je¶li na prawym pasie jest autobus lub ciężarówka to nie maj± oni żadnych szans zauważyć rowerzystów. Poruszaj±c się drog± dla rowerów również nie widać skręcaj±cych z ¶rodkowego pasa samochodów. Paweł |
|
Data: 2011-05-02 16:34:42 | |
Autor: granat | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
MadMan pisze:
Szczerze? Nie wiem. Widoczno¶ć na tym skrzyżowaniu jest doskonała, więc 1. w k±cie. to skrzyzowanie nie jest pod katem prostym lecz rozwartym co zacheca skrecajacych do wchodzenia w zakret z duza predkoscia. 2. dzieki zielonej strzalce samochody praktycznie jezdza tam non stop. zapala sie zielone i musisz poczekac az skrecajace samochody przejada, jak ktos cie przepusci ryzykujesz ze wpadniesz pod kogos skrecajacego z srodkowego pasa (b. czeste zjawisko w tym miejscu). do dzielnicy ursynow mozna z warszawy wjechac tylko dwoma drogami a ta jest jedna z nich, stad natezenie ruchu. |
|
Data: 2011-04-22 08:26:28 | |
Autor: Piotr P. | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> wrote:
Wydaje mi się że jednym ze Ľródeł problemów na tym skrzyżowaniu jest Imho przesunięcie przejazdu dalej od skrzyżowania to zły pomysł gdyż: - gdy przejazd jest bliżej to kierowcy lepiej widz± rowerzystów - przejazd umieszczony dalej to więcej czasu dla kierowcy aby rozpędził się po skręcie - "skręcenie" DDR aby oddalić przejazd tuż przed skrzyżowaniem sprawia, że manewry rowerzysty s± mniej czytelne Widzę dwa rozwi±zania: - wydzielenie cyklu ¶wiateł dla aut skręcaj±cych w prawo - puszczenie przejazdu/przej¶cia na garbie (co¶ jak bardzo szeroki próg zwalniaj±cy). |
|
Data: 2011-04-22 09:28:57 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
Maciek napisał:
Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było tam bezpieczniej? Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach wężykiem podkre¶lać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać... Przy okazji stosować kary rzędu 1000 Euro za rozjechanie na zebrze / przejeĽdzie i ponownie nagła¶niać w mediach, niech się ludzie t± czy inn± metod± "naumi±". I już za około 25-40 lat na tej, jak i na innych ¶cieżynkach, będzie tak jak w krajach cywilizowanych gdzie kierowca odruchowo zatrzymuje się lub przynajmniej bacznie obserwuje drogę, żeby w rowerzystę czy pieszego nie wjechać. Pzdr A. |
|
Data: 2011-04-22 02:40:10 | |
Autor: Rowerex | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 22 Kwi, 09:28, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Maciek napisał: To nie przejdzie, bo w Polsce trzeba inaczej: należy zacz±ć od dorosłych i pałować, pałować, lać armatkami wodnymi, strzelać gumowymi kulami, używać gazu łzawi±cego, internować, aresztować, puszczać w skarpetkach. ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-04-22 12:22:41 | |
Autor: Coaster | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 4/22/11 11:40 AM, Rowerex wrote:
On 22 Kwi, 09:28, "Alfer_z_pracy"<alferwywa...@mp.pl> wrote: To wszystko juz przerabialismy. Nie zlalapales sie? ;-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-22 07:11:42 | |
Autor: Rowerex | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 22 Kwi, 11:22, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
On 4/22/11 11:40 AM, Rowerex wrote: Owszem przerabialismy, z tym ze zaprzestanie nie tylko nie poprawilo, ale wrecz pogorszylo w narodzie wiele spraw. No ale skoro chlopo-robotnik z furmanki z koniami zywymi przesiadl sie na fury z koniami mechanicznymi, to sie poczul jak "szlachcic na zagrodzie" (przynajmniej to stwierdzenie zapamietal ze szkoly), a wszystkie swoje "szlacheckie" zachowania wpoil mlodszemu pokoleniu... Moze by tak wprowadzic "dzien palowania narodu"? Tego dnia policja i wszystkie inne sluzby karalyby obywateli palami za kazde, najdrobniejsze wykroczenie ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-04-22 12:53:56 | |
Autor: Tomasz Minkiewicz | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On Fri, 22 Apr 2011 02:40:10 -0700 (PDT)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote: On 22 Kwi, 09:28, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote: Mowa o traktowaniu nierespektujących pierwszeństwa przy skręcaniu? To prawie jestem za, z tym że moim zdaniem jesteś dużo za miękki. Jeśli jest jakaś jedna rzecz na drodze, która mnie naprawdę, ale to _naprawdę_ wqrwia, to gnoje wjeżdżające we mnie, gdy na zielonym świetle (MOIM zielonym świetle, DKN!) przejeżdżam przez przejazd dla rowerów. Noż kuffa, pojawiają się znikąd (znaczy: zza mnie), nie sposób się przed nimi zabezpieczyć normalnymi metodami – baczniejszą obserwacją okolicy, uważniejszą jazdą. A ci, którzy nadjeżdżają tak, że ich widzę, jadą dla odmiany na chama. W każdym razie wielu z nich. Zbyt wielu. Świetnie wiedzą, że łamią prawo i bynajmniej nie jadą tak przez pomyłkę czy zagapienie. Jadą, bo wiedzą, że im drogę dam, przecież nie wjadę świadomie pod samochód. Strzał w kolano tak na początek, dla zwrócenia uwagi, a potem coś się wymyśli. Najlepiej związanego z zastruganym palikiem, albo może dużym mrowiskiem. A dla celów edukacyjno-dydaktycznych należy chińską metodą przedstawić spadkobiercom rachunek za palik. Względnie mrówki. Byle nie chińskie, bo będą za tanie. -- Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com> |
|
Data: 2011-04-22 13:15:15 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-22 12:53, Tomasz Minkiewicz pisze:
Jeśli jest jakaś jedna rzecz na drodze, która mnie naprawdę, ale to Działa niemal zawsze : "olej" drogi dla rowerów, jedz ulicą. |
|
Data: 2011-04-22 15:24:12 | |
Autor: Rafal Bujnowski | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
A *arturb* na to:
W dniu 2011-04-22 12:53, Tomasz Minkiewicz pisze: Tak, a potem jaki¶ maniak będzie Ci celowo zajeżdżał drogę wskazuj±c Ci na siłę, że obok jest ¶cieżka. Przerabiałem to. Koszmar. Grunt to mieć to, że tak powiem w tyle. Rafal -- Pozdr. Rafal Bujnowski |
|
Data: 2011-04-22 07:17:32 | |
Autor: Rowerex | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 22 Kwi, 14:24, Rafal Bujnowski <ra...@bujnowski.net> wrote:
A *arturb* na to: Mnie sie taki jeszcze nie zdarzyl, a DDR "jednostronne" i "kostkowe" olewam czesto, jadac szosowka. Zauwazylem, ze najlepiej jechać w miare szybko, a wtedy kierowcy sa dziwnie wyrozumiali, jakby mieli swiadomosc tego, ze po DDR nie da sia jechac rowerem z taka szybkoscia, nie mowiac o jezdzie szosowka. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-04-22 17:06:58 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-22 16:17, Rowerex pisze:
a DDR "jednostronne" i "kostkowe" IMHO same opony/koła szosowe często powoduj± wyrozumiało¶ć a prędko¶ć swoj± drog±, ciężko by było nie zabić na "chodniku" się przy 40 czy 50 jak się sprint zrobi, a nawet 30 może być zabójcze. |
|
Data: 2011-04-22 21:54:38 | |
Autor: Rafal Bujnowski | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
A *Rowerex* na to:
Mnie sie taki jeszcze nie zdarzyl, a DDR "jednostronne" i "kostkowe" Prędko¶ć na szosówce to jedno. Ja się jeszcze boję różnych niespodzianek na poboczu. St±d często zostawiam sobie z prawej nawet około metra. To nie do końca chyba poprawnie ale wolę mieć gdzie uciekać je¶li jaki¶ wariat będzie mnie wyprzedzał na odległo¶ć lusterka. Poza tym jazda szosówk± po ¶cieżkach to pro¶ba o remont lub wymianę kół na nowe. To momentami prawie jak kostka w Paryż-Roubaix :) Rafal -- Pozdr. Rafal Bujnowski |
|
Data: 2011-04-22 11:49:54 | |
Autor: Rafal Bujnowski | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
A *Alfer_z_pracy* na to:
Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach wężykiem podkre¶lać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać... Przy okazji stosować kary rzędu 1000 Euro za rozjechanie na zebrze / przejeĽdzie O tak, zawsze się zastanawiam, dlaczego mandaty w Polsce kończ± się na kwocie 500 zł. Dla wielu to za mało, żeby porz±dnie odczuć, że co¶ się Ľle zrobiło. Mandaty powinny byc wystawiane na znacznie większ± kwotę. Ale to chyba temat na zupełnie inn± dyskusję i niekoniecznie na t± grupę. A poza tym co racja to racja - uczyć, edukować i jeszcze raz edukować. Rafal -- Pozdr. Rafal Bujnowski |
|
Data: 2011-04-24 12:30:40 | |
Autor: Wojtek Paszkowski | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
"Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote in message news:4db12e42$0$2456$65785112news.neostrada.pl... Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach wężykiem podkre¶lać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać... Przy okazji stosować kary rzędu 1000 Euro za rozjechanie na zebrze / przejeĽdzie i ponownie nagła¶niać w mediach, niech się ludzie t± czy inn± metod± "naumi±". ALe kto niby ma edukować? Wczoraj zasłyszałem w radiu (PR1 bodajże) tak± wła¶nie "edukację", audycja typu Q&A n/t bezpieczeństwa podczas "długich weekendów": (zapewne trochę strawestowałem, ale sens oddaje): Dziennikarz: "Czy je¶li jedziemy lewym pasem drogi dwujezdniowej z prędko¶ci± maksymaln±, te 110km/h albo 10km/h więcej niż pokazuj± znaki (1) i kto¶ zaraz za nami na nas tr±bi i miga ¶wiatłami, to możemy zgłosić to na policję i będzie wtedy zatrzymany i ukarany jako pirat drogowy?" Pan Policjant: "Należy zacz±ć od tego, że w Polsce mamy ruch prawostronny, należy jechać prawym pasem <i tu następuje długi wywód, unikaj±cy odpowiedzi na pytanie> (...) i tego przepisu należy przestrzegać, bo może ten kto¶ z tyłu ¶pieszy się do szpitala z żon± w ci±ży (...)" itpitd bełkot to tego jad±cego z tyłu nie obowi±zuje ruch prawostronny? Jeszcze tylko brakowało "a gdyby tam z tyłu to wasza matka z wami w ci±ży jechała..." Jednym słowem, tak - jazda z prędko¶ciami 3-cyfrowymi 2m za poprzedzaj±cym autem jest ok, a tak generalnie to wina tego zawalidrogi z przodu snuj±cego się 120km/h (a tak w ogóle to przede wszystkim pijanych, nieo¶wietlonych cyklistów). A nasze drogi ekspresowe i nie tylko s± pełne matek jad±cych na poródówkę - olaboga, toż w przyro¶cie naturalnym już dawno Hindusów powinni¶my zostawić w tyle! I ten sam policjant będzie póĽniej w mediach z min± ¶więtego wygłaszał m±dro¶ci o spokojnej, bezpiecznej, niespiesznej jeĽdzie... (1) qrva... to mamy teraz taki oficjalny przepis, że znaki nie oznaczaj± tego, co teoretycznie oznaczaj±. Taka nasza własna drogowa dialektyka? pozdr |
|
Data: 2011-04-24 04:24:14 | |
Autor: Rowerex | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 24 Kwi, 11:30, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote: Pan Policjant: "Należy zacz±ć od tego, że w Polsce mamy ruch prawostronny, I miał racje! Kolega nie zna niepisanych regul, ktore pozwole sobie Koledze przypomniec, uzmyslowic tudziez wpoic! Otoz obowiazuje zgodnie z prawem ruch prawostronny, ale dla tych ktorzy nie lubia obowiazkow prawnych przewidziano ruch lewostronny! Ruchu lewostronnego nie mozna zapisac w prawie, bo przeciez prawo nie moze opisywac czegos lewego! ;-) Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2011-04-22 12:30:55 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-22 02:16, __Maciek pisze:
Tu widzimy samochód skręcaj±cy w ul.Sikorskiego. Tu nie ma przejazdu rowerowego, jest jaka¶ "dziwna" linia warunkowego zatrzymania. A gdyby był to własnie problem jest to że jedziesz ~1.5m od glownej jezdni i jestes traktowany jak pieszy i nim jeste¶ - brak przejazdu i brak sygnalizacji dla rowerów -> przej¶cie dla pieszych. |
|
Data: 2011-04-22 19:26:08 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 2011-04-22, __Maciek wrote:
Witam[..] No i co koleżanki i koledzy? Macie jakieś pomysły co zrobić żeby było Trochę to pewnie zabrzmi jak "weźmy się i zróbcie", ale skoro to miejsce jest tak nagminne, to zaproponowałbym ustawienie się tam z jakąś przyzwoitej jakości kamerą i zgłaszanie na policję pełnego materiału z wykroczeniami. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-04-22 22:17:55 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-22 21:26, Jan Srzednicki pisze:
Trochę to pewnie zabrzmi jak "weźmy się i zróbcie", ale skoro to miejsce Czyich, rowerzystów wymuszających pierwszeństwo podczas włączania się do ruchu ? IMHO Wpierw należy wymusić poprawność znaków poziomych i pionowych + sygnalizację dla rowerzystów. W przeciwnym razie nie będzie podstaw do karania kierujących samochodami a co najwyżej podstawy do karania rowerzystów za wymuszanie. |
|
Data: 2011-04-22 22:27:31 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
Uzupełniająco.
Tam są znaki pionowe z informujące o przejeździe więc tylko uzupełniający poziomy jest nie poprawny. Czyli podsumowując: - nieprawidłowy znak poziomy (brakuje jednej lini), przez co wygląda jak linia zatrzymania warunkowego i może być podstawą do tłumaczenia się iż "nie wiedziałem o przejeździe" iż jest w tym miejscu - brak sygnalizacji dla rowerzystów - strzałka warunkowego skrętu w prawo, niezgodna z przepisami bo pozwala na kolizyjny tor jazdy względem toru jazdy rowerzystów (gdyby mieli sygnalizacje) |
|
Data: 2011-04-22 20:36:41 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 2011-04-22, arturb wrote:
Uzupełniająco. A od kiedy strzałka warunkowego skrętu ma być bezkolizyjna? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-04-22 23:12:24 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-22 22:36, Jan Srzednicki pisze:
A od kiedy strzałka warunkowego skrętu ma być bezkolizyjna? Nie może prowadzić do kolizyjnego - przecinającego toru jazdy (pieszych to nie dotyczy) innym pasem ruchu a takim jest przejazd rowerowy w poprzek drogi na której jest czerowone. Pierwotnie w rozporzadzeniu o znakach było: Sygnał ... gdy nie następuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu ... Grabarczyk w 2008 to o kolizji wykreślił ale ..stosuje się... pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa pieszym i pojazdom dla których wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony. Jeśli generalnie nikt nie zatrzymuje się przed wjechaniem za zieloną strzałkę a policja tego nie egzekwuje to IMHO wystarczający powód do stwierdzenia/wykazania (na video?) iż nie ma koniecznego warunku 'zadbania o bezpieczeństwo..." |
|
Data: 2011-04-30 09:55:38 | |
Autor: 1678 | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
arturb pisze:
A od kiedy strzałka warunkowego skrętu ma być bezkolizyjna? W ogóle ze strumieniem pieszym lub rowerowym może kolidować tylko strumień pojazdów _opuszczaj±cych_ skrzyżowanie z pasa prosto+prawo lub prosto+lewo, i zielonej strzałki w najnowszej wersji też to dotyczy. Pisał o tym jaki¶ czas temu na edroga.pl jeden z autorów czerwonej ksi±żeczki. -- Trzy słowa do zwolenników kładki |
|
Data: 2011-04-30 13:09:15 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 2011-04-30, 1678 wrote:
arturb pisze: Czyli dobrze rozumiem, że zielona strzałka kolizyjnie przecinająca przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych przed wjazdem na skrzyżowanie jest kompletnie nielegalna? To by było bardzo interesujące. Da się na sieci znaleźć wytyczne dotyczące tej sytuacji? Jest gdzieś ta "czerwona książeczka"? -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-05-01 01:04:24 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-30 15:09, Jan Srzednicki pisze
Jest gdzieś ta "czerwona książeczka"? Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych wraz z aktualizacjami tu są zebrane: http://rowerowagdynia.pl/?q=node/222 ale ja się tego twierdzenia po aktualizacjach Grabarczyka jak pisałem nie mogę dopatrzyć. |
|
Data: 2011-05-01 01:59:43 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
On 2011-05-01 01:04, arturb wrote:
W dniu 2011-04-30 15:09, Jan Srzednicki pisze To _nie_ jest czerwona książeczka. Czk to rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Mogę wysłać pdf-a 30 MB jak ktoś się tym podnieca :-) Nielegalność zielonej strzałki przy przejeździe rowerowym to teoria "naszego człowieka" - ale trochę skomplikowana, podczas negocjacji w MI jakoś tego chyba nie wykazał a dla mnie to jest niezrozumiałe na amen ;-) Ale w każdym razie jest konsens z MI, żeby sygnalizatory S-2 przy przejazdach rowerowych wycofać/zakazać. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-05-01 02:39:46 | |
Autor: arturb | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-05-01 01:59, Marcin Hyła pisze:
On 2011-05-01 01:04, arturb wrote: W podanym linku u mnie na RG jest: "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach" fakt pomyliłem nazwe. Nielegalność zielonej strzałki przy przejeździe rowerowym to teoria Czyli argument dla władz lokalnych "słaby". |
|
Data: 2011-05-04 05:55:02 | |
Autor: 1678 | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-30 15:09, Jan Srzednicki pisze:
Czyli dobrze rozumiem, że zielona strzałka kolizyjnie przecinająca Na to wygląda. To by było bardzo interesujące. Da się na sieci znaleźć wytyczne Artykuł: http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/brd/1333-sygnalizacje-swietlne-a-przepisy-obowiazujace-od-2009-r-cz-i |
|
Data: 2011-05-01 10:40:55 | |
Autor: Krzysztof Olszak | |
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa] | |
W dniu 2011-04-22 02:16, __Maciek pisze:
Zgodnie z tym co obiecałem w w±tku "Nie ust±piła rowerzy¶cie", wrzucam No i co koleżanki i koledzy? Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było Generalna przebudowa skrzyżowania, ale obecnie to mało realne. Bardziej realne było by wydzielenie pasów do skrętu z odcięciem ich od reszty jezdni wysepk±, tak, by nie dało się skręcać z większ± prędko¶ci± niż np. 30km/h i oddzieln± faz± ¶wiateł. Wiecie u kogo w ogóle należałoby interweniować w tejPisz do ZDMu, Biura Bezpieczeństwa i Zarz±dzania Kryzysowego, Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu Miasta. Krzysztof |