Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]

Data: 2011-04-22 02:16:24
Autor: __Maciek
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
Witam

Zgodnie z tym co obiecałem w w±tku "Nie ust±piła rowerzy¶cie", wrzucam
zdjęcia skrzyżowania ul.Sobieskiego z al.Sikorskiego/Witosa.
Jeżeli kto¶ nie w temacie to odsyłam najpierw do tamtego w±tku:
<4da2c90e$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
Wybaczcie że zdjęcia s± szarobure i zaszumione, ale robiłem je jak już
robiło się ciemno. My¶lę jednak że do celów omówienia zagadnień
bezpieczeństwa na ww. skrzyżowaniu wystarcz±. Może następnym razem
zrobię lepsze.

Oto widok z perspektywy pojazdów jad±cych na południe ulic±
Sobieskiego:
http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz01.jpg
http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz02.jpg
http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz03.jpg

Tu widzimy samochód skręcaj±cy w ul.Sikorskiego.
http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz04.jpg

Wydaje mi się że jednym ze Ľródeł problemów na tym skrzyżowaniu jest
to że skręcaj±ce samochody wjeżdzaj± od razu na przejazd dla rowerów,
zreszt± wła¶ciwie to samo dotyczy pasów dla pieszych, może gdyby obie
rzeczy przesun±ć dalej w ul.Sikorskiego to byłoby lepiej?

http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz05.jpg

Tutaj udało mi się uchwycić typow± sytuację podczas przejazdu
rowerzystów przez to niebezpieczne miejsce:

http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz06.jpg

Pozostałe dwie fotki - skręcaj±ce samochody:

http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz07.jpg
http://maciek100.boo.pl/inne/skrz/skrz08.jpg

Po zrobieniu tych zdjęć pojechałem na Kabaty (do Tesco). Kiedy
wracałem, znowu mało nie zostałem walnięty na nym skrzyżowaniu - jeden
samochód (na pasie bliżej krawężnika) zatrzymał się bo kierowca mnie z
daleka zauważył, ale zaraz zacz±ł go omijać kierownik w Bolidzie
Młodzieży Wiejskiej, bez kierunkowskazu zreszt±, na szczę¶cie zanim
pojawił się na przejeĽdzie, zd±żyłem już dojechać przed samochód który
się zatrzymał.

No i co koleżanki i koledzy? Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było
tam bezpieczniej? Wiecie u kogo w ogóle należałoby interweniować w tej
sprawie i jakie s± szanse na powodzenie takiej interwencji?

Data: 2011-04-22 08:16:53
Autor: MadMan
Dnia Fri, 22 Apr 2011 02:16:24 +0200, __Maciek napisał(a):

No i co koleżanki i koledzy? Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było
tam bezpieczniej?

Szczerze? Nie wiem. Widoczno¶ć na tym skrzyżowaniu jest doskonała, więc
nie wiem w czym problem. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-04-22 08:32:51
Autor: Piotr P.
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote:
[...]

W tym, że kierowcy maj± gdzie¶ pierwszeństwo pieszych/rowerzystów w tym przypadku, byle się przecisn±ć. A jak się nie uda to stoi póĽniej taki kretyn na ¶rodku pasów i się głupio u¶miecha, bo on przecież nie chciał.

Ostatnio miałem sytuację na bardzo podobnym skrzyżowaniu w Szczecinie, z tym, że tam nie do¶ć, że dziadek skręcaj±cy w prawo zajechał mi drogę to zrobił to skręcaj±c na czerwonym (prawoskręt ma wydzielony cykl aby wszystko było bez kolizyjnie, jak widać nawet to nie pomaga)

Data: 2011-04-23 09:25:52
Autor: Paweł
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]

Szczerze? Nie wiem. Widoczno¶ć na tym skrzyżowaniu jest doskonała, więc
nie wiem w czym problem.

Przejeżdżam przez to skrzyżowanie do¶ć często i również uważam je za niebezpieczne. Obie ulice s± do¶ć szerokie (3 i 4 pasy). Ruch pieszych jest znikomy. Jest tam tylko bardzo popularna droga dla rowerów. Samochody na obu ulicach poruszaj± się zwykle z prędko¶ci± 60-80 km/h. Na ul. Sobieskiego na prawym pasie najczę¶ciej znajduje sznur samochodów oczekuj±cych na skręt. Wielu kierowców omija czekaj±cych i skręca w prawo z ¶rodkowego pasa (niekiedy z piskiem opon). Je¶li na prawym pasie jest autobus lub ciężarówka to nie maj± oni żadnych szans zauważyć rowerzystów. Poruszaj±c się drog± dla rowerów również nie widać skręcaj±cych z ¶rodkowego pasa samochodów.

Paweł

Data: 2011-05-02 16:34:42
Autor: granat
MadMan pisze:

Szczerze? Nie wiem. Widoczno¶ć na tym skrzyżowaniu jest doskonała, więc
nie wiem w czym problem.

1. w k±cie. to skrzyzowanie nie jest pod katem prostym lecz rozwartym co zacheca skrecajacych do wchodzenia w zakret z duza predkoscia.
2. dzieki zielonej strzalce samochody praktycznie jezdza tam non stop. zapala sie zielone i musisz poczekac az skrecajace samochody przejada, jak ktos cie przepusci ryzykujesz ze wpadniesz pod kogos skrecajacego z srodkowego pasa (b. czeste zjawisko w tym miejscu).
do dzielnicy ursynow mozna z warszawy wjechac tylko dwoma drogami a ta jest jedna z nich, stad natezenie ruchu.

Data: 2011-04-22 08:26:28
Autor: Piotr P.
__Maciek <i80c586@cyberspace.org> wrote:
[...]

Imho przesunięcie przejazdu dalej od skrzyżowania to zły pomysł gdyż:
- gdy przejazd jest bliżej to kierowcy lepiej widz± rowerzystów
- przejazd umieszczony dalej to więcej czasu dla kierowcy aby rozpędził się po skręcie
- "skręcenie" DDR aby oddalić przejazd tuż przed skrzyżowaniem sprawia, że manewry rowerzysty s± mniej czytelne

Widzę dwa rozwi±zania:
- wydzielenie cyklu ¶wiateł dla aut skręcaj±cych w prawo
- puszczenie przejazdu/przej¶cia na garbie (co¶ jak bardzo szeroki próg zwalniaj±cy).

Data: 2011-04-22 09:28:57
Autor: Alfer_z_pracy
Maciek napisał:
Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było tam bezpieczniej?

Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach wężykiem podkre¶lać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać... Przy okazji stosować kary rzędu 1000 Euro za rozjechanie na zebrze / przejeĽdzie i ponownie nagła¶niać w mediach, niech się ludzie t± czy inn±  metod± "naumi±". I już za około 25-40 lat na tej, jak i na innych ¶cieżynkach, będzie tak jak w krajach cywilizowanych gdzie kierowca odruchowo zatrzymuje się lub przynajmniej bacznie obserwuje drogę, żeby w rowerzystę czy pieszego nie wjechać.

Pzdr
A.

Data: 2011-04-22 02:40:10
Autor: Rowerex
On 22 Kwi, 09:28, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Maciek napisał:

> Macie jakie¶ pomysły co zrobić żeby było tam bezpieczniej?

Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach
wężykiem podkre¶lać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać...

To nie przejdzie, bo w Polsce trzeba inaczej: należy zacz±ć od
dorosłych i pałować, pałować, lać armatkami wodnymi, strzelać gumowymi
kulami, używać gazu łzawi±cego, internować, aresztować, puszczać w
skarpetkach.

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-22 12:22:41
Autor: Coaster
Maciek napisał:

[...]

To wszystko juz przerabialismy. Nie zlalapales sie? ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-22 07:11:42
Autor: Rowerex
On 22 Kwi, 11:22, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

> To nie przejdzie, bo w Polsce trzeba inaczej: nale y zacz od
> doros ych i pa owa , pa owa , la armatkami wodnymi, strzela gumowymi
> kulami, u ywa gazu zawi cego, internowa , aresztowa , puszcza w
> skarpetkach.

To wszystko juz przerabialismy. Nie zlalapales sie? ;-P

Owszem przerabialismy, z tym ze zaprzestanie nie tylko nie poprawilo,
ale wrecz pogorszylo w narodzie wiele spraw.

No ale skoro chlopo-robotnik z furmanki z koniami zywymi przesiadl sie
na fury z koniami mechanicznymi, to sie poczul jak "szlachcic na
zagrodzie" (przynajmniej to stwierdzenie zapamietal ze szkoly), a
wszystkie swoje "szlacheckie" zachowania wpoil mlodszemu pokoleniu...

Moze by tak wprowadzic "dzien palowania narodu"? Tego dnia policja i
wszystkie inne sluzby  karalyby obywateli palami za kazde,
najdrobniejsze wykroczenie ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-22 12:53:56
Autor: Tomasz Minkiewicz
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
On Fri, 22 Apr 2011 02:40:10 -0700 (PDT)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach
> wężykiem podkreślać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać...

To nie przejdzie, bo w Polsce trzeba inaczej: należy zacząć od
dorosłych i pałować, pałować, lać armatkami wodnymi, strzelać gumowymi
kulami, używać gazu łzawiącego, internować, aresztować, puszczać w
skarpetkach.

Mowa o traktowaniu nierespektujących pierwszeństwa przy skręcaniu?
To prawie jestem za, z tym że moim zdaniem jesteś dużo za miękki.

Jeśli jest jakaś jedna rzecz na drodze, która mnie naprawdę, ale to
_naprawdę_ wqrwia, to gnoje wjeżdżające we mnie, gdy na zielonym
świetle (MOIM zielonym świetle, DKN!) przejeżdżam przez przejazd dla
rowerĂłw. NoĹĽ kuffa, pojawiajÄ… siÄ™ znikÄ…d (znaczy: zza mnie), nie
sposób się przed nimi zabezpieczyć normalnymi metodami – baczniejszą
obserwacjÄ… okolicy, uwaĹĽniejszÄ… jazdÄ…. A ci, ktĂłrzy nadjeĹĽdĹĽajÄ… tak, ĹĽe
ich widzÄ™, jadÄ… dla odmiany na chama. W kaĹĽdym razie wielu z nich. Zbyt
wielu. Ĺšwietnie wiedzÄ…, ĹĽe Ĺ‚amiÄ… prawo i bynajmniej nie jadÄ… tak przez
pomyłkę czy zagapienie. Jadą, bo wiedzą, że im drogę dam, przecież nie
wjadę świadomie pod samochód.

Strzał w kolano tak na początek, dla zwrócenia uwagi, a potem coś
się wymyśli. Najlepiej związanego z zastruganym palikiem, albo może
dużym mrowiskiem. A dla celów edukacyjno-dydaktycznych należy chińską
metodą przedstawić spadkobiercom rachunek za palik. Względnie mrówki.
Byle nie chińskie, bo będą za tanie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-22 13:15:15
Autor: arturb
W dniu 2011-04-22 12:53, Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

Działa niemal zawsze : "olej" drogi dla rowerów, jedz ulicą.

Data: 2011-04-22 15:24:12
Autor: Rafal Bujnowski
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
A *arturb* na to:

W dniu 2011-04-22 12:53, Tomasz Minkiewicz pisze:
Je¶li jest jaka¶ jedna rzecz na drodze, która mnie naprawdę, ale to
_naprawdę_ wqrwia, to gnoje wjeżdżaj±ce we mnie, gdy na zielonym
¶wietle (MOIM zielonym ¶wietle, DKN!) przejeżdżam przez przejazd dla
rowerów. Noż kuffa, pojawiaj± się znik±d (znaczy: zza mnie), nie
sposób się przed nimi zabezpieczyć normalnymi metodami ??? baczniejsz±
obserwacj± okolicy, uważniejsz± jazd±.

Działa niemal zawsze : "olej" drogi dla rowerów, jedz ulic±.

Tak, a potem jaki¶ maniak będzie Ci celowo zajeżdżał drogę wskazuj±c Ci
na siłę, że obok jest ¶cieżka. Przerabiałem to. Koszmar. Grunt to mieć
to, że tak powiem w tyle.

Rafal

--
Pozdr.
Rafal Bujnowski

Data: 2011-04-22 07:17:32
Autor: Rowerex
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
On 22 Kwi, 14:24, Rafal Bujnowski <ra...@bujnowski.net> wrote:
A *arturb* na to:

> [...]

Tak, a potem jaki¶ maniak będzie Ci celowo zajeżdżał drogę wskazuj±c Ci
na siłę, że obok jest ¶cieżka. Przerabiałem to. Koszmar. Grunt to mieć

Mnie sie taki jeszcze nie zdarzyl, a DDR "jednostronne" i "kostkowe"
olewam czesto, jadac szosowka. Zauwazylem, ze najlepiej jechać w miare
szybko, a wtedy kierowcy sa dziwnie wyrozumiali, jakby mieli
swiadomosc tego, ze po DDR nie da sia jechac rowerem z taka
szybkoscia, nie mowiac o jezdzie szosowka.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-22 17:06:58
Autor: arturb
W dniu 2011-04-22 16:17, Rowerex pisze:
[...]

IMHO same opony/koła szosowe często powoduj± wyrozumiało¶ć a prędko¶ć swoj± drog±, ciężko by było nie zabić na "chodniku" się przy 40 czy 50 jak się sprint zrobi, a nawet 30 może być zabójcze.

Data: 2011-04-22 21:54:38
Autor: Rafal Bujnowski
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
A *Rowerex* na to:

[...]

Prędko¶ć na szosówce to jedno. Ja się jeszcze boję różnych niespodzianek
na poboczu. St±d często zostawiam sobie z prawej nawet około metra. To
nie do końca chyba poprawnie ale wolę mieć gdzie uciekać je¶li jaki¶
wariat będzie mnie wyprzedzał na odległo¶ć lusterka. Poza tym jazda
szosówk± po ¶cieżkach to pro¶ba o remont lub wymianę kół na nowe. To
momentami prawie jak kostka w Paryż-Roubaix :) Rafal

--
Pozdr.
Rafal Bujnowski

Data: 2011-04-22 11:49:54
Autor: Rafal Bujnowski
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
A *Alfer_z_pracy* na to:

[...]

O tak, zawsze się zastanawiam, dlaczego mandaty w Polsce kończ± się na
kwocie 500 zł. Dla wielu to za mało, żeby porz±dnie odczuć, że co¶ się
Ľle zrobiło. Mandaty powinny byc wystawiane na znacznie większ± kwotę.
Ale to chyba temat na zupełnie inn± dyskusję i niekoniecznie na t±
grupę.

A poza tym co racja to racja - uczyć, edukować i jeszcze raz edukować.

Rafal

--
Pozdr.
Rafal Bujnowski

Data: 2011-04-24 12:30:40
Autor: Wojtek Paszkowski

"Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote in message news:4db12e42$0$2456$65785112news.neostrada.pl...

[...]

ALe kto niby ma edukować? Wczoraj zasłyszałem w radiu (PR1 bodajże) tak± wła¶nie "edukację", audycja typu Q&A n/t bezpieczeństwa podczas "długich weekendów": (zapewne trochę strawestowałem, ale sens oddaje):

Dziennikarz: "Czy je¶li jedziemy lewym pasem drogi dwujezdniowej z prędko¶ci± maksymaln±, te 110km/h albo 10km/h więcej niż pokazuj± znaki (1) i kto¶ zaraz za nami na nas tr±bi i miga ¶wiatłami, to możemy zgłosić to na policję i będzie wtedy zatrzymany i ukarany jako pirat drogowy?"

Pan Policjant: "Należy zacz±ć od tego, że w Polsce mamy ruch prawostronny, należy jechać prawym pasem <i tu następuje długi wywód, unikaj±cy odpowiedzi na pytanie> (...) i tego przepisu należy przestrzegać, bo może ten kto¶ z tyłu ¶pieszy się do szpitala z żon± w ci±ży (...)" itpitd bełkot

to tego jad±cego z tyłu nie obowi±zuje ruch prawostronny? Jeszcze tylko brakowało "a gdyby tam z tyłu to wasza matka z wami w ci±ży jechała..." Jednym słowem, tak - jazda z prędko¶ciami 3-cyfrowymi 2m za poprzedzaj±cym autem jest ok, a tak generalnie to wina tego zawalidrogi z przodu snuj±cego się 120km/h (a tak w ogóle to przede wszystkim pijanych, nieo¶wietlonych cyklistów). A nasze drogi ekspresowe i nie tylko s± pełne matek jad±cych na poródówkę - olaboga, toż w przyro¶cie naturalnym już dawno Hindusów powinni¶my zostawić w tyle! I ten sam policjant będzie póĽniej w mediach z min± ¶więtego wygłaszał m±dro¶ci o spokojnej, bezpiecznej, niespiesznej jeĽdzie...

(1) qrva... to mamy teraz taki oficjalny przepis, że znaki nie oznaczaj± tego, co teoretycznie oznaczaj±. Taka nasza własna drogowa dialektyka?

pozdr

Data: 2011-04-24 04:24:14
Autor: Rowerex
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
On 24 Kwi, 11:30, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:

[...]

I miał racje! Kolega nie zna niepisanych regul, ktore pozwole sobie
Koledze przypomniec, uzmyslowic tudziez wpoic!

Otoz obowiazuje zgodnie z prawem ruch prawostronny, ale dla tych
ktorzy nie lubia obowiazkow prawnych przewidziano ruch lewostronny!

Ruchu lewostronnego nie mozna zapisac w prawie, bo przeciez prawo nie
moze opisywac czegos lewego!

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-22 12:30:55
Autor: arturb
W dniu 2011-04-22 02:16, __Maciek pisze:
[...]

Tu nie ma przejazdu rowerowego, jest jaka¶ "dziwna" linia warunkowego zatrzymania.
A gdyby był to własnie problem jest to że jedziesz ~1.5m od glownej jezdni i jestes traktowany jak pieszy i nim jeste¶ - brak przejazdu i brak sygnalizacji dla rowerów -> przej¶cie dla pieszych.

Data: 2011-04-22 19:26:08
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-22, __Maciek wrote:
Witam

[..]
No i co koleżanki i koledzy? Macie jakieś pomysły co zrobić żeby było
tam bezpieczniej? Wiecie u kogo w ogóle należałoby interweniować w tej
sprawie i jakie sÄ… szanse na powodzenie takiej interwencji?

TrochÄ™ to pewnie zabrzmi jak "weĹşmy siÄ™ i zrĂłbcie", ale skoro to miejsce
jest tak nagminne, to zaproponowałbym ustawienie się tam z jakąś
przyzwoitej jakości kamerą i zgłaszanie na policję pełnego materiału z
wykroczeniami.

Data: 2011-04-22 22:17:55
Autor: arturb
W dniu 2011-04-22 21:26, Jan Srzednicki pisze:
[...]

Czyich, rowerzystów wymuszających pierwszeństwo podczas włączania się do ruchu ?

IMHO Wpierw należy wymusić poprawność znaków poziomych i pionowych + sygnalizację dla rowerzystów.
W przeciwnym razie nie będzie podstaw do karania kierujących samochodami a co najwyżej podstawy do karania rowerzystów za wymuszanie.

Data: 2011-04-22 22:27:31
Autor: arturb
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa]
Uzupełniająco.
Tam są znaki pionowe z informujące o przejeździe więc tylko uzupełniający poziomy jest nie poprawny.
Czyli podsumowujÄ…c:
- nieprawidłowy znak poziomy (brakuje jednej lini), przez co wygląda jak linia zatrzymania warunkowego i może być podstawą do tłumaczenia się iż "nie wiedziałem o przejeździe" iż jest w tym miejscu
- brak sygnalizacji dla rowerzystĂłw
- strzałka warunkowego skrętu w prawo, niezgodna z przepisami bo pozwala na kolizyjny tor jazdy względem toru jazdy rowerzystów (gdyby mieli sygnalizacje)

Data: 2011-04-22 20:36:41
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-22, arturb wrote:
Uzupełniająco.
[...]

A od kiedy strzałka warunkowego skrętu ma być bezkolizyjna?

Data: 2011-04-22 23:12:24
Autor: arturb
W dniu 2011-04-22 22:36, Jan Srzednicki pisze:

A od kiedy strzałka warunkowego skrętu ma być bezkolizyjna?

Nie może prowadzić do kolizyjnego - przecinającego toru jazdy (pieszych to nie dotyczy) innym pasem ruchu a takim jest przejazd rowerowy w poprzek drogi na której jest czerowone.

Pierwotnie w rozporzadzeniu o znakach było:
Sygnał ... gdy nie następuje kolizja z innymi uczestnikami ruchu ...

Grabarczyk w 2008 to o kolizji wykreślił
ale ..stosuje się... pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa pieszym i pojazdom dla których wyświetlany jest w tym czasie sygnał zielony.

Jeśli generalnie nikt nie zatrzymuje się przed wjechaniem za zieloną strzałkę a policja tego nie egzekwuje to IMHO wystarczający powód do stwierdzenia/wykazania (na video?) iż nie ma koniecznego warunku 'zadbania o bezpieczeństwo..."

Data: 2011-04-30 09:55:38
Autor: 1678
arturb pisze:
A od kiedy strzałka warunkowego skrętu ma być bezkolizyjna?

Nie może prowadzić do kolizyjnego - przecinaj±cego toru jazdy (pieszych to nie dotyczy) innym pasem ruchu a takim jest przejazd rowerowy w poprzek drogi na której jest czerowone.

W ogóle ze strumieniem pieszym lub rowerowym może kolidować tylko strumień
pojazdów _opuszczaj±cych_ skrzyżowanie z pasa prosto+prawo lub prosto+lewo,
i zielonej strzałki w najnowszej wersji też to dotyczy. Pisał o tym jaki¶
czas temu na edroga.pl jeden z autorów czerwonej ksi±żeczki.

--
Trzy słowa do zwolenników kładki

Data: 2011-04-30 13:09:15
Autor: Jan Srzednicki
On 2011-04-30, 1678 wrote:
arturb pisze:
[...]

pojazdĂłw _opuszczajÄ…cych_ skrzyĹĽowanie z pasa prosto+prawo lub prosto+lewo,
i zielonej strzałki w najnowszej wersji też to dotyczy. Pisał o tym jakiś
czas temu na edroga.pl jeden z autorĂłw czerwonej ksiÄ…ĹĽeczki.

Czyli dobrze rozumiem, że zielona strzałka kolizyjnie przecinająca
przejazd dla rowerów i przejście dla pieszych przed wjazdem na
skrzyĹĽowanie jest kompletnie nielegalna?

To by było bardzo interesujące. Da się na sieci znaleźć wytyczne
dotyczÄ…ce tej sytuacji? Jest gdzieĹ› ta "czerwona ksiÄ…ĹĽeczka"?

Data: 2011-05-01 01:04:24
Autor: arturb
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z S ikorskiego/Witosa [Wwa]
W dniu 2011-04-30 15:09, Jan Srzednicki pisze
Jest gdzieĹ› ta "czerwona ksiÄ…ĹĽeczka"?

Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie znaków i sygnałów drogowych wraz z aktualizacjami

tu sÄ… zebrane:
http://rowerowagdynia.pl/?q=node/222

ale ja się tego twierdzenia po aktualizacjach Grabarczyka jak pisałem nie mogę dopatrzyć.

Data: 2011-05-01 01:59:43
Autor: Marcin Hyła
On 2011-05-01 01:04, arturb wrote:
[...]

To _nie_ jest czerwona ksiÄ…ĹĽeczka.

Czk to rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Mogę wysłać pdf-a 30 MB jak ktoś się tym podnieca :-)

Nielegalność zielonej strzałki przy przejeździe rowerowym to teoria "naszego człowieka" - ale trochę skomplikowana, podczas negocjacji w MI jakoś tego chyba nie wykazał a dla mnie to jest niezrozumiałe na amen ;-) Ale w każdym razie jest konsens z MI, żeby sygnalizatory S-2 przy przejazdach rowerowych wycofać/zakazać.

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-05-01 02:39:46
Autor: arturb
W dniu 2011-05-01 01:59, Marcin Hyła pisze:
On 2011-05-01 01:04, arturb wrote:
[...]

warunkĂłw ich umieszczania na drogach.

W podanym linku u mnie na RG jest:

"Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach"

fakt pomyliłem nazwe.

Nielegalność zielonej strzałki przy przejeździe rowerowym to teoria
"naszego człowieka" - ale trochę skomplikowana, podczas negocjacji w MI
jakoś tego chyba nie wykazał a dla mnie to jest niezrozumiałe na amen
;-) Ale w kaĹĽdym razie jest konsens z MI, ĹĽeby sygnalizatory S-2 przy
przejazdach rowerowych wycofać/zakazać.

Czyli argument dla władz lokalnych "słaby".

Data: 2011-05-04 05:55:02
Autor: 1678
[...]

Na to wyglÄ…da.

Artykuł: http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/brd/1333-sygnalizacje-swietlne-a-przepisy-obowiazujace-od-2009-r-cz-i

Data: 2011-05-01 10:40:55
Autor: Krzysztof Olszak
[...]

Generalna przebudowa skrzyżowania, ale obecnie to mało realne.
Bardziej realne było by wydzielenie pasów do skrętu z odcięciem ich od reszty jezdni wysepk±, tak, by nie dało się skręcać z większ± prędko¶ci± niż np. 30km/h i oddzieln± faz± ¶wiateł.

Wiecie u kogo w ogóle należałoby interweniować w tej
sprawie i jakie s± szanse na powodzenie takiej interwencji?

Pisz do ZDMu, Biura Bezpieczeństwa i Zarz±dzania Kryzysowego, Biura Drogownictwa i Komunikacji Urzędu Miasta.

Krzysztof

Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]