Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]

Data: 2011-04-22 09:28:57
Autor: Alfer_z_pracy
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
Maciek napisał:
Macie jakieś pomysły co zrobić żeby było tam bezpieczniej?

Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach wężykiem podkreślać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać... Przy okazji stosować kary rzędu 1000 Euro za rozjechanie na zebrze / przejeździe i ponownie nagłaśniać w mediach, niech się ludzie tą czy inną  metodą "naumią". I już za około 25-40 lat na tej, jak i na innych ścieżynkach, będzie tak jak w krajach cywilizowanych gdzie kierowca odruchowo zatrzymuje się lub przynajmniej bacznie obserwuje drogę, żeby w rowerzystę czy pieszego nie wjechać.

Pzdr
A.

Data: 2011-04-22 02:40:10
Autor: Rowerex
On 22 Kwi, 09:28, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Maciek napisał:

> Macie jakieś pomysły co zrobić żeby było tam bezpieczniej?

Edukować, edukować, wpajać od dziecka, w szkołach, przedszkolach, na kursach
wężykiem podkreślać, w TV reklamy społeczne w tym temacie pokazywać...

To nie przejdzie, bo w Polsce trzeba inaczej: należy zacząć od
dorosłych i pałować, pałować, lać armatkami wodnymi, strzelać gumowymi
kulami, używać gazu łzawiącego, internować, aresztować, puszczać w
skarpetkach.

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-22 12:22:41
Autor: Coaster
Maciek napisał:

[...]

To wszystko juz przerabialismy. Nie zlalapales sie? ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-04-22 07:11:42
Autor: Rowerex
On 22 Kwi, 11:22, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:

> To nie przejdzie, bo w Polsce trzeba inaczej: nale y zacz od
> doros ych i pa owa , pa owa , la armatkami wodnymi, strzela gumowymi
> kulami, u ywa gazu zawi cego, internowa , aresztowa , puszcza w
> skarpetkach.

To wszystko juz przerabialismy. Nie zlalapales sie? ;-P

Owszem przerabialismy, z tym ze zaprzestanie nie tylko nie poprawilo,
ale wrecz pogorszylo w narodzie wiele spraw.

No ale skoro chlopo-robotnik z furmanki z koniami zywymi przesiadl sie
na fury z koniami mechanicznymi, to sie poczul jak "szlachcic na
zagrodzie" (przynajmniej to stwierdzenie zapamietal ze szkoly), a
wszystkie swoje "szlacheckie" zachowania wpoil mlodszemu pokoleniu...

Moze by tak wprowadzic "dzien palowania narodu"? Tego dnia policja i
wszystkie inne sluzby  karalyby obywateli palami za kazde,
najdrobniejsze wykroczenie ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-22 12:53:56
Autor: Tomasz Minkiewicz
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
On Fri, 22 Apr 2011 02:40:10 -0700 (PDT)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]

dorosłych i pałować, pałować, lać armatkami wodnymi, strzelać gumowymi
kulami, używać gazu łzawiącego, internować, aresztować, puszczać w

Mowa o traktowaniu nierespektujących pierwszeństwa przy skręcaniu?
To prawie jestem za, z tym że moim zdaniem jesteś dużo za miękki.

Jeśli jest jakaś jedna rzecz na drodze, która mnie naprawdę, ale to
_naprawdę_ wqrwia, to gnoje wjeżdżające we mnie, gdy na zielonym
świetle (MOIM zielonym świetle, DKN!) przejeżdżam przez przejazd dla
rowerów. Noż kuffa, pojawiają się znikąd (znaczy: zza mnie), nie
sposób się przed nimi zabezpieczyć normalnymi metodami – baczniejszą
obserwacją okolicy, uważniejszą jazdą. A ci, którzy nadjeżdżają tak, że
ich widzę, jadą dla odmiany na chama. W każdym razie wielu z nich. Zbyt
wielu. Świetnie wiedzą, że łamią prawo i bynajmniej nie jadą tak przez
pomyłkę czy zagapienie. Jadą, bo wiedzą, że im drogę dam, przecież nie
wjadę świadomie pod samochód.

Strzał w kolano tak na początek, dla zwrócenia uwagi, a potem coś
się wymyśli. Najlepiej związanego z zastruganym palikiem, albo może
dużym mrowiskiem. A dla celów edukacyjno-dydaktycznych należy chińską
metodą przedstawić spadkobiercom rachunek za palik. Względnie mrówki.
Byle nie chińskie, bo będą za tanie.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-04-22 13:15:15
Autor: arturb
W dniu 2011-04-22 12:53, Tomasz Minkiewicz pisze:
[...]

Działa niemal zawsze : "olej" drogi dla rowerów, jedz ulicą.

Data: 2011-04-22 15:24:12
Autor: Rafal Bujnowski
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
A *arturb* na to:

[...]

Tak, a potem jakiś maniak będzie Ci celowo zajeżdżał drogę wskazując Ci
na siłę, że obok jest ścieżka. Przerabiałem to. Koszmar. Grunt to mieć
to, że tak powiem w tyle.

Rafal

--
Pozdr.
Rafal Bujnowski

Data: 2011-04-22 07:17:32
Autor: Rowerex
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
On 22 Kwi, 14:24, Rafal Bujnowski <ra...@bujnowski.net> wrote:
A *arturb* na to:

> [...]

Tak, a potem jakiś maniak będzie Ci celowo zajeżdżał drogę wskazując Ci
na siłę, że obok jest ścieżka. Przerabiałem to. Koszmar. Grunt to mieć

Mnie sie taki jeszcze nie zdarzyl, a DDR "jednostronne" i "kostkowe"
olewam czesto, jadac szosowka. Zauwazylem, ze najlepiej jechać w miare
szybko, a wtedy kierowcy sa dziwnie wyrozumiali, jakby mieli
swiadomosc tego, ze po DDR nie da sia jechac rowerem z taka
szybkoscia, nie mowiac o jezdzie szosowka.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2011-04-22 17:06:58
Autor: arturb
W dniu 2011-04-22 16:17, Rowerex pisze:
[...]

IMHO same opony/koła szosowe często powodują wyrozumiałość a prędkość swoją drogą, ciężko by było nie zabić na "chodniku" się przy 40 czy 50 jak się sprint zrobi, a nawet 30 może być zabójcze.

Data: 2011-04-22 21:54:38
Autor: Rafal Bujnowski
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
A *Rowerex* na to:

[...]

Prędkość na szosówce to jedno. Ja się jeszcze boję różnych niespodzianek
na poboczu. Stąd często zostawiam sobie z prawej nawet około metra. To
nie do końca chyba poprawnie ale wolę mieć gdzie uciekać jeśli jakiś
wariat będzie mnie wyprzedzał na odległość lusterka. Poza tym jazda
szosówką po ścieżkach to prośba o remont lub wymianę kół na nowe. To
momentami prawie jak kostka w Paryż-Roubaix :) Rafal

--
Pozdr.
Rafal Bujnowski

Data: 2011-04-22 11:49:54
Autor: Rafal Bujnowski
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
A *Alfer_z_pracy* na to:

[...]

O tak, zawsze się zastanawiam, dlaczego mandaty w Polsce kończą się na
kwocie 500 zł. Dla wielu to za mało, żeby porządnie odczuć, że coś się
źle zrobiło. Mandaty powinny byc wystawiane na znacznie większą kwotę.
Ale to chyba temat na zupełnie inną dyskusję i niekoniecznie na tą
grupę.

A poza tym co racja to racja - uczyć, edukować i jeszcze raz edukować.

Rafal

--
Pozdr.
Rafal Bujnowski

Data: 2011-04-24 12:30:40
Autor: Wojtek Paszkowski

"Alfer_z_pracy" <alferwywalto@mp.pl> wrote in message news:4db12e42$0$2456$65785112news.neostrada.pl...

[...]

ALe kto niby ma edukować? Wczoraj zasłyszałem w radiu (PR1 bodajże) taką właśnie "edukację", audycja typu Q&A n/t bezpieczeństwa podczas "długich weekendów": (zapewne trochę strawestowałem, ale sens oddaje):

Dziennikarz: "Czy jeśli jedziemy lewym pasem drogi dwujezdniowej z prędkością maksymalną, te 110km/h albo 10km/h więcej niż pokazują znaki (1) i ktoś zaraz za nami na nas trąbi i miga światłami, to możemy zgłosić to na policję i będzie wtedy zatrzymany i ukarany jako pirat drogowy?"

Pan Policjant: "Należy zacząć od tego, że w Polsce mamy ruch prawostronny, należy jechać prawym pasem <i tu następuje długi wywód, unikający odpowiedzi na pytanie> (...) i tego przepisu należy przestrzegać, bo może ten ktoś z tyłu śpieszy się do szpitala z żoną w ciąży (...)" itpitd bełkot

to tego jadącego z tyłu nie obowiązuje ruch prawostronny? Jeszcze tylko brakowało "a gdyby tam z tyłu to wasza matka z wami w ciąży jechała..." Jednym słowem, tak - jazda z prędkościami 3-cyfrowymi 2m za poprzedzającym autem jest ok, a tak generalnie to wina tego zawalidrogi z przodu snującego się 120km/h (a tak w ogóle to przede wszystkim pijanych, nieoświetlonych cyklistów). A nasze drogi ekspresowe i nie tylko są pełne matek jadących na poródówkę - olaboga, toż w przyroście naturalnym już dawno Hindusów powinniśmy zostawić w tyle! I ten sam policjant będzie później w mediach z miną świętego wygłaszał mądrości o spokojnej, bezpiecznej, niespiesznej jeździe...

(1) qrva... to mamy teraz taki oficjalny przepis, że znaki nie oznaczają tego, co teoretycznie oznaczają. Taka nasza własna drogowa dialektyka?

pozdr

Data: 2011-04-24 04:24:14
Autor: Rowerex
Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]
On 24 Kwi, 11:30, "Wojtek Paszkowski" <wo...@pocztanawirtualnej.pl>
wrote:

[...]

I miał racje! Kolega nie zna niepisanych regul, ktore pozwole sobie
Koledze przypomniec, uzmyslowic tudziez wpoic!

Otoz obowiazuje zgodnie z prawem ruch prawostronny, ale dla tych
ktorzy nie lubia obowiazkow prawnych przewidziano ruch lewostronny!

Ruchu lewostronnego nie mozna zapisac w prawie, bo przeciez prawo nie
moze opisywac czegos lewego!

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Zdjęcia skrzyżowania Sobieskiego z Sikorskiego/Witosa [Wwa]