Zdjęcia tzw efekciarskie

Data: 2009-06-21 09:26:04
Autor: lrem
Zdjęcia tzw efekciarskie
W poście <9e3a6447-843c-4576-9b59-c0ebca51af04@n19g2000vba.googlegroups.com>,
 sufa nabazgrał:
To tylko próby oczywiście, celem jest taki efekt:

http://www.sportograf.de/bestof/525/index.html

Nie wiem na przykład, czy korzystniejszy jest błysk otwierający, czy
zamykający?

To akurat elementarne - jak dasz otwierający, to będziesz miał rowerzystę
i smugę przed nim, jak zamykający to rowerzystę i smugę za nim. Ja bym
wolał więc zamykający (choć moja lampa nie daje mi takiej możłiwości).

Czy ktoś z Was robi takie zdjęcia i może napisać jakich zasad się
trzymać, by efekt był zbliżony do tego, jaki można zobaczyć w wyżej
wymienionej galerii na Sportgrafie?

Zasad? Po prostu potrzebujesz trochę innych warunków - te lepsze
zdjęcia były wykonane, jak było ciemniej. Szięki temu efekt w tle
jest większy, a w postaci większy udział ma obraz ostry (z lampy).

--
  2  *  linux/kernel/panic.c
  143         /* Satisfy __attribute__((noreturn)) */

Data: 2009-06-21 02:48:20
Autor: Czarek
Zdjęcia tzw efekciarskie
Warunki nie mają tu nic do rzeczy. Jasność tła reguluje się czasem
naświetlania, jasność motywu głównego - siłą błysku.

Czarek
--
książki fotograficzne:
http://fotosklepik.pl/index.php?cat_id=2

Data: 2009-06-21 13:20:04
Autor: lrem
Zdjęcia tzw efekciarskie
W poście <59b43989-60e4-4e45-ad13-7d1cd711107c@l8g2000vbp.googlegroups.com>,
 Czarek nabazgrał:
Warunki nie mają tu nic do rzeczy. Jasność tła reguluje się czasem
naświetlania, jasność motywu głównego - siłą błysku.

Aha, więc większe poruszenie tła uzyskał skracając czas? :)

Data: 2009-06-21 02:48:59
Autor: sufa
Zdjęcia tzw efekciarskie
On 21 Cze, 11:26, l...@localhost.localdomain wrote:

To akurat elementarne - jak dasz otwierający, to będziesz miał rowerzystę
i smugę przed nim, jak zamykający to rowerzystę i smugę za nim. Ja bym
wolał więc zamykający (choć moja lampa nie daje mi takiej możłiwości).

Ok, dzięki :)

Zasad? Po prostu potrzebujesz trochę innych warunków - te lepsze
zdjęcia były wykonane, jak było ciemniej. Szięki temu efekt w tle
jest większy, a w postaci większy udział ma obraz ostry (z lampy).

Hmm...
Niekoniecznie było ciemniej.
Spójrz na te dwa zdjęcia, wykonane w tym samym miejscu, z niewielkim
odstępem czasu , w takich samych warunkach.
http://www.sportograf.de/bestof/525/images/525_rs_0060.jpg
http://www.sportograf.de/bestof/525/images/525_ls3_0013.jpg

Podobnie, jak te dwa zrobione przez mnie - warunki takie same. Z tym,
że tutaj nie było ruchu.

http://picasaweb.google.com/bartek.sufin/Bike_las2#5325981289599759266
http://picasaweb.google.com/bartek.sufin/Bike_las2#5325981934441725186

s.

Data: 2009-06-21 18:25:53
Autor: pianagol[LUB]
Zdjęcia tzw efekciarskie

Użytkownik <lrem@localhost.localdomain> napisał w wiadomości news:slrnh3rv5c.ipi.lremlocalhost.localdomain...

[...]

To niekoniecznie jest prawda.

Jeżeli trzymasz aparat nieruchomo, to faktycznie tak jest.
Natomiast w przypadku "panoramowania" to zależy, czy ruch obiektywu jest szybszy, czy wolniejszy od poruszającego się obiektu.
Jeżeli jest idealnie zgrany, to która lamelka wyzwala błysk akurat nie ma znaczenia.

--
zdrowya życzę,
pianagol

Data: 2009-06-21 18:24:26
Autor: lrem
Zdjęcia tzw efekciarskie
W poście <h1lmug$ttd$1@news.onet.pl>,
 pianagol[LUB] nabazgrał:
[...]

No tak. Ja mniej więcej zawsze ruszam trochę za wolno (i do tego niekoniecznie w dobrą stronę).